Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Popkorn-året 2019

NYTT TEMA
jonas
jonasInnlegg: 30728
30.12.18 22:42

Dette blir vel sjette året på rad, her kommer en frampek på hvilke store, bråkete og underholdende popkorn-filmer vi har i vente det kommende kino-året. Filmfaglig enkle hollywood-produksjoner med mer effekter enn innhold og slikt. Bruker som vanlig filmweb.no som kilde selv om de er notorisk upålitelige. Sper på fra andre sider, gjerne si fra om noen har noen bedre kilder.

Men altså, i 2019 spiser vi popkorn til:

4.1: Bumblebee
18.1: Glass
1.2: Wreck-it Ralph 2 / Rive-Rolf krasjer internett
8.2: Alita: Battle Angel
15.2: Legofilmen 2
8.3: Captain Marvel
15.3: Us
5.4: Pet Sematary
5.4: Shazam!
12.4: Hellboy
24.4: Avengers: Endgame
10.5: Detektiv Pikachu
24.5: Aladdin
31.5: Godzilla: King of monsters
7.6: X-Men: Dark Phoenix
14.6: Men in Black: International
21.6: Kjæledyrenes hemmelige liv 2
5.7: Spider-Man: Far from home
17.7: Løvenes konge
19.7: Child's play
2.8: New mutants
16.8: Angry Birds 2
30.8: Toy Story 4
30.8: Playmobil the movie
6.9: It chapter 2
4.10: Joker
1.11: Charlie's angels
1.11: Wonder Woman 2
8.11: Kingsman 3
27.11: Frost 2
29.11: Sonic the hedgehog
13.12: Jumanji 2(eller 3)
20.12: Star Wars IX
25.12: Masters of the universe

Mye moro, tar definitivt med den største popkornbøtta til Avengers: Endgame. Gleder meg sykt mye til den. Blir kjempegøy å ta med barna på den nye Løvenes konge. Og ny Star Wars til jul blir fint.

Pet Sematary, Us og It er kanskje i de mest popkornvennlige her. Greit å ha med ei tom popkornbøtte til disse så man har noe å putte over hodet så man slipper å se.

(Innlegget ble redigert 30.12.18 22:44)

FringeGirl
FringeGirlInnlegg: 471
30.12.18 23:07

For meg av den listen er det Captein Marvel, Avengers;Endgame, Xmen:Dark Phoenix, New Mutants, Lion king, Joker og StarWars IX.

Ellers så ser jeg frem til hva de kan få ut av den nye rebooten av Terminator som kommer ut i november, og håp om at Dumbo, Escape Room, Chaos Walking, Boss Level, Captive State, High Life, Gemini Man og Suicide Squad 2 ender opp med å være gode filmer :)

Elguaje
ElguajeInnlegg: 18443
31.12.18 13:51

Nå er ikke jeg personen som ser mest "popcornfilmer", men det er faktisk et par jeg er interessert i her. Us og IT 2 er jeg veldig klar for å se, men de er jo ikke nødvendigvis de mest popcornvennelige filmene, som du selv sier. 

- Legofilmen 2: Krysser fingrene for at den kan være like underholdende som den første. For den overrasket meg for å si det mildt. 

- Toy Story 4: Har ikke lest noe om plottet for å se hva den skal handle om. Fallhøyden fra 3ern er stor, men hvis de kommer i nærheten av det nivået, så er det bare å glede seg. 

- X-Men: Har alltid vært glad i dette universet, til tross for meget varierende kvalitet, og senest Apocalypse skuffet meg. Men både Dark Phoenix og spesielt New Mutants ser spennende ut. 

- Joker: Håper at denne her blir bra. Joaquin Phoenix er en av mine favorittskuespillere, og ut fra det lille man har sett så tror jeg han nailer denne rollen. Så får man se om man faktisk trenger en slik origin story.

- Star Wars: Så får man se hvordan de syr sammen denne siste og avgjørende filmen. Håper at de klarer å gjøre det på en god måte. Uansett hvordan det ender vet man at SW-fans kommer til både elske den og hate den, og skjelle ut hverandre om de er uenige. For det er ikke en verre "fangruppe" innenfor filmverdenen enn Star Wars. Men jeg krysser fingrene for at det blir bra. 

- MCU: Er ikke så stor fan av disse filmene generelt, men må nesten prøve å få sett Endgame på kino. Spiderman må man vel få sett pga av Jake Gyllenhaal (Homecoming var jo også for så vidt underholdende). 

(Innlegget ble redigert 31.12.18 13:52)

Frank.N.Steen
Frank.N.SteenInnlegg: 1417
31.12.18 15:24

Savner da Popcorn filmene var nærmest "bankers" å bli stor underholdning, mens nå kan jeg vel knapt telle på en hånd hvor mange det har blitt av dem de siste årene. 

Etter å ha tatt en knapp kikk på lista nevnt øverst er det vel kun innen skrekk genren jeg har noen små håp om kanskje en og en annen der kan by på en grei filmopplevelse, men likevel stort sett snakk om nyversjoner eller oppfølgere. IT (del 1) var en lettglemt skuffelse for min del og går ikke inn med noe særlig til forventninger men hadde vært hyggelig å blitt motbevist med kapittel 2. 

Childs Play og Pet Semetary skal bli spennende å følge med på, men har nå aldri hatt noe kjempestort forhold til originalene (grei underholdning men langt fra å være noen "klassikere" i horror genren. 

Ellers er det vel Toy Story 4 som forhåpentligvis blir en av neste års bedre filmer og resten fra Popcorn lista er av minimal interesse, men håper jo med tiden at kanskje man kan bli motbevist litt her og der.

Frank.N.Steen
31.12.18 15:46
FringeGirl: Ellers så ser jeg frem til hva de kan få ut av den nye rebooten av Terminator som kommer ut i november,

Denne hadde jeg nesten helt glemt. Vet ikke helt om jeg skal gidde å forsøke å oppjustere forventningene mine før eventuelt en teaser/trailer kommer, men den kan da ikke bli like fæl som den forrige, kan det vel?

Filmen er ryktet å dukke opp i slutten av 2019 (november senest) og virker fortsatt ikke å være gitt noen offisiell tittel på den kommende Terminator filmen, annet enn Terminator 6 men igjen det er vel det aller siste en trenger å bekymre seg for. Er mer spent på hvorvidt handlingen og skuespillet vil ta seg opp (helst mange, mange hakk oppover) til forskjell fra de til nå 3 nyere utgivelsene.

Det positive er vel at den forhåpentligvis vil fortsette fra de to originale James Cameron klassikerne, og tar således en langt større sjanse enn de andre, vel 3ern var jo på en måte en slags fortsettelse men føltes egentlig da mer som et tamt men utrolig påkosta forsøk på å gjenskape 2ern (minus da sluttscenen, som var kanskje det beste med hele filmen). Den fra 2009 må jo også sies å være en fortsettelse men føltes mer som da i et annet "univers" mer Transformers Michael Bay aktig enn det marerittaktige dommedags scenarioet man så klipp av her og der fra Terminator 1 og 2.

Linda Hamilton, Arnie og Edward Furlong (ryktes at han skal gjenta rollen som John Connor) er alle involvert eller så det skrives men det viktigste blir vel å se om de bakom kamera kan klare å ta å videreføre arven til Cameron da på en langt bedre måte enn tidligere og samtidig tilføye en god og rik historie til de nye karakterene. 

(Innlegget ble redigert 31.12.18 15:48)

FringeGirl
FringeGirlInnlegg: 471
31.12.18 16:42
Frank.N.Steen: Linda Hamilton, Arnie og Edward Furlong

Ja, det er vel derfor det er mest spennende for min del. Ellers hadde jeg nok ikke giddet å gi den en sjanse etter de (ihvertfall) siste 2 filmene i rekken.

tooommm
tooommmInnlegg: 23602
01.01.19 09:38

Ingen tvil om at Avengers: Endgame blir årets store høydepunkt. Ser ellers fram til Cap. Marvel, nye Spiderman, monster action i Godzilla og nyeste Star Wars.

jonas
02.01.19 00:32
FringeGirl: Terminator som kommer ut i november, og håp om at Dumbo, Escape Room, Chaos Walking, Boss Level, Captive State, High Life, Gemini Man og Suicide Squad 2

4.1: Escape Room
1.3: Chaos Walking
29.3: Dumbo
29.3: Captive State
16.8: Boss Level
4.10: Gemini Man
1.11: Terminator 6

Sånn for å oppdatere. Har aldri likt Dumbo så jeg unnlot å ta med den. De andre kjenner jeg lite til. SS 2 er vel utsatt til 2020?

death_death
death_deathInnlegg: 174
03.01.19 00:13

Masters of the universe. Ny He-Man?! AMAZING!

GimleSag
GimleSagInnlegg: 2907
03.01.19 23:30

MCU begynner jeg å bli så innmari lei av, og det toppet seg med et meh av en film i Infinity War. Forstår at mange elsker den, men for meg er det nok. Skal gi den et gjensyn når jeg er mindre lei. Om det skjer. 

Ser frem til It og Pet Semetary. Lion King er også en film jeg er spent på, håper de klarer å gjøre opplevelsen like magisk som originalen, men fallhøyden er så stor at jeg holder forventningene ganske så lavt nede. 
Detective Pikachu gleder jeg meg også til, siden Pokémon preget veldig mye av min barndom. 

Frank.N.Steen
11.01.19 14:42
death_death: Masters of the universe. Ny He-Man?! AMAZING!

Hadde vært tøft om Dolphern og Frank Langella gjorde et mini-comeback/cameo, men blir vel lite trolig. Alltid likt 80-talls filmen, meget cheesy men full av sjarm og masse god underholdning om en da liker den type film.

Syntes derimot den andre "superhelt" filmen til Lundgren, The Punisher (1989) var hakket vassere og en som jeg muligens er nærmest alene om å foretrekke fremfor den små skuffende og lett glemte 2004 filmen med Thomas Jane og Travolta. I stedet foretrakk jeg heller 2008 DTV utgivelsen Punisher: War Zone som var langt mer hardbarka og rå i stilen, samt at den hadde kulere skurker og tøffere action scener. 

TV-serien om The Punisher har man enda tilgode å se, men finner jeg en billig DVD kopi kan det jo alltids hende man gir den en sjanse.

Ellers hadde jeg et ørlite håp om å endelig få se igjen Spawn men virker som filminnspillingen har blitt utsatt til i sommer og sjansen for at den blir ferdiggjort innen året er omme, er vel heller liten. Håper det greier å bringe denne minneverdige karakteren tilbake til det store filmlerretet med litt mer stil og kvalitet enn den forrige filmen, som tross av å være mer b-film preget var likevel underholdende som en action-fantasy type film.

Den som imponerte mest var helt klart John Leguizamo, som gjorde en fantastisk jobb i rollen hvor vi fikk møte han lille bælfeite og overkåte klovnen der senere kom til å vise seg fra en langt mer grusom side, da via det sadistiske og blodtørstige monsteret The Violator.

Hadde vært kult om den vakre demonjegeren Angela også fikk en rolle her, men antar at slik ting ligger an må en bare være tålmodig å håpe på det beste, selv om jeg er en smule skeptisk til Jamie Foxx i hovedrollen som Al Simmons/Spawn, og hadde heller håpet på at de gikk for en litt mindre kjent skuespiller.

LaGoeba
LaGoebaInnlegg: 12365
12.01.19 16:00

4.1: Bumblebee - Kommer jeg nok ikke til å se, i hvert fall ikke på kino
18.1: Glass - Om jeg gleder meg a, må bare få et gjensyn med Unbreakable først.
1.2: Wreck-it Ralph 2 / Rive-Rolf krasjer internett - Gleder meg, mye å leve opp til
8.2: Alita: Battle Angel - Spent, men fryktelig usikker på denne.
15.2: Legofilmen 2 - Som Wreck-It Ralph
8.3: Captain Marvel - Jaaaasssss
15.3: Us - Tja, lukter popcorn foran Viaplay her. 
5.4: Pet Sematary - Hmmmm
5.4: Shazam! - My man! Ja, jeg gleder meg!
12.4: Hellboy - Spent, blir nok ikke på kino dog.
24.4: Avengers: Endgame - HELL YESSSS.
10.5: Detektiv Pikachu - Ryan Reynolds. Pikachu. Hva mer kan man be om?
24.5: Aladdin - Frykter Will Smith ødelegger denne. Ødelagt Genie allerede ut i fra bildene. 
31.5: Godzilla: King of monsters - Tjaa. Lukter Viaplay her og.
7.6: X-Men: Dark Phoenix - Nope. Gått i denne fella før. Nope. Nope. Nope.
14.6: Men in Black: International - Her legger jeg lista lavt i forhold til forventninger. 
21.6: Kjæledyrenes hemmelige liv 2 - Viaplay igjen.
5.7: Spider-Man: Far from home - Elsker Tom Holland som Spidey, så kjør på.
17.7: Løvenes konge - Denne er vel den jeg er mest spent på i år. Kommer den til å klare å unngå å ødelegge alt..?
19.7: Child's play - Hahahaha. Skal de faktisk reboote Chucky? Sykt.
2.8: New mutants - Se Dark Phoenix. 
16.8: Angry Birds 2 - Pass
30.8: Toy Story 4 - Klager aldri når det kommer til Woody og gjengen. Får se om den klarer å leve opp til forventingene. 
30.8: Playmobil the movie - Tjaaa. Lego The Movie i Playmo? 
6.9: It chapter 2 - Gleder meg, blir fort kino og popcorn her.
4.10: Joker - Som ElGuaje sier, så er det Joaquin som gjør at jeg er interessert i filmen. At Joker har fått sin egen Origin story er helt sykt.
1.11: Charlie's angels - Eeeeh. Tror jeg sier pass.
1.11: Wonder Woman 2 - Gal Gadot < 3
8.11: Kingsman 3 - Håper den finner tilbake til røttene fra eneren. 
27.11: Frost 2 - Jobber i barnehage, denne blir vel ikke å unngå i lengden. 
29.11: Sonic the hedgehog - Hmmm. Eeeeh. Mmmmm. Vet ikke helt her. Kan gå alle veier. Blir garantert ikke på kino.
13.12: Jumanji 2(eller 3) - Har ikke sett 1eren enda, så får se om den noen gang blir sett.
20.12: Star Wars IX - Kommer vel til å bli sett, men begynner å bli litt lei SW nå. Med mindre de faktisk klarer å heve nivået igjen.
25.12: Masters of the universe - Har null forhold til He-Man, bortsett fra introlåten. Får se om den noen ganger blir sett.

jonas
12.01.19 18:11
LaGoeba: 30.8: Playmobil the movie - Tjaaa. Lego The Movie i Playmo?

Ååååå neeeeei, det har ingen sammenheng. Å neida.

Ellers bør Brightburn vært med på lista. Kommer 24.5. Ser ut som en liten vri på Supermann-historien.

LaGoeba
LaGoebaInnlegg: 12365
12.01.19 18:46
jonas: Ellers bør Brightburn vært med på lista. Kommer 24.5. Ser ut som en liten vri på Supermann-historien.

Hahahahaha, denne ser rett og slett nydelig ut!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester