Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Dagens kjøp

NYTT TEMA
Frank.N.Steen
Frank.N.SteenInnlegg: 1968
02.03.19 13:18

Pixar Collection - 17 Movies (Blu-ray) før 1499 kr nå 499 kr i Platekompens Superweekend tilbud. 

Cdon har samme boks til 999 kr men er midlertidig utsolgt. En fin pris og boks for de som har interesse for Pixar sine utgivelser. 

LaGoeba
LaGoebaInnlegg: 14100
02.03.19 14:30
Frank.N.Steen: Pixar Collection - 17 Movies (Blu-ray) før 1499 kr nå 499 kr i Platekompens Superweekend tilbud.

Dette tilbudet er jo ganske så nydelig.

Frank.N.Steen
02.03.19 14:48

Hadde kjøpt denne på flekken om da det ikke hadde vært for at samtlige av titlene allerede står godt i filmhylla mi fra før av (flere både på DVD og Blu-ray) mens de resterende titlene i denne flotte boksutgaven er av mindre eller ingen interesse. Men burde jo være et must for de som elsker Pixar sine verker.

Frank.N.Steen
09.03.19 13:30

Platekompen kjører i gang med nok en interessant Superweekend tilbud, denne gang via en 6-disc DVD boks ved navn: Argento Collection. Denne finnes også i Blu-ray og innehar nøyaktig samme utvalg som DVDen. 

Filmene som er inkludert:

The Bird with the Crystal Plumage (1970) 

Deep Red (1975) 

Suspiria (1977)

Tenebre (1982)

Phenomena (1985)

Opera (1987)

Slettes ingen dum introduksjon for de der ønsker seg en fin start med noen av Dario Argentos mest kjente og beste verker, men likevel noe overrasket over at verken perler som Inferno (1980) eller The Cat o' Nine Tails (1971) er med her, da disse for min del er blant hans absolutt beste øyeblikk.

Som nevnt i mitt forrige innlegg angående Pixar boksen, denne hadde jeg nok handlet inn sporenstraks om det da ikke hadde vært for at jeg har alle filmene i hylla (i opptil flere utgaver og versjoner). Prismessig får man mye god film og underholdning for penga, men ser jo at Cdon har samme utgave (både DVD og Blu-ray) liggende til nøyaktig samme pris (inkludert frakt) så hvor "fantastisk" Platekompens "Super" tilbud er, det får bli opp til hver og en, men uansett et godt tips til de som ønsker seg en nærmere kikk på Argentos fargerike og klart beste periode som en av de mest innflytelsesrike regissørene innen skrekkgenren på 70 og 80-tallet.

(Innlegget ble redigert 09.03.19 13:30)

Frank.N.Steen
07.05.19 18:33

Stadig like aktiv denne tråden, vel får nå forsøke å holde litt liv i den en tid fremover. Siste ukene har vært nokså berikende med tanke på div interessante og spennende DVD titler som man har kommet over i forskjellige bruktsjapper til ekstremt hyggelige priser. 

Har ikke tid til å liste opp alt men det ble oppunder 40-50 filmer som ble med meg hjem etter en mindre "panisk" impulshandel i den noe utsatte "påskeferien" med familien.

Uansett her er de jeg håper/tror kan være blant de fremtidige perlene/favorittene, eller hvert fall så en kan håpe:

Lasse & Geir (1976) 

Har kun 3 andre Wam og Vennerød titler på DVD (tror det ble med 5 utgitt i 2007 men disse virker å ha forlengst gått ut av produksjon og sjansen for at de blir gjen-utgitt virker å være meget liten). Aldri sett før, men alltid hatt lyst til, kanskje mest grunnet de utallige sketsjene og parodiene i årenes løp. Fant ei nær ubrukt og fin DVD utgave til prisen av 30 kroner. Ikke gærent, da med tanke på at man har tidligere sett blodsugere forsøke seg med å selge samme filmutgave for over 500 spenn (brukt) over nettet. 

Mulig ei norsk filmperle av de sjeldne, men 500 kroner eller mer for et stykk film, nei der går grensa. Har da Åpen Framtid (1983) igjen av de totalt 5 utgitte DVD titlene, men kan da banne på at jeg så flere Wam & Vennerød DVDer liggende med bilder og info utpå CDON for en tid tilbake, men regner med at de første 5 solgte antagelig ikke godt nok til at flere kom på markedet eller så ble det kanskje splid mellom filmskaperne og rettigheter osv.

D3: The Mighty Ducks (1996)

Noe forvirrende denna. På utsiden av DVD coveret står det kun The Mighty Ducks, ingen nummer eller hint om annet enn at dette er snakk om originalen. Men på baksiden står det utgitt i 1994 og ikke 1992. Deretter står det The Mighty Ducks D3 på selve DVD plata. Minner litt om The Santa Clause trilogien hvor film nr. 2 er utgitt som The Santa Clause (ingen nummer 2 her heller) og igjen er Disney involvert. Vel, uansett kan jo være morsomt å se igjen film nummer 3 i The Mighty Ducks serien, da denne husker man fra barndommen og hvor populært Anaheim Mighty Ducks i en kort periode var blant barn og unge, spesielt kortsamlere og div tøy/capser etc med den klassiske klubblogoen (tror de nå har gått bort fra denne i senere tid). 

Sledge Hammer! - The Complete Series 

Oj, her tar man en real sjans på å få spolert noen gode barndomsminner, men har faktisk ikke sett denne siden (var det TV3 som i sin tid sendte den på norsk TV?) tidlig nittitallet og husket vel at den minnet om en slags krysning av Dirty Harry og The Naked Gun filmene i humor og action. Kom over en råbillig (30 kroner) for en nær perfekt og komplett DVD samling der innehar hele serien i ett og skal bli interessant å se om den fortsatt holder seg eller om det blir enda en nedtur. 

Smala Sussie (2003)

Svensk gangster? komedie der jeg husker ble godt anbefalt her for en tid tilbake (husker av hvem, men fikk veldig lyst til å se den da jeg likte Bröllopsfotografen av samme regissør). Håper at denne også vil falle i god smak.

Jönssonligan samling

Har to av disse fra før, men alltid hatt sansen for svensk film (spesielt da fra 80 og tidlig 90-tallet) og Gösta Ekman, så for en snill pris var jo alle de 5 originale (vel, de var vel egentlig danske til å begynne med, men ble vel kun laget 5 svenske versjoner i sin tid, men ser jo at serien er blitt laget på ny i senere tid med andre skuespillere i lignende roller) filmene om svenskenes svar på Olsenbanden lite å lure på. 

Two Moon Junction (1988)

Kjekt å få stryket ut denne forhåpentligvis dampende heite erotiske thrilleren av watch/innkjøpslisten min, og kjenner jeg Zalman King rett (har jo medvirket i et par andre beryktede erotiske titler) så burde dette være en en meget interessant film for fans av erotiske thrillere fra 80 og tidlig 90-tallet da genren virket å ha sin storhetstid.

Greedy (1994)

Forviklingskomedie? med Michael J. Fox og Kirk Douglas i hovedrollene. Denne var jeg faktisk aldri klar over, men virker som en artig film og siden man er glad i både Fox og Douglas så håper man jo selvsagt på det beste.

Ash vs Evil Dead Season 2

Kun fått med meg pilotepisoden fra sesong 1, men kom over en grei 40 prosent (tror jeg det var) rabatt tilbud hos Platekompen forrige helg og tenkte at man kunne like gjerne slå til å gå for sesong 2 også. Er vel ikke så mange timene med underholdning men håper at det skal være mer enn nok for meg å sette tenna i de neste ukene. 

Resten får jeg heller komme tilbake til i hvilken film så du sist tråden, der jeg håper at blant de rundt 40-50 titlene som ble handlet inn, så kanskje et par av dem vil være potensielle perler, men av erfaring er det vel nærmest litt for mye å håpe på.

(Innlegget ble redigert 07.05.19 18:34)

Elguaje
ElguajeInnlegg: 19596
07.05.19 18:34
Frank.N.Steen: Smala Sussie (2003)
Svensk gangster? komedie der jeg husker ble godt anbefalt her for en tid tilbake (husker av hvem, men fikk veldig lyst til å se den da jeg likte Bröllopsfotografen av samme regissør). Håper at denne også vil falle i god smak.

Kan fort ha vært meg, så anbefaler den enda en gang. 

En herlig film. 

(Innlegget ble redigert 07.05.19 18:34)

Frank.N.Steen
07.05.19 18:46

Vurderer å se denne i kveld, men har jo allerede lovet fattern at vi skal se en annen (også svensk film, tror det blir noe med Wallander i kveld) men blir nok likevel en god del svensk underholdning de neste dagene, for har vel oppunder en 15-20 titler fra søta bror i vente.

LaGoeba
LaGoebaInnlegg: 14100
08.05.19 18:14
Frank.N.Steen: den klassiske klubblogoen (tror de nå har gått bort fra denne i senere tid)

Dette er korrekt. Forstår fortsatt ikke hvorfor, men men. 

Hitherto
HithertoInnlegg: 1059
21.05.19 19:03

Night of the Demons 2

En av favorittene fra skrekkfilmorgien min de siste fire årene. Fikk endelig fatt i et eksemplar på DVD, men den satt langt inne. Virker som den har vært ute av print en stund og har forsvunnet helt fra markedet (før den kom på Blu-ray tidligere i år). Endte opp med en spansk versjon som forhåpentligvis har all djevelskapen intakt.

Frank.N.Steen
22.05.19 13:52

Night of the Demons (1988) liker jeg godt, en cheesy men underholdende Halloween themed skrekk-komedie med mye gode spesial effekter, Linnea Quigley samt et tøft soundtrack. Aldri sett oppfølgeren men har likevel skjønt at den er verdt å få med seg. 

Ser at 88 Films UK har nylig sluppet en britisk Blu-ray utgave med masse bonus, tekst osv til en nokså snill pris. Leser nå og at en film nr. 3 dukket opp, samt en remake av originalen fra 2009? men kanskje lurest å starte med film nr. 2 og sjå om den faller like godt i smak som den første.

(Innlegget ble redigert 22.05.19 13:52)

Hitherto
HithertoInnlegg: 1059
22.05.19 15:39
Frank.N.Steen: Aldri sett oppfølgeren men har likevel skjønt at den er verdt å få med seg.

En av nittitallets beste skrekkfilmer og en av oppfølgerne som klart overgår originalen spørrumeg. Sikkert mange som er uenig siden den lener seg mye mer mot komedie (enkelte scener er Peter Jackson verdige) enn den første, men for meg var det det som satte standarden. Rasende underholdende.

Jeg er svært interessert i den blu-ray utgivelsen også, men jeg har holdt meg til DVD så lenge at det er vanskelig å la seg avvende.

Har ikke så mye godt å si om #3 og remaken dessverre. Kanskje med unntak av Amelia Kinkade som repeterte rollen som Angela gjennom de tre originale filmene.

(Innlegget ble redigert 22.05.19 15:42)

Frank.N.Steen
30.05.19 14:05
Frank.N.Steen: Argento Collection

Bumper denne, da jeg tviler på at det blir noe særlig billigere enn hva Cdon skal ha for både DVD og Blu-ray utgaven og der begge ligger til nå 99 kroner. Mens hos Platekompen skal de ha 250. 

Roshambo
RoshamboInnlegg: 4446
04.06.19 18:33

Noen andre her som handler filmer fra base.com? Har handlet en del der i det siste, blant annet denne snasne westernboksen. Det aller meste er billigere enn hos CDON og Platekompaniet, selv med frakt inkludert. Sparte for eksempel et par hundre kroner i forhold til PK på denne Godard-boksen. Eneste minuset er for de som ønsker norsk tekst, men hvis man ikke trenger det har de et veldig bra utvalg.

Frank.N.Steen
05.06.19 14:58

Aldri hørt om Base.com før, men skal definitivt sjekkes. Hvordan vil du si utvalget er i forhold til Cdon og Platekompen? Har vel egentlig mista litt taket på utenlandske nettbutikker (spesielt film og musikk) etter at Play.com ble om til Rakuten (og virker som filmutvalget og prisene gikk fullstendig nedenom og borte vekk), mens usikker på hvordan Brexit osv vil påvirke Amazon.uk, men disse er å foretrekke fremfor den amerikanske (dersom de eventuelt ikke skulle ha hva jeg leter etter) da det er ofte mye penger å spare på å benytte seg av dem, og handler oftest brukt. 

Norsk tekst er null problem, alltid foretrukket engelsk. Er så ofte at de norske oversettelsene er pinlige og elendig, bommer og gjør om på ord og replikker så man lurer på om det er kun gjort på ren faenskap.

Uansett, takker for tipset og skal forsøke å stikke innom å se an litt på utvalget og tilbudene deres. 

(Innlegget ble redigert 05.06.19 14:59)

Roshambo
RoshamboInnlegg: 4446
05.06.19 16:47
Frank.N.Steen: Hvordan vil du si utvalget er i forhold til Cdon og Platekompen?

Det er stort sett filmbokser jeg kjøper, og der har Base et mye bedre utvalg enn de to. Har allerede handlet en del, og har en milelang ønskeliste. Virker som Base stort sett har det CDON og PK har pluss en god del mer. Spesielt er Base langt bedre på eldre filmer det er vanskelig å få tak i i Norge. Kjøpte blant annet en boks med noen av John Waynes tidligste filmer, en boks jeg ikke har sett noe annet sted.

Frank.N.Steen
06.06.19 14:56

Vært innom div "vannhull" siste tiden og har så medført til at en god mengde med bruktfilm har blitt med meg hjem. Ålreit, 5-10 kroner stykk per DVD/Blu-ray, innser jo at sjansen for noen keepers er sjelden kost, men langt mer rimelig å benytte 200-300 spenn på 20-40 filmer enn å kun sitte igjen med kanskje 3-5 filmer etter en handel hos Platekompaniet.

Likevel må jeg si meg meget fornøyd med å endelig finne en perfekt (eller rettere sagt) nær ubesudlet DVD utgave av den dessverre nær klin umulig å oppspore (ute av produksjon for andre eller tredje gangen) Berts Dagbok tv-serie fra 1994.

Denne klassiske barne og ungdomsprogrammet er stadig like morsomt og underholdende som da man så det som guttunge. Enda bedre er det å se hvordan den fortsatt greier å provosere og underholde men dessverre har da de lett selvkrenkende forståsegpåerne altså bestemt seg for å ta frem saksa og visstnok begynt å klippe og fjerne scener da grunnet "fæl" ordbruk og "utdatert" fremstilling av stereotypiske figurer.

Hvem faen brydde seg om slik den gang? Ingen som tok skade av humoren og den var aldri slem eller ondskapsfull, men nå skal jo uansett alt sensureres ihjel og synd, da div Bert episoder som har blitt bragt tilbake via streaming har i følge svenske medier (inkludert skuespillere fra den originale serien) forklart at spesielt alles favoritt bølle, Klimpen og hans mildt sagt fargerike språkbruk har fått gjennomgå i redigerings rommet. Men aller verst er vel det at hele 2 episoder ble fjernet.

Mulig de er å få sett via Youtube, men vil nå helst ha hele samlingen i hylla der de hører hjemme. Men får holde meg på utkikk etter de to andre DVD utgavene, da den jeg plukka med meg i dag var visstnok del 3 (av 3) og inneholdt episodene 9-12. 

Kunne nesten "drept" for å få kloa i den legendariske DVD utgaven med episoden der klassens nye elev Lill-Erik blir raskt omtalt som Klimpens overmann, eller da mest grunnet Åkes stadige overdrivelser og lystløgneri, som til og med skremmer (for en kort periode) Klimpen. Dessverre blir forventningene lagt i grus i de de alle forstår hvorfor Lill-Erik har fått nettopp dette kallenavnet. Reaksjonen til Klimpen er komedie-gull i det den vettskremte dvergen ankommer klasserommet og klassen bølle begynner sporenstraks å brøle ut "LILL-ERIK!-LILL-ERIK!-LILL-ERIK!" mens en kan nærmest høre klassen (og lærerinnen) sukke oppgitt over det faktum at det blir nok et år med Klimpens terrorregime i vente på dem alle.

(Innlegget ble redigert 06.06.19 14:56)

Zappadude
ZappadudeInnlegg: 1337
13.06.19 14:32

Fikk et par pakker i posten i dag av Stephen King filmatiseringer:

The Dark Half ( 1993 )

The Night Flier ( 1997 )

Sleepwalkers ( 1992 )

Cat`s Eye ( 1985 )

Thinner ( 1996 )

The Tommyknockers ( 1993 ) Miniserie.

Fikk også en bok:

The Official Razzie Movie Guide - Enjoying The Best Of Hollywood`s Worst

Frank.N.Steen
13.06.19 22:19
Zappadude: The Official Razzie Movie Guide - Enjoying The Best Of Hollywood`s Worst

Den der hørtes faktisk meget interessant ut ;)

Kjenner jeg har fått mer enn nok av de mer typiske og gørrkjedelige 1001 ditt og datt "DU MÅ SE!!!!" fordi "eliten" sier så bøkene. Mye mer kult da med filmer som disse folka ofte har total slaktet eller mest sannsynlig aldri sett før. Tenker jo type kalkuner (so-bad-its-good) og annen sleazy b-film der alt som kunne gå galt på et eller annet vis likevel blir til fantastisk underholdning. 

(Innlegget ble redigert 13.06.19 22:19)

Frank.N.Steen
13.06.19 22:28
Zappadude: Stephen King filmatiseringer:
The Dark Half ( 1993 )
The Night Flier ( 1997 )
Sleepwalkers ( 1992 )
Cat`s Eye ( 1985 )
Thinner ( 1996 )
The Tommyknockers ( 1993 ) Miniserie.

Ingen dumt innkjøp det der nei, både The Dark Half, The Night Flier og Thinner er meget severdige og underholdende skrekk-thrillere, spesielt Thinner som har en god dose med sort humor og artige karakterer, samt ei ekstremt sexy Kari Wührer som ondskapsfull sigøynerbabe fra helvete. Men det er Joe Mantegna som virkelig stjeler showet som skyteglad mafioso "Am I enjoying it? I'M FUCKING LOVIN IT!

Tommyknockers, er dette da den fulle og hele miniserien eller den kuttede VHS utgivelsen? Har både VHS og DVD og nesten en hel time mangler på videoutgaven min, som igjen gjorde jo at man ble kanskje litt vel forvirret over hvordan ting gikk. Miniserien var tror jeg oppunder 3 timer, mens den kuttede varer 2 timer. 

(Innlegget ble redigert 13.06.19 22:28)

Zappadude
14.06.19 07:44
Frank.N.Steen: Tommyknockers, er dette da den fulle og hele miniserien eller den kuttede VHS utgivelsen?

Er den fulle og hele serien på 3 timer. Dvd utgave.

Zappadude
15.06.19 12:05

Hentet en pakke på posten med brukt dvd fra danske Filmmarked:

Switching Channels ( 1989 )

The Skulls ( 2000 )

The Skulls 2 ( 2002 )

The Skulls 3 ( 2003 )

Scanners 2: The New Order ( 1991 )

Open Water ( 2003 )

Wind ( 1992 )

Attack Of The 50ft Woman ( 1993 )

Zappa ( 1983 )

Vacancy ( 2007 )

Ordeal By Innocent ( 1984 )

Carnage ( 2011 )

Artic Blue ( 1993 )

American Yakuza 2 ( 1996 )

North ( 1994 )

Mission To Mars ( 2000 )

The Mirror Crack`d ( 1980 )

Kill Me Again ( 1989 )

JCVD ( 2008 )

Identity ( 2003 )

Border Line ( 1980 )

Getting Away with Murder ( 1996 )

For Queen And Country ( 1988 )

Honeymoon in Vegas ( 1992 )

Hard Rain ( 1997 )

The Couch Trip ( 1988 )

Drop Zone ( 1994 )

The Bear ( 1988 )

Bubba Ho-Tep ( 2003 )

Equinox ( 1992 )

The Boys From Brazil ( 1978 )

The Exterminator ( 1980 )

Sugar Hill ( 1994 )

Sniper ( 1993 )

Ricochet ( 1991 )

The Running Man ( 1987 )

Pablo Francisco: Bits And Pieces ( 2004 )

The Whole Nine Yards ( 2000 )

The Whole Ten Yards ( 2004 )

Marc Bolan: Ride On ( 2005 )

Escape From Sobibor ( 1987 )

The Flamingo Kid ( 1984 )

Van Helsing ( 2004 ) 

One Night At McCool`s ( 2001 )

Volver ( 2006 )

Lassiter ( 1984 )

The Big Town ( 1987 )

Death Race 2000 ( 1975 )

Dakota ( 1988 )