Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Snow White and the Huntsman

NYTT TEMA
jippijai

jippijai
11.11.11 01:51

http://www.imdb.com/title/tt1735898/ 

"In a twist to the fairy tale, the Huntsman ordered to take Snow White into the woods to be killed winds up becoming her protector and mentor in a quest to vanquish the Evil Queen."

Har sett frem til denne en stund. Det høres ut til å bli en mørk versjon av det tradisjonelle eventyret. Håper bare ikke de går i fotsporene til Twilight og lager en klisjesuppe utelukkende for tenåringer. Filmen er regissert av nykommer Rupert Sanders. Kristen Stewart og Chris Hemsworth spiller tittelrollene, med Charlize Theron i rollen som the Evil Queen. Synes også det ser ut som de har castet dvergerollene bra (selv om det selvfølgelig er umulig å si det helt sikkert før man ser det).

Første trailer skal være rett rundt hjørnet, er litt spent på den.

Edit: kan vel også nevne at den foreløpig er satt opp på norske kinoer 8. juni 2012 :)

(Innlegget ble redigert 11.11.11 01:57)

jippijai

jippijai
11.11.11 02:13
jippijai: Første trailer skal være rett rundt hjørnet,

Den var selvfølgelig kommet lenge før jeg skrev dette. Her gjelder det å følge med i svingene :)

http://www.movieweb.com/news/snow-white-and-the-huntsman-trailer

Lite å tyde utifra den traileren bortsett fra det vi allerede har gjettet oss til, men tonen ser ut til å være slik jeg forventet og håpet på forhånd. Gleder meg til å se mer.

(Innlegget ble redigert 11.11.11 02:20)

Dex74

Dex74
11.11.11 05:34

Fulgte linken til imdb og ser flere kjente navn som Ian McShane, Ray Winstone og Bob Hoskins. Rollefigurene deres bærer navn etter de romerske keiserne. Ser det er et par andre som og spiller karakterer med keisernavn. Er disse "dvergene"?

Forøvrig synes jeg ikke filmen virker så veldig mørk...iallefall ikke som denne versjonen med blant andre Sigourney Weaver og Sam Neill!

Spennende å se om Theron klarer å toppe Weaver som var uhyggelig god!

Et par måneder før Snow White and the Huntsman  neste år kommer dessuten nok en versjon der plottet i det klassiske eventyret "fornyes". "Mirror Mirror" med Julia Roberts som den onde dronningen og har også Sean Bean på rollelisten som kongen. 

(Innlegget ble redigert 11.11.11 05:44)

swordfish

swordfish
11.11.11 08:44

Jeg er skeptisk til dette. Den ser jo ikke elendig ut og 13 åringene kommer sikkert til å spise det opp. Men den ser heller ikke særlig spennende ut.

Det er så dårlige tider i Hollywood nå at de gjenoppliver disse gamle eventyrene som Snow White, Red Riding Hood, Hans og Grethe osv. Det blir sjelden særlig minneverdig.

swordfish

swordfish
11.11.11 11:08

Det er som en matoppskrift. Litt Twilight, litt Thor krydret med litt Harry Potter og Ringenes Herre så håper de ingen merker at dette egenlig er ganske meningsløst og kjedelig.

liverpo__ole

liverpo__ole
11.11.11 14:00
swordfish: Det er som en matoppskrift. Litt Twilight, litt Thor krydret med litt Harry Potter og Ringenes Herre så håper de ingen merker at dette egenlig er ganske meningsløst og kjedelig.

Tommel.

mcdermott

mcdermott
11.11.11 18:56
swordfish: Jeg er skeptisk til dette

--- Du er ikke i målgruppen :) (da tar det for gitt at du ikke er en 13-år gammel jente)

jippijai

jippijai
12.11.11 05:26
swordfish: Det er som en matoppskrift. Litt Twilight, litt Thor krydret med litt Harry Potter og Ringenes Herre så håper de ingen merker at dette egenlig er ganske meningsløst og kjedelig.

Stryker man Twilight fra denne oppskriften er jeg helt for det ;) Men ærlig talt så er jeg fortsatt forsiktig optimist. Synes det så nokså lovende ut, selv om (som sagt) det man har lest om filmen på forhånd sa det meste av det vi så i traileren. Theron ser uansett ut til å være i toppform. Det i seg selv er grunn nok til å se filmen :)

sertono

sertono
15.11.11 20:20
jippijai: Men ærlig talt så er jeg fortsatt forsiktig optimist. Synes det så nokså lovende ut,

Enig, så meget stilig ut :)

Omtales her :

"Om ikke Stewart vil klarer å bære filmen selv, så er jeg imidlertid rimelig sikker på at Charlize Theron vil bli fabelaktig som den onde dronningen. I traileren fremstår hun som nådeløs, kald og rå. Jeg lar meg imponere av denne lille smakebiten og håper sluttresultatet vil bli like bra.

Hvis vi skal gå på visuelt uttrykk alene, så vil jeg si jeg tror Snow White and The Huntsman vil knuse Mirror, Mirror ned i støvlene.

Der er det Julia Roberts som stiller i rollen som den onde dronningen. Personlig tror jeg ikke hun har en sjanse mot Theron."

(Innlegget ble redigert 15.11.11 20:26)

swordfish

swordfish
16.11.11 09:21

Her er traileren for den andre Snow White filmen Mirror, Mirror:

http://www.youtube.com/watch?v=kpLVO396eHs

sertono

sertono
16.11.11 15:10
swordfish: Her er traileren for den andre Snow White filmen Mirror, Mirror:

Hater evntyrfilmer hvor man blander inn denne amerikanske hysteriske "humoren", så jeg går for den mørkere "Snow White and the Huntsman" som tilsynelatende er uten dette.

swordfish

swordfish
16.11.11 20:52

Jeg tror jeg styrer unna begge to, så sant ikke noen jeg stoler på forteller meg at jeg må se den ene eller den andre. Mirror, Mirror ser litt mer vittig ut så tror faktisk jeg hadde valgt den hvis jeg måtte velge, men ingen av de frister nevneverdig som sagt.

Men de virker å være veldig forskjellige ja og det er jo forsovet bra. For da kan man jo lett velge den stilarten man liker best til dette eventyret.

jippijai

jippijai
16.11.11 23:34
sertono: Hater evntyrfilmer hvor man blander inn denne amerikanske hysteriske "humoren", så jeg går for den mørkere "Snow White and the Huntsman" som tilsynelatende er uten dette.

Enig, Huntsman ser mye bedre ut enn Mirror, Mirror. Synes liksom jeg har sett sistnevnte litt for mange ganger og den virker i tillegg litt vel barnslig (dømt ut fra traileren). Men skal likevel se begge, er fascinert av at filmer som er basert på samme eventyr og kommer ut i samme år kan være så forskjellige som disse ser ut til å være :)

(Innlegget ble redigert 16.11.11 23:37)

Dalglish73

Dalglish73
27.05.12 16:49

Jeg ser endel frem til denne filmen - link

Traileren som vises under IMDB sin side er jo helt rå. Den blir megabra:)

Surt å tenke for oss som elsker fotball så kommer filmen ut samme dag på kino som fotball EM-starter. Og jeg må være veldig strategisk for å finne en dag hvor den går rundt 1600 på kino og så miste noe av en EM-kamp.....

(Innlegget ble redigert 27.05.12 16:53)

keyser1

keyser1
26.07.12 06:46

Ser regi-debutant Rubert Sanders (41) har vært å hatt seg med ledende Kristen Stewart (22). Det skulle vel tilsi at både han og hans kone, Liberty Ross (33) er uaktuelle for den eventuelle oppfølger. Sistnevte har vel rollen som Kristen's mor i filmen, Queen Eleanor, så familielykken spres alle veier der i gården....

Det var dagens sladderoppsummering. Mitt spørsmål blir da som følger; Med Kristen's toppløse tilstander i On the Road og denne utroskapsoppfølgeren, er da hennes navn mer eller mindre egnet no til å dra inn penger som toppnavn på filmplakaten blandt verdens mest hykleriske folkeslag?

liverpo__ole

liverpo__ole
26.07.12 07:03

Jippi, enda en grunn til å hate på Kristen Stewart.

keyser1

keyser1
26.07.12 07:12
liverpo__ole: Jippi, enda en grunn til å hate på Kristen Stewart.

Må du huske på at eg og Kristen går langt tilbake, til lenge før Bella Swan i det hele så dagens lys. Eg tenker Speak, så lar eg Kristen få gjøre som ho vil i rollevalgene for å skaffe seg ett navn. Ellers sper ho jo på med filmer som The Cake Eaters, Welcome to the Rileys, Into the Wild, Adventureland, The Yellow Handkerchief og lignende, så synes vel ho får ufortjent mye tyn. Ikke akkurat hennes feil at valgene som taes i hennes mest profilerte arbeider er beregnet på hormonelle tenåringer med null krav til kvalitet...

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg