Hei filmfolket! Henger opp en sticky, i alle fall for en stund, hvor bortgjemte og glemte filmer kan komme til rette igjen.
Det er alltid lettere og morsommere å hjelpe hvis man kan bidra med så mye informasjon som mulig. Hva husker du fra filmen? Tenk på skuespillere, årsperiode (for både produksjon og handling), oppsummering av plot, regissør, hvor handlingen finner sted o.l.
Flere tips kan legges til her.
Happy hunting! Mvh Mod.
(Innlegget ble redigert 08.11.10 19:22)

Fint at tipset ble fulgt opp.
Så kan jeg samtidig etterlyse en norsk svart/hvitt-film der handlingen er satt til krigsårene. En kvinne tar ansvaret for å lede en gruppe barnehjemsbarn over grensen til Sverige, men før de kommer så langt blir bl.a en av de eldre barna skutt av tyskerne. Noen som sitter med kjennskap til navnet på denne filmen?
(Innlegget ble redigert 08.11.10 19:36)

[Slettet]
(Innlegget ble redigert 17.04.20 18:30)

VG Nett: Den ene skuespilleren er en av Baldwin-brødrene (!), men det er definitivt ikke Alec eller Stephen. Jeg så denne filmen rundt 1997. Handlingen.. jeg husker ikke veldig mye, men det er snakk om et trekantdrama med en vakker kvinne i sentrum, ekteskap, sjalusi og knivdrap.
Malice
Er med Alec som du mener ikke var med i filmen men Nicole Kidman er jo vakker og ekteskap,sjalusi og knivdrap passer jo.
(Innlegget ble redigert 09.11.10 18:43)

Slapp av, jeg fant den, det var Hard Rain.
Lurer på om den er like fet nå som jeg syntes når jeg så den første gang....
(Innlegget ble redigert 14.11.10 15:37)

Prøver å finne fram til en film jeg så på tv for endel år siden..
Handler om noen amerikanere som skal bygge jernbane i Afrika (mener det er basert på en sann historie), men prosessen av byggingen blir forhindret av løver som dreper arbeiderne.
Tror det er noen kjente skuespillere i den, men kommer ikke på dem eller regissøren.
5 tomler til den som finner filmen :)
(Innlegget ble redigert 18.11.10 10:42)