Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Frank or Francis - Charlie Kaufman

NYTT TEMA
scorentino

scorentino
30.08.13 00:51

Charlie Kaufman jobber visstnok med en ny film, Frank or Francis. Scriptet skal være veldig "Kaufmanistisk". Som mange sikkert vet allerede så har han skrevet for en rekke filmer som f.eks Being John Malkovich (usett), Eternal Sunshine of the Spotless Mind og Synedoche, New York. Jeg har kun sett de to siste nevnt, og spesielt SNY var veldig komplisert. Så komplisert at jeg ikke forsto den nok til å gi rating første gang.

Frank or Francis har så langt en rekke kjente skuespillere på lista som f.eks Elizabeth Banks, Steve Carrel, Jack Black, Nicholas Cage og Jackie Weaver. Etter min mening et litt svakt cast, men flere filmer har vist at det går an å få godt ut av elendige skuespillere (Adam Sandler, Punch-Drunk Love anybody).

The Playlist skriver:

Frank Arder (Steve Carrell) a “pretentious, self important screenwriter-turned-filmmaker” whose film “You” is nominated for 29 Academy Awards. That movie-within-the-movie features Arder playing every character – including a homeless man, women, children, and even African-Americans.

Francis Deems (Jack Black) a highly-intelligent, but enraged film blog commentator who has earned something in the way of a following – and still lives with his parents (specifically, in their attic).

Alan Modell (Nicolas Cage), a.k.a. Emcee, a formerly-successful comedian known for his roles in lowbrow comedies with titles like “Fat Dad”. Think Black’s character in Tropic Thunder - or (if we’re being honest) a caricature of Eddie Murphy - and you’ll get the gist. 

IMDb har faktisk ikke skrevet noe som helst om filmen enda, men letterboxd har skrevet "A satire of Hollywood set to music, where a film director feuds with a blogger." Høres originalt ut? Det er Charlie Kaufman...

Release date er ikke sluppet ut, men letterboxd skriver 2013, noe som nesten må være feil. Eller? 

Hva tenker dere?

Roshambo

Roshambo
30.08.13 01:08
scorentino: a “pretentious, self important screenwriter-turned-filmmaker”

Høres ut som en ny film som er (i hvertfall delvis) basert på Kaufmans liv, det fungerte jo fantastisk bra i Adaptation. Ser frem til denne.

svankmajor

svankmajor
30.08.13 01:24

Setter Synedoche, New York høyest av han, men han er et slags geni generelt. Liker tilogmed Human Nature. Spent på hva han får til neste gang. 

scorentino

scorentino
30.08.13 22:14
svankmajor: Synedoche, New York

Jeg må rett og slett få sett denne en gang til. Jeg forsto alt for lite av den første gang.

scorentino

scorentino
22.01.14 22:54

Ser ut som denne har blitt utsatt til 2016. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg