Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Koreansk film

NYTT TEMA
LBJeffries

LBJeffries
14.02.12 06:08

Sett i gang, anbefal! Helst koreansk, men annet asiatisk tas også imot. Fint om man legger ved iMDB link.

Har sett vengeance trilogien, Brotherhood of War og I Saw the Devil så de kan man hoppe over. Likte forøvrig alle svært godt, så har dere en pekepinn.  

liverpo__ole

liverpo__ole
14.02.12 08:16
LBJeffries: Helst koreansk, men annet asiatisk tas også imot. Fint om man legger ved iMDB link.

(Innlegget ble redigert 14.02.12 08:17)

liverpo__ole

liverpo__ole
14.02.12 08:18

Eller skal The Chaser være veldig bra, men den har jeg ikke sett selv ennå.

tommy_cowan

tommy_cowan
14.02.12 13:39

Memories of Murder

JSA

Friend

Children...

Mother

Thirst

A Dirty Carnival

Secret Reunion

Bin-jip

Jeg har flere liggende usette også, kan linke til de seinere idag.

liverpo__ole

liverpo__ole
14.02.12 15:47

Joon-ho Bong er en mann jeg skal sjekke ut! Har jo hørt om nesten alle filmene hans, men har bare ikke skaffet meg dem ennå. På tide med litt internetthandling!

tommy_cowan

tommy_cowan
14.02.12 16:46
liverpo__ole: Joon-ho Bong

Hollywoodprosjektet hans er i tillegg produsert av Chan-wok Park. Er det i det hele tatt mulig at det feiler?

liverpo__ole

liverpo__ole
14.02.12 16:56
tommy_cowan: Er det i det hele tatt mulig at det feiler?

Vel, det høres definitivt ikke slik ut!

tommy_cowan

tommy_cowan
14.02.12 16:57
[Slettet]

(Innlegget ble redigert 22.04.20 17:28)

liverpo__ole

Poke

phb

phb
15.02.12 13:53

The Last Witness (1980)

Paju

Moby Dick

Castaway on the Moon

Save the Green Planet

Breathless

The Moss

Public Enemy

No Mercy For the Rude

Black House

No Blood No Tears

Kick the Moon

Sopyonje

Buscape

Buscape
17.07.12 01:17
tommy_cowan: Three.....extremes

Dette lover bra (spesielt når Chan-wook Park regisserte Cut).

Hvilken av filmene i trilogien foretrekker du mest forresten? :)

tommy_cowan

tommy_cowan
17.07.12 03:41
Buscape: Hvilken av filmene i trilogien foretrekker du mest forresten? :)

Som jeg skriver i det første innlegget, så er mitt andre innlegg bestående av usette filmer. Har sett noen av de nå, men ikke denne.

Laststand

Laststand
17.07.12 13:10

Jeg må bare spørre, folk må selvfølgelig se de filmer de finner interessant, men seriøst folkens, asiatisk? Hvis man ikke kan, ikke for å være frekk, "ching chong" vil man ikke miste mye i denne filmen. Og det er vel ikke særlig å drive å måtte lese filmer.

Og hvordan er man egentlig trygg på at oversettelsene er bra. For selv engelsk-oversatte filmer fremstår iblant som noe google-hastverk.

tommy_cowan

tommy_cowan
17.07.12 13:27
Laststand: Jeg må bare spørre, folk må selvfølgelig se de filmer de finner interessant, men seriøst folkens, asiatisk?

Skjønner du fransk, tysk, spansk, italiensk, eller finsk?

Skulle man kun sett filmer som går på språk man kan flytende ville det blitt et fattig filmliv.

Ja, noe av mimikken går bort, det er et gammelt men helt ok argument, og man kan kanskje ikke stole på oversettelsen, men du vet at det faktisk går an å KJØPE filmene også, ikke sant?

Og, jo du er frekk når du sier "ching chong", jeg har da fått med deg dine forholdsvis fremmedfientlige holdninger.

Laststand

Laststand
17.07.12 13:41
tommy_cowan: Skjønner du fransk, tysk, spansk, italiensk, eller finsk?
Skulle man kun sett filmer som går på språk man kan flytende ville det blitt et fattig filmliv.
Ja, noe av mimikken går bort, det er et gammelt men helt ok argument, og man kan kanskje ikke stole på oversettelsen, men du vet at det faktisk går an å KJØPE filmene også, ikke sant?
Og, jo du er frekk når du sier "ching chong", jeg har da fått med deg dine forholdsvis fremmedfientlige holdninger.

Ja nå er det forskjell på å barbere seg og skjære av seg hue. Nå er det slik at flere kan flere språk enn bare norsk og engelsk. Og det er en viss forskjell på å kunne forstå europeiske filmer i forhold til asiatiske filmer.

Hvis det at jeg syns asiatisk språk høres "ching chong" ut er fremmedfientlige holdninger så tror jeg ikke du forstår hva fremmedfientlighet er. For har jeg gitt inntrykk av at jeg har noe mot asiatiske filmer, asiatisk språk eller asiatere? Nei, jeg bare påpeker at språket for meg høres "ching chong" ut. Men det betyr ikke at jeg har noe mot det eller mener det er dårlig på noen måte.

Men det meste har dessverre blitt så hysterisk etter tragedien sist sommer.

tommy_cowan

tommy_cowan
17.07.12 13:53
Laststand: Men det meste har dessverre blitt så hysterisk etter tragedien sist sommer.

Haha, nei nå får du rulle inn. Dette har ingenting med saken å gjøre. Fryktelig tragedie, men den har ikke forandret noe som helst med mine meninger.

Jeg sa heller aldri at de var fremmedfientlige, men at du var frekk. Jeg bare koblet det opp mot ditt verdensbilde. Hold tunga rett i munnen nå ;)

Men du står fritt til å legge bånd på deg selv, det vil aldri jeg finne på å gjøre.

liverpo__ole

liverpo__ole
17.07.12 15:35
Laststand: Hvis man ikke kan, ikke for å være frekk, "ching chong" vil man ikke miste mye i denne filmen. Og det er vel ikke særlig å drive å måtte lese filmer.

Heldigvis handler film om så veldig mye mer enn bare dialog.

Men ja, jeg er dessverre redd for at man kan komme til fare for å miste endel "poenger" dersom man ikke kan språket selv. Den risken er jeg dog mer enn villig til å ta for å smake på noe litt mer eksotisk enn frozzen grandis.

Hvilke fremmedspråklige filmer har du sett, og hvilke erfaringer gjorde du deg med dem?

Laststand

Laststand
17.07.12 17:40
liverpo__ole: Heldigvis handler film om så veldig mye mer enn bare dialog.
Men ja, jeg er dessverre redd for at man kan komme til fare for å miste endel "poenger" dersom man ikke kan språket selv. Den risken er jeg dog mer enn villig til å ta for å smake på noe litt mer eksotisk enn frozzen grandis.
Hvilke fremmedspråklige filmer har du sett, og hvilke erfaringer gjorde du deg med dem?

Jeg antar at du mener bortsett fra de land/områder man forventer at folk skal ha sett. Dvs fra amerika, England, og skandinavia/norden. For meg så har det vært europa forøvrig.

Laststand

Laststand
17.07.12 17:54
tommy_cowan: Jeg sa heller aldri at de var fremmedfientlige, men at du var frekk. Jeg bare koblet det opp mot ditt verdensbilde. Hold tunga rett i munnen nå ;)

Tror du skal sette deg inn begrepet fremmedfientlig her.

Og bare en faktaopplysning å "være frekk" har ingenting med fremmedfientlighet å gjøre. Og det er begrenset hvor mye "å være frekk" man kan være, når man opplyser på forkant at "ikke mene for å være frekk", og dernest formidle hvordan et språk høres ut. Men jeg sier derimot ikke at det er noe galt med asiatisk språk. På lik linje hvis en asiat hadde uttalt til meg at norsk høres "goabli goabli" for vedkommende, jeg ville ikke sagt til vedkommende at nå er vedkommende frekk. Jeg ville heller ansett, det var en mulighet  i vedkommendes hørsel.

Men forøvrig er det en ypperlig kommentar fra din side, spesielt m.t.p hyllesten du kom med til denne upatriotiske "liberal hack"  trolige dophue Sorkin behandling av anstendige amerikanere

tommy_cowan

tommy_cowan
17.07.12 18:00
Laststand: Tror du skal sette deg inn begrepet fremmedfientlig her.
Og bare en faktaopplysning å "være frekk" har ingenting med fremmedfientlighet å gjøre. Og det er begrenset hvor mye "å være frekk" man kan være, når man opplyser på forkant at "ikke mene for å være frekk", og dernest formidle hvordan et språk høres ut.

Nei, det tror jeg ikke, for det er du som blander kortene her.

Tull og tøys. Det kommer alltid, uten unntak, noe frekt etter at noen sier "ikke for å være frekk". Samme som når engelskmenn sier "with all due respect" for så å komme med noe respektløst. Uten unntak.

Det du sier a la Sorkin er jo herlig sakelig da......og så "anstendige amerikanere", da, hahahahahaha.

liverpo__ole

liverpo__ole
17.07.12 18:32
Laststand: For meg så har det vært europa forøvrig.

Ja, hvilke slike filmer har du sett? Som ikke er engelsk eller nordisk-språklig.

LANGEMANN-1968

LANGEMANN-1968
17.07.12 18:50

ville vært enklere med en tråd for all asiatisk film. en tråd hvor vi kunne komme med filmtips og filmanmeldelser og diskusjon/krangling.

tommy_cowan

tommy_cowan
18.07.12 00:18
LANGEMANN-1968: ville vært enklere med en tråd for all asiatisk film

Enkelt?! Hvem sier vi skal ha det enkelt?! ENKELT?!!

Kunne godt, det, men nå har vi disse trådene, og nå blir kinesisk film for spam å regne! Så det så!

Ble du lang i maska nå?

LANGEMANN-1968

LANGEMANN-1968
18.07.12 05:09
tommy_cowan: Ble du lang i maska nå?

artig at du skulle nevne kinesisk film da jeg så en i går, og ja jeg er alltid lang både i maske og ben.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg