Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Gode filmer dere ikke liker

NYTT TEMA
PapaSmurf
PapaSmurfInnlegg: 29433
08.11.18 19:00

Hvilke filmer har andre gitt stående ovasjoner, mens dere har prøvd, men ikke fått det til?

De to filmene jeg får flest HÆ!? når jeg sier at jeg ikke liker dem er Blade Runner (1982) og Blair Witch project. 

Den første har jeg aldri greid å se ferdig, gørr hakkende kjedelig. Og den andre er så uspennende at jeg ikke kan forstå hvordan folk ble skremt. 

Jeg pleier jo å like de fleste filmer som er regnet som kvalitet, men akkurat disse to treffer meg ikke i det hele tatt. 

FringeGirl
FringeGirlInnlegg: 242
08.11.18 19:13

Før soloppgang. Herlighet for en kjedelig film - jeg led meg gjennom den. Men mange bare elsker den uten at jeg forstår hvorfor.

The Big Lebowski. Skjønte aldri greia med filmen, syntes den var så teit. Det sagt, det er rimelig mange år siden så kanskje jeg burde prøve å se den på nytt igjen.

Deadpool. Folk elsker den, jeg syntes den var slitsom. 

Wellewinhio
WellewinhioInnlegg: 13347
08.11.18 19:17

Pulp Fiction: Så den nok på feil tidspunkt, men herregud jeg syntes den var kjedelig. Liker de fleste andre Tarantino-filmene, og hadde sikkert likt den også, men vet ikke om jeg orker å se den på nytt.

malacay3
malacay3Innlegg: 18651
08.11.18 19:24

Driving miss Daisy. Opptil flere mener dette er en bra film.

Malacay

Frank.N.Steen
Frank.N.SteenInnlegg: 1245
08.11.18 19:24
PapaSmurf: Blair Witch project

Denne så jeg igjen for et par år sia og så den jo en gang i tia som ungdom på VHS, da sammen med et par andre lettskremte kompiser, men den gang var lista rimelig lav med tanke på skrekkfilmer (hadde vel knapt sett mer enn et par stykker her og der) så det skulle liksom ikke så mye mer til for å skremme meg, men måtte nå smertefullt innse at det var bare slenge inn håndkleet da Blair Witch Project nesten to tiår senere var ikke bare tam men utrolig kjedelig og irriterende. Endte faktisk til min lille overraskelse å få langt bedre utbytte av å se den upopulære Blair Witch 2: Book of the Witch (eller noe sån) fra 2000. Ingen perle det heller, men mer underholdende synes nå jeg. 

Blair Witch ville nok fått en 7/10 i 1999-00 men i dag vipper den mellom 3,5/10 og 4/10 og kommer aldri til å se den igjen.

trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 9781
08.11.18 19:26

Gudfaren-trilogien. Men nå skal det sies at jeg kun har sett den 1 gang, og det var for mange mange år siden. Så den fortjener et gjensyn der jeg er mer fokusert på hva som skjer i filmen. 

kansas00
kansas00Innlegg: 20493
08.11.18 19:59

Har litt av den følelsen med en del av Stanley Kubricks sine filmer. Ofte geni-erklærte, men griper ikke helt "greia". Dr. Strange love, 2001 a space oddysey, a clockwork orange osv.. Rimelig sært, men er vel derfor det ofte er blitt genierklært. Jo særere og mer spesielt jo bedre virker det som.

spårt
spårtInnlegg: 2722
08.11.18 20:04

Gudfaren 2.

Tormund
TormundInnlegg: 21854
08.11.18 20:10

Originale Oldboy. Jeg rett og slett hater den overspillende skuespillerstilen de driver på med i østen.

Xavi7
Xavi7Innlegg: 2297
08.11.18 20:13

Matrix, The English Patient

Ka9nen
Ka9nenInnlegg: 8618
08.11.18 20:16

Ringenes herre film nr 3 (likte 1 veldig godt og 2 ganske godt)

Titaanzink
TitaanzinkInnlegg: 627
08.11.18 20:53
kansas00: Har litt av den følelsen med en del av Stanley Kubricks sine filmer. Ofte geni-erklærte, men griper ikke helt "greia". Dr. Strange love, 2001 a space oddysey, a clockwork orange osv.. Rimelig sært, men er vel derfor det ofte er blitt genierklært. Jo særere og mer spesielt jo bedre virker det som.

2001 er genial og A Clockwork Orange er også veldig bra syns jeg.

Barry Lyndon derimot... herre fred for et makkverk.

Syns heller ikke Full Metal Jacket eller Eyes Wide Shut er så voldsomt bra.

Jeg er ambivalent til Kubrick kan man vel si.

(Innlegget ble redigert 08.11.18 20:53)

Stenia
SteniaInnlegg: 2563
09.11.18 01:04
PapaSmurf: Hvilke filmer har andre gitt stående ovasjoner, mens dere har prøvd, men ikke fått det til?

Jeg husker ikke hvem som har gitt karakter ditt og datt. Men generelt har jeg aldri vært begeistret for filmer med George Clooney. Han er kjekk, men ikke sexy og deilig. Og dessuten stort sett med i politiske filmer (?).

Ikke har jeg sett menn som stirrer på Geiter heller. Er det noen her som anbefaler den ?

Roshambo
RoshamboInnlegg: 4298
09.11.18 02:34
Stenia: Ikke har jeg sett menn som stirrer på Geiter heller. Er det noen her som anbefaler den ?

Absolutt. Skjønner virkelig ikke at den er såpass undervurdert, en av de morsomste filmene jeg vet om.

Hitherto
HithertoInnlegg: 1013
09.11.18 19:45

Har snakket gjentatte ganger om hvor mye jeg misliker Requiem for a Dream.

Forhåndshypen var så ekstrem at jeg tror ikke filmen kunne levert selv om jeg elsket den. Hver gang du innrømmer du ikke liker den blir du i tillegg møtt med vantro blikk og forklaringer som at

"Åh, det er ikke en film du er ment å like siden den viser skyggesiden ved den helvetes narkodriten!"

Nei. Jeg liker ikke filmen fordi den føltes det som en av de anti-narko filmene du ser på ungdomsskolen, bare enda mer hysterisk (endog bedre redigert), samtidig som det står en alvorlig lærer ved siden av og vifter med fingeren i ansiktet ditt hele tiden. Helvetes irriterende

Aldri har jeg vært nærere å bruke heroin enn etter jeg så denne på kino. Jeg bare ønsket å gjøre alt som stod i min makt for å skuffe Aronofsky.

(Innlegget ble redigert 09.11.18 19:48)

Altimeter
AltimeterInnlegg: 4020
09.11.18 20:01

Star Wars, vannvittig kjedelige filmer i mine øyne.

Ringenes Herre, hele serien. Storyen synest jeg er bra, men filmene er fantastisk dårlig laget. Peter Jackson er nåtidens Edward Wood, bare med mer penger.

Framsynt
FramsyntInnlegg: 6842
09.11.18 20:04
FringeGirl: The Big Lebowski. Skjønte aldri greia med filmen, syntes den var så teit. Det sagt, det er rimelig mange år siden så kanskje jeg burde prøve å se den på nytt igjen.

Dette må da være en av tidenes kjedeligste og mest overvurderte filmer. Husker ikke om jeg så den ferdig, engang.

Framsynt
09.11.18 20:06
Altimeter: Ringenes Herre, hele serien. Storyen synest jeg er bra, men filmene er fantastisk dårlig laget.

En noe spesiell oppfatning du har etter min mening.

Altimeter
09.11.18 22:19
Framsynt: Dette må da være en av tidenes kjedeligste og mest overvurderte filmer

En noe spesiell oppfatning du har etter min mening.

Altimeter
09.11.18 22:27
Framsynt: En noe spesiell oppfatning du har etter min mening

Hvis man ene og alene ser på effektene i filmene så kan man vel si at dette ikke er dårlige. Men overdreven bruk og elendig regi gjør filmene til et makkverk etter min mening. 

Framsynt
09.11.18 23:14
Altimeter: En noe spesiell oppfatning du har etter min mening.

OK, du synes The Big Lebowski er et mesterverk av en film og Ringenes Herre filmene er noe møkk.

Du skal selvsagt få ha din mening om det.

DavidSkruiz
DavidSkruizInnlegg: 7024
09.11.18 23:32
PapaSmurf: De to filmene jeg får flest HÆ!? når jeg sier at jeg ikke liker dem er Blade Runner (1982) og Blair Witch project.

Blade Runner traff meg, så den likte jeg veldig godt.

Blair Witch Project er jeg enig med deg , er en RÆVA film.

Stenia
SteniaInnlegg: 2563
10.11.18 01:27
Xavi7: The English Patient

Det er en virkelig god film som har alt. Jeg har sikkert sett den over 10 ganger.

CapTrips
CapTripsInnlegg: 1452
10.11.18 01:56

Siste til Stormy Daniels,eller hestetrynet som Trump har døpt henne. Men musikken var storveis.

jonas
jonasInnlegg: 30204
10.11.18 09:44
Wellewinhio: Pulp Fiction: Så den nok på feil tidspunkt, men herregud jeg syntes den var kjedelig. Liker de fleste andre Tarantino-filmene, og hadde sikkert likt den også, men vet ikke om jeg orker å se den på nytt.

Mulig jeg tar filmkredibelt selvmord her men jeg liker ingen av Tarantino-filmene. Jeg har sett alle fra Reservoir Dogs til og med Django Unchained, blir like skuffet hver gang.

Tror det er den typiske tarantinoske dialogen som ødelegger for meg. I stedet for å si hva man vil og handle deretter skal man legge ut i lange monologer mens man poserer kult og snakker i vage vendinger. Og han virker så besatt av at alt skal se kuuult ut, det blir mest krampeaktig for min smak.

Frank.N.Steen
Frank.N.SteenInnlegg: 1245
10.11.18 09:47

Torsk på Tallinn - en liten film om ensamhet (1999)

En tidvis torturlignende svensk komedie-"klassiker" som kjører på med en mockumentary lignende historie da om en gjeng kåte, ensomme tapere fra bygda der søker det motsatte kjønn, og ender opp i ei rønne av et hotell i Talinn hvor det skal avholdes et "get together" og se hva som skjer utover kvelden samling. 

Hørtes ut som en festlig ide, dessverre var denne type humor så langt unna min som det kan komme. Ikke en morsom figur eller scene og der den beste "spøken" må være at filmen har samme score som mockumentary klassikeren This is Spinal Tap! (1984), som denne svenske drittfilmen ikke når opp til lilletåa på en gang, og ikke ulikt en annen gedigen drittfilm jeg har nylig kastet bort tid på (Observe and Report), så "reddes" denne fra total slakt, kun grunnet at den varer i knappe 58 minutter.

Her går det i "genial" humor på høøøyt nivå, hvor vi får diverse bygde tullinger spilt av (2 av de samme skuespillerne) pluss et par andre, da ofte i kledt billige parykker og solbriller (jævlig morsomt) med skikkelig "artige" dialekter og det hele, og føles som noe super-harry (ikke av den morsomme sorten) ala hva Robert Stoltenbergs ihjel brukte Pirka (og andre) figurer, men vil anta at det kanskje er heller motsatt da denne spiller på de der har vært (visstnok) brukt i flere mini-filmer fra tidligere og antageligvis før Stoltenbergs TV-suksess dukket opp på skjermene. 

