Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ministeren vil kvotere inn kvinner

NYTT TEMA
michaelhe

michaelhe
13.01.11 07:05

http://www.nrk.no/kultur-og-underholdning/1.7459964

Dette syntes jeg virker mot sin hensikt. Jeg ønsker kvinner alt det beste, men problemet i dag er at filmene er for dårlige, ikke at det er for få kvinner. Kvinneandelen er et sekundært problem, som må løses når vi har fått orden på hovedproblemet. 

Vi kan risikere at norsk film blir dårligere enn den allerede er ved at dårlige prosjekter får støtte de egentlig ikke er berettiget til. Jeg tror det kommer av at kvinner ikke er kreative nok når de utformer sine prosjekter. 

Hva syntes dere? 

(Innlegget ble redigert 13.01.11 07:11)

Laff1_

Laff1_
13.01.11 07:31

Aldri vært noen supporter for kjønnskvotering og den slags, jeg mener at den som er best egnet for å lage en god film bør få støtte.

Det er såpass få innbyggere i landet her, at det vil bli vanskelig å få noen god filmskapertradisjon. Det er overraskende mange i forhold til folketallet som prøver å lage filmer, men det er et såpass begrenset antall anerkjente skuespillere her i landet at de 4-5 mest kjente går på rundgang. Aksel Hennie BLÆH.

Smallboi

Smallboi
13.01.11 18:01

Ser i avstemningen at 97 % er mot kvotering...

DavidFlynch

DavidFlynch
13.01.11 18:52

Bullshit

tommy_cowan

tommy_cowan
13.01.11 19:00

Selvfølgelig vil Huitfeldt ha det, møkkakjerring.

GatlingGun

GatlingGun
14.01.11 02:33

Det heter ikke å kvotere inn kvinner. Det heter å diskriminering mot menn.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg