Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Popkorn-året 2018

NYTT TEMA
jonas
jonasInnlegg: 28903
27.12.17 19:15

For femte året på rad kjører jeg en liten oversikt over kommende popkorn-blockbustere. Altså store og bråkete hollywood-produksjoner som gir enkel underholdning og som egner seg utmerket på kino. Med ei bøtte popkorn til.

Bruker Filmwebs oversikt selv om den ikke er helt pålitelig. Har spedd på med noen som manglet der. Så datoer må tas med en solid klype salt. Men sånn omtrent, her er noen av de mest popkornvennlige filmene i 2018:

12.1: Jumanji: Welcome to the jungle.
26.1: Maze Runner: Dødskuren
2.2: Coco (Pixar)
14.2: Black Panther
16.3: Tomb Raider
23.3: Pacific Rim Uprising
30.3: Ready Player One
13.4: New Mutants
4.5: Avengers: Infinity War
11.5: Rampage
25.5: Solo: A star wars story
1.6: Deadpool 2
8.6: Jurassic World: Fallen Kingdom
15.6: Incredibles 2
22.6: Ocean's 8
6.7: Ant-Man & The Wasp
13.7: Skyscraper
3.8: The Predator
3.8: Mission Impossible 6
31.8: Skjelvet
5.10: Venom
9.11: Bad boys for life
21.11: Creed 2
21.12: Bumblebee
25.12: Aquaman

Mye småsnacks her. Årets største høydepunkt for min del blir uten tvil Infinity War. Den blir episk.

Elguaje
ElguajeInnlegg: 16962
27.12.17 20:13

Gleder meg mest til Coco og Incredibles 2. Lurer på hvordan Creed 2 blir. New Mutants ser også interessant ut.

tooommm
tooommmInnlegg: 23517
28.12.17 09:21

X-Men: Dark Phoenix hører absolutt med på denne listen. Regner med en liten forglemmelse. Kommer 2. november. Ser litt fram til denne.

Ellers enig i at Infinity War blir neste års store høydepunkt. Har ikke gledet meg så mye til en film siden første Avengers filmen. Ser også fram til Black Panther og Ant-Man & the Wasp. 

Nøkkelknipe
NøkkelknipeInnlegg: 1170
28.12.17 14:25

Mission Impossible 6 og Incredibles 2 er de eneste filmene på denne lista som jeg gleder meg til.

Solo: A Star Wars Story må nok sees på et tidspunkt av pliktfølelse.  

Ellers savner jeg faktisk Fantastic Beasts 2 på denne lista. Eneren var en solid nok blockbuster, selv om den hadde noen mangler. 

Roshambo
RoshamboInnlegg: 4097
28.12.17 14:37

Mission Impossible-serien leverer stort sett alltid, så den ser jeg frem til. Ellers er det mange potensielle drittfilmer på lista, kan ikke helt se for meg at noen av disse skal overraske.

jonas
28.12.17 15:14
tooommm: X-Men: Dark Phoenix hører absolutt med på denne listen.

Selvsagt. Som sagt tok jeg utgangspunkt i Filmwebs oversikt og den er egentlig skremmende dårlig til å være en filmside.

jonas
28.12.17 15:16
Roshambo: kan ikke helt se for meg at noen av disse skal overraske.

Og det er jo litt av poenget med slike filmer. Vi går ikke på de for å bli overrasket og utfordret. Vi vet stort sett akkurat hva som kommer. Og det kan være underholdende nok om man ikke tenker for mye.

Selv ser jeg fram til Rampage. Det blir en drittfilm. Men spillet var morsomt så den scorer på nostalgipoeng.

Frank.N.Steen
Frank.N.SteenInnlegg: 870
28.12.17 15:17

Scrollet meg nokså raskt nedover Filmwebs kommende titler liste og satt vel igjen med kanskje 1 eller 2 der interessen så vidt gikk opp et ørlite hakk. 

The Incredibles 2 er vel den jeg ser mest frem til, men en kan jo alltids håpe at det dukker opp noen overraskelser her og der, utover men utifra det en så fra lista deres kan det bli langt mellom dem. 

Nøkkelknipe
NøkkelknipeInnlegg: 1170
28.12.17 18:18
jonas: Vi går ikke på de for å bli overrasket og utfordret. Vi vet stort sett akkurat hva som kommer.

Og akkurat det er veldig synd. Ta en film som Jurassic World som et eksempel: Med en bedre regissør kunne den filmen evnet å skape både magiske filmøyeblikk og spennende, dynamiske actionsekvenser. Istedenfor ble sluttresultatet en sjelløs og smått kjedelig effektorgie. Og at noe slikt skal være god underholdning klarer jeg ikke helt å fatte. Da må i det minste fotoarbeidet være inspirert, noe som nesten aldri er tilfelle med slike filmer. 

LapinKuIta
LapinKuItaInnlegg: 649
06.01.18 02:50
Roshambo: Mission Impossible-serien leverer stort sett alltid, så den ser jeg frem til.

Med unntak av den andre filmen så har de blitt bedre og bedre. Rogue Nation var glimrende.

GimleSag
GimleSagInnlegg: 2541
06.01.18 13:01

Filmer jeg muligens kommer til å se på kino:
Coco
Pacific Rim
Tomb Raider
Solo: A Star Wars Story
Incredibles 2
Creed 2

Filmer jeg kommer til å se hjemme:
Ready Player One
Jumanji
Deadpool 2
Ocean's 8 (om den ikke flopper)
The Predator
MI:6
Bad Boys 4 Life

Egentlig ingen filmer jeg virkelig gleder meg til. 
Mission Impossible ser ut til å - som flere nevner - stort sett alltid levere, i motsetning til alt annet.
Pacific Rim likte jeg svært godt da den kom ut i 2013, gleder meg smått til oppfølgeren. 
Bad Boys var vel kule filmer i sin tid mener jeg på, lenge siden jeg har sett.
Ready Player One er jo tross alt Spielberg, som jeg bare skyver lenger og lenger opp på favoritt-regissør-listen min til flere filmer jeg ser, men frykter denne blir litt for mye Hollywood og klisjé. Håper jeg tar feil.
Coco har jo enormt høy rating på IMDb, mens The Incredibles var en herlig film, men Pixar virker ikke til å ha like god styring med oppfølgerne sine som med originalene. 

Det jeg ser mest frem til som jeg kommer på i farta er The Shape of Water av Guillermo Del Toro. Får meget lovende kritikker, og Del Toro er en interessant filmskaper. 
Ellers blir det spennende å se hvilke idéer Christopher Nolan kommer ut med i 2018!

Elguaje
06.01.18 15:12
jonas: 9.11: Bad boys for life

Blir denne klar da? Ikke at jeg egentlig bryr meg så mye om denne filmserien, men har lest mye frem og tilbake om den i det hele tatt blir spilt inn.

(Innlegget ble redigert 06.01.18 15:13)

jonas
06.01.18 21:04
Elguaje: Blir denne klar da?

Aner ikke, som sagt brukte jeg Filmwebs oversikt og den kan man ta med en solid klype salt.

Elguaje
07.01.18 02:51
jonas: Aner ikke, som sagt brukte jeg Filmwebs oversikt og den kan man ta med en solid klype salt.

Neida, skjønner at du gjør det. Var bare at filmweb skrev denne, så to uker etter kom denne fra en annen side

Så det er ikke lett å følge med på denne.

tooommm
tooommmInnlegg: 23517
25.01.18 21:30

Ready player one ser helt fantastisk ut, og den nye See the future traileren understreker det. Og den nye mix'en til A-ha's Take on me er nyydelig:)

Mister_Morisette
Mister_MorisetteInnlegg: 2978
28.01.18 01:38

Jeg så veldig frem til Jumanji og var på kino og så den i dag. Levde opp til forventingene. En veldig underholdende, fornøyelig og god film.

Ellers ser jeg frem til Tomb Raider, selv om de forrige Tomb Raider-filmene ikke var all verden å skryte av. Jurassic World: Fallen Kingdom ser jeg også frem til, selv om jeg syntes forgjengeren var middels og forglemmelig.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg