Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Indiana Jones 5

NYTT TEMA
protus

protus
10.08.11 03:54

Nei, det er lite nye hint om dette, men det er nesten helt sikkert at det kommer en femte film. Hva håper du i så fall blir temaet ?

Hvis en leser litt om franchisen kan en se hva som er gitt ut av bøker. En kan få noen ideer til hva en kan ønske seg.

Nå har jeg forøvrig ikke sett Young Indiana Jones-serien. Anbefales det ?

VIIgard

VIIgard
10.08.11 09:24

Harrison Ford er ihvertfall 69år gammel, så jeg blir imponert om han klarer en ny Indiana Jones film :) Kan jo hende at Harrison ford overtar rollen til Sean Connery og Shia LeBouf går inn som nye Indie? Liker Indiana Jones filmene veldig godt, kjekt med skatter, spenning og action!

Supertzar_

Supertzar_
10.08.11 10:28
VIIgard: Kan jo hende at Harrison ford overtar rollen til Sean Connery og Shia LeBouf går inn som nye Indie?

De tre første filmene er bra, men Harrison er for gammel, og Shia er bare en irriterende liten fyr.

VIIgard

VIIgard
10.08.11 10:35
VIIgard: Harrison Ford er ihvertfall 69år gammel,

Ja, jeg konkluderte vel egentlig selv med at han er for gammel. hehe, du tenker vel på Transformers Shia når du sier han er en irriterendes liten fyr?

solitude

solitude
10.08.11 10:41
protus: Nå har jeg forøvrig ikke sett Young Indiana Jones-serien. Anbefales det ?

Absolutt!  Tre volumes til rundt $30 stykket gir en helt fantastisk verdi for pengene.  Du får over 30 dvd'er hvor ca. halvparten er fullspekket med dokumentarer relatert til de historiske personer eller hendelser skiltret i de enkelte episodene.)  

Beste film-kjøpet jeg noensinne har gjort. 

Mindy_4

Mindy_4
10.08.11 10:55

Gleder meg! Synes firer'n var bra - hvis noen av Indiana Jones filmene kan sies å være dårlig så må det være toer'n.

Noe av det jeg liker med Indiana Jones er at det ikke først og fremst jaktes på store mengder gull og edelstener. Det er skatter av historisk eller mytisk verdi, som ofte har litt overnaturlige krefter.

Det må nok bli noe mytisk de skal jakte på denne gangen også. Kanskje noe som er litt i tiden, f.eks noe med Maya-kalenderen (eller ble dette delvis berørt i film 4?). Eller kanskje Kunnskapens tre og Edens hage?

VIIgard

VIIgard
10.08.11 11:34
Mindy_4: Synes firer'n var bra

nr. 4 var bra..... helt til aliens ble blandet inn. Det ble litt feil for min del.

PolarPål

PolarPål
10.08.11 12:01

De har 50 % treffsikkerhet med denne serien. Vet ikke om jeg vil at de skal våge et nytt forsøk.

tomtop

tomtop
10.08.11 15:10
VIIgard: nr. 4 var bra..... helt til aliens ble blandet inn. Det ble litt feil for min del.

hvorfor er det INGEN som har spilt indana jones og fate of atlantis, vil ikke røpe for mye men der handler det om mye av det samme, noe jeg forøvrig likte veldig godt ^^

Enig det ble en overdose, men er det bedre at gud kommer inn i bildet og dreper alle utenom de som ser på kista? eller at en fyr stapper hånden gjennom magen og bare drar ut hjertet? :o

men men er jo særpreget til indy og hans historier, skal være ekstraordinære myter som skjer i filmene/bøkene/spillene ^^

men jeg digger indy uansett hva, håper indiana jones 5 kommer :)

VIIgard

VIIgard
10.08.11 15:18
tomtop: Enig det ble en overdose, men er det bedre at gud kommer inn i bildet og dreper alle utenom de som ser på kista? eller at en fyr stapper hånden gjennom magen og bare drar ut hjertet? :o

Si det, jeg tenkte litt sånn "ÅNEI" når de tok aliens med i Indiana Jones. For det blir liksom noe "håndfast" som vi ser osv. Det er kanskje noe med det uvisste når gud blander seg inn. eller når det er Vodoo med dokker, nåler og hjerter som pumper utfor kroppen :p

Bare min personlige mening da :))

swordfish

swordfish
10.08.11 15:49

Jeg tviler på om Indy 5 kommer. Det tok veldig lang tid med nummer 4 etter mange år med snakk. Jeg tipper det vil trekke ut til Harrison er for gammel. Indy 4 var en ganske pinlig sak så for meg trenger de ikke lage en ny.

(Innlegget ble redigert 10.08.11 15:50)

protus

protus
10.08.11 16:41

Ang. Young Indiana Jones, har jeg misforstått fullstendig ? Er dette ren dokumentar ?

rune89

rune89
10.08.11 17:25
VIIgard: nr. 4 var bra..... helt til aliens ble blandet inn. Det ble litt feil for min del.

Jeg syns faktisk ikke det var noe problem med aliens, tvert imot. Det er mer spennende med aliens en gud for min del :)

Det som ødela filmen litt for min del var Shia LeBouf, scenen hvor Ford overlever en atombome i ett kjøleskap, og den forferdelige scenen hvor de Shia LeBouf kommer svevende som Tarzan mellom trærne med apekatter. Jeg vet at Indiana Jones ikke er noen realistisk filmserie akkurat, but, come on! :)

VIIgard

VIIgard
10.08.11 18:56
rune89: scenen hvor Ford overlever en atombome i ett kjøleskap,

Den er litt drøy ja :) Men det er sånt som hører til Indiana Jones, samme med f.eks James Bond filmene (spesielt de med Pierce Brosnan) Hvor absolutt ALT er mulig :) Men Indiana Jones og Ailiens klikket ikke helt for meg.

swordfish

swordfish
10.08.11 20:13

På de første 10 min av Indy 4 er det hele 3 øyeblikk der cgi jordrotter liksom reagerer på noe morsomt. Jeg ante trøbbel allerede da for det minnet mer om Ice Age. Dessverre fortsatte denne teite humoren ut hele filmen. Indy 3 er faktisk genuint kul og morsom i forhold til nummer 4.

solitude

solitude
11.08.11 10:30
protus: Ang. Young Indiana Jones, har jeg misforstått fullstendig ? Er dette ren dokumentar ?

Næh, har jeg skrevet det da?

Hver episode er ca. filmlengde, men handlingen foregår i den virkelige verden (uten tulleting som aliens) og består primært av dramatiseringer rundt virkelige hendelser ca. 1900-1920. 

Young Indiana Jones Chronicles er efter min mening mye bedre enn filmene, men om du har en fobi mot å lære noe, så er det kanskje greit å holde seg til filmene..

Film #4 ble totalt ødelagt av avslutningen.  

Homur

Homur
12.08.11 07:08

Det vil aldri finnes mer enn tre Indiana Jones-filmer. Prøver fremdeles å innhente meg selv mentalt etter jeg ble tvunget til å se "fireren".

Kumite

Kumite
13.08.11 03:57
Homur: Det vil aldri finnes mer enn tre Indiana Jones-filmer. Prøver fremdeles å innhente meg selv mentalt etter jeg ble tvunget til å se "fireren".

syns de kunne laget nr 4 evt nr 5 på begynnelsen av 90 tallet som jeg tror også var iden! Harrison Ford begynner vel å bli en gammel mann!

Kumite

Kumite
13.08.11 04:00
swordfish: . Indy 3 er faktisk genuint kul

kommer på 2 plass i rangeringa mi, raiders of the lost ark er uasett nr1

syns film nr 2 er den svakeste av de 3 gamle filmene!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg