Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Avengers: Infinity War SPOILERTRÅD

NYTT TEMA
Gringorilla
GringorillaInnlegg: 13184
26.04.18 09:59

SPOILERS AHEAD! YE BE WARNED!

jonas
jonasInnlegg: 29946
26.04.18 11:12

Javel.

Da klinker jeg til og sier oooooh, Red Skull. Gav meg frysninger.

Bml-93
Bml-93Innlegg: 662
26.04.18 12:21

-------------------------------------------------------------------
Hadde fått frysninger av Red Skull hvis det faktisk var Hugo Weaving som var tilbake i rollen. Det var det visstnok ikke, hvilket er ekstremt skuffende. Synes uansett at det var rart at Red Skull loka rundt der, selv om det sikkert er en legitim grunn til det.

Forventet at Vision kom til å bite på kroken. Samme med Loki. Positivt overrasket over at Gamora døde. Håper det blir permanent og at det ikke kokes opp en metode for å få henne i live igjen. Noe jeg frykter fort kan skje. Effektfulle siste minutter når man ser flere av heltene "blåse" vekk som aske - men det blir samtidig litt forutsigbart inn mot neste film igjen. De kommer jo garantert tilbake.

Sånn generelt sett så synes jeg at filmen bærer litt preg av å balansere for mange karakterer på for mange steder på for kort tid. Det ble et par rare overganger og "pauser" i handlingen. Hele delen med Thor, Rocket og Peter Dinklage f.eks. var ikke spesielt givende. Synes Thanos fungerte bra. Liker at han nesten var hovedkarakteren i filmen i forhold til tid på skjermen.
Underholdende, men ikke helt oppe blant de beste enkeltfilmene fra Marvel.

jonas
26.04.18 14:16
Bml-93: Hugo Weaving

Det er så lenge siden han og figuren er så sminket at det gjorde ingenting for min del. Var vel Tesseracten som hadde sendt han dit.

Angående dødsfallene tipper jeg at de som døde underveis i filmen forblir døde mens de som ble aske kommer tilbake. Dr.Strange hadde jo sett den eneste måten de kunne vinne på før han gav bort tidssteinen, det er vel et større bilde her vi ikke ser. Har lest noen sammenligne det med sjakk, av og til må man ofre dronningen for å vinne.

Ellers merket jeg at scena fra traileren hvor alle heltene løper samlet mot fienden ikke var i filmen. Hulk var jo ikke engang tilstede. Og Thanos' replikk fra traileren, "Fun isn't something one usually considers ......" var heller ikke med. Lureri det der altså. 

craaazy
craaazyInnlegg: 5632
27.04.18 22:40

—————————————————————

Hvor var Valkyrie?

FlameWarrior
FlameWarriorInnlegg: 5656
28.04.18 00:12
Bml-93: De kommer jo garantert tilbake.

Kanskje det største problemet med denne typer filmer, og grunnen til at jeg ikke skjønner alt fokuset på "hvem dør??" rundt denne filmen. Når alle kan komme tilbake når som helst mister "dødsfallene" den dramatiske effekten det skal ha. Rimelig sikker på at Loke også kommer tilbake snart. 

Men ellers: Absolutt underholdende, og imponerende hvordan de klarer å veve så mange karakterer inn i historien på en (ganske) naturlig måte, uten at noen overskygger de andre. 

Hetfield
HetfieldInnlegg: 18938
28.04.18 01:48

Meget underholdende og mer eller mindre alle karakterene som er med får vise seg fram i rampelyset.

Under enkelte av de objektive kriteriene man bruker for å bedømme en film (Plot-kvalitet, karakter-utvikling, dialog) vil jeg fortsatt holde Civil War, Iron Man og Winter Soldier et stykke foran dog.

Avslutningen hadde jeg delvis forventet mtp. kildematerialet, men det var trist okkesom..

Og det gjør at det er særs vanskelig og gjette hvordan Avengers 4 vil utfolde seg.

(Innlegget ble redigert 28.04.18 01:48)

Jordbæryoghurt
JordbæryoghurtInnlegg: 17470
28.04.18 01:59

Vil si denne innfridde forventningene som jeg hadde. Har noen av de morsomste scenene i MCU, samtidig så de klarer å holde det alvorlig. Men for meg er Thanos stjernen av denne filmen. Helt rå type. 

GreySerpent
GreySerpentInnlegg: 13907
28.04.18 02:07

Av alle som døde, er Spiderman den eneste jeg ikke hadde taklet. Beste/verste dødsscenen var det også. Holland formidlet dødsfrykten til "barnet" Peter Parker utmerket. Det gjord meg vondt.

Skuffende lite Hulk. 2 minutter, og fikk bare deng. Patetisk. 

GreySerpent
28.04.18 02:09

Jeg har NULL erfaring med Capt Marvel, som garantert blir en del av neste avsnitt. 

GreySerpent
28.04.18 02:10

Thanos var magisk, herlig og deilig komplisert! Ikke bare bad-guy! 

GreySerpent
28.04.18 02:11
Hetfield: Meget underholdende og mer eller mindre alle karakterene som er med får vise seg fram i rampelyset.

Jeg fikk virkelig ikke tilfredsstilt Hulk-behovet!

jonas
28.04.18 10:07
FlameWarrior: Når alle kan komme tilbake når som helst mister "dødsfallene" den dramatiske effekten det skal ha

Er det så mange i MCU som har dødd og kommet tilbake? 

jonas
28.04.18 10:11
GreySerpent: Skuffende lite Hulk. 2 minutter, og fikk bare deng. Patetisk

Finfin måte å vise fram hvor sterk Thanos er.

Om noe var skuffende må det heller være gjengen til Thanos. Fikk juling og bank og var ellers lite med i filmen.

FlameWarrior
28.04.18 10:20
jonas: Er det så mange i MCU som har dødd og kommet tilbake?

Nå er det jo knapt noen helter/protagonister som har dødd i det hele tatt, etter ørten filmer, så sånn sett er vel svaret "nei". (Selv i Civil War så døde jo ikke en eneste Avenger.) Noen supporting characters kan de kanskje drepe - men selv Coulson bragte de jo tilbake ganske fort. Hvis noen virkelig tror at Black Panther og Spider-Man forblir døde, så kan nok disse telles på et par fingre. 

(Innlegget ble redigert 28.04.18 10:23)

jonas
28.04.18 10:31
FlameWarrior: Hvis noen virkelig tror at Black Panther og Spider-Man forblir døde, så kan nok disse telles på et par fingre.

Den dramatiske effekten rundt deres dødsfall var vel at halve universet ble drept. Det er da temmelig dramatisk avslutning, og ja man antar at de gjør om på dette.

Loke og Gamora derimot, de regner jeg med forblir døde.

Leste forøvrig en artikkel hvor de kommenterte et pussig problem knyttet til dette. Spider-Man Homecoming 2 skal komme i juli, men hvordan skal man reklamere for denne når Spider-Man er 'død'? 

FlameWarrior
28.04.18 10:54
jonas: Leste forøvrig en artikkel hvor de kommenterte et pussig problem knyttet til dette. Spider-Man Homecoming 2 skal komme i juli, men hvordan skal man reklamere for denne når Spider-Man er 'død'?

Hehe, jeg stusset over det samme. De kunne kanskje tullet litt med kronologien, men det er vel også bekreftet at den skal foregå etter Infinity War? 

AlphaGiroud
AlphaGiroudInnlegg: 1409
28.04.18 11:35

Guardian 3 er jo allerede bekreftet og Gamora er garantert med. Og i tidslinjen foregår det etter Avengers 4. Hun blir nok brakt tilbake til live. Men det vil kreve en ”soul” den andre veien. Jeg tipper det blir Nebula. Resten som døde av knipsingen blir brakt tilbake til live igjen av Capt Marvel og eventuelt Warlock om de velger å ha han med allerede i Avengers 4. 

En annen teori: Jeg nekter også å tro at Doctor Strange, Black Panther, Starlord og Spidey osv skal være ”døde” helt til slutten av filmen. Kanskje de er trapped i enn annen dimensjon. Quantum Realm anyone? Ant-Man har jo ”krefter” som kan bryte igjennom Quantum Real så kanskje derfor han ble spart til denne? Han har en stor rolle å spille i neste? 

AlphaGiroud
28.04.18 11:36

Homecoming 2 har premiere 2 mnd etter Infinity War 2, hvorfor skal det problematisk? 

jonas
28.04.18 11:43
AlphaGiroud: Guardian 3 er jo allerede bekreftet og Gamora er garantert med.

Hvorfor er hun garantert med? De kan fint fortsette uten henne og la hennes død være en del av filmen.

jonas
28.04.18 11:53
AlphaGiroud: Homecoming 2 har premiere 2 mnd etter Infinity War 2, hvorfor skal det problematisk?

Problemet er ikke filmen i seg selv, spørsmålet er hvordan man skal markedsføre filmen uten å røpe for mye av Avengers 4? Jada, alle skjønner egentlig at Spider-Man kommer tilbake men jeg tipper Marvel ikke har lyst til røpe dette i en trailer for en Sony-film.

GreySerpent
28.04.18 12:09
jonas: Finfin måte å vise fram hvor sterk Thanos er.

Jeg syns de har nedgradert Hulk lenge nok. Han er sterk nok til å jule Thanos alene. 

GreySerpent
28.04.18 12:13
jonas: Om noe var skuffende må det heller være gjengen til Thanos. Fikk juling og bank og var ellers lite med i filmen.

Gjengen til Thanos? Voldemort og gjengen? De fikk betydelig mer tid enn Hulk, og  det er ikke smågutter og jenter de måtte bryne seg på. 

GreySerpent
28.04.18 12:14

Quill må gjerne forbli død. Det han gjorde i filmen irriterte meg vanvittig.

jonas
28.04.18 12:19
GreySerpent: Jeg syns de har nedgradert Hulk lenge nok. Han er sterk nok til å jule Thanos alene.

Vel. Det spørs på hvem som skriver historien. Og film-Hulk har aldri vært sterk nok.

AlphaGiroud
28.04.18 12:22

En som egentlig har krefter nok til å gi Thanos hard kamp er Loki. At han døde etter kun 5-6 min var skuffende. Han er hundre ganger mer powerful i comics. 

Jonas: Føler meg trygg på at Gamora er med i Guardian 3 basert på James Gunns uttalelser tidligere(regissøren til filmen). Ja, forstår hva du mener angående markedsføring. Litt merkelig at den filmen har premiere bare 8 uker etter Avengers 4. 

tooommm
tooommmInnlegg: 23550
28.04.18 13:17

Er ikke så sikker på at Gamora kommer tilbake. Zoe Saldana vil jo være ganske så opptatt fremover med Avatar filmene. Men nesten litt utenkelig med en Guardians film uten Gamora. Siste scenen med Fury og Hill ga vel et klart hint om at Captain Marvel er den som muligens "redder dagen" i neste Avengers film. 

craaazy
craaazyInnlegg: 5632
28.04.18 14:40

En mer bister, mørkere Peter Quill ville vært mer i tråd med tegneseriene, og hadde vært en nydelig karakterutvikling i filmene.

jonas
28.04.18 18:44
craaazy: En mer bister, mørkere Peter Quill

En emo-Starlord og tenårings-Groot i opposisjon. Og musikkmessig er vel Guardiansene i ferd med å oppdage 90-tallet så det kan bli grunge for alle penga. 

Og Drax fikk fram smilebåndet flere ganger i IW også. Måtte le høyt av at han hadde lært seg å bli usynlig.

GreySerpent
28.04.18 18:48
jonas: Og musikkmessig er vel Guardiansene i ferd med å oppdage 90-tallet så det kan bli grunge for alle penga.

Det skal utgangspunktet ikke være mulig. Starlord har aldri returnert til kloden vår, så han kan ikke oppdage ny musikk. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg