Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Løvenes konge 2019

NYTT TEMA
lemuren
lemurenInnlegg: 1725
14.04.19 17:10

Sjelden at jeg har gledet meg så masse til en film. Straka vegen til kinoen på meg og dama når den kommer :)

Utrolig hvor langt vi har kommet i animasjon. Det blir spennende hvor tydelig dyrene i filmen kommer til å formidle følelser. De som ikke liker nye Scar tror jeg kommer til å ha en helt annen mening etter filmen. 

Dette blir spennende!

https://www.youtube.com/watch?v=7TavVZMewpY

(Innlegget ble redigert 14.04.19 17:11)

jonas
jonasInnlegg: 33877
15.04.19 15:10
lemuren: Det blir spennende hvor tydelig dyrene i filmen kommer til å formidle følelser.

Ganske utrolig og dyktige dyretemmere, må være skjitvanskelig å lære en løveunge å spille redd uten å bli bitt. Men gleder meg til filmen. 

LSP-4445
LSP-4445Innlegg: 1095
19.04.19 10:37

Gleder meg men savner Jeremy Irons stemme som Scar.

Frank.N.Steen
Frank.N.SteenInnlegg: 2966
19.04.19 11:13

Hvor mange av disse nyversjonene (eller bilde for bilde "kopiene") skal Disney klinke til med i år? Dumbo, Alladin, Løvenes Konge og er det også enda en til der er planlagt eller allerede godt i gang (glemt hvilken i så fall)?

Løvenes Konge animasjonsfilmen er legendarisk og en av de største kinoopplevelsene (sammen med Skjønnheten og Udyret) fra barndommen, men den tannløse og utrolig skuffende 2017 versjonen var nok til å "skremme" meg bort fra å ha noe særlig forventninger til disse live-action/CGI utgavene. Men hadde vært moro om Løvenes Konge hvert fall bød opp på noen overraskelser (positive altså, her feilet Beauty and the Beast så og si på alle punkter). 

(Innlegget ble redigert 19.04.19 11:14)

Mister_Morisette
Mister_MorisetteInnlegg: 3216
05.05.19 02:56
Frank.N.Steen: Løvenes Konge animasjonsfilmen er legendarisk og en av de største kinoopplevelsene (sammen med Skjønnheten og Udyret) fra barndommen, men den tannløse og utrolig skuffende 2017 versjonen var nok til å "skremme" meg bort fra å ha noe særlig forventninger til disse live-action/CGI utgavene. Men hadde vært moro om Løvenes Konge hvert fall bød opp på noen overraskelser (positive altså, her feilet Beauty and the Beast så og si på alle punkter).

Jeg var en av minoriteten som faktisk likte den nye versjonen av Skjønnheten og Udyret, selv om jeg vet at majoriteten synes den ikke var like god som originalen. Men egentlig var den filmen ganske lik tegnefilmen og dermed ikke så overraskende.

Løvenes Konge er absolutt verdt å se frem til. Det var min favorittfilm blant Disney-filmene tidlig fra 90-tallet. Men tipper at den blir nokså lik originalen. Ser også frem til Aladdin, som tipper kommer til å være likedan.

JCDenton
JCDentonInnlegg: 6663
24.06.19 20:30
Mister_Morisette: Men tipper at den blir nokså lik originalen.

Det bør den være syns jeg, ellers er det bare bortkasta..

Mister_Morisette
26.06.19 16:05
JCDenton: Det bør den være syns jeg, ellers er det bare bortkasta..

Ikke sant? Men de nyere remakene av Skjønnheten og Udyret og Aladdin var ganske like originalene og mange rapporter har påstått at den vil ikke være så annerledes enn originalen.

cruisecontrol
cruisecontrolInnlegg: 2824
15.07.19 18:37

Vel bare så dere vet så er denne filmen facistisk og rasistisk..

Hvertfall ifølge denne luringen av en journalist

https://www.washingtonpost.com/outlook/2019/07/10/lion-king-is-fascistic-story-no-remake-can-change-that/?utm_term=.2842230915b1

jippijai
jippijaiInnlegg: 2931
15.07.19 21:25
cruisecontrol: Hvertfall ifølge denne luringen av en journalist

Noen som tar det litt for seriøst ja..

jonas
15.07.19 21:32
cruisecontrol: Vel bare så dere vet så er denne filmen facistisk og rasistisk..
Hvertfall ifølge denne luringen av en journalist

Artikkelen der beviser vel egentlig at man kan tolke hvilken som helst mening inn i hvilken som helst film. Det er bare å bestemme seg for hva man ønsker filmen skal fortelle og skrive om dette.

jonas
16.07.19 22:47

Aftenposten kaller filmen "nesten ufrivillig komisk", mesteparten ligger bak betalingsmur men jeg tror det bunner i det merkelige med nesten-realistiske dyr som snakker.

Ungene har gledet seg til denne så blir vel kinotur i helga. Er litt spent på om minstemann på 5 år skal være med, ser for meg at bøffelscenene og endel annet kan bli i overkant skummelt i denne versjonen.

borbje
borbjeInnlegg: 10783
17.07.19 19:10

Hollywood har sluppet opp for nye ideer for mange år siden..

Alt for mye remakes, de aller aller fleste veldig unødvendige

FringeGirl
FringeGirlInnlegg: 1427
17.07.19 19:43

Ja det kan du si, det planlegges 25 remakes av tidligere Disney filmer.

Mister_Morisette
18.07.19 16:45
cruisecontrol: Vel bare så dere vet så er denne filmen facistisk og rasistisk..

Ja, men disse påstandene og konspirasjonsteoriene har herjet i mange år. Så det er intet nytt.

cruisecontrol
18.07.19 19:26
jonas: Artikkelen der beviser vel egentlig at man kan tolke hvilken som helst mening inn i hvilken som helst film. Det er bare å bestemme seg for hva man ønsker filmen skal fortelle og skrive om dette.

Jeg pleier se filmer som blir slakta for da vet jeg at det er helt innafor..

De aller fleste filmer som en subjektiv anmelder gir terningkast 5 eller 6 er i mine øyne søppel eller så avanserte at jeg ikke gidder se den

jonas
18.07.19 21:01
cruisecontrol: Jeg pleier se filmer som blir slakta for da vet jeg at det er helt innafor..

Det der er, med respekt å melde, muligens den mest idiotiske holdningen folk har til filmanmelderi. 

Forøvrig har vel Løvenes konge sanket inn 3ere stort sett over hele linja. Midt på treet altså, ikke slakta. Hva gjør du da?

cruisecontrol
18.07.19 21:24
jonas: Det der er, med respekt å melde, muligens den mest idiotiske holdningen folk har til filmanmelderi. 
Forøvrig har vel Løvenes konge sanket inn 3ere stort sett over hele linja. Midt på treet altså, ikke slakta. Hva gjør du da?

Hva gjør jeg når det er terningkast 3 ja??

Hmm

Kjører på magefølelsen....

Og hvilken holdning jeg har til film har du da strengt tatt ikke noe med. Kjekt respektere andres meninger,selv om man er uenig

Bml-93
Bml-93Innlegg: 990
19.07.19 22:58
cruisecontrol: Jeg pleier se filmer som blir slakta for da vet jeg at det er helt innafor..De aller fleste filmer som en subjektiv anmelder gir terningkast 5 eller 6 er i mine øyne søppel

Gjelder dette alt eller det kun en holdning som kommer og går basert på dine egne subjektive meninger?

Så når VG gir f.eks. The Dark Knight terningkast seks, så er det en søppelfilm i dine øyne?

Mens VGs toer til Transformers: The Last Knight er et kvalitetsstempel på at dette er et kinematisk mesterverk?

Raggen_
Raggen_Innlegg: 6653
21.07.19 19:58

Såg denne med jentungen i dag.

Kort og greit:

Visuelt finfin, og videre blotta for sjarmen som originalen har. Blir kaldt, lite mimikk og gripende følerier i Disneys realistiske landskap, så dette var skrale greier av en nyinnspilling. Beste med filmen er Hans Zimmers udødelige soundtrack.

Jentungen kosa seg dog. 

kytec
kytecInnlegg: 46663
21.07.19 20:05
Raggen_: Jentungen kosa seg dog.

Det er det viktigste. Foreldre er neppe med på Biber og Markus & Marius konserter fordi de digger musikken. 

Raggen_
Raggen_Innlegg: 6653
21.07.19 20:15

Enig, men i dette tilfelle har man jo et forhold til originalen. Jeg hadde ingen enorme forventninger riktignok, men håpet å få litt nostalgiske følelser, det skjedde ikke - så konklusjon blir helt enkelt at originalen er best. Som så ofte er:) 

Mister_Morisette
25.07.19 00:18

Har endelig sett filmen i kveld og elsket den! Den var full på høyde med originalen og var like søt, sjarmerende og episk. Hans Zimmers filmmusikk er en innertier. Forstår ikke all den slakten. Var mye bedre enn live action-remaken av Aladdin

King_Kenny92
King_Kenny92Innlegg: 3400
06.10.19 22:20

Jeg har sett Løvenes Konge fra 1994 sikkert 10-20 ganger og etter min mening er det tidenes Disney film. og jeg må innrømme at jeg har litt lave forventninger til denne. Jeremy Irons blir et savn. Scar uten han er ikke Scar. Men fett at stemmen til Mufasa fortsatt er James Earl Jones. Håper jeg ikke blir skuffet slik jeg ble av Aladdin og Beauty and the beast. 

Hakuna Matata 

(Innlegget ble redigert 06.10.19 22:21)

ms_8
ms_8Innlegg: 7544
06.10.19 22:23

Fantastisk film, men eg elska orginal filmen også. For min del var det ein sterk 5. Dog fekk orginalen terningskast 6 for min del. 

Opningscenen var derimot helt fantastisk og eg hadde gåsehud gjennom heile scenen

Mindy_4
Mindy_4Innlegg: 1110
11.10.19 01:02

Jeg så denne filmen i dag, og likte den veldig godt. Animasjonen var selvsagt fantastisk, og historien var fin. Jeg synes munnbevegelsene på dyrene fungerte bra, og jeg begynte nesten å tro at dyr faktisk prater med hverandre.

Jeg har ikke noe spesielt forhold til den originale filmen, har vel sett den en eller to ganger men husker lite, så jeg satt ikke og sammenlignet med den. Jeg tror det som ødelegger opplevelsen til mange av de som er negative er at de sammenligner den med originalfilmen. Jeg så på anmeldelsene på imdb at mange skriver "fantastisk animasjon" men likevel gir 1/10. Når folk lar animasjonen telle så lite i anmeldelsen av en animasjonsfilm, så er det tydelig at anmeldelsen farges av sammenligningen med originalen. Hvis Løvenes konge av 1994 ikke hadde eksistert, så hadde ikke folk vært så negative.

Inteligentaj
InteligentajInnlegg: 138
06.11.19 19:01

Realismen var på nytt nivå. Det meste så nesten skummelt ekte ut. Men magien fra originalen manglet den. 

Klikk for å gå tilbake til toppen