Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Slaughterhouse vs Benzino!! Masse våpen på youtube

NYTT TEMA
DuVetNo

DuVetNo
05.01.10 14:43

Norgesaktuelle Slaughterhouse og Benzino har beef, og begge sider har begynt å trekke pistoler på hverandre på youtube. Det tar helt av. Sjekk det ut her:

Del 1:

http://duvet.no/arkiv/3650

Del 2:

http://duvet.no/arkiv/3668

hfos

hfos
05.01.10 15:53

Herregud, de gutta der må begynne å bli voksne.

De får gjøre som Jay Z, og lage en diss til en beat basert på L'Estasi Dell'oro. Det har de ikke skills til, og derfor klarer jeg ikke å bry meg nevneverdig.

RapName

RapName
05.01.10 16:49
hfos: De får gjøre som Jay Z, og lage en diss til en beat basert på L'Estasi Dell'oro. Det har de ikke skills til, og derfor klarer jeg ikke å bry meg nevneverdig.

Jeg skal ikke uttale med så mye om resten av Slaughterhouse, men Royce er definitivt mer skilla på micen enn Jay Z. Det mener jeg forøvrig at Crooked I også er.

(Innlegget ble redigert 05.01.10 16:52)

hfos

hfos
05.01.10 18:09

Da jeg mener at Jay kanskje er tidenes mest dyktige, får vi vel heller bare la den ligge.

RapName

RapName
05.01.10 20:22
hfos: Da jeg mener at Jay kanskje er tidenes mest dyktige, får vi vel heller bare la den ligge.

Lyst til å dele med meg hvorfor du mener det? Hva gjør Jay Z som er bedre enn de to nevnte, og f.eks Nas, Eminem osv?

Du ska fål mene det du vil selvfølgelig, er bare nysjerrig. Selv har jeg alltid tenkt på Jay som en fantastisk artist og entertainer fremfor en sinnsykt skilla MC.

hfos

hfos
06.01.10 00:44

Med skilla på micen, tenker du da på tekstens innhold, og flyten i måten han leverer det på? Selv om Jay har blitt en mer breial skryte-rapper de siste årene, holder jeg platene hans fra 00-tallet som bedre enn alt Nas leverte (selvfølgelig med unntak av Illmatic). Nas ble mer og mer kjedelig, forutsigbar, og uinteressant for hver plate han ga ut. Når Jay i tillegg drepte ham i dissene sine, er den saken helt klar: Jigga var bedre.

Når det gjelder Eminem, mener jeg at han er helt der oppe. Det er derfor jeg skrev at Jigga _kanskje_ er tidenes mest dyktige. Jeg kjenner til din lidenskap for Em, så jeg lar det ligge med det.

Grunnen til at jeg setter Jay Z så høyt, kan besvares svært enkelt: Blueprint og Black Album.  The Ruler's Back, Girls Girls Girls, Song Cry, December 4th, What More Can I Say, 99 Problems og Lucifer er eksempler på at Jay behersker både seriøs og mindre seriøs tekst, flow, latterlig sleip swagger, old school-aktig spytting... You name it! Det er de forskjellige stilene han mestrer som er mest imponerende.

I tillegg har han en stemme som er mer fengende enn både Benzino og Slaughterhouse-gutta, selv om jeg synes at Crooked I er grisefet.

Det var ikke meninga å begi seg ut på en debatt om hvorfor Jay Z er blant de aller beste, så resultatet ble som det ble. Er trøtt, og kan sikkert skrive mer utfyllende i morgen! :)

Klikk for å gå tilbake til toppen