Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Filmfestivalen i Haugesund 2011

NYTT TEMA
hattori

hattori
08.08.11 21:37

Hovedprogram

Festivalens offisielle program bestående av filmer for norsk kinodistribusjon kommende høst/vinter/vår.

A Separation

Barnepiken

Colombiana

Cowboys & Aliens

Crazy, Stupid, Love.

Drive

Hodejegerne

Le Havre

Medianeras – Storbyhjerter

One Day

Oslo, 31. august

POM Wonderful Presents: The Greatest Movie Ever Sold 

Pina

Poliss

Pushwagner

Sangen i mitt hjerte

Snøen på Kilimanjaro

Sønner av Norge

The Tree of Life

Tropa de Elite 2

Vi har en pave

What’s Your Number?

Spesialvisninger

Filmene i disse programmene har ingen fellesnevner utover at de ikke finner sin naturlige plass i hovedprogrammet.

Kjære Lisa

Kon-Tiki

The Change-Up

The Mill and the Cross

You Don’t Like the Truth: 4 Days Inside Guantánamo

Fokus Norden

Etter 16 år med New Nordic Films var det i fjor på sin plass å opprette et eget offisielt nordisk program. Fokus Norden vil bli en fast programpost i årene som kommer.

En enkel till Antibes

Få meg på, for faen

Ildfjell

Kanske i morgon

Labrador

Sandheden om mænd

Sodankylä Forever – The Century of Cinema

Sommerland

Tysta leken

French Touch

Frankrike har en særstilling i europeisk filmproduksjon, og festivalen har siden 2006 i samarbeid med Institut français og Unifrance synliggjort de franske filmene og co-produksjonene som vises på festivalen. Med jevne mellomrom presenteres også nye franske filmer i et eget program, som i år.

Angèle and Tony

Declaration of War

Little White Lies

My Piece of the Pie

Cinema Italia

Festivalen har et særlig hjerte for Italia og den italienske filmen, og presenterer jevnlig aktualiteter i samarbeid med Det italienske kulturinstitutt i Oslo og organisasjonen Filmitalia i Roma.

A Quiet Life

Corpo celeste

Love & Slaps

The Salt of Life

Wenche Foss retrospektiv

Den norske filmfestivalen minnes og hyller filmskuespillerinnen Wenche Foss, som til tider havnet helt i skyggen av divaen, debattanten, teaterfenomenet, tv-stjernen, intervjuobjektet, replikkunstneren og dronningen Foss.

Brudebuketten

Herren og hans tjenere

Leve sitt liv

Cinemagi

Cinemagi åpner mandag 22. august. Programmet består av nye barnefilmer som kommer på kino i løpet av høsten 2011. Visningene finner sted på Festiviteten.

Arrietta

Den kjempestore bjørnen

En katt i Paris

Kidnappet

Poppers pingviner

Smurfene

Til siste hinder

Kritikeruke

Denne serien med filmer valgt av anerkjente internasjonale kritikere presenteres for 14. gang i år i samarbeid med Norsk filmkritikerlag. Kritikerne som velger ut årets filmer gjester festivalen for å presentere dem for publikum.

Breathing

Neds

Tilva Rosh

Walking Too Fast

Norsk Kortfilmprogram

Et eget program med noen av de beste kortfilmene for unge som er laget i 2010/2011.

Bakern

Himmelen bak huset

Levis hest

Midtsommernattens skygge

pl.ink!

15+

Filmfestivalen har et eget ungdomsprogram med navnet 15+. Her viser vi engasjerende, spennende og sterke filmer som skildrer ungdom i brytningsfaser og som tar ungdom på alvor.

Apflickorna

Friends With Benefits

Fright Night

Spud

FilmReg

Et eget program viet til filmer støttet av de regionale filmsentrene.

Alien Repair Guy

Helt kongle

Levis hest

Nå skal du få sove

Sju Kammers – Frontsøstrene

Sult

Videorama

Siden 2001 en fast programpost med aktuelle kvalitetsfilmer direkte for DVD-markedet.

Killing Bono

The Trip

The Whistleblower

Wrecked

Hva skal folk se? Eller hva anbefaler dere å se? Selv skal jeg sette meg ned og se trailere og lese synopsis nå, som jeg alltid gjør før avreise til Haugesund!

tommy_cowan

tommy_cowan
08.08.11 21:56

Jeg bor for langt unna Haugesund, dessverre, ellers hadde jeg lett fått med meg disse:

- A Quiet Life
- Little White Lies
- The Tree of Life
- A Separation

Litt skuffende at man ikke har fått plass til Play i den nordiske delen, men.

Jeg får vente til OIFF, jeg da.

(Innlegget ble redigert 08.08.11 21:58)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg