Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

A Quiet Place

NYTT TEMA
molster
molsterInnlegg: 9084
04.04.18 16:51

Denne ser jo meget interessent ut. Ny grøsserfilm fra Jim fra The Office (John Krasinski). Premisset virker spennende. Foreløpig har den faktisk 100% på RT. Skal definitivt se denne i helga.

GreySerpent
GreySerpentInnlegg: 15520
04.04.18 16:54
molster: Denne ser jo meget interessent ut. Ny grøsserfilm fra Jim fra The Office (John Krasinski). Premisset virker spennende. Foreløpig har den faktisk 100% på RT. Skal definitivt se denne i helga.

Med deilige Emily Blunt i hovedrollen blir det uansett ikke totalt skivebom.

jonas
jonasInnlegg: 30360
04.04.18 18:02
GreySerpent: Med deilige Emily Blunt i hovedrolle

Meh, hun har sikkert ligget seg til rollen.

Elguaje
ElguajeInnlegg: 18301
04.04.18 18:06
jonas: Meh, hun har sikkert ligget seg til rollen.

Hihi.

Elguaje
ElguajeInnlegg: 18301
04.04.18 18:06

Ellers ser denne meget lovende ut, og gleder meg til å se den. 

molster
04.04.18 19:55
jonas: Meh, hun har sikkert ligget seg til rollen.

Går i Helena Bonham Carters fotspor?

zoggebukse
zoggebukseInnlegg: 4334
08.04.18 05:24

Veldig grei film, men noe uenig i 5 og 6 terningene fra p3 og vg! Vil gi den terningkast 4..

Det er åpenbart at filmskaperne har i god greie på sjangeren..starten aka. første halvtimen blir terningkast 6.. stødig filmatisk håndverk etter boka i de første 40 minuttene..Gode, følelsesmessige og helt greie sjangermessige  scener..

Det taper seg på slutten med mer eller mindre lettbeint underholdning.., helt utrolig dårlig slutt med god gammal "hagle i tryne på  monster".. det blir for dumt etter min mening, særlig etter den gode starten på filmen..

Filmen blir terningkast 4, sjangerbevist og intelligent tanke, men faller merkbart i kvalitet etter rundt en time..

Hitherto
HithertoInnlegg: 1013
08.04.18 11:19

Kommer selvsagt til å se denne, men jeg er usikker på om kino er rette stedet.

Stillhet spiller en så viktig rolle i filmen at rolige visningsomgivelser synes å være en nødvendig forutsetning, og da er kinobesøk risikable med alle de potensielle forstyrrelsene som kan oppstå.

molster
08.04.18 13:13

Så denne i går. Har aldri hørt at det har vært så stille i kinosalen før. Til og med tenåringene på første rad, som prater og lo nonstop før filmen, var dørgende stille i halvannen time. Sjelden at jeg opplever at en film drar med seg publikum på denne måten. Her mener jeg Krasinski har truffet godt, og dette er en av de bedre horrorfilmene jeg har sett på lenge. Enkelte plotpunkter kunne nok trengt noe mer forklaringer, uten at det ødelegger helheten. Solid 8/10 her.

Sveinboer
SveinboerInnlegg: 1523
08.04.18 18:16
molster: Har aldri hørt at det har vært så stille i kinosalen før. Til og med tenåringene på første rad, som prater og lo nonstop før filmen, var dørgende stille i halvannen time.

Samme her. Masse prat og latter før filmen, men når filmen startet var det stille som graven der inne. Enig i at dette er en av de beste grøsserene jeg har sett på en stund. Under en scene tok jeg meg selv i å holde pusten :) 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester