Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvilken film har overrasket deg mest ?

NYTT TEMA
kennethnilsen

kennethnilsen
28.10.13 21:33

Av og til setter man på en film uten de alt for store forventningene, og ender opp med å bli positivt overrasket.

Den siste filmen som overrasket meg stort, var " Lawless"
 http://www.imdb.com/title/tt1212450/?ref_=nv_sr_1

Good feeling !!

Men den som har overrasket meg mest, tror jeg var "The I inside", som jeg så på Netflix fordi jeg kjedet meg - fatter ikke at den har så dårlig score på IMDB, men du må nok være glad i Mindfuck for å like den.

http://www.imdb.com/title/tt0325596/?ref_=nv_sr_1

T-boy

T-boy
28.10.13 21:40

The Cabin in the Woods overrasket meg veldig positiv. Var en helt annerledes opplevelse er jeg forventet.

silkyjohnson

silkyjohnson
28.10.13 21:41

Hvem som har overrasket meg mest husker jeg ikke, men End of Watch var en gledelig overraskelse nå nylig.

kennethnilsen

kennethnilsen
28.10.13 21:42
T-boy: The Cabin in the Woods overrasket meg veldig positiv. Var en helt annerledes opplevelse er jeg forventet.

Hmm, den har jeg ikke sett, men har mange ganger lurt på det - kanskje jeg skal gi den en sjanse :)

kennethnilsen

kennethnilsen
28.10.13 21:44
silkyjohnson: Hvem som har overrasket meg mest husker jeg ikke, men End of Watch var en gledelig overraskelse nå nylig.

Kult - den har fått god score på imdb også ser jeg - 

T-boy

T-boy
28.10.13 21:46
kennethnilsen: Hmm, den har jeg ikke sett, men har mange ganger lurt på det - kanskje jeg skal gi den en sjanse :)

Se den så fort som mulig, og hold deg unna anmeldelser og diverse annen info om filmen. Da garanterer jeg deg en overraskende og annerledes filmopplevelse :) (blir litt selvmotsigende kanskje)

(Innlegget ble redigert 28.10.13 21:46)

Saliph

Saliph
28.10.13 21:48

The Education of Charlie Banks.

Og Changing Lanes. Fabelaktig film.

(Innlegget ble redigert 28.10.13 21:58)

kennethnilsen

kennethnilsen
28.10.13 21:48
T-boy: Se den så fort som mulig, og hold deg unna anmeldelser og diverse annen info om filmen. Da garanterer jeg deg en overraskende og annerledes filmopplevelse :) (blir litt selvmotsigende kanskje)

Skal plukke den med meg neste gang jeg er på Platekompaniet :)

kennethnilsen

kennethnilsen
28.10.13 21:53
Saliph: The Education of Charlie Banks.

Den ser utrolig kul ut! en skikkelig "under radaren" film

- denne tråden er lovende - har allerede fått 3 tips på filmer jeg kommer til å se - og jeg har sett MYE film!

kennethnilsen

kennethnilsen
28.10.13 22:39
silkyjohnson: United States of Leland

Notert, den har jeg heller ikke sett :)

kennethnilsen

kennethnilsen
29.10.13 16:52
T-boy: The Cabin in the Woods overrasket meg veldig positiv. Var en helt annerledes opplevelse er jeg forventet.

Da drar jeg og kjøper denne, og the education of Charlie Bank!

Dex74

Dex74
30.10.13 05:25

To End All Wars

Så endelig denne krigsfilmen fra 2001 på Netflix i sommer og må si jeg ble meget positivt overrasket...fantastisk film!
Kiefer er strålende og folk som Robert Carlyle og Mark Strong er også med.
Mange kaller filmen en remake av The Bridge On the River Kwai men er to forskjellige historier fra samme område/omgivelser (Japansk krigsfangeleir ved den burmeiske jungel satt til å bygge jernabanebro under WW2)
Du vil le, du vil vemmes, du vil muligens gråte en liten skvett og definitivt provoseres!
Filmen beskyldes av mange å være kristen propaganda...men filmen er iallefall et eksempel på den menneskelige psyken, hvor mye man er villig til å ofre, lide/utsette seg for i å gjenvinne sin frihet!

(Innlegget ble redigert 30.10.13 05:30)

Rosh1

Rosh1
30.10.13 22:20

Source Code

Denne Sci-fi Thrilleren burde du se, en kjempe film. Kunne ha sagt mye om den, men se den - du kommer ikke til å angre. 

(Innlegget ble redigert 30.10.13 22:27)

kennethnilsen

kennethnilsen
30.10.13 22:53
Rosh1: Source Code Denne Sci-fi Thrilleren burde du se, en kjempe film. Kunne ha sagt mye om den, men se den - du kommer ikke til å angre.

Har sett den, veldig bra :)

tommy_cowan

tommy_cowan
30.10.13 23:00

Kan nevne noen i det siste som var (mye?) bedre enn jeg trodde:

- Kapringen (tror denne topper Captain Phillips, men det får jeg vite først til helga)

- Adrift in Tokyo

- Invasion of the Bodysnatchers (1956)

- Singin' in the Rain

Ja, og Chungking Express da. DAMN!

kennethnilsen

kennethnilsen
30.10.13 23:30

Jeg klarer ikke gamle filmer :) Av Japse filmer, tror jeg at jeg kun liker tre så langt: Battle Royale, Oldboy og Crouching Tiger..

MoreTEN

MoreTEN
31.10.13 09:27
kennethnilsen: Jeg klarer ikke gamle filmer :)

Kanskje du blir overrasket?

Av nyere filmer sett, så likte falt disse langt bedre i smak enn jeg hadde sett for meg...

Frankenstein’s Army

Argo

A Fantastic Fear of Everything

21 Jump Street

MIB3

Empathy

Empathy
31.10.13 14:50
kennethnilsen: Av Japse filmer, tror jeg at jeg kun liker tre så langt: Battle Royale, Oldboy og Crouching Tiger..

Vær så vennlig og vis litt mer respekt. Å dra tre forskjellige filmer fra vidt forskjellige land i Asia og så benevne dem som 'Japse'-filmer er direkte uhøflig.  

Den filmen som har overrasket meg mest i nylige tider er 'The World's End'. Jeg forventet å få servert en dårlig, lite oppfinnsom komedie. Den overrasket meg positivt og gav meg den beste kino opplevelsen jeg har hatt på lenge. 

Aveirinha

Aveirinha
31.10.13 15:01

Kim Du-hangwa seodaemun fra 1981 overrasket meg stort da jeg leste tonnevis med anmeldelser som var negative på den tiden. 

(Innlegget ble redigert 31.10.13 15:01)

silkyjohnson

silkyjohnson
31.10.13 15:09

Denne hadde jeg helt glemt. Takk for påminnelsen.

kennethnilsen

kennethnilsen
31.10.13 15:32
Empathy: Vær så vennlig og vis litt mer respekt. Å dra tre forskjellige filmer fra vidt forskjellige land i Asia og så benevne dem som 'Japse'-filmer er direkte uhøflig.

Hehe, du har helt rett, selvfølgelig - jeg var litt rask på avtrekkeren når jeg skrev.... Når jeg tenker meg om, så vet jeg jo egentlig at Oldboy er Sør-Koreansk, og Crouching Tiger  Kinesisk - litt pinlig faktisk...

kennethnilsen

kennethnilsen
31.10.13 15:35
MoreTEN: Kanskje du blir overrasket?

Tror ikke det , har forsøkt noen ganger..

Aveirinha

Aveirinha
31.10.13 15:43
silkyjohnson: Denne hadde jeg helt glemt. Takk for påminnelsen.

Har mange andre japsefilmer på lager hvis du er interessert. 

liverpo__ole

liverpo__ole
31.10.13 16:35

Prince Avalanche.

Så for meg at det var en ganske så vanlig, enkel og lavmælt komedie, men så viste den seg å være så veldig mye mer.

Anbefales på det aller sterkeste.

kennethnilsen

kennethnilsen
31.10.13 16:48
liverpo__ole: Prince Avalanche. Så for meg at det var en ganske så vanlig, enkel og lavmælt komedie, men så viste den seg å være så veldig mye mer. Anbefales på det aller sterkeste.

Artig med tips på filmer man ikke har hørt om :)

liverpo__ole

liverpo__ole
31.10.13 16:51
kennethnilsen: Artig med tips på filmer man ikke har hørt om :)

Bare hyggelig!

kennethnilsen

kennethnilsen
31.10.13 16:55

I disse Halloween tider, vil jeg nevne en annen film som overrasket meg stort - Jeg er ganske uinteressert i skrekk filmer, fordi de er så forutsigbare: Men det var definitivt ikke The Orphanage :

http://www.imdb.com/title/tt0464141/?ref_=nv_sr_1

Spansk film har forøvrig blitt en åpenbaring for meg de siste 5 årene..

Empathy

Empathy
31.10.13 17:04

På fredag skal jeg se Insidious: Chapter 2 på kino. Jeg krysser fingrene og ber til gud om å bli positivt overrasket, men jeg tviler. 

Eneste grunnen til at jeg ser den er fordi jeg aldri har sett skrekkfilm på kino før og det passet så godt i disse Halloween tider. 

(Innlegget ble redigert 31.10.13 17:05)

MartinOVO

MartinOVO
31.10.13 17:33

Filmen som har overrasket meg mest er ''The Devil's Double''. Poppet den inn i spilleren uten å vite noen ting eller ha noen forventninger what so ever. En sprø, men vanvittig god film.

Andre filmer som overrasket meg over at jeg likte dem så godt som jeg gjorde: Death Sentence og Dead Man Down, to så kalte revenge-filmer. En av mine favorittsjangere, så disse var rett opp min gate. Kan også nevne to som passer kveldens Halloween-aften; Både Orphan og Eden Lake er to suspensfulle filmer som overrasket for min del.

Komedier: Goon, 21 Jump Street og Warm Bodies.
Drama: Brothers, The Perks of Being a Wallflower, Gran Torino og Kompani Orheim
Thrillere/Action: Phone Booth, Felon, Inside Man, In Time, Wanted, Inhale og Source Code (Som dog er nevnt).

Dette er da filmer jeg ikke hadde lest meg så mye opp på, som overrasket meg da jeg fikk se hvor utrolig bra jeg synes filmene var. Kunne sikkert nevnt fler, men disse var de jeg kom på i toppen av hodet. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg