Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tina & Bettinas videoblogg blir film

NYTT TEMA
liverpo__ole

liverpo__ole
10.05.12 12:29

I Vest-Europa, på Skandinavias vestkant, i Oslos vestlige strøk, ligger det beste sted på jord; Smestad. Her bor Tina og Bettina, de mest populære tenårings-jentene på hele ungdomsskolen. I et ungdomsliv bestående av videoblogger, fester og popularitet går alt på skinner for de to jentene, helt til en dag da Smestad plutselig får et voldsomt innvandringsproblem.

En ny elev vandrer nemlig inn på Smestad ungdomsskole og tar seg til rette, uten å be om lov av Tina og Bettina. Hennes navn er Synnøve Risnes, og hun blir raskt den mest populære jenta på hele skolen. Tina og Bettina blir kastet ut av sine faste roller, og vennskapet settes på prøve, idet den nye jenta planlegger å holde fest på samme kveld som Tina og Bettinas årlige Halloweenfest; høstens viktigste begivenhet for de to jentene.

Som leder av elevrådet, festkomiteen, tillitsmannsordningen og motekomiteen, setter Tina alle ledd i sving for å stoppe den nye jenta. Smestadveien blir delt i to av en hvitmalt grense, som nå skiller Synnøves fest, på "Smestad Øst", fra Tina og Bettinas fest på "Smestad Vest". Ungdomslivet i klasse 10B eskalerer raskt til et blodig alvor der sosial identitet, status og livslange vennskap står på spill.

http://www.bergenkino.no/incoming/article453460.ece

Om ikke dette blir tidenes dårligste norske film så vet ikke jeg.

steponit

steponit
10.05.12 12:44

Trodde det var en barnefilm først, og det er jo en ting. Men at voksne mennesker skal dumme seg ut i dette her?

Halpert

Halpert
10.05.12 18:14

Høres ut som tidenes dårligste idé. Har aldri vært vitne til at noen har ledd høyt (eller lavt) av et Tina og Bettina-innslag på torsdag kveld en gang, så hvordan de kan tro at dette vil fungere i en halvannen time lang film har jeg vanskelig for å forstå.

liverpo__ole

liverpo__ole
10.05.12 20:35

Altså, hvordan skal de lage en langfilm av noe som har sitt utspring i vlogging, og kun det? Nei, dette begriper jeg bare ikke. Skulle nesten tro det var en spøk.

Tina & Bettina var morsomt den aller første sketsjen, til nøds sketsj nr 2 også. Da var de "på kornet", men nå får jeg lyst å skru av TV'en bare jeg ser dem.

Mister_Morisette

Mister_Morisette
13.05.12 13:56
liverpo__ole: Tina & Bettina var morsomt den aller første sketsjen, til nøds sketsj nr 2 også. Da var de "på kornet", men nå får jeg lyst å skru av TV'en bare jeg ser dem.

Tina og Bettina-sketsjene var severdig og holdbar de første gangene, men etterhvert har de blitt repeterende og kjedelig. Ser ingen grunn til at konseptet kan overføres til film. Trodde først det var en spøk.

liverpo__ole

liverpo__ole
13.05.12 14:19
Mister_Morisette: Tina og Bettina-sketsjene var severdig og holdbar de første gangene, men etterhvert har de blitt repeterende og kjedelig.

Word.

Bombaklat

Bombaklat
13.05.12 18:38

Dette blir ren avføring.

Lexern

Lexern
13.05.12 19:23

Kommer denne til å handle om fingring?

DavidFlynch

DavidFlynch
15.05.12 14:37

Så langt unna god film kan man faktisk komme.

Johninho2

Johninho2
16.05.12 01:22

Kan faktisk ikke komme på en eneste god grunn til at det skal bli film. Faen så trist norsk filmbransje er i ferd med å bli. Først dette og så dette om at de skal lage nyinnspilling av Orions Belte. Piss.

PaddyW

PaddyW
16.05.12 01:29
liverpo__ole: Om ikke dette blir tidenes dårligste norske film så vet ikke jeg.

Det skal godt gjøres å lage noe som er verre enn "Hjelp, vi er russ". Samtidig stod de samme folkene bak denne for "Hjelp, vi er i filmbransjen", så det kan jo faktisk bli tilfellet. Ræva blir det i alle fall.

(Innlegget ble redigert 16.05.12 01:33)

liverpo__ole

liverpo__ole
16.05.12 02:04
PaddyW: for "Hjelp, vi er i filmbransjen",

Har den på blu-ray. Kjenner jeg "gleder" meg.....

Cogito_Ergo_Doleo

Cogito_Ergo_Doleo
17.05.12 19:46

Wow, dette var deprimerende nyheter.

jonas

jonas
17.05.12 19:58
Halpert: Har aldri vært vitne til at noen har ledd høyt (eller lavt) av et Tina og Bettina-innslag på torsdag kveld en gang

Det virker nå som om gjengen bak har det meget gøy med å spille rollene og lage innslag/film. Tipper de selv har det skjitmorsomt på settet, koser seg med å lage filmen og egentlig ikke er så veldig opptatt av resultatet.

SpeedWalcott

SpeedWalcott
21.05.12 21:42

Jeg gleder meg!

Toddamannen

Toddamannen
22.05.12 16:22
SpeedWalcott: Jeg gleder meg!

Akkurat det tviler jeg ikke på.

Mifune

Mifune
23.05.12 17:55

dette blir like fett og morsomt som Torsdagskveld forstår jeg...:p

Follow

Follow
23.05.12 18:01
liverpo__ole: Om ikke dette blir tidenes dårligste norske film så vet ikke jeg.

Jeg kjenner ikke aliasnavnene så jeg trodde det var en slags seriøsitet i dette, men så så jeg i linken, og det var så dumt at jeg måtte bare le.

Dette er de guttas humor, og kan sikkert funke for den rette aldersgruppa. Er jo morsomme de, spesielt Thodesen :-)

Og jeg ble tatt med på en Norsk film som heter Dis, det var grusom tortur. Trodde alle Norske filmer var sånn etterpå, så dette blir nok ikke værre nei :-)

Lexern

Lexern
23.05.12 18:06

Når kommer traileren? Gleder meg!

Mulig jeg er den eneste, men jeg ser ikke hvordan dette kan gå galt.

liverpo__ole

liverpo__ole
23.05.12 19:53
Lexern: Mulig jeg er den eneste

Jepp! ;-)

Lexern

Lexern
19.07.12 14:01

Traileren er her folkens!

Dette blir fantastisk. Spår allerede at dette blir årets norske film.

charlie27

charlie27
19.07.12 14:29

Triana er digg da så det hjleper jo litt.

tommy_cowan

tommy_cowan
19.07.12 14:35
PaddyW: Det skal godt gjøres å lage noe som er verre enn "Hjelp, vi er russ"

Men....der var det vel nakenhet? En film med nakenhet er aldri værst i sin klasse.

tommy_cowan

tommy_cowan
19.07.12 14:36
jonas: Det virker nå som om gjengen bak har det meget gøy med å spille rollene og lage innslag/film. Tipper de selv har det skjitmorsomt på settet, koser seg med å lage filmen og egentlig ikke er så veldig opptatt av resultatet.

Det er helt greit, men da kan de jo holde "resultatene" for seg selv.

jonas

jonas
19.07.12 21:18
tommy_cowan: men da kan de jo holde "resultatene" for seg selv.

Hvorfor det? Det er sikkert noen hoder der ute som kommer til å synes dette er morsomme greier og verden blir da ikke fattigere av atter en film.

sunderland_odd

sunderland_odd
19.07.12 21:26

regner med at denne blir amanda-nominert

pleier å være høyt nivå

tommy_cowan

tommy_cowan
20.07.12 00:19
jonas: verden blir da ikke fattigere av atter en film.

Den tar opp kinoplass.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg