Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvilke filmer har du sett om igjen flest ganger?

NYTT TEMA
FringeGirl
FringeGirlInnlegg: 471
04.11.18 22:15

Hvilke 5 filmer er de filmene som du har sett om igjen flest ganger, filmer som du aldri har blitt lei av? 

Mine:

1. Aliens (desidert den jeg har sett flest ganger)

2. Hjelp, det er juleferie 

3. Doc Hollywood

4. Inception

5. Wedding Crashers

Stenia
SteniaInnlegg: 2623
05.11.18 01:11
FringeGirl: Hvilke 5 filmer er de filmene som du har sett om igjen flest ganger, filmer som du aldri har blitt lei av?

Notting Hill. Troner på toppen for min del.

(Innlegget ble redigert 05.11.18 01:13)

FOTBALLfotball
FOTBALLfotballInnlegg: 1956
05.11.18 01:39

De 5 filmene jeg har sett mest, er ikke utelukkende filmer jeg har sett mye i voksen alder, så jeg ville nok muligens blitt lei noen av de i dag.

1. Two women(1992) med bla ashlyn gere og victoria paris. Jeg fant den som 7 åring og så den vel vertfall 50 ganger de neste tre årene.

2. Forrest gump. 

3.  Hjelp, det er juleferie

4. Ace ventura 2

5. Olsenbanden og Dynamitt harry. 

(Innlegget ble redigert 05.11.18 01:39)

PapaSmurf
PapaSmurfInnlegg: 30171
05.11.18 01:57

1. Flåklypa Grand Prix

2. Alene Hjemme-filmene

3. Star Wars (Originaltriologien)

4. Rocky-serien (1-4)

5. Love Actually

Det var jo mest som barn jeg så filmer om og om igjen, og så er det disse julefilmene da  :)

Jordbæryoghurt
JordbæryoghurtInnlegg: 17905
05.11.18 02:21

1. Ringenes Herre.

2. The Dark Knight.

3. Goodfellas.

4. Jurassic Park. 

5. Independence Day. 

Ringenes Herre-filmene er soleklart på topp for min del. Ses vel omtrent 1 gang i året. Hjelper på at de som regel går på tv også. 

BigGeorge
BigGeorgeInnlegg: 25242
05.11.18 02:27

The Junglebook 1967 siste film før Disney døde

Festen 1998  dansk familieselskap fra helvete

Gudfaren 1  1971 Brando løfter den til en all time favoritt

Beau Pere  Stefaren  fransk 1981 gripende fransk

Deliverance  1971  Villmarksdrama  Voigt og Reynolds i liv og død

-Jolla
-JollaInnlegg: 16117
05.11.18 02:49
PapaSmurf: julefilmene

Tror det blir det samme for min del. Prøver stort sett å ikke se filmer for mange ganger, ettersom at det alltids er masse usett som jeg bør se.

Listen min vil da mest sannsynlig være Tre Nøtter til Askepott, Flåklypa, Love Actually, The Holiday og sikkert en eller annen annen film jeg ikke kommer på. I mangel på et siste alternativ så sier jeg Et Kongerike for en Lama, som jeg også vet at jeg har sett ekstremt mange ganger.

Men nå ble jeg litt usikker, for jeg hadde en periode på ungdomsskolen, og i første klasse på videregående hvor jeg så Moulin Rouge, Phantom of the Opera og Sweeney Todd et usunt antall ganger, mulig at de faktisk slår disse filmene som jeg ser én gang i året.

Siden den gang så har jeg gått til spotify for min daglige trang til å høre på musikaler. Har vel hørt Les Misérables 10th Anniversary Concert sånn 150-200 ganger. Men dette teller vel ikke som å se en film, selv om jeg får med meg all handlingen gjennom sang.

Mindy_4
Mindy_4Innlegg: 1033
05.11.18 23:27

Jeg ender opp med å se "Double Jeopardy" hver gang den går på tv. Jeg heier like mye på Ashley Judd hver gang, og elsker scenen med bachelor-auksjonen. Men jeg regner den likevel ikke som en "favoritt-film".

Ellers så er det jo diverse julefilmer som blir sett nesten hver jul.

KongOlav2
KongOlav2Innlegg: 36412
05.11.18 23:29
FringeGirl: Hvilke 5 filmer er de filmene som du har sett om igjen flest ganger, filmer som du aldri har blitt lei av? Mine: 1. Aliens (desidert den jeg har sett flest ganger) 2. Hjelp, det er juleferie 3. Doc Hollywood 4. Inception 5. Wedding Crashers

Die Hard 1 og 3 tror jeg. Ellers har jeg nok også sett Ringenes Herre-filmene mange ganger. Og Nolans Batman-trilogi, kanskje spesielt de to første.

tooommm
tooommmInnlegg: 23602
06.11.18 15:50

1. Alien og Aliens. Klarer ikke å si hvilken av disse jeg har sett flest ganger.

2. The Avengers(tidenes superhelt film inntil Infinity War)

3. Star Wars - The Empire strikes back

4. Lord of the Rings

5. Terminator 2

0gg0
0gg0Innlegg: 30746
06.11.18 16:47

Once Upon A Time In America og Goodfellas. Samt Terminator da den kom ut. 

Bakkus
BakkusInnlegg: 2355
06.11.18 16:49

Må være noe fra barndommen. Jeg tror faktisk det er Star Wars: The Phantom Menace av alle ting...

jonas
jonasInnlegg: 30725
06.11.18 16:52

Jeg tipper Forrest Gump står øverst. Den var fast bakfullsøndagsfilm i studietida og like fin hver gang. I voksen alder er det nok Rocky, den er magisk. Hjemme alene er fast juletradisjon. Og den originale SW-trilogien har jo snurret mye.

PaulBearers_urne
PaulBearers_urneInnlegg: 2396
06.11.18 23:31

Olsenbanden  , Pskolen , Batman '66 , Masters of Universe , Alene Hjemme 1 og 2 , Rocky-filmene, Bruce Lee  , Bond

nissen26
nissen26Innlegg: 3426
07.11.18 13:02
FringeGirl: 1. Aliens

Kanonfilm!!

Titaanzink
TitaanzinkInnlegg: 641
07.11.18 20:49

Jeg har en håndfull filmer som jeg trekker frem ved jevne mellomrom.

Øverst på listen ligger nok "Blade Runner" og "In the Mood for Love" men "The Big Lebowski" får også kjørt seg.

Jeg mener å huske at jeg så "Commando" 18 ganger på et år i ungdommen så den ligger nok fortsatt høyt oppe på maratontabellen.

Frank.N.Steen
Frank.N.SteenInnlegg: 1415
08.11.18 17:22
Titaanzink: Commando

Commando (1985) er for min del den nær "perfekte" filmen, i hvert fall da med tanke på ren og skjær underholdning og da spesielt innen type re-watchable titler som man kan se igjen og igjen uten å gå lei, år etter år og som fortsatt greier å overraske og hvor en stadig finner noe nytt å le av osv. På det mest ekstreme kunne jeg vel nesten hele filmen utenat (dialog og det hele).

Må innrømme at det har gått vel over et år siden forrige gang, men har vel sett filmen minst 25-30 ganger eller mer (har ikke holdt tellinga helt eksakt ved like), men definitivt inne på topp 3 over mest sette film.

Har elsket filmen siden første gang man så den og forsøkt så godt jeg kan å tråla meg gjennom mang en drittfilm innen action genren, kun for å desperat forsøke å gjenoppleve den elleville b-film magien fra Arnolds action-klassiker, men få eller ingen har egentlig noen gang vært i nærheten av å by opp til den samme type "perfeksjon" som det Mark L. Lester leverte så til de grader i det store action året 1985. Death Wish 3 (1985) og Cobra (1986) har jo vært nære, men problemet med sistnevnte er at den tar seg selv alt for seriøst og Stallone har aldri vært i nærheten av å inneha samme sjarm/komiske (ufrivillig ja) talent som det Arnie hadde i sin storhetstid og der nesten hver eneste ting som kommer ut av munnen hans er en øyeblikkelig minneverdig og hysterisk one-liner som folk fortsatt husker og elsker godt over 3 tiår senere. Og da har jeg ikke en gang nevnt den komiske bad guyen Bennett (spilt mesterlig av australske Vernon Wells) som stjeler hver eneste scene han er med i og satte en helt ny standard for begrepet henchman og den episke fighten nedi en dampfylt kjeller må være noe av det morsomste som er blitt fanget opp på film.

Blade Runner (1982) er selvfølgelig også en meget god kandidat, men av helt andre grunner enn Commando. Underholdende joda, men av en type der jeg i større perioder så filmen nærmeste daglig kun for å få med meg mest mulig av den fantastiske stemningen og atmosfæren og det legendariske soundtracket til Vangelis.  

The Big Lebowski (1998), Planes, Trains & Automobiles (1987), Manhunter (1986) og The Terminator (1984) er andre filmer som raskt vil komme opp når det gjelder filmer man har sett nærmest sykelig mye av.

(Innlegget ble redigert 08.11.18 17:24)

Frank.N.Steen
08.11.18 17:38

The Mask (1994) (denne eide jeg ikke men lånte stadig vekk) fikk kjørt seg nesten daglig i en periode på 90-tallet. Var stor fan av Jim Carrey og sammen med Ace Ventura 2: Naturen kaller (1995) så jeg sikkert begge et dusin ganger, men så var jo filmsamlingen min på hele 11 titler, så hadde jo ikke all verden å velge blant. Heldigvis besto store deler av min "enorme" kolleksjon seg av filmer en fortsatt verdsetter og koser seg med den dag i dag.

Batman (1989) og Home Alone 2 (1992) er to andre som utrolig nok aldri ble gjort om til båndsalat grunnet all pågangen. Hook (1991) kan vel og legges til, men igjen denne utgaven eide jeg aldri men lånte såpass mye at den til slutt var mer "min" enn eierens. 

FringeGirl
FringeGirlInnlegg: 471
08.11.18 18:50

Åh ja, Commando.. den scenen når Arnold kommer gående ned fjellet bærende på trestokken med den kule LÅTA (temalåten av James Horner - woh!) husker jeg så godt. Den er også en film jeg har sett endel ganger faktisk.

Og når du nevner Hook, en storfavoritt som jeg har sett utallige ganger og aldri blitt lei av - sammen med  utenom de topp 5 jeg skrev - også Aracnophobia, Beetlejuice, The Goonies, Terminator 2, Shallow Hal, Forrest Gump, The Holiday, Watership Down og la meg så absolutt ikke glemme The Shawshank Redemption - sistnevnte ser jeg ihvertfall 1 gang i året.

(Innlegget ble redigert 08.11.18 18:51)

Frank.N.Steen
08.11.18 19:13
FringeGirl: den scenen når Arnold kommer gående ned fjellet bærende på trestokken med den kule LÅTA (temalåten av James Horner - woh!) husker jeg så god

Var liksom noe som bare måtte være med i filmene hans, det at Arnie "larger than life" ble introdusert tidlig ut, ofte bærende på enten et gigantisk stykke tre eller en svær stålbjelke (The Running Man). Ufattelig fengende musikk James Horner lagde på den tiden, og må ha vært godt likt av flere enn bare filmtilhengerne, da temaet fra Commando er meget likt det som blir benyttet i andre åttitalls filmer som 48 Hrs. (1982)Gorky Park (1983) og Red Heat (1988)

Selv synes jeg nå best at Horner traff midt i blinken med Main Theme fra Commando (1985) og der de karibiske ståltrommene og den sleske saksofonen går sammen i en perfekt harmoni.

Cabal
CabalInnlegg: 12744
09.11.18 21:00

Back to the future (alle 3)
Terminator 2
Aliens
Leon
Matrix
The Dark Crystal
Dune
Highlander
Forrest Gump
True Romance
Airplane!
Apollo 13

og Rocky 4!

Stenia
SteniaInnlegg: 2623
10.11.18 01:32
Cabal: True Romance

Den har jeg lett etter. Jeg så den mange ganger for noen år siden. Det er på tide med et gjensyn. Hvorfor finner man den ikke noe sted ?

Kokuhaku
KokuhakuInnlegg: 3480
10.11.18 01:47

The girl in the spiders web - 20/100

Hjelpes for en ræva film. 10 av de 20 poengene skyldes at den selvskrevne russiske mafiasjefen hadde farget håret blondt.

Frank.N.Steen
10.11.18 09:59
Stenia: Hvorfor finner man den ikke noe sted ?

Skulle til å linke til enten Cdon eller Platekompen, men til min overraskelse så var den ikke å finne på verken DVD eller Blu-ray hos noen av dem. Ganske sprøtt egentlig, da denne var jo å oppdrive i samtlige filmsjapper før da i både 2 og 3 forskjellige DVD utgaver (2 nordiske) samt en Directors Cut.

Antar at Finn.no eller Amazon er veien å gå for en god kopi. 

Siem-de-Jong
Siem-de-JongInnlegg: 4260
11.11.18 10:50

Fryktelig sjeldent at jeg ser samme film mer enn en gang, men Taxi Driver tror jeg at har jeg sett rundt fire ganger, med noen års mellom.

Magiii
MagiiiInnlegg: 4671
15.11.18 02:30

Braveheart og La vita è bella ser jeg minst én gang i året. 

Andre filmer som jeg ser relativt ofte: 
Lotr-triologien, The Shawshank Redemption, Notting Hill og Pretty Woman. Julia Roberts er gorgeous i disse filmene..

Frank.N.Steen
15.11.18 18:38
PapaSmurf: så er det disse julefilmene da  :)

Skriver under på denne. Hjemme Alene 1 og 2, Hjelp det er juleferie og A Christmas Story må jeg vel ha sett unna et vanvittig antall ganger og blir aldri lei. Har en fantastisk blanding av nostalgi, sjarm, humor, spenning og action til at det aldri bli et sekunds kjedelig og for meg er av den type julefilm hvor lista når ren underholdning ligger rimelig høyt. Bare så synd denne genren er så fullstappet med møkkafilmer og hvor få moderne julerelaterte klassikere som har blitt utgitt de siste 10-15 årene. Hallmark alene produserer vel en 20-30 slike i året (om ikke mer) men ser faktisk litt frem til Kurt Russell som julenisse i Christmas Chronicles som slippes på Netflix i slutten av måneden. Går inn med et lite håp om en artig vri på julefilmen.

pfrog567
pfrog567Innlegg: 11519
16.11.18 18:52

1. Tante Pose -Har jeg sett mange ganger i forbindelse med jula.

2. Fjolls til fjells -Sett den flere ganger i forbindelse med påsken.

3. Grease -Såg den på kino flere ganger i min ungdom :)

4. The Blues Brothers -Herlig musikk i den.

5. Thelma & Louise

6. Shining (Ondskapens hotell)

malacay3
malacay3Innlegg: 18936
18.11.18 00:41

1. Battle Royale

2. Cinema Paradiso

3. 6th sence

Ser alltid noe nytt, så det er fascinerende å skjønne at jeg har gått glipp av ting ørten ganger.

Malacay

totem
totemInnlegg: 6929
28.11.18 16:27

1. Star Wars 4,5,6

2. Ringenes Herre

3. She's all that

4. Abyss

5. Beverly Hills purk

6. Ghostbusters

7. Tilbake til fremtiden

8. Dredd