Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Batman filmene

NYTT TEMA
pikachu

pikachu
19.07.12 13:45

Kunne noen forklart meg hva som er så fasinerende ved disse filmene og årsaken til alt hysteriet? Ser på bla IMDB at karakterene er ganske høye. 

Jeg har sett de fleste og klarer ikke å begripe hva som er greia med Lynvingen, Robin og Batgirl. Ikke er verken pingvinmannen, jokern eller noen av de andre figurene spesielt spennende eller morsomme. Plottet og konseptet er gørrkjedelig og man vet ekstakt hva som venter. En tøff Batman durende rundt i noen superduperfarkoster for å ta de slemme. Batmobil, Batcard, Batcopter, Bat ditt og datt... *gjesp*  Ingen av filmene er verdt mer enn en treer på IMDB. For noe møl.

I grunn merkelig at det ikke er produsert en Fantomet serie på samme måte. Det hadde vel helt sikkert også blitt en braksuksess.

Saliph

Saliph
19.07.12 13:57

Enig her.

Arnebelinda

Arnebelinda
19.07.12 14:12
pikachu: Kunne noen forklart meg hva som er så fasinerende ved disse filmene og årsaken til alt hysteriet? Ser på bla IMDB at karakterene er ganske høye. Jeg har sett de fleste og klarer ikke å begripe hva som er greia med Lynvingen, Robin og Batgirl. Ikke er verken pingvinmannen, jokern eller noen av de andre figurene spesielt spennende eller morsomme. Plottet og konseptet er gørrkjedelig og man vet ekstakt hva som venter. En tøff Batman durende rundt i noen superduperfarkoster for å ta de slemme. Batmobil, Batcard, Batcopter, Bat ditt og datt... *gjesp* Ingen av filmene er verdt mer enn en treer på IMDB. For noe møl. I grunn merkelig at det ikke er produsert en Fantomet serie på samme måte. Det hadde vel helt sikkert også blitt en braksuksess.

Da gammle filmene kan jeg igrunn være enige i.. Men de nye filmene er jo brae synes jeg.

Knaill bra action med en super helt.. og kul skuespillere! hva er det å ikke like?

Marvel > all :P

charlie27

charlie27
19.07.12 14:35

Batman og Robin filmen må jo være den dårligste :)  tegneseriesirkus delux.kun laget for og selge leketøy som er tatt ut av filmen.  Joel schumacher har også beklaget hele greia.

Tordenskjold3

Tordenskjold3
19.07.12 18:03
pikachu: pingvinmannen

Han var jo kul(batman returns)

PolarPål

PolarPål
19.07.12 18:14

Trådstarter: kom tilbake når du har fått orden i sakene. Dette forsøket på kritikk er bare pinlig i all sin senilitet.

Roshambo

Roshambo
19.07.12 20:00
pikachu: Jeg har sett de fleste

Men tydeligvis ikke de to nyeste. Man kan ikke sammenligne Nolans Batman med andre superheltfilmer, det er noe helt unikt.

trippinnoballz

trippinnoballz
19.07.12 20:02

Du har glemt en "og" i overskriften din, ts.

Lexern

Lexern
19.07.12 21:18
Saliph: Enig her.

Hehe, du er enig med dette skvipet her bare fordi det kritiserer Batman? Filmene før Batman Begins er jo rimelig middelmådige og det burde jo egentlig være et veldig godt bevis på at de fleste ikke liker Batman-filmene kun fordi det er Batman. En "tøff" Batmobil holder på ingen måte. Dermed blir også det flaue Fantomet-provokasjonsforsøket helt feil.

pikachu

pikachu
19.07.12 21:42

Ingen har fremdeles klart å forklare hva som er så eksepsjonelt med disse filmene. I rest my case.

rune89

rune89
19.07.12 22:03

Noe av det jeg for min del liker med de to nyeste filmene er at i disse PG13 tider så er det noen av de "mørkeste" og "voksne" filmene man får tak i fra storproduksjonene fra Hollywood. Å uten om det så er det rett og slett gode og underholdene filmer i min smak, men noe dyp analyse skal jeg ikke begi meg ut på.

Lexern

Lexern
19.07.12 22:11
pikachu: hva som er så eksepsjonelt med disse filmene.

De filmene du vel nevner er det ikke veldig mye eksepsjonelt med.

Har du sett de to nyeste? Er de også 3/10'ere?

pikachu

pikachu
19.07.12 22:22
Lexern: Har du sett de to nyeste? Er de også 3/10'ere?

Nei, jeg må innrømme at jeg ikke har gjort det.  Men det frister ikke så mye. Det dreier seg vel også her om Batman og hans fiender? Nye superskurker? Batmobilen? Bat-tech? Gotham City osv...?

Altså like spennende som et Fantomet O'Ånden som går plott.  Jeg tror faktisk bobletekster under slagsmålene...,  som feks "tjooobling" "pooov" og "smaack" osv..., hadde hevet kvaliteten betraktelig.  

Vel... i det minste underholdningen.

Lexern

Lexern
19.07.12 22:30
pikachu: Nei, jeg må innrømme at jeg ikke har gjort det.

Da er det jo virkelig ikke rart du ikke helt ser hva som er så spesielt med disse filmene. De to nyeste er laget av Cristopher Nolan og er av en helt annen verden og kvalitet enn de foregående. Se nå i alle fall de først. Kan nærmest love deg at du vil bli veldig positivt overrasket.

Jeg var heller aldri noe fascinert av Batman-filmene før Nolan tok over skuta. De filmene du har sett er veldig middelmådige mens The Dark Knight vel er på min topp 3 over alle filmer noensinne. Batman Begins er også der oppe.

Se de!

(Innlegget ble redigert 19.07.12 22:32)

Lalapalala

Lalapalala
19.07.12 22:33
pikachu: Det dreier seg vel også her om Batman og hans fiender? Nye superskurker? Batmobilen? Bat-tech? Gotham City osv...?

Nei. De nye Batman filmene handler ikke om Batman.

pikachu

pikachu
19.07.12 22:38
Lexern: Se nå i alle fall de først. Kan nærmest love deg at du vil bli veldig positivt overraske

Skal gjøre det. Gir de en sjanse :-) Er jo mulig at jeg slukøret innrømmer at de faktisk er gode.

Husker

Husker
19.07.12 22:38
pikachu: Nei, jeg må innrømme at jeg ikke har gjort det.
[Slettet]

(Innlegget ble redigert 17.04.20 17:27)

pikachu

pikachu
19.07.12 22:43
Husker: Haha, faen så pinlig.

Du forventer at en som misliker en filmserie sterk,  skal sette seg ned å bruke tid på oppfølgere? Klovn!

Nå som jeg har fått litt info om at de siste holder en vesentlig høyere kvalitet, skal jeg gi filmene en sjanse. Lexern fikk overtalt meg :-D

Husker

Husker
19.07.12 22:50
pikachu: Du forventer at en som misliker en filmserie sterk, skal sette seg ned å bruke tid på oppfølgere? Klovn!

Å rakke ned på filmer du ikke har sett er temmelig pinlig i min bok ja. Usedvanlig tåpelig tråd.

PolarPål

PolarPål
19.07.12 22:58

Denne tråden blir bare pinligere og pinligere. Oppfølgere? Skal man være eplekjekk med en viss verdighet er det et krav at man har satt seg inn i det man ser ned på.

(Innlegget ble redigert 19.07.12 22:59)

pikachu

pikachu
19.07.12 23:07
Husker: Å rakke ned på filmer du ikke har sett er temmelig pinlig i min bok ja. Usedvanlig tåpelig tråd.

Lysten på å se de var ikke særlig stor mtp kvaliteten på de forrige. Og det er gjerne slik i filmverden,  at oppfølgere ikke blir bedre enn de forrige utgavene. Jeg er ikke unik med å innta en slik posisjon skjønner du,  tøysekoppen.

Således intet revulosjonerende med mitt synspunkt. Men jeg skal gi de siste en sjanse. Og komme med en dom senere.

Og tråden har selvsagt sin leverett. Karakterene de første filmene har fått, er rett og slett ubegripelige slik jeg ser det. Noe som var grunnen til at jeg ville høre nettopp hvorfor de var så fantastisk gode. 

pikachu

pikachu
19.07.12 23:13
PolarPål: Denne tråden blir bare pinligere og pinligere. Oppfølgere? Skal man være eplekjekk med en viss verdighet er det et krav at man har satt seg inn i det man ser ned på.

Det eneste du har bidratt med i denne tråden er å hyle pinlig pinlig. Klare du å i det hele tatt se sammenhengen i denne debatten? Jeg tviler sterkt...

Coach

Coach
19.07.12 23:15
pikachu: Jeg tror faktisk bobletekster under slagsmålene..., som feks "tjooobling" "pooov" og "smaack" osv..., hadde hevet kvaliteten betraktelig.
Vel... i det minste underholdningen.

Da bør jo 60-talls-Batman være noe for deg!  :-)

Men ja, den nyeste trilogien av filmer (den tredje har norsk premiere om en snau uke) har knapt annet felles med de eldre enn Batman-navnet (de to siste faktisk ikke det engang ;-) ) og er langt fra oppfølgere.  En helt annen verden både i handlingsmessig og filmatisk forstand.

(Innlegget ble redigert 19.07.12 23:16)

pikachu

pikachu
19.07.12 23:17
Coach: Da bør jo 60-talls-Batman være noe for deg! :-)

;-)

pikachu

pikachu
19.07.12 23:18
Coach: Men ja, den nyeste trilogien av filmer (den tredje har norsk premiere om en snau uke) har knapt annet felles med de eldre enn Batman-navnet (de to siste faktisk ikke det engang ;-) ) og er langt fra oppfølgere. En helt annen verden både i handlingsmessig og filmatisk forstand.

Jeg hører det. Og skal gi de to siste en sjanse som nevnt tidligere :-)

Lexern

Lexern
19.07.12 23:25
Coach: En helt annen verden både i handlingsmessig og filmatisk forstand.

Trodde aldri jeg skulle si dette til deg, men her er vi faktisk enige.

pikachu

pikachu
19.07.12 23:29
Lexern: Trodde aldri jeg skulle si dette til deg, men her er vi faktisk enige.

At Coach nevner dette er et stort pluss.  Og ytterligere med på å gjøre at entusiasmen stiger mot å se filmene.

PolarPål

PolarPål
19.07.12 23:35

Den eneste sammenhengen i denne debatten er ditt malplasserte forsøk på å sverte noe du ikke vet hva er. Heldigvis har de andre debattantene gjort et redelig forsøk på å føre deg inn på rett vei, selv om de kvalitetsfattige innleggene dine ikke tyder på at du vil gi universet en ærlig sjanse.

pikachu

pikachu
19.07.12 23:50
PolarPål: Den eneste sammenhengen i denne debatten er ditt malplasserte forsøk på å sverte noe du ikke vet hva er. Heldigvis har de andre debattantene gjort et redelig forsøk på å føre deg inn på rett vei, selv om de kvalitetsfattige innleggene dine ikke tyder på at du vil gi universet en ærlig sjanse.

Jeg har sett de første filmene. Jeg likte de ikke, og søkte svar på hvorfor de hadde fått så gode karakterer. 

Og derav bør det ikke komme som noen stor overraskelse over at jeg er skeptisk til de oppfølgerne.  De fleste skjønner denne sammenhengen, for den er langtifra fremmed i filmverden.

Men du derimot,  er sjanseløs når det kommer til denne forståelse.  Du er hva man nettopp identifiserer med ordet pinlig.

Ta deg en bolle nå og logg av.

titan_sable

titan_sable
19.07.12 23:56
Coach: Men ja, den nyeste trilogien av filmer (den tredje har norsk premiere om en snau uke) har knapt annet felles med de eldre enn Batman-navnet (de to siste faktisk ikke det engang ;-) ) og er langt fra oppfølgere.  En helt annen verden både i handlingsmessig og filmatisk forstand.

Jeg forstår ikke at så mange blander Burtons første batmanfilm med alle de andre gamle batmanfilmene. Den første filmen til Burton er minst like mørk som  de nye filmene, og er inspirert av det samme batmanuniverset som ble laget av Frank Miller. De andre filmene i den serien er forøvrig søppel.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg