Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Dark Souls - Mørke Sjeler..

NYTT TEMA
brahaug999

brahaug999
15.01.11 02:32

Jeg var idag og så premieren på den norske "skrekkfilmen" mørke sjeler.. og for å si det sånn, jeg har aldri sittet i en kinosal å vært så frustrert over å ha kastet bort penger på noe så fatalt som den filmen der.. 2 timer av livet mitt jeg aldri vil få igjen.. man skulle tro denne filmen var laget i et skoleprosjekt fra en 5.klasse..  En film som mangler alt, blottet for det meste man trenger for å få en god kino opplevelse. 

Anmeldelsen taler vel for seg selv.. en skam for norsk filmindustri... EN SKAM!!!

http://www.vg.no/film/film.php?id=11640

michaelhe

michaelhe
15.01.11 05:33
brahaug999: Jeg var idag og så premieren på den norske "skrekkfilmen" mørke sjeler.. og for å si det sånn, jeg har aldri sittet i en kinosal å vært så frustrert over å ha kastet bort penger på noe så fatalt som den filmen der.. 2 timer av livet mitt jeg aldri vil få igjen.. man skulle tro denne filmen var laget i et skoleprosjekt fra en 5.klasse..  En film som mangler alt, blottet for det meste man trenger for å få en god kino opplevelse.  Anmeldelsen taler vel for seg selv.. en skam for norsk filmindustri... EN SKAM!!! http://www.vg.no/film/film.php?id=11640

Heldigvis ser jeg aldri slike filmer da jeg har lave forventninger til sjangeren. Denne filmen har et svært lavt budsjett, så den går sikkert med overskudd nå som du har sett den. Når det er sagt så tror jeg det vi ser nå for tiden er at norske filmskapere utforsker b og c- film sjangeren, noe som amerikanerne gjorde allerede på 30-tallet. De lager kanskje mange drit filmer i denne horror sjangeren, men det er bra for norsk film som helhet da det utvider vårt syn på hva norsk film skal være. I tillegg blir jo flere filmfolk sysselsatt. Det er jo bedre at de lager horror enn at de går på trygd. 

spawneru

spawneru
15.01.11 12:13

Filmen er laget for omtrent millionen, og er utelukkende finansiert fra privat lomme av regissørene.

Den er dårlig på nesten alle måter, men det er en jo en B-film i horrorsjangeren (eller C om du vil) med de negative og (noen få) positive ting dette medfører. Så den vil jo appelere til de som er fan av dette.

Mifune

Mifune
15.01.11 19:59

Så Selås har rett her da ?

bernt007

bernt007
15.01.11 23:24

Synes det er litt sjarmerende at det finnes folk her i landet som brenner for filmprosjektet sitt og tar sjanser. Jeg har ikke sett filmen, men uavhengig av hvor dårlig den er så er det godt gjort å i det hele tatt få snekret sammen en kinofilm på så få ressurser og med en innspillingstid på tre år.

Ellers må jo filmen ha truffet et nisjemarkedet ettersom den har vunnet noen festivalpriser rundt om i verden... At VG og andre gir Mørke Sjeler en terningkast én kan også sørge for at den blir en norsk kultfilm over tid?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg