uansett hva du skal se og uansett når du kommer på kino så blir man ikke kvitt møkkareklamen før filmen. På tv så har man kvittet seg med dette ulike betalingsløsninger for lengst. I USA har man ikke engang plassbillett :-)
Hvorfor skal det være nødvendig å sitte 20-30 min å få trykket øyne og ører i fordummende reklame i 2014 når man allerede betaler mellom 100-200 kr får å få lov til å dele et lerret med masse ukjente mennesker.
(Innlegget ble redigert 27.01.14 15:25)

Kunde: Man smyger seg inn akkurat etter den siste traileren.
he he, altså i stummende mørke skal man gå i blinde og kreve at ørten mennesker skal reise seg for deg.
ja, ja, da blir det nok hjemmekino de neste årene på oss reklamehatere fortsatt.
For hva en knapp kinobillett koster kan man i dag ha både Netflix, Viaplay + gratis netttjenester som NRK, SVT osv. osv. Har man i tillegg en prosjektor så er den store filmopplevelsen aldri langt unna...uten reklametull...
(Innlegget ble redigert 28.01.14 09:19)

MoreTEN: Ok? Du er i en kino for å se film, ergo er da filmtrailere langt mer logisk enn reklame. Dette er jo bare en fjollemening.
Fjollemening, faktisk.
Filmtrailere er noe herk, som avslører sentrale deler av plott og handling og kan i verste fall ødelegge en fremtidig filmopplevelse.
Jeg unngår konsekvent trailere, men i kinosalen er jeg nødt til å lide meg gjennom disse forbannede, spoilerinfiserte djevelskapene med mindre jeg timer min ankomst perfekt.
Reklame er derimot uskyldige saker. Innimellom irriterende kanskje, men uskyldig likevel, og lett å unngå.
(Innlegget ble redigert 28.01.14 16:54)

jonas: Det jeg synes er mest fascinerende med kinoreklame er at uansett hvor gammel og oppbrukt og dårlig en reklame er er det alltid et par hoder som ler høyt. Skulle tro disse aldri hadde sett levende bilder før.
Det det har jeg også merket. Underlige greier. Jeg har en vill teori (sikkert feil) om dette rare fenomenet. Kanskje slike personer er noen snobber i det virkelige livet som er for opptatte med å være drittsekker i sitt sosiale liv, at de ikke har tid til å se på TV hjemme.
Jeg er ikke noen tilhenger av komedier egentlig, men jeg har sluttet for lengst å se på komedie offentlig. Folk ler av så banale ting at man blir irritert, og noen har en så irriterende latter.
Det beste er å være på festivaler. Der er det minimalt med reklame, men dessverre er det ofte noen kommersielle filmer jeg vil se, men jeg prøver å unngå slike filmer.
(Innlegget ble redigert 28.01.14 20:00)

bengtig: Hadde jeg kun lest plottet til Twilight, hadde jeg garantert sett filmen(!), istedet så jeg traileren, alle varsellampene gikk for fullt, og jammen hadde jeg rett om den da jeg omsider ble plent nødt å lide meg gjennom oppgulpet.
Ingenting er så vondt at det ikke er godt for noe...
Men det var kjipt å se Bourne Legacy forrige helg, og hele tiden vite hva neste vending var, hvordan neste actionscene ville utspille seg, hvor neste del av fortelling ville befinne seg - kun fordi jeg et år tidligere hadde sett traileren før en totalt urelatert film.
Jeg skjønner ikke at trailere må være så jævlig lange. Trenger vi virkelig 2 og halvt minutt med avslørende klipp for å finne ut om vi vil se en film eller ikke?
(Innlegget ble redigert 31.01.14 10:24)