Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Jeg hater flashbacks

NYTT TEMA
Framsynt
FramsyntInnlegg: 6402
10.09.18 22:43

Særlig når det overdrives så voldsomt som i serien Arrow.
Hvorfor?
- det drar ned tempoet, er ofte uinteressant i så store mengder i forhold til handlingen, det kan forvirre og er generelt bare irriterende i større mengder. Arrow lider alvorlig under dette. Griper meg selv i å stønne oppgitt hver gang disse hersens flashbackene starter.

Nå har jeg startet på den positivt omtalte serien Daredevil - som ser positiv ut hadde det ikke vært for alle flahbacks tilbake til tiden han var barn og faren var bokser. Altfor mye tid til å beskrive dette forholdet. Det er ikke nødvendig å dvele med fortiden støtt og stadig!
Håper dette roer seg, ellers avslutter jeg.

jonas
jonasInnlegg: 29916
11.09.18 17:37

I Arrow hadde tilbakeblikkene en mening, man fikk følge Olivers forandring fra playboy til superhelt. Pluss at man ble kjent med andre karakterer som dukket opp i nåtiden(f.eks Slade/Deathstroke).

Jeg synes det er verre når tv-serier avslutter en episode med en cliffhanger og følger opp med at neste episode kun er et flashback.

Framsynt
12.09.18 09:38
jonas: I Arrow hadde tilbakeblikkene en mening, man fikk følge Olivers forandring fra playboy til superhelt. Pluss at man ble kjent med andre karakterer som dukket opp i nåtiden(f.eks Slade/Deathstroke).
Jeg synes det er verre når tv-serier avslutter en episode med en cliffhanger og følger opp med at neste episode kun er et flashback.

Det er selvsagt delte meninger om dette.

Jeg leser mange er dritt lei av at disse lange og dominerende flashbackene i Arrow fortsetter gjennom hele serien. (har ikke sett siste sesong, gikk lei)

PS! Historien om Slade var litt latterlig. Så mye "fuzz" for en damehistorie. Lite troverdig og overdrevent.

Mister_Morisette
Mister_MorisetteInnlegg: 3042
13.09.18 17:54

Hadde ikke denne tråden vært mere passende i TV-program forumet? Ikke for å være frekk eller pirkete.

0gg0
0gg0Innlegg: 28448
13.09.18 18:32
Framsynt: Hvorfor?- det drar ned tempoet, er ofte uinteressant i så store mengder i forhold til handlingen

Det er 3 ting jeg ikke liker i filmer og serier, og det er som deg, flashback. I tillegg er sex-scener og kyssing med tilhørende smattelyder. 

En sexscene bør ikke vare mer enn 3-5 sekunder. Det holder at vi skjønner.

Så er det slike dødpunkt der musikken settes i gang og man ser karakterene sulle rundt med ett eller annet.

Flott tatt på kornet i "The Naked Gun"

Framsynt
13.09.18 18:36
0gg0: I tillegg er sex-scener og kyssing med tilhørende smattelyder.  En sexscene bør ikke vare mer enn 3-5 sekunder. Det holder at vi skjønner.

Enig.

Helt uinteressant for handlingen å drøye dette - og delvis kleint. Det er overhodet ikke nødvendig med lange kline/samleie-sekvenser i en film. Kun irriterende.

vidar
vidarInnlegg: 30856
15.09.18 19:16
0gg0: Så er det slike dødpunkt der musikken settes i gang og man ser karakterene sulle rundt med ett eller annet.

Stort sett slik de fikk tida til å gå de siste sesongene av Sons of Anarchy f.eks. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg