Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hva heter denne filmen?

NYTT TEMA
saria

saria
05.11.19 19:42

Det handler om en gutt som blir mobbet på skolen. Han blir leid inn i en garderobe også drar dem av han buksen og underbuksen. Også bærer dem han inn på jentetoalettet. Han er sånn fjorten eller tretten år. Til slutt skyter han og ein kammerat mobberene og sine medelever. Den var amerikansk eller engelsk. 

Ale-Jet

Ale-Jet
06.11.19 05:33

Bang Bang You’re Dead fra 2002 med Ben Foster.

Sevens7ar

Sevens7ar
09.01.21 15:35

For mange år siden så jeg en film på TV som jeg aldri har kommet ut for i noen sammenheng siden. Minnene om filmen er svært begrensede og sikkert upålitelige, men jeg mener den handlet om en familie som flyttet inn i et nytt hus som de, etter en idyllisk start, etter hvert fikk tiltagende mistanke om at måtte være hjemsøkt.

Jeg innbiller meg at de blant annet så eller hørte det de mente var et gjenferd som snekret en trapp der hvor det bare var en vegg. Etter hvert viste det seg at dette var en sånn de-var-døde-hele-tiden-film og at det faktisk var familien vi fulgte som hjemsøkte de nye eierne. Kan hende de hadde omkommet i en husbrann, jeg skal ikke si det for sikkert, og at "trappegjenferdet" var de nye eierne som bygget nytt hus på den gamle grunnmuren.

Jeg husker ingenting om verken skuespillere, regissør eller når filmen kan ha vært laget, men mistenker at det var en TV-film som aldri gikk på kino. Jeg har en vag fornemmelse av at den var litt Stephen King-aktig og relativt barnevennlig.

Jeg husker ikke engang om jeg likte filmen, men det faktum at jeg aldri har vært borti den siden og heller ikke lyktes med å søke den opp har gjort meg nysgjerrig. De gangene jeg har forsøkt å finne ut hvilken film dette er, har jeg kommet over forumposter av andre personer i samme ærend som åpenbart snakker om samme film uten at jeg noen gang har sett mysteriet bli løst.

Er det noen som har en tanke om hvilken film dette kan være?

(Innlegget ble redigert 09.01.21 15:38)

Altimeter

Altimeter
10.01.21 23:03
Sevens7ar: Er det noen som har en tanke om hvilken film dette kan være?
Sevens7ar

Sevens7ar
11.01.21 07:11
Altimeter: The Others

Takk for forslaget, men det er ikke den, dessverre.

Mindy_4

Mindy_4
11.01.21 16:50
Sevens7ar: handlet om en familie som flyttet inn i et nytt hus som de, etter en idyllisk start, etter hvert fikk tiltagende mistanke om at måtte være hjemsøkt. Jeg innbiller meg at de blant annet så eller hørte det de mente var et gjenferd som snekret en trapp der hvor det bare var en vegg. Etter hvert viste det seg at dette var en sånn de-var-døde-hele-tiden-film og at det faktisk var familien vi fulgte som hjemsøkte de nye eierne.

Det var en episode i "Night Visions" med dette temaet. Kan det være denne?

Det er to segmenter i samme episode, men jeg tenker altså på segmentet som heter "My so called life and death".

Sevens7ar

Sevens7ar
11.01.21 18:15
Mindy_4: Det var en episode i "Night Visions" med dette temaet. Kan det være denne? Det er to segmenter i samme episode, men jeg tenker altså på segmentet som heter "My so called life and death".

Veldig bra forslag. Jeg var faktisk inne på tanken om det kunne hende at det ikke var en film i det hele tatt, men rett og slett en episode fra en av disse horror-antologiene som gikk på TV.

Jeg husker som sagt såpass lite av både handling og skuespillere at det er vanskelig å si om det er den episoden du foreslo, men beskrivelsen hørtes i hvert fall lovende ut. Jeg må se om jeg får sett den et eller annet sted.

Sevens7ar

Sevens7ar
11.01.21 19:36
Mindy_4: Det var en episode i "Night Visions" med dette temaet. Kan det være denne? Det er to segmenter i samme episode, men jeg tenker altså på segmentet som heter "My so called life and death".

Fant den på YouTube. (Sånn omtrent terningkast 1, forresten.) Jeg fikk enkelte aha-opplevelser. Det var mye som stemte der og den har garantert noe med saken å gjøre. Samtidig var det en del ting som føltes helt feil, og noen av de bildene jeg har klarest i hodet var ikke å se. Jeg føler meg ganske sikker på at konklusjonen må være at jeg har et falskt minne satt sammen av flere forskjellige filmer/serier hvori den episoden var en av ingrediensene.

Takk for oppklaringen!

Tillegg: Jeg så i kommentarene på YouTube at en person nevnte likheten med "Goosebumps: The Ghost Next Door" og da falt noen brikker til på plass. Jeg har definitivt blandet sammen bilder fra de to.

(Innlegget ble redigert 11.01.21 19:48)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg