http://www.imdb.com/title/tt1735898/
"In a twist to the fairy tale, the Huntsman ordered to take Snow White into the woods to be killed winds up becoming her protector and mentor in a quest to vanquish the Evil Queen."
Har sett frem til denne en stund. Det høres ut til å bli en mørk versjon av det tradisjonelle eventyret. Håper bare ikke de går i fotsporene til Twilight og lager en klisjesuppe utelukkende for tenåringer. Filmen er regissert av nykommer Rupert Sanders. Kristen Stewart og Chris Hemsworth spiller tittelrollene, med Charlize Theron i rollen som the Evil Queen. Synes også det ser ut som de har castet dvergerollene bra (selv om det selvfølgelig er umulig å si det helt sikkert før man ser det).
Første trailer skal være rett rundt hjørnet, er litt spent på den.
Edit: kan vel også nevne at den foreløpig er satt opp på norske kinoer 8. juni 2012 :)
(Innlegget ble redigert 11.11.11 01:57)

jippijai: Første trailer skal være rett rundt hjørnet,
Den var selvfølgelig kommet lenge før jeg skrev dette. Her gjelder det å følge med i svingene :)
http://www.movieweb.com/news/snow-white-and-the-huntsman-trailer
Lite å tyde utifra den traileren bortsett fra det vi allerede har gjettet oss til, men tonen ser ut til å være slik jeg forventet og håpet på forhånd. Gleder meg til å se mer.
(Innlegget ble redigert 11.11.11 02:20)

Fulgte linken til imdb og ser flere kjente navn som Ian McShane, Ray Winstone og Bob Hoskins. Rollefigurene deres bærer navn etter de romerske keiserne. Ser det er et par andre som og spiller karakterer med keisernavn. Er disse "dvergene"?
Forøvrig synes jeg ikke filmen virker så veldig mørk...iallefall ikke som denne versjonen med blant andre Sigourney Weaver og Sam Neill!
Spennende å se om Theron klarer å toppe Weaver som var uhyggelig god!
Et par måneder før Snow White and the Huntsman neste år kommer dessuten nok en versjon der plottet i det klassiske eventyret "fornyes". "Mirror Mirror" med Julia Roberts som den onde dronningen og har også Sean Bean på rollelisten som kongen.
(Innlegget ble redigert 11.11.11 05:44)

jippijai: Men ærlig talt så er jeg fortsatt forsiktig optimist. Synes det så nokså lovende ut,
Enig, så meget stilig ut :)
Omtales her :
"Om ikke Stewart vil klarer å bære filmen selv, så er jeg imidlertid rimelig sikker på at Charlize Theron vil bli fabelaktig som den onde dronningen. I traileren fremstår hun som nådeløs, kald og rå. Jeg lar meg imponere av denne lille smakebiten og håper sluttresultatet vil bli like bra.
Hvis vi skal gå på visuelt uttrykk alene, så vil jeg si jeg tror Snow White and The Huntsman vil knuse Mirror, Mirror ned i støvlene.
Der er det Julia Roberts som stiller i rollen som den onde dronningen. Personlig tror jeg ikke hun har en sjanse mot Theron."
(Innlegget ble redigert 15.11.11 20:26)

sertono: Hater evntyrfilmer hvor man blander inn denne amerikanske hysteriske "humoren", så jeg går for den mørkere "Snow White and the Huntsman" som tilsynelatende er uten dette.
Enig, Huntsman ser mye bedre ut enn Mirror, Mirror. Synes liksom jeg har sett sistnevnte litt for mange ganger og den virker i tillegg litt vel barnslig (dømt ut fra traileren). Men skal likevel se begge, er fascinert av at filmer som er basert på samme eventyr og kommer ut i samme år kan være så forskjellige som disse ser ut til å være :)
(Innlegget ble redigert 16.11.11 23:37)

Jeg ser endel frem til denne filmen - link
Traileren som vises under IMDB sin side er jo helt rå. Den blir megabra:)
Surt å tenke for oss som elsker fotball så kommer filmen ut samme dag på kino som fotball EM-starter. Og jeg må være veldig strategisk for å finne en dag hvor den går rundt 1600 på kino og så miste noe av en EM-kamp.....
(Innlegget ble redigert 27.05.12 16:53)