Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Filmen om Morgan Kane

NYTT TEMA
evgyrt

evgyrt
20.05.04 17:33
Her snakker vi norsk film på sitt beste!
Jeg har lest en del Morgan Kane og hadde visse forhåpninger til filmen som bare er 48min lang. Frank Iversen har rollen som Morgan Kane. Han passer ikke. Iversen er stor og kraftig, mens Kane er en spinkel figur. Skuespillet er også forferdelig.
Filmen starter med en utrolig langtekkelig scene hvor Kane og hesten brøyter seg gjennom meterhøy snø. Denne scenen varer vel i 10min. Når Kane ankommer byen, så skjønner han at det er noe muffens. Han er som kjent en dusørjeger og ikke alle i byen har rent mel i posen.
Uten å avsløre for mye, så ender filmen med at Kane rir triumferende i solnedgangen, etter å ha tatt et par karer av dage og nedlagt et par kvinner.
Filmen ble spilt inn i westernbyen på Tusenfryd (!). Det sier litt om ambisjonsnivået til filmen. Det er allikevel flest av kjente skuespillere her. Blant annet Line Verdal og Mads Ousdal.

Hvis dere synes 48min er lite, så er selve filmen faktisk enda kortere. Med på kjøpet får du et intervju med Kjell Halbing, og det er egentlig det eneste lyspunktet. Her får du vite en del artig informasjon om karakteren "Morgan Kane".

Men, "Morgan Kane: Døden er en ensom jeger" passer utmerket på et vorspiel eller nachspiel, da det dårlige skuespillet, effektene, kulissene osv. fremkaller en del latter.

Evgyrt

email: evgyrt@indiainfo.com
jøte

jøte
20.05.04 17:38
Høres herli ut!

Lock, stock - the fucking lot.
Satyrkid

Satyrkid
20.05.04 19:11
Clintern i sine yngre dager ville passa bedre som Morgan Kane...
Han har jo den figuren som Kane blir portrettert med, samtidig som
han også allerede da hadde den værbitte stilen i ansiktet som Kane
er så kjent for...

It is better for civilization to be going down the drain than to be coming up it.
- Allen's law of Civilization
evgyrt

evgyrt
20.05.04 19:39
-------------->Satyrkid

Enig! Clint Eastwood hadde passet veldig bra. Han hadde faktisk passet bedre idag også hvis man sammenligner han med Frank Iversen.

Evgyrt

BM69D

BM69D
20.05.04 21:15
Legger til at de snakker engelsk i filmen. Ufattelig dårlig engelsk....!!
evgyrt

evgyrt
20.05.04 22:17
---------------->BM69D

Ja, takk! Jeg glemte det viktigste (mest tragiske). Det fungerte overhodet ikke. Det ble utrolig fjernt.

Evgyrt

kanon95

kanon95
20.05.04 22:52
Når kom denne filmen?
Gått på kino? Fås den på DVD?

Hvordan har dere hørt om/sett denne filmen egentlig? Er die-hard morgan kane fan, men har bare hørt filmen nevnt i en eller annen avisartikken, aldri sett den i noen butikk e.l.
evgyrt

evgyrt
21.05.04 08:36
------------------>kanon95

Den gikk ikke på kino. Jeg har den på VHS. Kjøpte den på videonova.no
Jeg leste om filmen etter at den ble slaktet i en anmeldelse i avisen. Da visste jeg at jeg måtte kjøpe den.

Evgyrt

walter

walter
21.05.04 10:22
Jeg har lest SVÆRT mye Kane - vel, alt sammen, flere ganger. Det perfekte ansiktet og figuren for Kane var faktisk ikke Eastwood, etter min mening, men Sean Connery slik han så ut i de første James Bond-filmene. De første Kane-bøkene er da også veldig agentaktige, med sort dress, skjulte våpen, spesial-laget Colt og slikt.

Må få sett filmen snart, selv om den er for jævlig.... ;-)
kanon95

kanon95
21.05.04 11:41
Sean Connery synes jeg hadde passet SVÆRT dårlig som Morgan Kane. Han har for kraftig kroppsbygning, og hans skotske aksent, ville ha hørtes svært dumt ut.

Eastwood derimot slik han fremstår i sine mange spaghetti-westerns, er akkurat slik jeg forestiller meg Morgan Kane. Tynn, herjet, intelligent, ensom, hard, nådeløs, og dyktig.
TheDemon

TheDemon
21.05.04 16:14
Connery er en kul og dyktig skuespiller, men hadde overhodet ikke passet til å spille Morgan Kane. Han er altfor kraftig! Clint Eastwood er vel den skuespilleren som passer best, etter min mening...
ScrewUp

ScrewUp
21.05.04 18:01
Enig Clint Eastwood er skuespilleren som skulle spillt Morgan Kane
walter

walter
21.05.04 19:52
Aksenten til Connery passer overhodet ikke, det er jeg enig i. Men selv om han var kraftig som ung, hadde han en slank kroppsbygning, et "vakkert, men grusomt ansikt", "en ironisk gjeip i munnviken" og det hele. Eastwood slo ikke gjennom, og iallfall ikke i Norge, før den første Kane kom ut, så jeg mistenker at Hallbing tenkte Connery.

Men Eastwood hadde helt klart vært et flott valg, og jeg har lest at Hallbing drømte om en Kane-film med Eastwood. Synd, for mange av historiene i Kane-bøkene var mye bedre enn masse tøys Eastwood holdt på med på syttitallet.
Elektrolytt

Elektrolytt
03.01.21 23:40

Ha-ha. Kom over denne på en norsk nedlastingsside.

Kanskje noe av det største makkverket jeg noen gang har sett.

Terningkast -1.

(Innlegget ble redigert 03.01.21 23:40)

King_Kenny92

King_Kenny92
08.01.21 13:41

En Hollywood film om Morgan Kane var jo lenge under planlegging. Dessverre klarte en stormannsgal fyr ved navn Ryan Wiik å kjøre hele prosjektet i grøften. 

stjerta

stjerta
22.02.21 12:41
Er det denne Wiik som sitter på rettighetene enda? Han ville jo absolutt spille rollen som Kane selv, men falt totalt igjennom som skuespiller. Han lurte flere investorer, blant annet gode og nære venner, til å investere. Det eneste de finansierte var rådyre boliger og luksusliv for Wiig i Hollywood. For enkelte av vennene hans, resulterte dette i personlige konkurser og ekteskapsbrudd. De fikk tilbud om at Harvey Weinstein (før all driten kom opp) skulle produsere filmen. Men Wiig insisterte på å spille hovedrollen, fremfor Weinsteins forslag om Brad Pitt. Gikk en dokumentar om dette på vgtv, i sin tid.
Klikk for å gå tilbake til toppen