Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Filmkaféen - Generell diskusjon rundt film

NYTT TEMA
DawgDeputy
DawgDeputyInnlegg: 703
11.10.18 18:40
Frank.N.Steen: hvem skal spille den grinete naboen hans?

Dan Akroyd?

Frank.N.Steen
Frank.N.SteenInnlegg: 1356
11.10.18 18:51

Ryktene vil ha det til at Samuel L. Jackson er tiltenkt den rollen, men virker å ha vært fint lite aktivitet siste ukene, så spørs om det skjer noe med det aller første. 

Hadde vært utrolig moro med et gjensyn med Dan Aykroyd og Murphy igjen, men tviler dessverre på at noe slikt vil skje denne gang. 

En annen som hadde vært interessant i den Grumpy nabo rollen måtte jo ha vært en annen Eddie Murphy kjenning, og tenker selvfølgelig på Nick Nolte fra 48 Hrs. filmene.

PaulBearers_urne
PaulBearers_urneInnlegg: 2347
12.10.18 03:04

Sept 1968 : Streisand har allerede på dette tidspunktet et par TV shows under beltet i USA da filmen Funny Girl har verdenspremiere 

Oktober 1968 : Adieu Connery , bonjour Lazenby........innspillinga av 007 OHMSS starter i Sveits , filmen går noe over tida pga været i Sveits

(Innlegget ble redigert 12.10.18 03:06)

PaulBearers_urne
12.10.18 03:09

Det blir nok ikke noe av Trillinger etter det jeg har hørt

DawgDeputy
DawgDeputyInnlegg: 703
12.10.18 17:57
Frank.N.Steen: Nick Nolte fra 48 Hrs

Blir ikke Murphy og Nolte litt for langt fra hverandre i alder? Forøvrig enig i at Nolte hadde gjort seg som gammel grinebitter.

Frank.N.Steen
12.10.18 18:30

Joa, Nolte nærmer seg vel 80 nå og spørs om ikke det kan bli litt for mye i aldersforskjell, men heller en grinete og gammal Nick Nolte enn at "grøss" Eddie ender opp med å spille rundt 20 forskjellige "hysteriske" karakterer der stort sett byr opp til promping, raping og som nærmest gjør i buksa av sine egne vitser, da rundt enda et overdimensjonert spisebord.

Drømmen ville ha vært å skrinlagt hele Eddie Murphy prosjektet og heller gått for karer som Bill Murray, John Goodman, eller kanskje til og med fått med selveste Chevy Chase opp mot Murray. Nå det kunne ha vært meget interessant, men blir nok med tanken.

Frank.N.Steen
12.10.18 18:37
PaulBearers_urne: Det blir nok ikke noe av Trillinger etter det jeg har hørt

Er vel heller til alles beste, men virker å ha stått bomstille på ryktesia siden vinter angående noe nytt om filmen. 

Begynner å bli en del år nå hvor den har ligget i "pre-production" kategorien på IMDb. Må vel nærme seg en 8-10 år om ikke mer, og virker som The Legend of Conan dessverre vil lide samme skjebne, denne har jeg faktisk virkelig lyst til å se, heller en ny bad ass (håper så) Conan eventyr enn nok en middelmådig (eller verre) Terminator film.

Men på den annen side, husker da at Dum og Dummere 2 (2014) også lå i en årrekke som "pre-production" og pleide å stoppe innom underforumet dens for å se om noen visste noe mer om filmen og dens utvikling. Husker det var ingen der trodde en oppfølger (ignorer fint den fra 2003) kom til å skje, men ting tok virkelig av i perioden 2011-2012 og vips så kom altså "Jeg gjør aldri en oppfølger igjen, noensinne!" Jim Carrey med på banen og man endte opp med en totalt meningsløs og utrolig skuffende oppfølger der man kunne ha greid seg uten. Kommer aldri til å se den igjen og kasta den ikke mange ukene etter å ha sett den. Nesten like "morsom" som Dumb and Dumberer (2003).

(Innlegget ble redigert 12.10.18 18:42)

GimleSag
GimleSagInnlegg: 2879
14.10.18 20:25
Frank.N.Steen: Nesten like "morsom" som Dumb and Dumberer (2003).

Denne elsket jeg som liten, noe som gjør at jeg fortsatt kan kose meg med den i dag. Selv om jeg selvfølgelig forstår at den ikke akkurat fortjener Oscar.

Elguaje
ElguajeInnlegg: 18318
14.10.18 20:37

According to Deadline, the Timothée Chalamet is in final negotiations to topline Denis Villeneuve’s Dune, the languidly gestating cinematic take on Herbert’s influential sci-fi novels. Chalamet is set to fill the shoes of a young nobleman named Paul Atreides, the central character who becomes a Chosen One with a twist.

Spennende. Har ikke noe forhold til Dune, men en strålende skuespiller i hvert fall.

(Innlegget ble redigert 14.10.18 20:38)

Frank.N.Steen
15.10.18 06:33
GimleSag: Denne elsket jeg som liten, noe som gjør at jeg fortsatt kan kose meg med den i dag. Selv om jeg selvfølgelig forstår at den ikke akkurat fortjener Oscar.

Av en eller annen grunn gikk man inn med visse håp om en artig film da denne ble leid inn i utkanten av 2003 på VHS, men noe av det få jeg sitter igjen av minner er en hysterisk Bob Sægget som uler og skriker om at noen har tømt hele tarmen og mer inni (litt usikker på om det var bilen hans eller baderommet der fikk unngjelde) og det ville bli en skikkelig drittjobb å vaske det rent igjen. 

Frank.N.Steen
15.10.18 06:45
GimleSag: Pet Semetary remake, skal godt gjøres å toppe originalen dog

Ah, enda en original film i vente altså. Nå har jeg aldri hatt noe stort forhold til denne, men den innehar så absolutt et par meget gode og gufne enkeltscener, der fortsatt er vonde å se igjen men filmen i sin helhet har aldri helt greid å fenge meg nok til å komme over terningkast fire, mens oppfølgeren, den med Eddie Furlong var heller skuffende og av en typisk se en gang og så aldri igjen.

Angående "originale" og kommende Hollywood filmer så blir altså John Carpenters kult-klassiker Big Trouble in Little China (1986) gjort i ny innpakning, da visstnok med The Rock i hovedrollen som Jack Burton.

Men om en skal tro John Carpenter, så vil altså kun navnet på filmen og figuren hans ha noe særlig tilknytning til originalen, mens resten vil ende opp med å være typisk A4 The Rock i nok en brautende, døll og lettfordøyelig CGI dominert film og av typen der man har glemt lenge før rulleteksten dukker opp. 

The Rock (visstnok en kjempefan av originalen) har lenge ønsket å gjøre denne filmen, men dersom alt skal tukles med og gjøres om på, frykter jeg at man vil sitte igjen med fint lite av det der gjorde 1986 filmen til en såpass underholdende, morsom og minneverdig affære. 

The_Kwames
The_KwamesInnlegg: 2580
15.10.18 09:12

Skal man lage remake av Carpenter,så er vel The Fog(Tåken),Christine,Starman noe å se på med dagens special effects ( CGI )...eller kanskje se på nye briller med They Live i dagens grådighets samfunn ( ref Lehman Brothers )

Kwame

GimleSag
15.10.18 14:39
Frank.N.Steen: da visstnok med The Rock i hovedrollen som Jack Burton.

Haha. Her er det bare å glede seg forstår jeg.
Jeg må få sett mer av Carpenter snart, tror jeg kun har sett The Thing.

Hadde null forventninger når jeg satt på Pet Semetary på Halloween for kanskje fem år siden, men den traff meg som et skudd. Jeg og to venner satt og lo så vi grein av flere scener som var mer hysteriske enn skumle, samtidig som den hadde sine øyeblikk som ga frysninger gjennom hele kroppen. Scenene med Zelda er noe av det skumleste jeg har sett på film.

Frank.N.Steen
15.10.18 15:18
The_Kwames: Skal man lage remake av Carpenter,så er vel The Fog(Tåken),Christine,Starman noe å se på med dagens special effects ( CGI )...eller kanskje se på nye briller med They Live i dagens grådighets samfunn ( ref Lehman Brothers )

The Fog (2005) var vel en av de første til Carpenter der ble spilt inn på ny, og der jeg husker et klipp fra innspillingen hvor han selv instruerte skuespillerne på settet. Medvirket visstnok som produsent også sammen med Debra Hill. Denne så jeg første gang i fjor sommer, og hadde jo kun hørt elendige ting om den, så forventningene var nokså lave. Joa, den har null og niks på originalen men var milevis unna å være blant "tidenes verste" type film, som mange åpenbart virket å mene den var. Ga den en 4/10, type film man har glemt før den er ferdig, men det åpenbare problemet med denne og så mange andre av de altfor mange og helt unødvendige remakene av Carpenters klassikere, er at de mangler totalt den klassiske nerven/stemningen der man oftest fikk i løpet av åpningscenene i mange av filmene hans, spesielt da i "gullperioden" fra tampen av 70-tallet og frem til slutten av 80-tallet. 

Tenker da på den ubehagelige og meget gufne stemningen der kryper langsomt inn fra aller første stunden av i for eksempel The Thing (1982), eller videre til den nådeløse og brutale åpningen av Assault on Precinct 13 (1976) som satte standarden for resten av filmen. Mens de første minuttene av introen til The Fog (1980) da fantastisk fremført av John Houseman, er langt mer nervepirrende enn noe av det nyversjonen og så mange andre grøssere i dag greier å komme opp med. 

Synd Carpenter begynte å rote det til på nittitallet, fortsatt mye underholdning men kvaliteten var definitivt ikke helt der lengre. Undrer for eksempel på hvor mye bedre en film som In the Mouth of Madness (1994) kunne ha vært om den ble laget i 1984 i stedet, men skal nå sies at jeg har alltid likt denne mye grunnet stemningen og de mange spesielle øyeblikkene, samt at Sam Neill gjør en solid innsats her. Vampires (1998) en nokså middelmådig film, men igjen der James Woods i hovedrollen sørget for å piffe den opp et par hakk.

Det triste med They Live (1987) er at om den gjøres på ny, er jeg usikker på om filmens budskap vil nå ut og at det i stedet ender med mer som en "simpel" action film i stedet.

Frank.N.Steen
15.10.18 15:35
GimleSag: Jeg må få sett mer av Carpenter snart, tror jeg kun har sett The Thing. Hadde null forventninger når jeg satt på Pet Semetary på Halloween for kanskje fem år siden, men den traff meg som et skudd. Jeg og to venner satt og lo så vi grein av flere scener som var mer hysteriske enn skumle, samtidig som den hadde sine øyeblikk som ga frysninger gjennom hele kroppen. Scenene med Zelda er noe av det skumleste jeg har sett på film.

Carpenter i perioden 1976-1987 kan man nærmest ikke gå galt med, spesielt da Kurt Russell filmene Escape from New York (1981) og Big Trouble in Little China (1986). Den ene er mer en slags skrekk/sci-fi mulig scenario av en fremtid hvor New York by er omgjort til et enormt fengsel, og hvor de innsatte styrer sakene mens politiet kunne ikke gitt mer faen. Men når sjefen over alle sjefer (Donald Pleasance) Mr. President nødlander midt i helvete, så er det kun en mann tøff nok til å ta på seg jobben med å få ham ut, og det er Snake Plissken (Russell). Tøff, meget underholdende og stemningsfull post-apokalyptisk action-thriller der sammen med Mad Max og Blade Runner på godt og vondt virket å ha hatt en stor innflytelse på utallige Italienske rip-offs, men må sies at et par av disse b-film kopiene har vært storartet underholdning.

Big Trouble in Little China er mer en action-komedie/eventyr film, da spekket til randen med herlige one-liners, fargerike karakterer og action og spesial effekter av en helt annen verden. Aller mest moro er det å se hvordan filmen gjør en så god jobb i å gjøre narr av den erketypiske amerikanske macho helten. 

Angående Pet Semetary så er Zelda scenen noe man så absolutt ikke glemmer med det første nei. Så denne helt alene første gangen og er fortsatt i dag en av de der jeg har litt "problemer" med å se igjen. Men enig i at en del karakter/skuespill blir litt for mye, og da i den ufrivillig komiske varianten.

Frank.N.Steen
19.10.18 15:47
Frank.N.Steen: They Live (1987)

Nå ryktes det jo om at vi kan faktisk få en mulig oppfølger til denne Carpenter kult-filmen, men skulle nå helst likt å sett ett aller siste eventyr med Snake Plissken (Kurt Russell, selvsagt), men da tror jeg at det lureste er å gå for en yngre regissør og heller la Carpenter være produsent eller noe lignende. 

PaulBearers_urne
21.10.18 03:13

Traff Richard Dreyfuss på Hollywood Show i dag , han hadde snakka med kona mht et cruise i Skandinavia........han hadde vært i DK før

GimleSag
mcdermott
mcdermottInnlegg: 64224
30.10.18 18:11

--- Whitey Bulger drept i fengsel. Ble 89 år gammel

PaulBearers_urne
03.11.18 22:46

Kung Fu mogul Raymond Chow er død , jeg tror Chow bevisst unnlot å ringe ambulanse mht Bruce Lee , ikke bare følte Chow seg truet av Hwood og Ponti men også Shaw Bros prøvde å lokke Lee vekk fra han , derfor er det mulig han drepte sin egen gullkalv :

That was just Matthew Polly's attempt at bringing something new. Little to take seriously as far as that claim is concerned. Especially when it's partly based on the idea that Bruce was bouncing around acting out scenes from Game Of Death in Betty's apartment, which I found a little corny to be honest. And why anyone is listening to Raymond Chow when talking about the 20th, and taking it seriously, I don't know. It sounds like more junk to reinforce the other junk that he claimed: that Bruce was at Betty's to talk about the script of Game Of Death. It also sounds like something he made up to explain why he collapsed "because he was showing us these moves, he got tired" remember when he claimed he was hitting himself with the nunchaku? Hilarious Raymond. So to listen to Raymond on this at all is bad, but basing new theories about his death on these silly statements is truly ridiculous.

And if I remember correctly, the glands were removed in late 72, or early 73, how come he went through months of filming intense action scenes, work outs etc, but had to collapse after performing a few moves in Betty's apartment? The excuse for this has been that it was an exceptionally hot day on the 20th, which I believe someone else pointed out, it wasn't. According to the temperature reported. But how hot exactly? The whole of Hong Kong was on fire? How was this day so exceptional?

The point is, until someone comes forward with more info, no one can say for certain they know what happened that day. I believe he was likely set up, as I said, but I don't know. But there is little to nothing to say this heat stroke theory is anything to take seriously. You act as if the mere fact that he had his glands removed, is the evidence it killed him. It's as good as nothing.

The situation itself, and the words of many over the years point to it being a murder. Look at what William Cheung said about it in the "Bruce Lee Conversations" book. And Robert Lee has made it clear for years he and his family believe there was foul play. He probably knows exactly what happened, as does Linda, but can't speak about it because of powerful people involved.
I've also spoken to people personally, who have experience of talking to people in Hong Kong. There is a silence among people who don't want to get in trouble with whoever is responsible.

when you say: "He foolishly had the sweat glands removed" and "that act of vanity proved to be fatal."
as usual, if it can be insulting, it's accepted, with little evidence. The certainty you have about it too. Funny.

PaulBearers_urne
03.11.18 22:52

I april '73 kom ita. investorer (sendt fra Ponti sannsynligvis) til Hong Kong , Bruce Lee krevde minst 2 mill US......hvordan kunne Golden Harvest og Chow betale en slik sum , det er jo tross alt Hong Kong og ikke så mye å rutte med slik som Hwood

.......og Jackie Chan skrev ikke kontrakt med GH før 1980 så GHs fremtid så ikke lys ut i perioden 1973-80 , faktisk flere av stuntmenna til Lee ga opp etter r Lees død , vanskelig å få jobb etc (Lee planla å bringe Jackie og andre stuntmen til US , planen gikk i vasken mht Lees død)

(Innlegget ble redigert 03.11.18 22:58)

PaulBearers_urne
03.11.18 23:17

Lees hus var som reneste Oslo S , folk der hele tida men 20 juli var alle som forsvunnet i sola......hans kone Linda dro å shoppet.....ungene var vel ikke der heller , Chow påstår han dro til huset på formiddagen/tidlig ettermiddag mht diskutere Game of Death (dette var noe Raymond *aldri* brukte å gjøre men 20 juli så får han det plutselig så travelt ??) hvorpå de kjørte til Betty Peis leilighet 

(Innlegget ble redigert 03.11.18 23:18)

LaGoeba
LaGoebaInnlegg: 12103
07.11.18 13:19

Work in progress for å lage en to-timers Breaking Bad film.

Melder meg skeptisk til resultatet. 

Elguaje
09.11.18 00:10
LaGoeba: Work in progress for å lage en to-timers Breaking Bad film. Melder meg skeptisk til resultatet.

Enig. Det som er så bra med BB er at de ga seg på riktig tidspunkt. 

Eneste som gjør at jeg har litt postive tanker til det er at det er Vince Gilligan som skriver manuset. Men skjønner uansett ikke hvorfor de skal røre på dette mesterverket av en serie. 

Siem-de-Jong
Siem-de-JongInnlegg: 4246
11.11.18 10:48
Elguaje: Enig. Det som er så bra med BB er at de ga seg på riktig tidspunkt. Eneste som gjør at jeg har litt postive tanker til det er at det er Vince Gilligan som skriver manuset. Men skjønner uansett ikke hvorfor de skal røre på dette mesterverket av en serie.

Dersom det er andre skuespillere, andre type karakterer og en handling som ikke er så altfor lik så er jeg positiv. Eneste man kan ha som likhet fra BB er stedet/miljø. Kanskje ikke helt sammenlingbart men Fargo var det vel en del som var skeptiske til, og det er kanskje noe annet med at man gikk motsatt vei fra film til serie, og at det var nesten 20 år senere at man laget serie av det.

Frank.N.Steen
11.11.18 12:09

Ikke sikker på om det allerede er blitt tatt opp men leste ett eller annet sted om at Richard Donner skal ha hintet om en mulig Lethal Weapon 5 dersom utkastet er av god nok kvalitet. 

Aldri giddi å sett TV-serien (er vel oppi 2 eller 3 sesonger blitt nå) og interessen for en ny film er mer eller mindre så som så. De to første filmene er klassisk 80-talls action mens i film nr. 3 tok den lettere og stadig mer irriterende humor delen litt for mye overhånd (fortsatt underholdende men likevel) og film nr. 4 ønsker jeg kun å glemme, en skikkelig drittfilm der dessverre fikk avslutte en ellers så god action filmserie. 

Skulle Mel Gibson og Danny Glover utrolig nok returnere til en potensiell femte film så vil nok interessen stige noe, men frykter jo at det blir som det vanlige (Die Hard, Indiana Jones, Star Wars, Terminator osv) at de eldre heltene blir erstattet med yngre skuespillere og at veteranene kun dukker opp i mindre roller.

LaGoeba
21.11.18 10:54

But why???

Sånn seriøst, hvorfor? Dette er problemet med Hollywood, en hel haug med remakes som folk absolutt ikke vil ha. Hvor er originaliteten, Hollywood?!?

Og hvorfor i alle dager har man castet Kevin Hart?

Dette er i hvert fall en film jeg dropper med god samvittighet, holder meg heller til rewatcher av originalen.

Elguaje
21.11.18 16:06
LaGoeba: Og hvorfor i alle dager har man castet Kevin Hart?

Visste at de holdt på med en remake, men nei og nei. 

Bryan Cranston kommer nok til å gjøre en god rolle, men Kevin Hart er ofte alt for mye og ikke en god nok skuespiller til en slik rolle. Omar Sy klarer å få frem både sjarm og sårbarhet i sin rolle, det klarer nok aldri Kevin Hart..

LaGoeba
21.11.18 19:58
Elguaje: Bryan Cranston kommer nok til å gjøre en god rolle,

Han er vel det eneste som kommer til å klare å redde filmen.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester