Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Halloween (2018)

NYTT TEMA
Sveinboer
SveinboerInnlegg: 1520
08.06.18 23:38

26. oktober er Halloween tilbake på kino. Carpenter er tilbake på producersiden, Jamie Lee Curtis er tilbake som Laurie Strode og filmen er en oppfølger til den første filmen, og ignorerer alt som skjedde i Halloween 2-8. Nick Castle, som spilte Michael Myers i den første filmen er også hentet tilbake, så dette blir litt av en reunion :) 

Den første traileren kom i dag, og jeg må si at gleder meg :)

Flere som har trua på denne?

Hitherto
HithertoInnlegg: 1013
09.06.18 14:23
Sveinboer: Flere som har trua på denne?

Ikke meg. Kan godt hende den blir bra, men siste filmen i serien jeg virkelig likte var Halloween 2, og det er bare 37 år siden!

Serien har blitt en slags "choose your adventure" franchise med alle sine uavhengige tidsløp:

1. Film nr. 1, 2.

2. Film nr. 1, 2, 7, 8.

3. Film nr. 1, 2, 7 (siden så mange hater og avskyr nr. 8).

4. Film nr. 3.

5. Film nr. 1, 2, 4, 5, 6

6. Film nr. 9, 10 (remakene til Zombie).

7. Film 1, 11.

Kumite
KumiteInnlegg: 5851
01.08.18 00:24

På tide å la denne franchisen være i fred. De 2 første orginale filmene er mesterlige og så blir det bare svakere og svakere for vær film. Halloween Ressurection er så banal svak og nr 3 er vansklig å godkjenne som Halloween film. Synd at den gikk under tittelen Halloween, for filmen er ikke så halvgærli

(Innlegget ble redigert 01.08.18 00:30)

Frank.N.Steen
Frank.N.SteenInnlegg: 1261
08.08.18 11:17

Hadde det bare blitt med de 3 første filmene ville "serien" stått igjen som en av de bedre innen horror genren, men som Kumite nevner ovenfor så ble det bare svakere og dårligere filmer for hver nye utgivelse som kom ut. Synd de ikke gikk for antologi ideen om å gå vekk fra de to første filmene og i stedet gjøre en ny vri der de en gang hver høst dreide temaet omkring Halloween og samtidig ble kvitt Myers for godt.

Så traileren til den kommende Halloween kapittelet for en stund siden og ble ikke spesielt imponert eller interessert, men vil sikkert gi den en sjanse når den slippes på DVD.

Skal sådan sies at få nyere skrekkfilmer/trailere har vekket interessen min noe særlig, men fikk meg en positiv overraskelse da jeg kom over den nye traileren til Puppetmaster: The Littlest Reich (2018) og der er visstnok skrevet av S. Craig Zahler og innehar kultnavn som Udo Kier, Barbara Crampton og Michael Pare blant noen av rolleinnehaverne. Skal sies at denne skrekkfilmserien har nå nådd 13 filmer og siste kom ut i fjor (enda tilgode å se den og  flesteparten, vel minus de 3 første da) og gikk så under navnet Puppetmaster: Axis Termination (2017)

Har alltid likt de to første i denne Fullmoon Feature serien, langt fra fantastiske men god og cheesy b-film skrekk stemning og kule effekter. Traileren til The Littlest Reich gir meg hvertfall troa på at minst en ny skrekkfilm i år vil finne veien til filmhylla mi, og tror at den vil få utgivelses dato i slutten av september/tidlig oktober, som jo er en fin tid for å se skrekkfilmer i de sene, mørke og kalde høst netter.

(Innlegget ble redigert 08.08.18 11:19)

CinemaMaestro
CinemaMaestroInnlegg: 6022
05.09.18 21:52

Ny trailer kommet

Syntes den ser jævlig bra ut.

Snorlax
SnorlaxInnlegg: 476
05.09.18 21:54

Utrolig at de lager disse retard filmene ennå. 

Frank.N.Steen
06.09.18 09:06

Likte den nye traileren, vel noe mer enn forrige, men likevel ikke noe som kommer til å lokke meg til nærmeste kinosal med det aller første. Blir vel som det vanlige når det gjelder nye filmutgivelser, og da til at man plukker den opp før eller siden på DVD om interessen fortsatt er der.

Bml-93
Bml-93Innlegg: 773
06.09.18 09:43

For min del så kan de pumpe ut filmer som Halloween, Friday the 13th, A Nightmare on Elm Street og Texas Chain Saw Massacre hvert eneste år. De filmene er sjarmerende, selv når de er dårlige.

Kumite
06.09.18 23:24
Bml-93: De filmene er sjarmerende, selv når de er dårlige.

A nightmare on Elm Street remaken som kom for noen år siden, må være noe av det dårligste jeg har sett av en remake. Jeg syns Nightmare oppfølgerne på 80 tallet og 90 tallet var svake filmer, men de hadde i det minste sjarm. Når du i tilegg kvitter deg med Robert Englund, ja da er jeg out. 

Slashersjangeren skulle ønske de ikke rørte, uten gore og oppfinnsome kill, så blir det så lite intressant. Da ser jeg heller Madman, The Burning, Pieces eller noe anna obscure 80-talls slasher filmer. 

(Innlegget ble redigert 06.09.18 23:27)

PaulBearers_urne
PaulBearers_urneInnlegg: 2302
07.09.18 08:46

Jeg liker NOES 2 , den er seriens kjerringa mot strømmen 

Frank.N.Steen
07.09.18 09:32
Kumite: Slashersjangeren skulle ønske de ikke rørte, uten gore og oppfinnsome kill, så blir det så lite intressant.

og en god dose T&A spekket med litt full frontal nudity her og der, noe man sjeldent ser i nyere slashere, uten at det nødvendigvis betyr at en film automatisk blir så meget bedre, men slike ingredienser var likevel med å gjøre det lille ekstra for mange av disse slasher klassikerne, mens i mange av dagens skrekkfilmer er slike nakenscener ofte levert på en mer vulgær/trashy måte, og innehar ikke samme type "naivitet" eller uskyld som de fra 80-tallet.

Av de "nyere" slasher remakene/oppfølgerne likte jeg veldig godt Return to Sleepaway Camp (2008) og der ble ferdiggjort i 2002-03 men ikke utgitt før på DVD i 2008. Denne ble total slaktet av alt og alle, (virket slik) men husker jeg ble meget positivt overrasket over hvor underholdende den faktisk var. Ignorerte vel og fullstendig de mindre imponerende Sleepaway Camp 2 og 3 med (de med søstra til Bruce Springsteen?) og fortsatte mer eller mindre der originalen forlot oss. 

Sammen med Tucker and Dale vs. Evil (2010) er nok dette en av de der greide å inneha den herlige nostalgiske tidlig åttitalls slasher stemninga med gærne og fargerike karakterer, kreative kills og alt i alt sto igjen som to utrolig artige og vellagde skrekkfilmer fra et meget lite imponerende skrekkfilmtiår, da med spesielt tanke på slasher genren. 

Kumite
07.09.18 17:01
Frank.N.Steen: Sleepaway Camp 2

Har kanskje den mest kvalmeste drapscenen i filmhistorien. 

Frank.N.Steen
07.09.18 17:32

Må innrømme jeg husker veldig lite av Sleepaway Camp 2 og 3, og så begge en eller annen gang i sommer 2011, men har lenge hatt lyst til å dra frem hele serien igjen og ta et lite mini-maraton en eller annen helg. 

Det lille jeg eventuelt husket, var vel at de hadde en noe mer lettere/lystig tone enn originalen og minnet mer i samme gate som Cheerleader Camp (1988) og andre senere åttitalls slashere, hvor komedie og teen-sex genrene virket å gli mer og mer sammen, og fokuset på skrekk ble mindre.

CinemaMaestro
CinemaMaestroInnlegg: 6022
07.09.18 19:45

Latinamerikansk trailer med noen nye klipp

Det er noen som gneldrer over at Michael beveger seg annerledes (raskere og mer robotisk) her enn i de andre filmene. Men de ser ut til å glemme at Michael beveget seg ganske raskt i originalen, at han i denne filmen er 60+ år gammel og at denne filmen ignorerer alle de andre oppfølgerne.

Ut i fra ett par av promobildene, ser det også ut til at Michael er blind på det ene øyet, hvilket gir mening som følge av scenen i garderobeskapet i originalen hvor han får en kleshenger inn i øyet.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester