Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kanye West - Graduation

NYTT TEMA
Barns
BarnsInnlegg: 23639
31.08.07 10:56
Tracklist:

01. Good Morning (Intro) 03:15
02. Champion 02:48
03. Stronger 05:12
04. I Wonder 04:03
05. Good Life (Ft. T-Pain) 03:27
06. Can't Tell Me Nothing 04:32
07. Barry Bonds (Ft. Lil Wayne) 03:24
08. Drunk And Hot Girls (Ft. Mos Def) 05:13
09. Flashing Lights (Ft. Dwele) 03:58
10. Everything I Am 03:48
11. The Glory 03:33
12. Homecoming (Ft. Chris Martin) 03:24
13. Big Brother 04:47

Har hørt igjennom det en gang nå og det virker greit nok. Er skuffa over at det er så få sanger og så kort i forhold til College Dropout og Late Registration (51 minutter i forhold til 80 min og 70 min) (13 sanger i forhold til 21) Noen som vet grunnen til dette? Kanye burde jo ha nok av godlåter til å fylle opp albumet ordentlig..

ackryte
ackryteInnlegg: 2477
31.08.07 13:46
"Keep it half short and twice strong" - (c) Genius

Nå har jeg ikke sjekket ut Graduation (venter til jeg kan plukke det opp på PK), men det hadde vært bra for musikken om 60 min var maks for en CD. Rappere generelt kan bli bedre til å begrense seg, og vise litt mer kvalitetskontroll. Begge de forrige Kanye-albumene har sanger jeg skipper, så forhåpentligvis slipper jeg det nå.
Williamo
WilliamoInnlegg: 699
31.08.07 13:50
Er kommet til nr. 07 nå, og er meeget fornøyd hittil, er ikke ofte jeg liker alle sangene på en plate, men dette virker lovende!
Edit: 07**
mrmasun
mrmasunInnlegg: 3714
31.08.07 13:59
ackryte skrev:
Begge de forrige Kanye-albumene har sanger jeg skipper, så forhåpentligvis slipper jeg det nå.

I can relate, men til nå finnes det ikke det spor jeg vil hoppe over på Graduation. Selv ikke låta med T-Pain.. Og uten skips blir lydbildet enda mer gjennomført.

Jeg vil ikke peke ut enkelthöydare engang, men "Flashing Lights" ft. Dwele og "Everything I Am" har fått litt varmere rotering her enn de andre. Dette er solide saker av manden.
Barns
BarnsInnlegg: 23639
31.08.07 15:20
ackryte skrev:
Begge de forrige Kanye-albumene har sanger jeg skipper, så forhåpentligvis slipper jeg det nå.

Det er ikke mange sanger jeg skipper bortsett fra skitsene, men det er forsåvidt bare 2 sanger mindre hvis man tar bort skitsene og introen fra de andre albumene.. Ikke så halvgalt, men mange av sangene er litt vel korte.
arsenalpaatopp
arsenalpaatoppInnlegg: 3136
31.08.07 17:50
Noen som kunne vært så greie å lagt ut her?
MurdaG
MurdaGInnlegg: 2757
31.08.07 22:11
hatet den, dårlig cd, CUUUUUUUUUURTIS FTW
ackryte
31.08.07 23:10
Det her er ikke fildelingsforumet (selv om det kan virke sånn noen ganger). Å begynne å legge ut linker til hele album er uansett noe annet enn å linke til enkeltsanger.

Tror faktisk vi som regelmessig kjøper album er i mindretall her nå.
Swingpjatt
SwingpjattInnlegg: 6203
31.08.07 23:54
MurdaG skrev:
hatet den, dårlig cd, CUUUUUUUUUURTIS FTW

Er du seriøs eller sarkastisk med de postene dine om 50 Cent? Hvis du sarkastisk så er de faktisk litt morsomme. Men hvis du er seriøs så virker du som den største dickrideren som er her inne.
Swingpjatt
31.08.07 23:58
ackryte skrev:
Tror faktisk vi som bryr oss om hip hop musikk, og sjekker ut flere artister en favoritten vår, og i tillegg sjekker ut eldre hip hop, og som også regelmessig kjøper album, er i mindretall her nå.

Jupp.
MurdaG
01.09.07 01:07
[Slettet]

(Innlegget ble redigert 17.04.20 19:56)

-makaveli-
-makaveli-Innlegg: 2822
01.09.07 01:54
MurdaG, noe av det mest negative med min eksistens er ikke folk som liker 50 cent, men folk som tror de som disser ham gjør det bare for "å være kul". Jeg håper ikke du tror det...
MurdaG
01.09.07 11:24
Tro meg, det er noen få av dem!
-makaveli-
01.09.07 11:29
Det vet jeg, men jeg håper at du vet at de fleste disser ham bare fordi de synes han suger
mrmasun
01.09.07 11:51
MurdaG:

Bra at du lar din frustrasjon for ignorante fjortisser gå utover Kanye. Det får deg til å virke så mye mer moden enn de.

At noen fremdeles kan tro at folk misliker 50 for at det visstnok skal være så kult, er for meg utrolig.
MurdaG
01.09.07 11:52
Har aaaaldri likt Kanye West, hater punk stilen hans i det siste og rett og slett misliker han, har ikke noe stort å gjøre med fiddy
mrmasun
01.09.07 11:57
Du har aldri likt han som person, rapper, eller produsent? Jeg kan gå med på to av dem, men ikke alle tre.

Hva er det klesstilen hans du hakker på når du sier "punk stilen"?
MurdaG
01.09.07 12:05
Aldri likt han som rapper eller produsent.
mrmasun
01.09.07 12:12
Funny, syns å huske at:

MurdaG skrev:
1. Jay Z - Blueprint

Kanye har produsert 1/3 av den skiva. Jeg nekter å tro at du rangerer den skiva som tidenes beste hvis bare 2/3 av den er bra.
-makaveli-
01.09.07 12:13
Da misliker du sikkert The blueprint, Be og Finding forever også, da?
CrazyNoise
CrazyNoiseInnlegg: 5938
01.09.07 12:13
Kun 13 låter og 51 minutter er jo helt flott. Kommer til å KJØPE albumet kun for den grunn selv om det viser seg å være dårlig, haha.

Leve få låter og album under en time.
CrazyNoise
01.09.07 12:15
MurdaG skrev:
jeg bare hater at alle fjortiser skal gå rundt å si fuck fifty cent bare fordi The Game boikottet han!

Haha, da lever du i en boble dersom du tror det er derfor folk synes 50 cent er en overvurdert rapper. Dårlig er han jo ikke, men han lager så utrolig kjedelig musikk.
arsenalpaatopp
01.09.07 12:27
ackryte skrev:
Det her er ikke fildelingsforumet (selv om det kan virke sånn noen ganger). Å begynne å legge ut linker til hele album er uansett noe annet enn å linke til enkeltsanger.
----------------

Ja, da stikker jeg til Platekompaniet og kjøper den i dag. Eller ikke? Kan kanskje tenke litt før du skriver da. Selvfølgelig skal jeg kjøpe albumet, på samme måte som jeg kjøpte College Dropout, Late Registration, Late Orchestration og Touch The sky Mixtape(faktisk ikke så fet). Selvsagt laster jeg ofte ned også noe jeg regner med du også gjør, eller driter du penger kanskje?

Nå er det som sagt ikke mulig å kjøpe albumet før 10/9 tydeligvis(trodde 11.?) og jeg gidder faktisk ikke vente. Kjøpte du albumet hvis du har det?
MurdaG
01.09.07 12:29
mrmasun skrev:
Funny, syns å huske at:

MurdaG skrev:
1. Jay Z - Blueprint

Kanye har produsert 1/3 av den skiva. Jeg nekter å tro at du rangerer den skiva som tidenes beste hvis bare 2/3 av den er bra.

- Haha, der fikk du meg, for sent til å bytte ut produsent mot person? hehe, Digget Blueprint, men likte ikke finding forever.
CrazyNoise
01.09.07 12:48
arsenalpaatopp skrev:
Selvsagt laster jeg ofte ned også noe jeg regner med du også gjør, eller driter du penger kanskje?

Nå er det som sagt ikke mulig å kjøpe albumet før 10/9 tydeligvis(trodde 11.?) og jeg gidder faktisk ikke vente. Kjøpte du albumet hvis du har det?

Selv om du kjøper albumet etter å ha hørt det så er det veldig mange andre som ikke gjør det, men kun laster ned. Og det er ikke noe problem for meg å vente til 10. september med å høre det. Jeg venter enda lengre til den faller i pris på PK.

Det med 10/11 september kommer av at skiver kommer ut i butikker på mandager i Norge mens de slippes på tirsdager i USA.

Og forresten, jeg laster ikke ned. Jeg driter ikke penger men jeg venter et par uker etter at skivene har kommet ut og så bestiller jeg dem fra USA til 4-5 dollar. det er latterlig billig. Nedlasting gir meg samme følelsen som å høre på en opptakskassett. Vil ha full pakke med cover og alt, orginalt.
ackryte
01.09.07 12:49
Hvis du ser posten min ser du at jeg ikke har hørt albumet.

Jeg bryr meg ikke om du laster ned albumet eller ikke. Poenget er at forumet blir mer og mer fokusert på folk som legger ut linker, og folk som spør etter linker. Hvis vi skal begynne å linke til album blir det vel snart slik at vi ikke kan diskutere et album uten at noen spør om link.

Og jeg driter ikke penger, jeg er student, dvs. et ganske magert budsjett. Det handler ikke om å drite penger om man kjøper eller ikke, det handler om prioriteringer.

arsenalpaatopp
01.09.07 12:52
Nå var det vel egentlig ikke deg jeg skrev til, men greit nok.

Dessverre er ikke alle like tålmodige. Jeg har ingen planer om å vente til den kommer på tilbud og på nettet kan jeg ikke kjøpe av naturlige grunner. Er selvsagt enig i at man ivertfall bør kjøpe noen album istedenfor bare å laste ned hele veien, men (ikke at det gjelder meg) det kan vel være artister som trenger det mer enn Kanye West..
Swingpjatt
01.09.07 16:26
At folk hater på 50 fordi det er kult er bare noe 50 fans innbiller seg. Han er en helt grei rapper, men han har blitt utrolig kjedlig. Det fins grenser for hvor mange sanger man kan lage om at man er så gangster og så kul.
Zizou_10
Zizou_10Innlegg: 1931
02.09.07 12:29
"Jeg vil ikke peke ut enkelthöydare engang, men "Flashing Lights" ft. Dwele og "Everything I Am" har fått litt varmere rotering her enn de andre. Dette er solide saker av manden."

Tiltredes. Vil føye til "Can't Tell Me Nothing" og "Barry Bonds" til lista over albumets beste låter.
mrmasun
03.09.07 18:54
Har inntrykk av at det er få som liker "Drunk And Hot Girls". Bare jeg som liker den?
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg