Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Suicide Squad (2016)

NYTT TEMA
Lew_Ashby
Lew_AshbyInnlegg: 3600
14.07.15 09:26

Er vel noe greier i DC-tråden, men mekker en egen tråd for denne filmen. DC har for alvor satt i gang kampen mot Marvel sitt Avengers-prosjekt, og SS blir sammen med Bat Vs. Super deres ilddåp. Mulig at man går litt for fort fram? Blir mange karakterer på kort tid.

Filmen er skrevet og regisseres av David Ayer (Training Day, End of Watch, Fury). For min del vært litt hit or miss med sine tidligere prosjekter, men pendelen er på den positive siden her.

Ellers er altså Margot Robbie (Harley Quinn), Will Smith (Deadshot) og Joel Kinnaman (Rick Flagg), Adewale Akinnuoye-Agbaje (Killer Croc), Jai Courtney (Captain Boomerang), Jay Hernandez (El Diablo), Adam Beach (Slipknot), Karen Fukuhara (Kitana) og Cara Delevingne (Enchantress) castet som SS. Jared Leto spiller emo-versjonen av The Joker, og det har vært mye skepsis til rockelooken. Men han er vel tilnærmet samme utgave som i SS-tegneseriene? Viola Davis er Amanda Waller, i tillegg til at Ben Affleck har en liten rolle som Batman - filmene er oppbygningen til Justice League-filmen som kommer om noen år. Også Hugo Strange er med. Derav frykten for introduksjonen av en million karakterer i samme filmen. 

Traileren som ble sluppet på comic con så ganske ok ut.

Det kan se ut til at dette blir markant mørkere enn barnefilmene til Marvel, noe som kan slå ut både positivt og negativt. Positivt pga man kan faktisk få en guffen stemning med oppriktig frykt for at ting kan gå galt, negativt pga det for min del ofte kan bli parodisk når det forsøkes å få den Seven-feelingen i slike filmer. Håper på R-rating, så får vi se om Warner Bros tør dette . Ayer har vel aldri regissert eller skrevet noe som ikke hadde r-rating. 

(Innlegget ble redigert 14.07.15 09:32)

craaazy
craaazyInnlegg: 5666
14.07.15 12:12

Ut i fra traileren så det ut som Margot Robbie stjeler showet. 

Lew_Ashby
14.07.15 13:16
craaazy: Ut i fra traileren så det ut som Margot Robbie stjeler showet.

Det ville nok ikke vært overraskende. Det var på tide at Harley Quinn kommer seg på det store lerret. En rolle det skal være mulig å briljere i.

JMAFC
JMAFCInnlegg: 4724
15.07.15 01:52

Gleder meg mer til denne enn BvS. Traileren var fantastisk og jeg tror at Leto, Robbie og Smith stjeler showet.

Jonaz
JonazInnlegg: 11944
15.07.15 02:01

Ser phett ut, men håper filmen byr på mye mer action enn hva traileren viste. Jared Leto så kul ut som Jokeren. Kommer til å funke bra det.

(Innlegget ble redigert 15.07.15 02:02)

Jonaz
JonazInnlegg: 11944
15.07.15 02:08
Lew_Ashby: filmene er oppbygningen til Justice League-filmen som kommer om noen år. Også Hugo Strange er med. Derav frykten for introduksjonen av en million karakterer i samme filmen.

Gjesp. Kan de ikke bare lage film lenger.

-k9b_
-k9b_Innlegg: 26113
22.07.15 14:08

Phett. Så ultra-mørkt ut.

Noen med tegneseriepeiling som har lyst til å gi meg en kjapp liten innføring i hva (hvis de har vært på et ark) Suicide Squad er? Hvem styres de av? Hvordan kommer de ikke i konflikt med Batman&co? Er de bad guys turned good eller motsatt?

Eller må jeg google?

Lew_Ashby
22.07.15 14:42
-k9b_: Noen med tegneseriepeiling som har lyst til å gi meg en kjapp liten innføring i hva (hvis de har vært på et ark) Suicide Squad er? Hvem styres de av? Hvordan kommer de ikke i konflikt med Batman&co? Er de bad guys turned good eller motsatt?

Er ikke særlig tegneseriekyndig, men Suicide Squad har vel såvidt jeg vet blitt utgitt i en haug med blader. Kort fortalt er det vel en gjeng med skurker som av ulike grunner får oppdrag for som er ekstra stress. De kan risikeres og muligens ofres pga de er kriminelle. Samlet og styres av Amanda Waller, en eller annen mektig dame med sterk innflytelse over regjering osv. Hun stanser vel Batman sin etterforskning av gruppen ved å bruke innflytelsen sin. Hun har ulike måter å kontrollere gjengen på slik at de må utføre oppdragene de blir tildelt. Nerdete greier. 

Lew_Ashby
22.07.15 14:46
-k9b_: r de bad guys turned good eller motsatt?

Er vel en blanding av bad guys som bare er kjipe, og bad guys som har visse sympatiske sider. Men frykten for denne filmen er vel at de kanskje skal bli framstilt for joviale og snille. Dette er vel hovedsakelig mordere og generelt onde folk som settes opp mot enda verre krefter. Regissør David Ayer sa under Comic Con at folk var lei av good uys vs bad guys, og var klar for bad guys vs evil. Oppsummerer vel det greit. 

-k9b_
22.07.15 14:50
Lew_Ashby: Hun stanser vel Batman sin etterforskning av gruppen ved å bruke innflytelsen sin. Hun har ulike måter å kontrollere gjengen på slik at de må utføre oppdragene de blir tildelt. Nerdete greier.

Okey. Lurte på hvordan de passet inn i samme univers som Batty Boy og Suparman. 

Phett nok, klarer de å få det til å fungere så er jo det helt topp.

Lew_Ashby
22.07.15 14:54
-k9b_: Okey. Lurte på hvordan de passet inn i samme univers som Batty Boy og Suparman.  Phett nok, klarer de å få det til å fungere så er jo det helt topp.

Jepp, ser i traileren at Batman gjør en cameo på taket av en bil som Joker og Harley Quinn sannsynligvis sitter i. Tipper det er ifm at han tauer noen av gjengen i starten av filmen, før Waller rekrutterer de når de sitter i buret. De kommer nok til å være en del av Justice League-filmen som kommer ut om noen år. 

Det er rimelig viktig at dette blir dystert, litt klønete å lage en film om skurker på selvmordsoppdrag i Marvel-setting. Men traileren ser jo rimelig mørk ut. Margot Robbie er for øvrig for digg. 

-k9b_
22.07.15 15:55
Lew_Ashby: Margot Robbie er for øvrig for digg.

Cara Delevigne også. Selv om hun neppe blir særlig pen i denne.

TopOfTheWorld
TopOfTheWorldInnlegg: 1341
03.08.15 22:00

Håper de viser Joker drepe Jason Todd i denne filmen, aldri blitt gjort live action før.

Lew_Ashby
06.08.15 12:27
TopOfTheWorld: Håper de viser Joker drepe Jason Todd i denne filmen, aldri blitt gjort live action før.

Hadde vært konge. Helst litt brutalt. Hadde imidlertid vært mer effektfullt om han hadde fått litt skjermtid før det evt skjer. Lite trolig at de vil få presset særlig med Robin-minutter inn i denne filmen.  

TopOfTheWorld
TopOfTheWorldInnlegg: 1341
06.08.15 16:20
Lew_Ashby: Hadde vært konge. Helst litt brutalt. Hadde imidlertid vært mer effektfullt om han hadde fått litt skjermtid før det evt skjer. Lite trolig at de vil få presset særlig med Robin-minutter inn i denne filmen.

Kanskje de viser noen flashback scener?

Denne scenen fra Under the Red Hood er herlig

(Innlegget ble redigert 06.08.15 16:20)

Lew_Ashby
30.11.15 11:13

Suicide Squad ser ut til å bli PG-13. Egentlig ingen overraskelse mtp det enorme budsjettet, samt at den skal være en del av et filmunivers som kommer til å omfatte en hel haug med filmer. Men allikevel litt skuffende.

Lew_Ashby
13.04.16 12:28

https://www.youtube.com/watch?v=MZwsbcW-d-E

Formodentlig siste trailer for Suicide Squad. Det er vel bekreftet at man måtte gjør een del reshoots etter kritikken mot BvsS, og Warner ønsket en litt lystigere film. At man må inn og fikse på scener etter endt innspilling er sjeldent gode nyheter, håper for all del at det ikke er forsøk på å kopiere Marvel-drit. 

DC trenger en seier nå, både fra kritikere, publikum og økonomisk. Håper dette går veien. 

sistebossen
sistebossenInnlegg: 2496
13.04.16 12:34

Jeg ser Jai Courtney er på rollelista, da kan jeg dessverre ikke se denne.

JMAFC
13.04.16 16:16
sistebossen: Jeg ser Jai Courtney er på rollelista, da kan jeg dessverre ikke se denne.

Han skal spille en gal australier, det bør han klare.

Machine_Head
Machine_HeadInnlegg: 12816
18.04.16 18:05

Enormt spent på å se Letos Joker. Alt annet sidestilles litt, men tror filmen i seg selv kan bli i det minste grei underholdning. Eneste jeg er (veldig) skeptisk til er Will Smith som Deadshot. Det ser bare ut som at han spiller seg selv. Redd for at han tar meg ut av opplevelsen, synes det er dårlig casting som ser ut til å komme fra et ønske om å ha noe ordentlig star power for å øke filmens markedsverdi. 

Snapback
SnapbackInnlegg: 180
19.05.16 10:19

Margot Robbie som Harley Quinn er alene grunn nok til å se denne filmen, man blir jo forelsket av å se henne i traileren.

Må være noe av det vakreste jeg har sett.

rect7
rect7Innlegg: 3907
19.07.16 17:37

http://www.dagbladet.no/kultur/gikk-sa-dypt-inn-i-rollen-at-alle-pa-filmsettet-var-redde-for-ham-pa-ekte---harene-i-nakken-reiste-seg/60328345

Slik skal det være. Haha, herlig.

Nå gleder man seg jo ikke akkurat mindre. Satser på at han nailer denne, for da blir det alene klasse nok til å bære filmen. Margot Robbie hjelper på, da...

rect7
19.07.16 17:59
Lew_Ashby: Suicide Squad ser ut til å bli PG-13. Egentlig ingen overraskelse mtp det enorme budsjettet, samt at den skal være en del av et filmunivers som kommer til å omfatte en hel haug med filmer. Men allikevel litt skuffende.

Fikk vondt når jeg leste det for første gang. Kunne blitt noe eksepsjonelt, men dette sørger for at det aldri vil bli det den kunne. Tror vi kan takke WB for dette. Garantert. Ayer ønsket aldri i verden PG-13.

Menmen, jeg har tro på at det kan bli underholdende alikevel. Margot og Leto sørger for det.

(Innlegget ble redigert 19.07.16 18:00)

jonas
jonasInnlegg: 30239
20.07.16 18:55

De 61 mest innbringende filmene på boxofficemojos all time-liste er alle PG eller PG-13. Deadpool er den R-ratede filmen med best inntjening, den er på 62.plass. Ratingsystemet er overvurdert. SS blir sikkert akkurat like bra med PG-13 som den ville vært med R.

rect7
20.07.16 21:35

Derja, alt er penger.

jonas
20.07.16 23:47

Vel, det er vel sjeldent Hollywood produserer blockbustere for å spre et budskap eller no. De selger underholdning. Og folk er tydeligvis fornøyd med PG-13.

Gambinoo
GambinooInnlegg: 98
21.07.16 02:02

Filmer kan være mer enn mørke, dystre og skumle nok med en PG-13-rating. Det er bare dumt at det ser ut til at de har gått i en mer komisk retning. Jeg tror dette ikke blir noe annet enn lett, kanskje veldig god, underholdning, og det er dumt. Den første traileren, hvor alt er mørkt og trist og jævlig, gav inntrykk av noe langt bedre. 

JMAFC
21.07.16 02:30
jonas: Vel, det er vel sjeldent Hollywood produserer blockbustere for å spre et budskap eller no. De selger underholdning. Og folk er tydeligvis fornøyd med PG-13.

Herregud for noe tull, filmer kan fint være mørke og fremdeles være PG-13. Den første Insidious filmen er PG-13. Taken var PG-13. Cloverfield var PG-13.  The Dark Knight var PG-13 og den har ganske mange mørke scener. Det går fint, den kan være så mørk som den skal være selv om den er PG-13. 

jonas
21.07.16 10:19

Si det heller til de som sutrer over at denne er PG-13.

Roshambo
RoshamboInnlegg: 4298
21.07.16 15:34
jonas: De 61 mest innbringende filmene på boxofficemojos all time-liste er alle PG eller PG-13. Deadpool er den R-ratede filmen med best inntjening, den er på 62.plass

Er ikke det ganske logisk ettersom det er et langt større publikum som har mulighet til å se disse filmene? Hvor mye en film tjener inn sier ca like mye om kvaliteten som det filmens tittel gjør.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Andre tjenester