Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Biggie eller 2pac ?

NYTT TEMA
Gnrlover
GnrloverInnlegg: 410
19.11.07 23:46
Har ganske lite peil på hip hop men liker Biggie å 2pac..å ved at det er veldig mye sånn "2pac er bedre en Bigge" osv osv.

Men hvem synes dere er best ? gjerne si hvorfor å gi meg noen tips om mindre kjente sanger fra de begge ;) takk
MobbDeep_7
MobbDeep_7Innlegg: 1129
19.11.07 23:52
Biggie - somebody got to die er rå
ackryte
ackryteInnlegg: 2477
19.11.07 23:55
Det er egentlig ikke noen gode grunner for å sette dem opp mot hverandre. Folk som fortsatt holder på med Biggie vs. 2Pac diskusjoner burde vokse opp. Begge var gode artister, på hver sin måte. Sjekk ut en "best of"-samling av begge er mitt tips. Biggie ga bare ut to album så det er uansett ikke så mye å pløye gjennom. 2Pac sitt "best of"-album er muligens det beste 2Pac-albumet sånn generelt. De fleste vanlige albumene hans er veldig ujevne.
-makaveli-
-makaveli-Innlegg: 2822
19.11.07 23:57
Enig med ackryte, det er tullete å krangle om sånn. Men hvis du må ha et svar, må jeg gå for Biggie
Da_Lickface
Da_LickfaceInnlegg: 514
20.11.07 10:24
Skjekk ut 2pac- hit em up, en av de beste disselåtene ever..

---------------------
Da_Lickface
MurdaG
MurdaGInnlegg: 2757
20.11.07 15:57
Begge er store, men på hver sin måte, men om det var pistol på hodet mitt og jeg måtte svare hadde jg måtte gå med Tupac.
Ruud18
Ruud18Innlegg: 2845
20.11.07 19:32
Jeg ser mange grunner til at folk stadig vekk sammenligner akkurat 2Pac og Biggie, men siden (som folk nevner) de var veldig forskjellige artister, så er det like vel ganske teit og oppbrukt. Men for å svare på spørsmålet...

2Pac er for meg den største noen sinne, gidder ikke å begynne å argumentere så sinnsykt mye for det i akkurat denne tråden, så jeg velger uten tvil han. Men jeg har masse beundring og respekt for Biggie også...han er helt klart en av de mest talentfulle rapperne jeg har hørt. Men samtidg har jeg en ganske kontroversiell mening om at han egentlig ikke fortjener å bli nevnt i samme åndedrag som de aller beste gjennom tidene. Dette er ganske enkelt fordi han ga ut ETT album når han levde...ETT album!! Også har du "Life After Death" som kom like etter han døde. Så det finnes egentlig bare TO album med ordentlig Biggie-materiale. Dette synes jeg er altfor lite musikk å kunne vise til, hvis man skal sammenligne med de største legendene som har lange karrierer med kanskje 5-10+ album bak seg, til å argumentere for seg i en diskusjon.

Biggie kunne så klart ikke noe for at han døde før han fikk utrettet mer, men like vel. En stor rap-artist som ga ut en del uforglemmelig musikk mens han levde, men å sammenligne ham med de aller største blir feil og urettferdig, etter min mening. Situasjonen er akkurat den samme med en artist som Big L.

holdKjeft
holdKjeftInnlegg: 2988
20.11.07 20:55
jeg liker både pac og big, men jeg liker Pac best. Hvis spørsmålet er hvem som er den beste rapperen teknisk sett, så tja? Vanskelig å si. Biggie hadde bra flow og bra til å fortelle historie og hadde mye bra humor. Men for meg scorer 2Pac bedre fordi jeg synes bare han har en kulere stemme, og hadde mange ulike følelser og lidenskap i stemmen sin.
Noob_Saibot
Noob_SaibotInnlegg: 37693
20.11.07 23:17
2Pac var den beste, men jeg ser helst at du nyter begge to.
Tooth
ToothInnlegg: 1493
21.11.07 08:39

.....Pac var best til å blåse tyggegummibobler, mens Biggie var heelt rå på yo-yo tricks.

...så det blir vanskelig å velge som du sikkert skjønner...(kremt)..(var det 2008 snart?)..

-Bessi-
-Bessi-Innlegg: 285
21.11.07 09:46
Jeg syntes 2pac er bedre en biggie. Hvorfor? Fordi 2pac fikk frem sjelen i tekstene sine, han skrev på en måte som for deg til å gjennkjenne deg i samme følelser og tanker som han hadde. Og det på et nivå som ingen andre klarer!!
Why are we fighting to live, when we are livin' to die?
-makaveli-
-makaveli-Innlegg: 2822
21.11.07 12:15
Tooth skrev:
.....Pac var best til å blåse tyggegummibobler, mens Biggie var heelt rå på yo-yo tricks.

Haha! Flott! ;)
Yeos
YeosInnlegg: 84
21.11.07 12:36
Biggie var en mye bedre rapper enn Pac, men Pac hadde mer på hjertet, han var mer poet.

Jeg stemmer Biggie uansett fordi han leverte alltid, og er helt genial lyrically.
Williamo
WilliamoInnlegg: 699
21.11.07 15:11
Kunne ikke blitt mer enig..
Maicon
MaiconInnlegg: 1488
21.11.07 16:28
2pac får the W her, med knapp margin.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg