Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Bachelor oppgave - Spagetti Western

NYTT TEMA
Kumite
KumiteInnlegg: 5970
19.03.18 12:54

Hei skal skrive bachelor oppgave i film og fjernsynsvitenskap. Lure på om noen har en bra problemstilling. Har valgt Sergio Leone filmer hvor jeg skal sepå stil(stilanalyse). 

franzsigel
franzsigelInnlegg: 15103
20.03.18 14:52
Kumite: Lure på om noen har en bra problemstilling. Har valgt Sergio Leone filmer hvor jeg skal sepå stil(stilanalyse).

Interessant oppgave.

Det første som faller meg inn er å se på likheter og forskjeller på "klassiske Hollywood"-westerns (John Ford, Howard Hawks, Anthony Mann etc) og Leone's filmer.

Godt tips: om du ikke alt har sett den - ta en kikk på Robert Aldrich's "Vera Cruz" - som alt i 1954 inneholdt fryktelig mange av elementene Leone senere tok med i filmene sine.

Ellers kan du sikkert skrive mye om Leones symbolbruk, selv om jeg mistenker at man må være (frafallen) katolikk for å fullt ut skjønne den...

(Innlegget ble redigert 20.03.18 14:52)

Bakkus
BakkusInnlegg: 2205
22.03.18 16:18
franzsigel: .

Vet dette er OT, men hvor kommer ditt profilbilde fra?

Izcilas
IzcilasInnlegg: 6172
22.03.18 16:26

Bacheloroppgave. 

MVH

Kokuhaku
KokuhakuInnlegg: 3400
22.03.18 16:30
Bakkus: Vet dette er OT, men hvor kommer ditt profilbilde fra?

Wallace and gromit.

Zidane
ZidaneInnlegg: 5649
23.03.18 10:14

Må si det er en kul Bacheloroppgave. :) Jeg vet at Tarantino er en stor fan av Leone. 

Jeg personlig digger de lange tagningene til Leone. For en mester i sitt fag altså. 

Kumite
26.03.18 14:19
Izcilas: Bacheloroppgave.

Er en vane, men heldigvis har word retteprogram. =)

Kumite
26.03.18 14:20
Zidane: Jeg personlig digger de lange tagningene til Leone. For en mester i sitt fag altså.

Åpningsekvensen i Once Upon Time In The West er blant mine favoritter. 

Zidane
ZidaneInnlegg: 5649
23.04.18 12:53
Kumite: Åpningsekvensen i Once Upon Time In The West er blant mine favoritter.

Flua som virrer rundt nesa på en av bandittene, priceless. Kamerabruken og alt framstår som mesterlig den dag i dag. Et solid filmhåndverk fra en mester i sitt fag.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester