Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Lupe Fiasco-Food & Liquor

NYTT TEMA
Rocafella
RocafellaInnlegg: 692
14.09.06 18:46
Endelig!Etter bootleggen av albumet hans er hans offisielle album ute,hvertfall i USA!

Track Listing

1 - Intro
2 - Real (feat. Sarah Green)
3 - Just Might Be OK (feat. Gemini)
4 - Kick, Push
5 - I Gotcha
6 - The Instrumental (feat. Jonah Matranga)
7 - He Say She Say (feat. Gemini & Sarah Green)
8 - Sunshine
9 - Daydreamin' (feat. Jill Scott)
10 - The Cool [Produced by Kanye West]
11 - Hurt Me Soul
12 - Pressure (feat. Jay-Z)
13 - American Terrorists (feat. Matthew Santos)
14 - The Emperor's Soundtrack
15 - Kick, Push II
16 - Outro

Et par av låtene til bootleggen er med,men det gjør ingeting,albumet er knall.Introen er bare helt sinnsyk,og "Real" fortsetter den forrykende åpningen,før Gemini hjelper til på "Just Might Be Okay" som var på bootleggen,før ny-klassikeren "Kick,Push" roer ned ting.Deretter får vi servert singel nr2,signert The Neptunes,"I Gotcha",synes ikke beaten er så spesiell,men Lupe Fiasco koser seg hvertfall og vokalen hans bærer låta.

"The Instrumental" drar inn rock-elementer inn i albumet,og gir meg litt Fort Minor følelser,før "He Say,She Says" bringer i soulen,deretter hoppern videre til fantastiske "Sunshine" som også var med på bootleggen."Daydreamin" som er singelen ut i Europa tror jeg??Med Jill Scott er også fin og bruker en velkjent sample."The Cool" er signert Kanye West,hvem skulle ha trodd det når de hører låta?Låten er iallefall spesiell,Lupe er i story mode her."Hurt Me Soul" er fet låt som følges opp av "Pressure" som er en Jay-Z collabo,ekke særlig imponert over beaten på "Pressure",men begge gjør en herlig jobb.

"American Terrorist" med Matthew Santos dropper Lupe Fiasco jævla mye knowledge,må høres."The Emperors Soundtrack" er den litt små arrogante siden til Fiasco,men låta er knall."Kick,Push II" er ikke helt det samme som originalen,men den holder den og."Outro" er som Introen helt kongen,følger opp samme beaten,og får litt "Last Call" og disse lange-avslutningene-på-albumet følelser,hehe..

Uansett,dette må sjekkes ut.
Swingpjatt
SwingpjattInnlegg: 6203
15.09.06 16:10
Introen er sinnsyk og Outroen er konge??? Introen starter med no ganske kjedlig spokenword greier, og så kommer det en fet beat som Lupe ikke gidder å rappe over. Og Outroen er jo en 12 minutter lang shoutout, hvor mange ganger er det kult å høre på det? Introen og Outroen er de to dårligste spora for min del på plata.

Det er noen sanger som jeg savner fra advancen, som Steady Mobbin, Hustlaz Song, Failure, Introen og orginale Kick, Push II. Men albumet er fortsatt ganske bra og skal kjøpes.

PS:
Production Credits

Tracks 2,4,7,8,14: Soundtrakk
Tracks 3,12,13: Prolyfic
Track 5: Neptunes
Track 6 Mike Shinoda
Track 9: Craig Kallman
Track 10: Kayne West
Track 11: Needlz
Track 15: Brandown Howard
Rocafella
RocafellaInnlegg: 692
15.09.06 23:07
Swingpjatt skrev:
Introen er sinnsyk og Outroen er konge???

Ja,det er det,snakkingen er selvfølgelig kjedelig på introen,men når snakkingen kicker inn,og kanskje albumets feteste beat smeller inn er det en genial kick off på albumet.Hører du på hele albumet og kommer til siste låt er den shout-outen men den igjen genial beaten en herlig avslutning,der du ikke trenger å fokusere på teksten..synes jeg da..men du aner ikke hvem som er karen bak intro og outro beaten?så ikke noe produsent-navn på de nummerne på lista di...
Swingpjatt
17.09.06 19:44
Rocafella skrev:
men du aner ikke hvem som er karen bak intro og outro beaten?

Ikke peiling, skulle gjerne vist det selv.

Grunnen til at enkelte sanger ikke ble med på albumet.
"I had to leave off certain songs because of publishing issues that would have left me in a bad spot with my publishers due to samples on certain records. These include “Steady Mobbin” aka “Ghetto Story”, “Theme Music To A Drive-By”, ” Proper” and “Hustlaz Song”…But most of ya’ll got those records on the leak…So just throw them in the iPod in the same playlist as the retail and you got a more thourough version of Food & Liquor, even though I’m very happy with the version going to retail…Make sure you cop the imports too, they got special unreleased records on them as well as stores like Best Buy are doing 19 track versions of F&L with additional music for the first week…Enjoy!" Lupe Fiasco.

Så her er en mix jeg har laget med noen av de sangene. Tror jeg kommer til å lage en bedre versjon seinere.

Swingpjatt presents:
Lupe Fiasco - Food and Liquor...Part 2 (The lost tapes)

01 Lupe Fiasco - Intro (Theme Music To a Drive By)
02 Lupe Fiasco - Steady Mobbin (featuring Not Gemini)
03 Lupe Fiasco - Lupe The Killa
04 Lupe Fiasco - Slow Down
05 Lupe Fiasco - Commerical
06 Lupe Fiasco - Glory (featuring Opal Staples)
07 Lupe Fiasco - Hustlaz Song
08 Lupe Fiasco - Failure
09 Lupe Fiasco - Kick Push II (Original)
10 Lupe Fiasco - Coulda been

http://www.sendspace.com/file/f5ykvv

Og her er en mix med Lupe over andre sine beats, freestyles o.l. Tatt fra et annet forum.

Lupe Fiasco - Food and Liquor 1 Pernt 5 CD 2

1. Mean and Vicious (4:17)
2. Switch (Experiment) (3:51)
3. The Pen and The Needlz (3:46)
4. ...And He Gets the Girl (2:36)
5. Dead Presidents Ressurected (2:07)
6. Absolute Fiasco (2:07)
7. Diamond in the Back (3:10)
8. Comin From Where I'm From (4:33)
9. Much More (4:27)
10. Jedi Mind Tricks (1:32)
11. Sittin' Sideways (Tilted Pt. 3) (3:48)
12. Lu Myself (2:44)
13. Ignorant Shit Freestyle (2:54)
14. Ooh (3:41)
15. Got Away With Words (Rap City Freestyle) (0:55)
16. Tilted (3:24)
17. Boss Playa (2:34)
18. Clean Homie Freestyle (2:20)
19. Spray Paint and Ink Pens featuring Ghostface Killah and Mike Shinoda (3:58)

http://www.sendspace.com/file/zn60rh
LoveJones
LoveJonesInnlegg: 4879
19.09.06 20:31
Høres fint ut det her... Har gledet meg veldig til albumet, og kan vel ikke si jeg ble skuffet. Ble omtrent som jeg hadde tenkt meg - knall rapping fra Lupe, og produksjonen er veldig etter min smak, mye soul, strykere og hygge. Men samtidig er den litt lite variert...

Men bra saker. Noen av det beste til nå i år.
Nydelig
NydeligInnlegg: 3462
27.09.06 00:48
Ah, liker hva jeg har hørt så langt. Kanskje beste jeg har hørt siden siste Kanye West-skiva. Minner meg litt om Common-albumet fra i fjor. Årets beste sammen med Rhymefest så langt.
Seperator
SeperatorInnlegg: 2215
29.09.06 21:12
Svært lite snakk det ble om dette albumet da. På andre fora har det jo ikke vært snakk om annet i det siste.

Jeg har fått hørt gjennom det et par ganger nå, og jeg liker veldig godt det jeg hører. Høydepunktene så langt er vel "Kick, Push", "I Gotcha" og "American Terrorist".

Rocafella, skjønner ikke at du ikke får lyst til å rive ut håret ditt av outroen. Han nevner vel omtrent alle han har møtt i livet sitt. "Last Call" var i det minste en historie. Takkelister skal skrives i bookleten.

For å diskutere noe av det du skrev, så er jeg svært uenig i at Jay-Z gjør en flott jobb på "Pressure". Fyren går på jo så utrolig på autopilot. Han snakker også om det samme i hver jævla låt han gjør for tiden.

Og "The Cool" er da ganske typisk Kanye, kanskje ikke samplet, men trommene høres fryktelig kjente ut.
Swingpjatt
30.09.06 12:44
Seperator skrev:
Svært lite snakk det ble om dette albumet da.

