Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ny Alien film på vei

NYTT TEMA
cfabbe

cfabbe
13.01.11 15:50

http://www.alienprequelnews.com

Ser lovende ut ettersom Ridley Scott er bak kamera igjen, men Ripley er ikke med denne gang ettersom det er en forgjenger til den første Alien-filmen.

Jeg har stor tro på at Sir Ridley kan redde serien med denne filmen.

DavidFlynch

DavidFlynch
13.01.11 15:58

Jeg ser ikke på Alien-filmene som en serie. Jeg ser på det som 2-3 gode filmer, og noen møkkafilmer som melker penger av Se&Hør-generasjonen. De siste filmene har ingenting med Alien å gjøre.

ManUtdfan_5

ManUtdfan_5
14.01.11 02:04

Det blir som den siste Predator-filmen, tenker jeg. Unødvendig, og helt uinteressant. Den stemningen og universet som ble laget i de to første, er umulig å gjensakape.

GatlingGun

GatlingGun
14.01.11 02:33
DavidFlynch: Jeg ser ikke på Alien-filmene som en serie. Jeg ser på det som 2-3 gode filmer, og noen møkkafilmer som melker penger av Se&Hør-generasjonen. De siste filmene har ingenting med Alien å gjøre.

Å så sinna!

michaelhe

michaelhe
14.01.11 04:20
cfabbe: http://www.alienprequelnews.com Ser lovende ut ettersom Ridley Scott er bak kamera igjen, men Ripley er ikke med denne gang ettersom det er en forgjenger til den første Alien-filmen. Jeg har stor tro på at Sir Ridley kan redde serien med denne filmen.

Jeg håper Ridley Scott går tilbake til Hans Rudi Giger og ber ham lage noen nye skapninger, set og landskap til filmen. Giger er 70 nå, men det mulig han fortsatt tar jobber. Det var jo han som i sin tid designet Alien monsteret. Han står nevnt på crew listen til den nye filmen, men jeg vet ikke om det bare er fordi han tegnet det opprinnelige monsteret. http://www.imdb.com/name/nm0317592/

(Innlegget ble redigert 14.01.11 04:22)

Llarry

Llarry
14.01.11 13:06

Jeg har iallefall ikke behov for enda en Alien film, men så er ikke jeg et fattig filmselskap heller.

Det gikk rett til helvete med de siste Alienfilmene, så kan iallefall ikke bli verre. Er jo en liten trøst det.

Nor499

Nor499
14.01.11 13:18
michaelhe: Jeg håper Ridley Scott går tilbake til Hans Rudi Giger og ber ham lage noen nye skapninger, set og landskap til filmen. Giger er 70 nå, men det mulig han fortsatt tar jobber. Det var jo han som i sin tid designet Alien monsteret. Han står nevnt på crew listen til den nye filmen, men jeg vet ikke om det bare er fordi han tegnet det opprinnelige monsteret. http://www.imdb.com/name/nm0317592/

Giger er med og er ansvarlig for monstereffektene i den kommende filmen :-)

http://www.avzone.no/artikler/t/413-hr-giger-skal-arbeide-pa-den-nye-alien-filmen

Basert på bildet kan jo Giger like godt kaste inn kona som nytt monster :P

(Innlegget ble redigert 14.01.11 13:20)

tåken

tåken
14.01.11 13:31

haha, bra kommentar, men jeg tror nok bildet er av Giger sjøl.

Dette blir jo virkelig tilbake til tegnebrettet og man har jo nesten blanke ark og fargestifter til da det jo burde bli nye raser, med andre romskip osv.

Med Ridley bak spakene så får vi nok noe helt annet enn alien3 og 4, og som det blir skrevet over er ikke de totalt ræva aliens vs predator filmene verdt å nevne. Dette blir klasse.

DavidFlynch

DavidFlynch
14.01.11 14:06
ManUtdfan_5: Det blir som den siste Predator-filmen, tenker jeg. Unødvendig, og helt uinteressant. Den stemningen og universet som ble laget i de to første, er umulig å gjensakape.

Det er Ridley Scott sitt prosjekt. Hvordan kan du kan si at det er helt uinteressant er for meg et mysterium.

PolarPål

PolarPål
14.01.11 17:40
ManUtdfan_5: Den stemningen og universet som ble laget i de to første, er umulig å gjensakape.

Du har prøvd, altså?

ManUtdfan_5

ManUtdfan_5
14.01.11 18:33
DavidFlynch: Det er Ridley Scott sitt prosjekt. Hvordan kan du kan si at det er helt uinteressant er for meg et mysterium.

Jeg håper du kødder nå?

ManUtdfan_5

ManUtdfan_5
14.01.11 18:33
PolarPål: Du har prøvd, altså?

Endte opp med php og Mifune i hovedrollen. Funket jævlig dårlig.

0gg0

0gg0
15.01.11 05:58
ManUtdfan_5: Jeg håper du kødder nå?

Så når Ridley Scott er involvert, så er det bomskudd?

ManUtdfan_5

ManUtdfan_5
15.01.11 18:13

+ at slike fortsettende prosjekter som baserer seg på gamle klassikere må feile. Du lager liksom ikke Shawshank 3 selv om den første var god, var toeren elendig.

Synes i grunn de fleste filmene til Ridley Scott er mer eller mindre overvurderte, for ikke å snakke om hans siste, Robin Hood. Makan.

DavidFlynch

DavidFlynch
15.01.11 19:21
ManUtdfan_5: Jeg håper du kødder nå?

Hehe, kødder du? Prøver du å late som det er en selvfølge at Ridley Scott er en middelmådighet eller noe? Scott er en av de fremste filmskapere vi har.

tordenglum

tordenglum
15.01.11 19:24
DavidFlynch: De siste filmene har ingenting med Alien å gjøre.

ikke predator nei.men den 4de er svært nær starten visuelt og i konsept,med giger atter med blant kunstnerne

ManUtdfan_5

ManUtdfan_5
16.01.11 19:14
DavidFlynch: Hehe, kødder du? Prøver du å late som det er en selvfølge at Ridley Scott er en middelmådighet eller noe? Scott er en av de fremste filmskapere vi har.

Kremt. Kremt. Kremt.

Mifune

Mifune
19.01.11 16:02
ManUtdfan_5: Endte opp med php og Mifune i hovedrollen. Funket jævlig dårlig.

skal si innleggene dine synker i kvalitet....thumbs up

ManUtdfan_5

ManUtdfan_5
19.01.11 23:22
Mifune: skal si innleggene dine synker i kvalitet....thumbs up

Av en eller annen grunn, forbauser det meg ikke at du skulle skrive noe sånt. Går det bra?

Mifune

Mifune
20.01.11 08:56
ManUtdfan_5: Av en eller annen grunn, forbauser det meg ikke at du skulle skrive noe sånt. Går det bra

'nuf said !

ManUtdfan_5

ManUtdfan_5
20.01.11 14:25
Mifune: 'nuf said !

:-) (!)

mArbledud

mArbledud
20.01.11 14:30

jees, nok digresjon.

Hørte noen helt mongo rykter i at Angelina Jolie skulle være linket til denne, men både håper og tror at det holder med en sterk kvinnelig hovedrolle i godeste Rapace dama.

ForzaCalcio

ForzaCalcio
21.01.11 20:26
cfabbe: Ser lovende ut ettersom Ridley Scott er bak kamera igjen, men Ripley er ikke med denne gang ettersom det er en forgjenger til den første Alien-filmen.

Ripley var aldri noe særlig, synes jeg. Går helt fint uten henne.

laererndin

laererndin
21.01.11 21:43

Er det ikke noen rykter om at i denne prequelen skal man få et gjensyn med den mystiske "elefantrasen" man så litt av i alien? Da vil jo noe av det gamle gode "universet" kunne bli enda større :)

jonas

jonas
22.01.11 15:42

Filmen skal visstnok hete Prometheus. Internettbuzzen er usikker på om det fremdeles er en prequel eller en selvstendig film satt i Alien-universet. Jeg tipper det er navnet på det skipet som styrta på alien-planeten, den som Nostromo besøkte.

Prometheus var forøvrig den greske guden som gav ild til menneskene. Henspiller til å slippe aliene løs?

(Innlegget ble redigert 22.01.11 15:43)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg