Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

-Siste kjøp (2009)-

NYTT TEMA
Noob_Saibot

Noob_Saibot
01.01.09 22:04

Nytt år med nye muligheter for utvidelse av platesamlingen. En titt i fjorårets tråd viser at jeg kjøpte 17 plater i 2008. Jeg blir skuffet om jeg ikke overgår det antallet i 2009.

Så fra nå er det bare for enhver å hyle ut i denne tråden når siste tilskudd til samlinga er på plass.

CrazyNoise

CrazyNoise
02.01.09 21:57

Løp ned på posten i dag og hentet Bored Stiff: Timeless på orange vinyl! Julekveld 2. januar!!!

den har stått LENGE på ønskelista men den har vært så himla dyr. Nå er originalen i hylla!

DannyCoolX

DannyCoolX
03.01.09 21:54

Jeg daua nesten når jeg leste på Diskusjon.no om fyren som hadde fått Soulja Boy plata av en kamerat til jul. Det er ufattelig trist.

Siste kjøp : Q-Tip sitt nye album, damn!

Noob_Saibot

Noob_Saibot
03.01.09 22:03

Er det deg, Zizou?

CrazyNoise

CrazyNoise
07.01.09 11:33

Richie Rich: Don't Do It.

Har lett lenge etter denne. Debutskiva til RR, fra 1991!

DontGetIt

DontGetIt
07.01.09 18:31
Noob_Saibot: Er det deg, Zizou?

Nei, det er meg :-)

ackryte

ackryte
12.01.09 17:52

Årets første bestilling:

Mr. Hudson & The Library - A Tale of Two Cities
TV On The Radio - Dear Science
Q-Tip - The Renaissance
Robert Glasper - In My Element (endelig)

DontGetIt

DontGetIt
13.01.09 12:20

Q-Tip - The Reneissance

Ruud18

Ruud18
15.01.09 00:41

Name - Drum

young_gunna

young_gunna
22.01.09 18:55

big mike - somethin serious

bushwick bill - little big man

ol dirty bastard - return to the 36 chambers

raekwon - immobilarity

inspectah deck - controlled substance

Ruud18

Ruud18
23.01.09 22:17

Curtis Mayfield - Superfly

Tommy Tee - 3 The Hard Way

Black Sabbath - Black Sabbath

Flylyd

Flylyd
27.01.09 19:15

Brownside - Trece Razones

CrazyNoise

CrazyNoise
27.01.09 21:20

Rap-A-Lot sampler 98-99

Playya 1000: mo drama (original utgivelse)

Cold187: straight out tha pen

K-Rino: blood doctrine

Paris: acid reflex

Black Dynasty: asphault jungle

BizzyBizzle

BizzyBizzle
01.02.09 14:30

Various-Amerika is dying slowly

A.D.O.R-Shock frequency

Gunshot-Twillight last gleaming

Willie D-Play witcha mamma

Heltah Skeltah-D.I.R.T

Sadat X-The state of New York vs Derek Murphy EP

9th Wonder-Dreammerchant vol 2

Paris-Guerilla funk(deluxe edition)

Da Beatminerz-Brace for impak

Gunshot skiva var elendige greier.Aldri hørt noe fra den før,men skulle allererede ha en skive hos en selger så slengte den med for 60 kr ekstra.Den var nesten like dårlig som oppfølgerskiva til Son of Noise(access denied....) som jeg annskaffet meg for noen måneder siden.Men den betalte jeg derimot 250 kr for.Kult å ha i hylla,men ikke fullt så kult å høre på..

(Innlegget ble redigert 01.02.09 14:31)

CrazyNoise

CrazyNoise
01.02.09 21:41

Haha, jeg synes også den gunshot-skiva er ganske så begredelig. billig forsøk på å få et mer radio/USA-vennlig lydbilde. husker ghetto heartbeat var mye listet på petre da den kom ut. JEg deler synspunktet på son of noise-oppfølgeren, men jeg skaffet den heldigvis mye billigere. byttet den til meg for en skive som jeg hadde skaffet med råbillig på råkk & rålls. Willie d-skiva er jo fet, da.

BizzyBizzle

BizzyBizzle
08.02.09 17:46

Little Brother-The chittlin circuit 1.5

Skyzoo & 9th wonder presents:cloud 9-The 3 day high

Grand Agent-Fish outta water

Chubb Rock feat.Hitman Howie Tee

The chubbster må være en av de mest undervurderte rapperne igjennom historien.Synd han ikke klarte å levere et album som var helstøpt fra start til stopp,for iløpet av de 10 årene han ga ut musikk kunne han ha rappet de fleste under bordet et par ganger.

Dufs1

Dufs1
09.02.09 23:58

Tror jeg skal kjøpe noen skiver i vinterferien, vi snakker platekompaniet Oslo city / det senteret ved siden av, som jeg ikke husker navnet på. Noen tips? Gjerne klassikere. Har ført opp Pharaoe Monch, Messy Marv og Slick Rick på lista hittil, men veit ikke hvilke album jeg burde gripe tak i.

CrazyNoise

CrazyNoise
10.02.09 08:45
Dufs1: Tror jeg skal kjøpe noen skiver i vinterferien, vi snakker platekompaniet Oslo city / det senteret ved siden av, som jeg ikke husker navnet på. Noen tips? Gjerne klassikere. Har ført opp Pharaoe Monch, Messy Marv og Slick Rick på lista hittil, men veit ikke hvilke album jeg burde gripe tak i.

Lykke til hvis du skal forsøke å finne internal affairs med PM eller noe Messy Marv på platekompaniet. Tviler på at de har noe av sistnevnte der i det hele tatt. da måtte det være noe av de siste skivene hans som er langt fra noen klassikere.

Messy Marv: disobayish, stunnas scrapas and white tees, messy situations

slick rick: the great adventures of..., behind bars. Noen liker også the art of storytellin

Ellers så må du plukke med deg brotha lynch hung fra platekompaniet. Season of da siccness er råbra, loaded er råbra og lynch by inch er også verdt å få med seg. sistnevnte har jeg sett på PK i mange år.

Dufs1

Dufs1
11.02.09 18:12

okei, takk. skal nok innom råkk & rålls også, hvis jeg finner den igjen. Har bare vært der 1 gang, men virka som om det var bruktsjappa med fint utvalg det. MAO - flere tips taes imot med takk, selv om de ikke skulle være tilgjengelige på PK.

fluokids

fluokids
11.02.09 18:30

People under the Stairs - FUN DMC

MF DOOM - Metal Fingers Presents: Special Herbs 9+0

Camp Lo - Uptown Saturday Night

Ruud18

Ruud18
13.02.09 14:08

THA EASTSIDAZ - Snoop Dogg presents Tha Eastsidaz

Ahhh...denne herlige westcoast go' biten er out of print, så jeg hadde egentlig gitt opp å få tak i den til en menneskelig pris, men jaggu kom jeg ikke tilfeldigvis over den når jeg var en tur innom Oslo og Platekompaniet! :D

(Innlegget ble redigert 13.02.09 14:08)

mogiboy90

mogiboy90
16.02.09 22:08

NaS - Illmatic (latterlig sent ute med denne :P)

NaS - It Was Written

Ice Cube - Death Certificate

Beastie Boys - Licensed to Ill

Redman - Whut? Thee Album

Dufs1

Dufs1
17.02.09 23:31

Effektiv helg i Oslo nå.
Apollo - Satans Sirkus - 40 kr
Onyx - Slam (singel) - 5 kr
Pharaoe Monch - Desire - Gratis (Gavekort)
Slick Rick - The Great Adventures of Slick Rick - 109 kr
Jaa9 & Onkl P - Sjåre Brymæ - 40 kr

Har bare sjekka Rick the ruler og opplandsgutta hittil, men mye bra greier.

Swingpjatt

Swingpjatt
20.02.09 15:34

Lord Finesse - Return Of The Funky Man
Black Sheep - Wolf in Sheep's Clothing
Devin the Dude - To Tha X-Treme
Avalanches - Since I Left You
Daft Punk - Discovery
Zero 7 - Garden
Ohio Players - Fire

(Innlegget ble redigert 20.02.09 15:34)

Dufs1

Dufs1
20.02.09 21:45
Ruud18: out of print

really? Har sett den litt rundt omkring, men får vel sikre meg den da, når jeg får inn litt ekstra dollaz. Enkelte album MÅ man bare kjøpe, selv om man har dem i ulovlig mp3-shit fra før av.

Ruud18

Ruud18
21.02.09 03:32
Dufs1: really? Har sett den litt rundt omkring, men får vel sikre meg den da, når jeg får inn litt ekstra dollaz. Enkelte album MÅ man bare kjøpe, selv om man har dem i ulovlig mp3-shit fra før av.

Jeg har ikke sett den i en eneste butikkhylle på flere år, før jeg fant den nå for en uke siden.  Og har heller ikke funnet den på noen av nettbutikkene hvor jeg pleier å handle (og hvor de har godt utvalg av det meste jeg er interessert i) til "normal" og levbar pris, på veldig lenge.  Men nå ser jeg at den plutselig er tilgjengelig igjen på både play.com og cdon.no....på cdon er det riktignok til importpris a.k.a. blodpris.    

Dufs1

Dufs1
22.02.09 01:23

Hmm, jeg skjønner. Snålt, syns å huske jeg har sett den flere steder (butikkhyller), men husker ikke hvor, nå i farta. Vel, finner jeg den får jeg vel raske den med meg.

ackryte

ackryte
22.02.09 01:35

Honeycut - The Day I Turned To Glass (slept on utgivelse fra Quannum)

Blue Sky Black Death - Late Night Cinema

Hard 2 Obtain - Ism and Blues

Beatnuts - A Musical Massacre

Royal Flush - Ghetto Millionaire

Redman - Muddy Waters

CrazyNoise

CrazyNoise
23.02.09 09:22
Ruud18: THA EASTSIDAZ - Snoop Dogg presents Tha Eastsidaz Ahhh...denne herlige westcoast go' biten er out of print, så jeg hadde egentlig gitt opp å få tak i den til en menneskelig pris, men jaggu kom jeg ikke tilfeldigvis over den når jeg var en tur innom Oslo og Platekompaniet! :D

Ikke for å være kjip og ødelegge go'følelsen av å ha gjort et scoop, men denne er da ikke vanskelig å få tak i til en god pris. jeg sjekket denne på amazon for et par dager siden, og der får du da brukt i very good condition til 5 dollar og ny til 12 dollar. Kjøper du fra amazon direkte og ikke tredjepartselgere, så koster den 17 dollar.

Du må slutte å lete på cdon og slikt :-). amazon er the ish.

CrazyNoise

CrazyNoise
23.02.09 21:27

Lenge siden jeg har listet noe her:

Big Shawn: something about Mary -The Weed Album

Taht Antifiction

Young Flav: catch me if you can

ATC: All Too Critical

Roots: organix

Tweedy Bird Loc: no holds barred

T-Kash: turf war syndrome

Klikk for å gå tilbake til toppen