Det er vel generelt lite snakk om det meste her inne for tiden da... Har hatt albumet noen dager nå, og er som det fleste her inne ganske fornøyd med det. Syns forsatt at introen og outroen er de dårligste sporene, og hooket på "Pressure" ødelegger den sangen for meg. Men ellers er albumet ganske så bra. Favorittsangen variere hver gang jeg hører på plata.
Nydelig
NydeligInnlegg: 3462
03.10.06 23:33
American Terrorist og He Say, She Say er favorittene her i gården. Tror faktisk albumet kunne vært bedre uten Neptunes- og Kanye-bidragene, men satset på de fine Illmatic-aktige produksjonene gjennom hele plata...
Tooth
ToothInnlegg: 1493
04.10.06 08:53

...har ikke hørt annet en Kick Push låta og en til jeg ikke vet navnet på og de synes jeg var kjedlige. Får en Kanye-vibb av hele prosjektet og da er det kjørt rett i grøfta før første låt er ute av høyttaleren for min del. Dette er jo selvføgelig bare hva jeg føler uten å ha hørt albumet - kanskje jeg blir frelst ved en lytting...hehehe.

Tooth aka skurk
Bizzle
BizzleInnlegg: 302
04.10.06 11:21
Som nevnt tidligere så kan det kanskje bli litt ensformig å høre hele albumet i ett,men jeg liker mer og mer greia til Lupe.
Skal man for enhver pris plassere rappere i båser og forsøke å finne noen fellesnevnere for de,så kan han kanskje minne litt om Kanye,men det tror jeg er mere fordi altfor mange andre rappere idag høres så altfor like ut.
Synes personlig spyttingen og tematikken hans høres befriende behagelig ut med tanke på tilstanden til mainstream hip hop anno 2006.
begert
begertInnlegg: 226
05.10.06 08:23
Swingpjatt skrev:

PS:
Production Credits

Track 6 Mike Shinoda
----------------

haha er det han asiatern fra linkin park? tenkte å spørre her om noen var enig i at denne låta hørtes akkurat som noe linkin park piss
Seperator
SeperatorInnlegg: 2215
05.10.06 13:01
Synes den er helt grei jeg. Har ikke noe i mot Linkin Park hvis man ser bort i fra "rappingen" og syngingen. Lupe gjør en god figur på den låta.
akaRa
akaRaInnlegg: 21200
14.10.06 18:04
Er svært overrasket over denne platen.. Hadde ikke noe stor tro på den, til tross for en riktig så fin singel (Kick,Push). Mange bråe låter, men om jeg må velge en favoritt så er det "Daydreamin"
Keiser_Snitt
Keiser_SnittInnlegg: 532
09.01.12 23:01

Food & Liqour 2 + nytt collabo album med Pharrell "soon" ifølge Lupe selv.. forhåpentligvis slipper vi  mange av de forferdelige beatsene fra Lasers og FOTP, hvertfall på Pharrell samarbeidet.. hva tror dere?

Campania
CampaniaInnlegg: 1941
09.01.12 23:36
Keiser_Snitt: hva tror dere?

Hvis det virkelig blir et F&L 2, blir dette epic. Fortsetter han dermed i LASER stil, blir det ikke epic.

Lupe er fortsatt en av mine favoritter, men vi får se hvilken retning albumet tar.

Myril
MyrilInnlegg: 19505
10.01.12 00:31

Rappere må slutte å kalle albumene sine for "2" av det meste populært albumet deres. Hvis albumet ikke holder samme nivå som det forrige vil folk med en gang kalle det for en flopp...

Ruud18
Ruud18Innlegg: 2845
10.01.12 00:36

"Beatsa" på Friend Of The People var jo stort sett instrumentaler fra andre låter...jeg synes de fleste utenom dubstep-rælet var ok. Produksjonen på Lasers var derimot ræva. Vanskelig å vite hva man skal tørre å håpe på etter sistnevnte album, når det gjelder Food & Liquor 2.

Et samarbeidsalbum med Pharrell synes jeg derimot høres umiddelbart spennende ut, dersom det skulle bli noe av (hvor mange av disse annonserte samarbeidene har ikke gått i vasken lissom?) Jeg mener...hvis "If You Want To" og "I Gotcha" er standarden for hva de to får til sammen, så blir det fort et spinnvillt album i min bok.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg