Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Blue Sky Black Death - Late Night Cinema

NYTT TEMA
Swingpjatt

Swingpjatt
04.05.08 14:57
"Blue Sky Black Death, the renowned production duo of Kingston & Young God, present their 4th full length release (and first instrumental offering), "Late Night Cinema." After two critically and commercially lauded releases featuring collaborations with Wu-Tang Clan affiliated MC's Holocaust & Hell Razah, Blue Sky Black Death strip their formula down to the essence with this stand-alone instrumental concept album. To date, Blue Sky Black Death have also collaborated with and/or produced for the likes of Guru (Gang Starr), Sabac Red (Non-Phixion), Jus Allah, Wise Intelligent (Poor Righteous Teachers), Rob Sonic, Virtuoso, Chief Kamachi, Holocaust, A-Plus and Pep Love (Hieroglyphics), Mikah-9 (Freestyle Fellowship), and Awol, amongst many others.

Now, owing to popular demand and to showcase their unparalleled versatility, Blue Sky Black Death seamlessly cull together their vast and eclectic influences (which range from lounge to electro to classic boom-bap hip-hop) with "Late Night Cinema." An offering as bold as it is diverse, "Late Night Cinema" substantiates Blue Sky Black Death's overwhelming acclaim as one of today's most promising production teams, and in so doing transcends both expectations and traditionally ascribed genre boundaries. Album in stores April 29th"

Tracklist:
01. The Era When We Sang
02. Lord Of Our Vice
03. Ghosts Among Men
04. A Private Death
05. Shoot You Dead
06. Listen Child
07. My Work Will Be Done
08. Forgive Me
09. Different Hours
10. All the News is Bad Again
11. Legacy to Fuel

Smakebit:
Lord Of Our Vice - http://www.zshare.net/audio/11514689af79d22b/

Video om gruppa og albumet
http://www.imeem.com/bsbd

Likte veldig godt det albumet de gjorde sammen med Hell Razah i fjor, så jeg så veldig fram til dette albumet. Etter en del gjennomhøringer så skuffer det ikke. Rolig og avslappende instrumentalmusikk.
LoveJones

LoveJones
09.12.08 19:59

Så du plasserte denne skiva høyest på årslisten på Musikk, og da det hadde gått meg hus forbi måtte jeg sjekke det ut. Regnet med du hadde skrevet noe om det på Hip Hop-forumet og at jeg hadde oversett det, så gjorde litt research.

Dette falt definitivt i smak. Burde jo ha utforsket navnet litt mer da jeg så de hadde produsert den fantastiske Away With Me.

Swingpjatt

Swingpjatt
09.12.08 21:13

Alt for mange som sover...... Det har kommet mange andre bra "instrumentalalbum" i år også. Jeg har gitt opp å lage tråder om nye album her inne, men det er mange andre plater som fortjener sin egen tråd. Metaform - Standing on The Shoulders of Giants, Hiroto Uyama - A Son Of The Sun, Kondor - Peace Of Mind, Madlib - Beat Konducta Vol. 5-6, Koushik - Out My Window ++

Men Late Night Cinema er helt klart den beste.

(Innlegget ble redigert 09.12.08 21:23)

gooodBye

gooodBye
10.12.08 00:10

Lastet ned dette albumet da du skrev innlegget. Hørte litt på det på bussen til og fra jobb, men en stund siden nå. Skal gi det noen lyttinger til. Blue Sky Black Death har jo forresten produsert det meste på Sabac Reds nye album, The Ritual. Har bare hørt det en gang, så kan ikke si mye om det enda. Hans forrige, Sabacolypse, liker jeg i hvertfall veldig godt. The Ritual virker ikke like hardcore, noe som jeg hadde håpet, men vi får se om det også funker!

gooodBye

gooodBye
10.12.08 00:58

Kaknskje dårlig formulert den siste setninga der. Mente at jeg hadde håpet at det siste var like hardcore!

Swingpjatt

Swingpjatt
10.12.08 10:07

Jeg sjekka ut The Ritual på grunn av at BSBD hadde noen beats der (De har bare produsert 4 sanger på det albumet. Ville ikke kalt det " det meste på plata"...-). Syns ikke at Sabac Red er så bra solo, men noen av beatsa var kule.  De har også produsert hele det nye albumet til Jean Grae, Evil Jeanius. Liker det meste de har gjort der, men spesielt Away with Me, Lights Out og Strikes.

De har i grunnen vært ganske produktive i år. De har også gitt ut et album med sangeren Yes Alexander, Slow Burning Lights. Yes Alexander imponerte ikke så veldig, men det er egentlig produksjonen som jeg er interessert i her, og hun drar ikke ned plata... hun bare er der. Greit album å ha på i bakgrunn når man studerer.

Stillness

Honestly

ackryte

ackryte
10.12.08 11:43

Har lest bra ting om albumet før, så vet ikke hvorfor jeg ikke sjekket det ut da. Får vel gjøre det snart.

gooodBye

gooodBye
12.12.08 03:17

De har bare produsert fire sanger, altså! Haha.. Nei, da vil ikke jeg heller si at de har produsert det meste. Må ha lest det en eller annen plass, sikkert.

eyedeaa

eyedeaa
23.09.09 23:47

Swingpjatt dukker alltid opp de få gangene jeg benytter anledningen til å søke på noen flotte artister på vgd.

Det var egentlig alt jeg ville si.

TheBlueRevolution

TheBlueRevolution
08.01.10 21:32

Så denne først nå. Skrev noe om det i "tilfeldig tanker" tråden. Strålende album.

Linken til den videon om gruppa/albumet funker ikke lenger. Hvis noen husker hva den het og den finnes fremdeles, kan noen legge inn en ny link her? Thanks.

Klikk for å gå tilbake til toppen