Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Filmer å glede seg til!

NYTT TEMA
GimleSag
GimleSagInnlegg: 3038
20.05.19 12:35

Vi har trådene om kommende Marvel- og DC-filmer, og popcornåret 2019. Men ingen generell tråd for filmer vi ser fram til uansett sjanger og utgivelsesår. Så da kjører vi like gjerne på med en tråd om dette!

Upcoming anticipated movies - oversikt fra Letterboxd. Mye snadder her, selv om det kryr av alt som kan krype og gå av den ene oppfølgeren etter den andre. 

Filmer jeg har i kikkerten: 

Once Upon A Time in Hollywood
Regi: Quentin Tarantino
Release: 9. august, 2019
IMDb

Garantert den filmen jeg ser mest fram til. Fire år siden sist Tarantino og DiCaprio gjorde noe av betydning, filmrelatert, og nå skal altså både Brad Pitt og DiCaprio ha hovedrollene i Tarantinos nest siste (?) film. Tarantino har selv nevnt at dette er det nærmeste han har vært å gjenskape magien fra Pulp Fiction, finnes det én eneste grunn til å ikke glede seg?!
Satan.

Midsommar 
Regi: Ari Aster
Release: 10. juli, 2019
IMDb

Fra regissøren av den mest intense og nervepirrende skrekkfilmen jeg har sett noen gang, Hereditary, om en jente som blir med kjæresten sin på en noe uortodoks festival i Sverige. Ord som umiddelbart former seg i hodet mitt: religiøs kult, groteske scener og en lite lykkelig slutt. Denne filmen kom som lyn fra klar himmel for meg for noen dager siden, og gjett om jeg gruer meg! Bare bildet på IMDb-siden gir meg frysninger.

The Irishman
Regi: Martin Scorsese
Release: 2019 (Netflix)
IMDb

Scorsese, Pacino, DeNiro, Joe Pesci, Keitel...Nok til å gi den minst filminteresserte vann i munn vel?
Er dog ikke helt solgt ennå. Pacino og DeNiro har vel knapt spilt i noen nevneverdig gode filmer på hundre år, men samtidig har Scorsese aldri sluttet å lage kvalitetsfilmer av øverste klasse heller. Interessant blir det uansett.

Dune
Regi: Denis Villeneuve
Release: 2020
IMDb

Min favorittregissør for tiden, og sikkert den regissøren med høyest snittrating fra min side. Enemy, Arrival, Blade Runner 2049, Prisoners, Sicario...umulig å ikke være spent på en ny sci-fi fra denne mannen. En stund til ennå, men vanskelig å ha lave forventninger her. Gleder meg til teaser.

Hvilke filmer ser dere fram til?

jonas
jonasInnlegg: 33845
01.07.19 10:49
GimleSag: Midsommar Regi: Ari AsterRelease: 10. juli, 2019IMDb Fra regissøren av den mest intense og nervepirrende skrekkfilmen jeg har sett noen gang, Hereditary, om en jente som blir med kjæresten sin på en noe uortodoks festival i Sverige.

Fun fact: Denne filmen er sponset av Innovasjon Norge og Visit Norway. Gjør Sverige skummelt så turistene kommer til Norge.

Ale-Jet
Ale-JetInnlegg: 17837
03.11.19 02:42

The Irishman og Marriage Story gleder jeg meg til.

Ale-Jet
03.11.19 05:52

Samt The Lighthouse og Uncut Gems. Slutten av året kommer til å smelle.

Elguaje
ElguajeInnlegg: 20642
03.11.19 22:28

Fire filmer man gleder seg til der ja!

Parasite kommer vel først på "vanlig" kino i januar 2020 her i landet, men vises på Filmer fra Sør mellom 7-17 november for oss som bor Oslo. Gleder meg voldsomt til den. 

(Innlegget ble redigert 03.11.19 22:30)

Ale-Jet
04.11.19 05:25

Parasite ser lovende ut, fått gode anmeldelser. Kang-ho Song er også en skuespiller jeg har sansen for.

Krusen
KrusenInnlegg: 6
05.11.19 14:23

Parasite var helt konge. Anbefales virkelig. Gleder meg også veldig til  The Lighthouse. The Nightingale ser lovende ut. 

Inteligentaj
InteligentajInnlegg: 138
06.11.19 18:56
GimleSag: Once Upon A Time in Hollywood

Hvorfor skal Tarantino alltid gjøre filmene så voldelige? Eller blir denne et hederlig unntak?

Astonstian
AstonstianInnlegg: 3900
06.11.19 18:58

Liker du ikke vold?

Sarella
SarellaInnlegg: 15931
06.11.19 18:59
Inteligentaj: Hvorfor skal Tarantino alltid gjøre filmene så voldelige?

Hehe, "Django Unchained", knallfilm :)

Kongemannen
KongemannenInnlegg: 13692
06.11.19 19:03

Tarantino er ett geni. For noen filmer denne fantastiske mannen har skapt.

serk
serkInnlegg: 1915
06.11.19 19:20

Lars "von" Trier provoserer etablissementet på samme måte. Tarantino sine volds-epos' fryder filmanmelderne, i tillegg til det store publikum.

Han, Trier, har troll-bundet publikum med TV-serier som "Riket". Og han har vært moral-reflekterende i filmer som "Breaking the wave" og "Idiots". Han har gjort geniale filmer som "Europa" og "Dogville".

Lars von Trier har revolusjonert film-mediet med "dogme". Regler som demokratiserer film-mediet. Han er etter min mening nordens store geni, etter Ibsen og Bergman. Men som Ibsen og Bergman - det tar tid å geni-erklæres!

Elguaje
06.11.19 20:54
Krusen: The Nightingale

Fikk sett den på OsloPix i sommer.

Anbefales!

Elguaje
08.11.19 00:41

Jeremy Saulnier i gang med et nytt prosjekt med Netflix.

"John Boyega will star in Rebel Ridge, a thriller from writer/director Jeremy Saulnier (Green Room, Hold The Dark) that explores systemic injustice in America"

Hold the Dark var litt skuffende for min del, til tross for at den hadde en del meget gode elementer i seg, men gleder meg alltid til en ny film av Jeremy Saulnier!

Elguaje
08.11.19 00:58

Og denne!

Samarbeid mellom S. Craig Zahler og Park Chan-Wook. Må jo bli nydelig. 

Ale-Jet
08.11.19 07:15

Hold The Dark var så middels som det går an å bli, selv om Jeffrey Wright gjør en god jobb. Men Saulnier er absolutt en spennende regissør.

Kalle73
Kalle73Innlegg: 54035
10.02.20 14:02

Tenet av Chris Nolan?

LaGoeba
LaGoebaInnlegg: 15299
10.02.20 14:09

Gleder meg fryktelig til å se Waves, uten at jeg helt kan sette fingeren på hvorfor. 

LaGoeba
10.02.20 14:10

Gleder meg fryktelig til å se Waves, uten at jeg helt kan sette fingeren på hvorfor. 

LaGoeba
10.02.20 14:25
LaGoeba: Gleder meg fryktelig til å se Waves, uten at jeg helt kan sette fingeren på hvorfor.

Første jeg tenkte da jeg så traileren for alle første gang så fikk jeg litt Moonlight vibber. Ser at det ikke er så rart når det er A24 som står bak begge. Et selskap med en fryktelig god liste med filmer bak seg nå. 

The Lighthouse, Midsommar, Hereditary, nevnte Moonlight, Uncut Gems, The Kill Team. 

Håper Waves treffer litt bedre enn Moonlight, riktignok. 

Elguaje
10.02.20 15:04
LaGoeba: A24 som står bak begge. Et selskap med en fryktelig god liste med filmer bak seg nå.  The Lighthouse, Midsommar, Hereditary, nevnte Moonlight, Uncut Gems, The Kill Team.

+ haugevis av andre filmer.

Men 2019 var et bra år for dem med Midsommar, Mid90s,Lighthouse og Uncut Gems. Har ikke fått sett The Farewell, The Last Black Man From San Francisco eller Skin enda, men alle de virker bra/har fått bra anmeldelser. På TV-fronten hadde de også John Mulaney & The Sack Lunch Bunch (Netflix) og Euphoria (HBO). 

Gleder meg også veldig til Waves, da jeg likte Trey Edward Shults forrige film It Comes At Night veldig godt (som også er a24). 

Hitherto
HithertoInnlegg: 1131
10.02.20 20:13

For 20 år siden gledet jeg meg til alt Empire og Total Film omtalte, mens nå om dagen må jeg virkelig lete hardt for å finne noe å se fram til...

Army of the Dead - Zombie-action fra Zack Snyder. Dawn of the Dead remaken hans fra 2004 syntes jeg var solid, så jeg ser fram til denne.

Antlers - Trailerne ser virkelig grimme og gode ut. Filmen tar for seg wendigoer som er undervurderte kreaturer selv i horror kretser. Kan bli bra.

The Collected - Oppfølger til The Collector og The Collection. Syntes nr. 2 konkluderte godt, men vi får se...

The King's Man - Hatet og avskydde den forrige Kingsman filmen, men denne prequelen ser interessant ut. Serien har fortsatt potensiale dersom de tenker i forveien.

The Hunt - Dersom amerikanske konservative noensinne tillater den å bli vist vel og merke...

We Summon the Darkness - Thriller med A. Daddario hvor de onde kreftene i rock 'n rolls står i fokus. Det virker som om satanisme er in for tida.

Godzilla vs. King Kong - Bare fordi jeg lurer på hvordan de skal få det til å se ut som om Kong har en sjangs mot Godzilla.

Aquaslash - Forhåpentligvis er den like idiotisk som traileren vil ha det til.

(Innlegget ble redigert 10.02.20 20:15)

Jhinx
JhinxInnlegg: 7824
10.02.20 22:06

Godzilla vs. King Kong - Bare fordi jeg lurer på hvordan de skal få det til å se ut som om Kong har en sjangs mot Godzilla.
————

ja der må de komme på noe, for godzilla er 3 ganger større enn king kong.

edit. Ok så trailer på youtube. Størrelsesproblemet løst. Kong så til og med større ut enn godzilla. Men kom igjen, zilla er et rovdyr iforhold til kong. Dersom ikke zilla vinner den kampen bør der være en tvist man ikke så komme. 

har sett så mange av disse opp gjennom årene at må jo få med meg «the final» :)

(Innlegget ble redigert 10.02.20 22:11)

GimleSag
14.02.20 13:13

Robert Pattinson Batsuit Reveal

Ja, dette skulle egentlig postes på Filmkaféen. La gå

(Innlegget ble redigert 14.02.20 13:14)

Machine_Head
Machine_HeadInnlegg: 13813
14.02.20 14:05

Jeg er så SYKT klar for Battinson! Elsker den revealen, fikk frysninger av musikken og hvor hard han så ut. 

Elguaje
14.02.20 14:33
GimleSag: Robert Pattinson Batsuit Reveal

Så nesten ut som Daredevil i den rødfargen der.

Men gleder meg til Battinson. 

PaulBearers_urne
PaulBearers_urneInnlegg: 3627
14.02.20 16:27

De lagde Godzilla vs KK på 60s , japansk film tror jeg ?

GimleSag
14.02.20 18:08
Machine_Head: fikk frysninger av musikken

Ditto. 

Lov å håpe på Pattinson som ny Bond etter Daniel Craig igjen? Eller er han litt for ung kanskje.

Hitherto
HithertoInnlegg: 1131
14.02.20 23:06
PaulBearers_urne: De lagde Godzilla vs KK på 60s , japansk film tror jeg ?

Jeg kjenner til den. En tidløs klassiker uten like.

Klikk for å gå tilbake til toppen