Aldri sett noe av Robert Gustafsson før, men etter denne lidelsen stopper torturen her. Synd, for med navn som Thomas Alfredson (i regien) samt Johan Rheborg (Solsidan) og de nesten litt for utrolige anmeldelsene, så gikk man jo inn med et visst håp om noe som kunne minne om en bra komedie, men dette var bare en total nedtur på alle mulige plan.

2/10

KongOlav2
KongOlav2Innlegg: 35747
10.11.18 10:10
PapaSmurf: Hvilke filmer har andre gitt stående ovasjoner, mens dere har prøvd, men ikke fått det til? De to filmene jeg får flest HÆ!? når jeg sier at jeg ikke liker dem er Blade Runner (1982) og Blair Witch project. Den første har jeg aldri greid å se ferdig, gørr hakkende kjedelig. Og den andre er så uspennende at jeg ikke kan forstå hvordan folk ble skremt. Jeg pleier jo å like de fleste filmer som er regnet som kvalitet, men akkurat disse to treffer meg ikke i det hele tatt.

De første som slår meg er følgende:

The Assassination of Jesse James: Rett og slett en kjedelig film. Narrativet var gitt på forhånd, det er null nerve i filmen og det meste som foregår er samtaler rundt kjøkkenbord og Robert Fords heltedyrkelse av Jesse James. Fine bilder og bra musikk er ikke godt nok for min del.

The Thin Red Line og The New World: Malicks kvasifilosofiske fortellerstemmer og spesielle klipping har ikke falt i smak hos meg. Slitsomt og kjedelig er de første beskrivelsene som faller meg inn.

The Big Lebowski: Fattet rett og slett ikke humoren. Generelt synes jeg humor på film er vanskeligere enn i serieform og denne fenget meg ikke.

Wellewinhio
WellewinhioInnlegg: 13347
10.11.18 12:09
KongOlav2: The Assassination of Jesse James: Rett og slett en kjedelig film. Narrativet var gitt på forhånd, det er null nerve i filmen og det meste som foregår er samtaler rundt kjøkkenbord og Robert Fords heltedyrkelse av Jesse James. Fine bilder og bra musikk er ikke godt nok for min del. The Thin Red Line og The New World: Malicks kvasifilosofiske fortellerstemmer og spesielle klipping har ikke falt i smak hos meg. Slitsomt og kjedelig er de første beskrivelsene som faller meg inn. The Big Lebowski: Fattet rett og slett ikke humoren. Generelt synes jeg humor på film er vanskeligere enn i serieform og denne fenget meg ikke.

The Assassination of Jesse James skrudde jeg av etter en time tror jeg. Alt for pretensiøst for meg. 

Var heller ikke noen fan av The Big Lebowski. Lenge siden jeg har sett den, men husker jeg ikke skjønte hvorfor alle vennene mine syns den var så morsom da vi så den. Lo her og der, men mye fordi alle de andre lo.

Tormund
TormundInnlegg: 21854
10.11.18 14:20
Wellewinhio: Var heller ikke noen fan av The Big Lebowski. Lenge siden jeg har sett den, men husker jeg ikke skjønte hvorfor alle vennene mine syns den var så morsom da vi så den. Lo her og der, men mye fordi alle de andre lo.

Det er kombinasjonen av alle de forskrudde karakterene, da spesielt John Goodman, Peter Stormare og nihilistene. 

Også det at det er en film det er kult å like. Spesielt det siste her er viktig for kidza.

PapaSmurf
PapaSmurfInnlegg: 29433
10.11.18 15:57

Det morsomste med The Big Lebowski er å høre noen fortelle om hva den handler om. For det er ikke lett å forklare. 

Den morsomste forklaringen jeg har hørt er «En bowlingfilm om en fyr som vil ha erstattet et teppe noen har tissa på». 

(Innlegget ble redigert 10.11.18 15:57)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester