Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Fra kloner til stormtroopers!?

NYTT TEMA
HafstadUnited

HafstadUnited
11.01.11 00:02

Hei folkens!

Jeg har nettopp sett igjennom den "uekte trilogien" av star wars (altså 1,2 og 3), men jeg ble usikker på en ting. Det var at en tidligere jedi i republikken hadde bestilt en stor klone-arme, og de var med å vant mange slag for dem. Men plutselig får alle disse klonene beskjed fra palpatine (darth sidious) om å utslette alle jedier. Også går alle klonene (eller stormtroopers som de har blitt til?) til angrip på jediene. Så jeg skjønner ikke helt sammenhengen mellom klonene og stormtrooperne? Plutselig har får de bare beskjed om utslettingen, og den delen skurrer litt for min del.

Får håpe jeg ikke er helt på bærtur.

Takk for alle svar!

DavidFlynch

DavidFlynch
11.01.11 00:04

Du er ikke den eneste som sliter med å forstå de latterlige filmene. Ikke vet jeg.

tommy_cowan

tommy_cowan
11.01.11 00:22

Glem de 3 siste. Det er de gamle som gjelder.

Swingpjatt

Swingpjatt
11.01.11 00:23

Mye som ikke gir mening i de filmene ja.... Det at stormtroopers er klonene er jo i seg selv ganske idiotisk. Husker ikke hvordan Palpatine fikk med seg de mot the jedis, men tviler på at Lucas ga en god grunn.

Veldig bra og grundig (lang) anmeldelse/gjennomgang av filmene.

http://www.redlettermedia.com/phantom_menace.html

PS: Med en god dose (kanskje litt sær) humor

(Innlegget ble redigert 11.01.11 00:26)

joakim_afc

joakim_afc
11.01.11 10:46

De er kloner laget for å adlyde ordrene de får, og når de da får ordre fra supersjefen Palpatine adlyder de fordi han fikk fullmakt av senatet på grunn av Count Dooku og utbryterne sammen med ham. Det var jo derfor Palpatine i det hele tatt fikk Count Dooku til å starte krigen, slik at Palpatine kunne få fullmakt fra senatet og drepe alle jedier.

agflak

agflak
11.01.11 13:43
joakim_afc: De er kloner laget for å adlyde ordrene de får, og når de da får ordre fra supersjefen Palpatine adlyder de fordi han fikk fullmakt av senatet på grunn av Count Dooku og utbryterne sammen med ham. Det var jo derfor Palpatine i det hele tatt fikk Count Dooku til å starte krigen, slik at Palpatine kunne få fullmakt fra senatet og drepe alle jedier.

Ja, det var også slik jeg forstod det uten at jeg er noen spesielt ihuga Star Wars-fan. Syns det kommer greit nok fram i filmen, og hvis man ikke fikk det med seg så er det jo bare å tenke seg litt om.

BigTonyAdams

BigTonyAdams
11.01.11 14:52
HafstadUnited: Hei folkens! Jeg har nettopp sett igjennom den "uekte trilogien" av star wars (altså 1,2 og 3), men jeg ble usikker på en ting. Det var at en tidligere jedi i republikken hadde bestilt en stor klone-arme, og de var med å vant mange slag for dem. Men plutselig får alle disse klonene beskjed fra palpatine (darth sidious) om å utslette alle jedier. Også går alle klonene (eller stormtroopers som de har blitt til?) til angrip på jediene. Så jeg skjønner ikke helt sammenhengen mellom klonene og stormtrooperne? Plutselig har får de bare beskjed om utslettingen, og den delen skurrer litt for min del. Får håpe jeg ikke er helt på bærtur. Takk for alle svar!

1: Det er ikke noe som heter "uekte trilogi", det er en Hexagon.

2: Klonene har innebygd en kode som Palpantine aktiverer, også foklart nedenfor her.

3: Stormtroppers er bare navnet på soldatene.

Skal du se virkelige fans av Stormtroopers og SW generelt, kan du besøke denne siden

Der får du garantert svar på alt.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg