Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Joker (Joaquin Phoenix)

NYTT TEMA
Ale-Jet
Ale-JetInnlegg: 17884
27.06.19 10:35

Trailer.

Filmen er regissert av Todd Phillips og har fått R-rating. Så det kommer nok til å bli en meget mørk film. Blir også interessant å se om Phoenix endelig kan få Oscaren han fortjener. Robert De Niro har også en birolle her.

Er folk hyped?

Deathlock84
Deathlock84Innlegg: 1451
23.07.19 12:56

Blir en hit denne. Mye bedre enn skuffelser som f. eks. Far From Home.

Ale-Jet
23.07.19 20:37

Kommer på kino i Norge fredag 4. oktober, så vi får smøre oss med tålmodighet litt til. Men det virker lovende, forhåpentligvis får vi en ny trailer snart. Den første traileren var solid.

tooommm
tooommmInnlegg: 23859
24.07.19 13:16
Deathlock84: Blir en hit denne. Mye bedre enn skuffelser som f. eks. Far From Home.

Far from Home er så absolutt en hit. Nærmer seg milliarden(i dollar!), og er Spiderman filmen som har spilt inn mest penger. 

Ale-Jet
mjordan23
mjordan23Innlegg: 18612
01.08.19 14:55
Ale-Jet: Trailer. Filmen er regissert av Todd Phillips og har fått R-rating. Så det kommer nok til å bli en meget mørk film. Blir også interessant å se om Phoenix endelig kan få Oscaren han fortjener. Robert De Niro har også en birolle her. Er folk hyped?

Jepp, nydelig trailer. Phoenix skuffer neppe, så får man se om filmen blir like god. 

LaGoeba
LaGoebaInnlegg: 15304
05.08.19 16:20
mjordan23: Phoenix skuffer neppe, så får man se om filmen blir like god.

Mest av alt spent på hva DC har tenkt å gjøre med denne varianten. Skal han bare få ha denne ene, skal han implementeres på noen som helst måte med resten av filmene - og hvor canon kommer denne utgaven til å være for DC?

Tipper på at det er mange mainstream kinogåere som kommer til å spikre denne filmen som Joker sin origin, uten egentlig å vite noe spesielt om karakteren. 

jonas
jonasInnlegg: 33850
28.08.19 19:51

Her er siste trailer. Joaquin ser ganske mager ut. Men synes traileren ellers virket noe rotete, ser ikke helt hva som er plot og slikt. Og ikke helt overbevist, men spennende.

Ale-Jet
28.08.19 20:22

To timer hvor vi får se Joaquin Phoenix gradvis gå mer og mer batshit crazy.. Take my money!

mjordan23
mjordan23Innlegg: 18612
30.08.19 09:35
Ale-Jet: To timer hvor vi får se Joaquin Phoenix gradvis gå mer og mer batshit crazy

Bare å gjøre klar Oscaren til Joaquin etter denne. 

Sarella
SarellaInnlegg: 15931
30.08.19 17:52

Denne ser jævlig lovende ut, gleder meg :)

Ale-Jet
31.08.19 14:30

Tidlig enda, men Phoenix er i hvert fall oddsfavoritt med tanke på Oscaren. Han får nok hard kamp av Tom Hanks, som jo også er en yndling blant de i akademiet.

LaGoeba
31.08.19 14:38
jonas: Joaquin ser ganske mager ut.

Det gjør da ingenting? Joker har da aldri vært en spesielt stor type. 

Ellers så liker jeg at de ikke viser noe særlig plott. Alt for mange trailere som viser alt for mye av handlingen nå til dags, så at man ikke vet hva man går inn til (annet enn at han går mer og mer crazy) skjønner jeg ikke at skal være et sånn veldig stort problem. 

Lilleborg
LilleborgInnlegg: 37570
31.08.19 20:55

IGN kliner til med 10 på børsen. Kan aldri huske å ha sett de gi så høy karakter for en film.

Sveinboer
SveinboerInnlegg: 1553
31.08.19 21:08

IGN er ikke de eneste, filmen får ekstremt bra anmeldelser etter den ble vist i Venezia, og Joaquin Phoenix blir nærmest hyllet for sin rolletolkning.

Blir nok en fin filmopplevelse dette :) 

Sarella
SarellaInnlegg: 15931
01.09.19 09:19

Birger gir den en sekser gitt...

Gloriana
GlorianaInnlegg: 5844
01.09.19 09:43

Gleder meg, Phoenix er bra. 

K-dawg
K-dawgInnlegg: 3154
01.09.19 09:55

Dette lover bra. Endelig en film som forteller om personen Joker og ikke bare karakteren. Alle karakterer har et opphav, og Phoenix pleier å være en mester i tolke mørke personligheter.

LaGoeba
02.09.19 15:27
K-dawg: Endelig en film som forteller om personen Joker og ikke bare karakteren. Alle karakterer har et opphav

Noe som har gjort Joker til den episke karakteren han er, er jo det faktum at han ikke vet selv hva som har gjort at han blitt som han har blitt. En dag har han den ene historien, den neste dagen 

Så dette blir heller ikke en endelig origin, men bare en av flere tidligere teorier. Ser ut som de har tatt stor inspirasjon fra The Killing Joke og The Dark Night Strikes Again, så bra blir det nok.

Ale-Jet
02.09.19 20:15

Goeba virker litt negativ

LaGoeba
02.09.19 21:28

Er alltid negativ.

Neida, men jeg har alltid ment at det er unødvendig med en Joker origin story, annet enn at han er en «garantist» i form av pengesuksess for DC. Blant leserne av DC så har det ikke vært spesielt fornøyde Joker fans da filmplanene ble sluppet.

Nå tror jeg filmen kommer til å bli veldig bra, og Joaquin er en Gud når det kommer til slike rolletolkninger. Vi kommer garantert til å få se en helt annen Joker enn Heath sin, noe som i og for seg er en fin ting, men spent på om folk som bare har et forhold til Heath sin Joker kommer til å takle en såpass forskjellig rolletolkning som Joaquin virker å være ut i fra trailerne. Men han virker mer comic accurate enn Heath sin Joker, så får man se om det er en positiv eller negativ ting.

Jeg gleder meg som sagt veldig, jeg håper bare ikke at folk flest tror at dette faktisk er origin storyen til Joker. Det er bare en av mange.

CapTrips
CapTripsInnlegg: 2859
02.09.19 23:07
LaGoeba: Noe som har gjort Joker til den episke karakteren han er, er jo det faktum at han ikke vet selv hva som har gjort at han blitt som han har blitt. En dag har han den ene historien, den neste dagen Så dette blir heller ikke en endelig origin, men bare en av flere tidligere teorier.

Tja,hvorfor kan ikke vi som seere få innsyn i opphavet til historien,uten at det 'ødelegger' karakteren? Det er jo en mulig måte å fortelle historien på uten at lagene av meta forsvinner fra selve karakteren.

(Innlegget ble redigert 02.09.19 23:09)

kytec
kytecInnlegg: 46543
02.09.19 23:14

For gammel?

Blir mektig imponert om han er i nærheten av den avdøde.

Som å hoppe etter ruccola.  

Ale-Jet
02.09.19 23:16

Tiden vil vise. Er oscarforhåndsfavoritt.

LaGoeba
03.09.19 00:44

Altså, mye av poenget med mange versjoner av Joker er at bakgrunnen hans ikke betyr noe for han. Det er noe han har sagt selv i diverse historier opp igjennom årene. Det er ikke viktig hvem han var før The Joker, alle kan ha en dårlig dag å miste det helt - noe han har prøvd å få både Batman og Gordon til å gjøre flere ganger, uten hell. 

Det er dette som har provosert flesteparten av Joker fansen i DC grupperingene jeg henger i, da de fjerner en stor del av motivasjonen til karakteren ved å gi han noe han selv ikke er interessert i å ha. 

Og så har man det store spørsmålet om hvilken Joker Joaquin egentlig spiller. I DC så har man hatt The Three Joker mystery, hvor Batman finner ut at det finnes flere enn én Joker, noe som forklarer hvorfor han ofte blir sett på flere steder samtidig.

Så at DC lager en film hvor de plutselig gir han en origin går egentlig helt i mot hvordan de selv har bygd opp karakteren, viser bare hvor desperate de er etter en publikumssuksess igjen etter de tidligere floppene, og det er forståelig. Men da er det mange som reagerer også.

Som sagt ørten ganger tidligere her inne, så tror jeg at filmen blir veldig bra og at Joaquin kommer til å levere fantastisk og være den mest comicbook riktige Jokeren siden Jack Nicholson. Men jeg står fortsatt for at en origin er totalt unødvendig for en karakter som ikke bryr seg om fortiden sin. Han finner jo bare opp historier på stedet for det meste når han forteller om bakhistorien sin, og han husker det forskjellig fra dag til dag.

Men dette er jo ikke akkurat allmennkunnskap, så forstår at folk liker tanken på en origin. Men det blir jo ikke en canon origin, det blir jo bare enda en av historiene hans i smeltepotten av bakhistorier han innehar. Så får man vel bare vende seg til at det kommer til å være mange Joker eksberter det neste året. 

Machine_Head
Machine_HeadInnlegg: 13813
03.09.19 08:52

Noen ganger er jeg glad jeg ikke hadde stor peiling på comic books før jeg fikk dilla på The Dark Knight-filmene og MCU-universet, for det må være litt kjipt å være negativt innstilt til en så fantastisk film som Joker ser ut til å være fordi man har en forhåndsprogrammert oppfattelse av hvordan karakteren burde tolkes. 

Sier ikke det er deg altså Goeba, men er bare en observasjon. The Killing Joke, en av de mest elskede Joker-historiene, gav jo vitterlig karakteren en definitiv origin? Hvorfor skal det være noe mer negativt når det skjer i et annet medium? 

Nå tror jeg som deg at dette enkelt og greit er én enkelt tolkning av en så rik karakter, og da er det jo også for tegneseriefansen å slappe helt av og glede seg til det som ser ut til å være en av tidenes beste comic-book filmer. Gud bedre så jeg ser frem kinoturen i oktober! 

LaGoeba
03.09.19 11:49

Nei, The Killing Joke gjør ikke det, selv om mange tror det. Man får en historie, før Joker sår tvil om den historien igjen et par sider senere. 

Og jeg gleder meg som sagt sinnsykt mye til filmen og se Joaquin som Joker! Prøver bare å forklare hvorfor ideen til filmen ikke var så populær blant DC fansen.

Deathlock84
Deathlock84Innlegg: 1451
06.09.19 12:57

Så Joker i Killing Joke er i grunnen bare en sosiopatisk lystløgner??

Klikk for å gå tilbake til toppen