Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Olsenbanden 50 år

NYTT TEMA
PaulBearers_urne
PaulBearers_urneInnlegg: 3630
11.08.19 03:44

11 august , 1969........RIP til de som ikke er blandt oss lenger :(

(Innlegget ble redigert 11.08.19 03:45)

Frank.N.Steen
Frank.N.SteenInnlegg: 2964
11.08.19 10:51

Så igjen hele serien i forbindelse med Langemanns 100 filmer på en måned tilbake i vår 2017, og ble veldig positivt overrasket over enkelte av dem, men måtte jo likevel innse at det var åpenbart at ikke alle var av like solid kvalitet, og ble skuffende mange midt-på-treet terningkast.

Men klart når en ser 2-3 av dem om dagen så blir det raskt litt vel ensformig og hadde man heller satt av en eller to per uke ville kanskje ratingene vært noe annerledes. 

Holder Operasjon Egon (1969), Olsenbanden tar gull (1972), Olsebanden for full musikk (1976) og Olsenbandens aller siste kupp (1982) som mine favoritter mens Olsenbandens siste stikk (1999) var bare trist og innså vel at jeg greide liksom ikke å være for streng med ratingen, men 4/10 var i grunn altfor snilt.

Skal forsøke meg på de svenske Jønssonligaen filmene (har sett 2 av de med Gøsta Eckman) og eventuelt ved senere anledning de originale danske også.

(Innlegget ble redigert 11.08.19 10:51)

PaulBearers_urne
PaulBearers_urneInnlegg: 3630
14.08.19 16:09

Ivar Medaas som politimann på "bygda" : "De kjører rundt i en bil som ligner på et horehus !" , looooooooool 

Georg Richter (død 1972) spilte også i Himmel og Helvete samme år 

(Innlegget ble redigert 14.08.19 16:11)

King_Kenny92
King_Kenny92Innlegg: 3400
06.10.19 22:11

Har mange gode barndomsminner med Olsenbanden fra barndommen da de gikk på tv2. Grandiosa,Lørdagssnop og Olsenbanden var fast tradisjon hver lørdagskveld. Det at filmene fortsatt er populære 50 år etter første film (ikke uten grunn at de vises hver jul og påske) er helmaks som Benny ville sagt det. Arve Opsahl,Sverre Holm og Carsten Byhring fortjener stor respekt for å ha lagt ned så mye jobb i disse rollene og sikkert gitt avkall på andre for å spille inn Olsenbanden. Takk til danskene for å ha gitt oss en alt i alt fantastisk filmserie selv om noen av filmene nok ikke er fullt så bra. 

King_Kenny92
06.10.19 22:14
Frank.N.Steen: Olsenbandens siste stikk

Denne filmen er preget av alderen til skuespillerne samt at Carsten Byhring (Kjell) og Sverre Wilberg (Hermansen) var gått bort.

Frank.N.Steen
Frank.N.SteenInnlegg: 2964
07.10.19 15:15
King_Kenny92: filmen er preget av alderen til skuespillerne

Fullt klar over det, men er likevel noe trist over det hele. Tenker ikke bare på at det føltes kanskje litt for sent å dra i gang enda en ny film om Olsenbanden, men også at det hele foregikk uten Carsten Byhring og Sverre Wilberg. 

Uansett moro å stadig lese og høre om at mange av de som var barn og unge når Olsenbanden Jr. gikk julen inn i 2001 på TV2 senere falt pladask for den eldre originalen.

Likte faktisk denne julekalenderen godt når den ble sendt og har den stående i hylla. Filmene derimot om Olsenbanden Jr. tror jeg at man helst gjør best i å snakke minst mulig om. 

(Innlegget ble redigert 07.10.19 15:15)

King_Kenny92
15.10.19 03:23

Min topp 3 når det gjelder de beste Olsenbanden filmene er.

1. Olsenbanden tar gull 

2. Olsenbanden for full musikk 

3. Olsenbanden møter kongen og knekten. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg