Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Debattantenes favorittartister

NYTT TEMA
Noob_Saibot

Noob_Saibot
11.04.10 21:20

Noob Saibot: OutKast
Ruud18: OutKast eller 2Pac (er ikke helt sikker)
CrazyNoise: K-Rino
DontGetIt: Lloyd Banks
RapName: Eminem
Swingpjatt: Nas

(Innlegget ble redigert 11.04.10 21:20)

RapName

RapName
11.04.10 22:23

Et slags register dette da? ;)

Noob_Saibot

Noob_Saibot
11.04.10 22:37
RapName: Et slags register dette da? ;)

Ja, jeg føler at det kan være greit å ha en oversikt, slik at ingen er i tvil.

FredPerry

FredPerry
11.04.10 22:48

Det lille jeg måtte ha av kred fyker vel ut døra hvis jeg sier at det er ganske mye DJ Jazzy Jeff & The Fresh Prince, samt Will Smith på minnekortet på mobilen min for tida.

Noob_Saibot

Noob_Saibot
11.04.10 22:49
FredPerry: Det lille jeg måtte ha av kred fyker vel ut døra hvis jeg sier at det er ganske mye DJ Jazzy Jeff & The Fresh Prince, samt Will Smith på minnekortet på mobilen min for tida.

Glem det.

FredPerry: Birdman.

FredPerry

FredPerry
11.04.10 22:51
Noob_Saibot: FredPerry: Birdman.

Birdman er bra. En av få rappere jeg kan holde følge med når jeg sitter alene i bilen.

dufsn

dufsn
11.04.10 23:35

Har flere favoritter, men rapperen med mest spilletid hos meg er faktisk Oral Bee. Hell yeahhh

Ruud18

Ruud18
11.04.10 23:43
Noob_Saibot: Ruud18: OutKast eller 2Pac (er ikke helt sikker)

Kan vel si 2Pac om jeg med en pistol mot hodet må velge EN.....

...men det er veldig hardt å ikke nevne OutKast og Common også. Pac, 'Kast og Com er liksom "hiphop'ens tre STORE" for meg.

Jonill

Jonill
12.04.10 00:56

Jonill:Eminem

ackryte

ackryte
12.04.10 02:31

Har egentlig ingen favoritt, men sier J-Zone.

Ikke bare musikalske grunner til valget. Jeg kan ikke si at jeg er blodfan av noen innen rap, og kan ikke komme på noen som jeg synes bare har bra skiver på samvittigheten.

CrazyNoise

CrazyNoise
12.04.10 08:42
FredPerry: Det lille jeg måtte ha av kred fyker vel ut døra hvis jeg sier at det er ganske mye DJ Jazzy Jeff & The Fresh Prince,

Jeg er storfan. Synes de to første skivene deres, Rock The house og he's the DJ I'm the rapper er knallbra. Er ikke mer enn et år siden jeg kjøpte sistnevnte på CD selv om jeg har den på god vinyl med utbrettscover. In this corner... var også OK, men etter det ble det kjipe saker, bortsett fra Summertime som er en fantastisk sommerlåt. Har alltid likt fresh prince/will smith som rapper og skuespiller. Så du mister ikke kred fra meg, du får mer (i den grad kred er viktig for deg...).

Hyll, hyll

Hoxz

Hoxz
12.04.10 11:02

Regner med at det er snakk om hip hop og ikke andre sjangre :p I såfall får det bli Nas og Wu Tang. Sier dette selv om jeg egentlig bare har hørt ett album av Nas.. men dette ene albumet er så sykt mye bedre enn nesten alt annet! 

Er enig med ackryte i at det ikke er noen hip hop artister/grupper som bare har gitt ut solide album. Jeg kommer på Ghostface i farten, men til gjengjeld har han heller ikke noen album som er "MINDBLOWING". Jeg vet faktisk om svært få band/artister, uansett sjanger, som bare har gitt ut bra album.

Yndlingsartister uansett sjanger: Opeth, Devin Townsend, Deathspell Omega, Ulver, Wu Tang.

Har vel egentlig ikke én spesifikk favoritt. Regner de fem ovennevnte som ganske jevne.

LoveJones

LoveJones
12.04.10 14:53
ackryte: Har egentlig ingen favoritt, men sier J-Zone. Ikke bare musikalske grunner til valget.

Morsomt, jeg vil gjerne høre grunnene.

Jeg klarer heller ikke å velge. Det må jo bli noen som jeg har hørt på lenge og som jeg aldri går lei, noe tidløst. Noen som jevnt over har gitt ut bra greier.

Outkast, A Tribe Called Quest, The Pharcyde (som jeg ikke hadde hørt på før jeg meldte meg inn i VGD-klikken), The Roots, Nas... For noen år siden ville jeg kanskje sagt Common, men nå vil jeg si at han mangler råheten.

Kanskje det er Madlib? Han er involvert i mye, har gløden og jeg liker nesten alt, i tillegg til at han har introdusert meg for utrolig mye musikk. Men noen rapper er han jo ikke.

Cunninlynguits

Cunninlynguits
12.04.10 21:34

Blæ, dette er jo bare helt håpløst! Har altfor mange favorittartister til å bare kunne skrive en, men siden jeg er nødt så må jeg nesten si Masta Ace.
Jeg ljuger hvis jeg sier at han har vært en favoritt siden jeg kom inn i Hip-Hopen's herlige verden, men i følge last.fm, så er Masta Ace blitt spilt desidert mest siden jeg lagde meg en profil der (som sikkert er rundt 3 år siden ellerno).

En annen som selvfølgelig kan nevnes, siden det er snakk om favorittartist, er Madlib. Føler så og si alt han rører og mannen er lengst blitt en legende i gamet, og håper selvfølgelig at det beste enda ikke er hørt fra den kanten (Madvillainy2,*kremt*...)

young_gunna

young_gunna
12.04.10 22:33

husalah

ackryte

ackryte
12.04.10 22:36
LoveJones: Morsomt, jeg vil gjerne høre grunnene.

Mest fordi han er den morsomste fyren innen rap. Han lager musikk for seg selv, og gir ganske faen i hva folk synes. J-Zone virker som han er en fan av rap mer enn han er en artist. Skivene er morsomme å høre på, det kan jeg ikke si om mye rap. I tillegg er han svært undervurdert når det kommer til beats. Skulle ønske han var mer ivrig på å produsere for andre. Kjipt at han tilsynelatende har lagt mikken på hylla også. J-Zone har kanskje ikke laget noen klassikere, men jeg plukker fra skivene oftere enn veldig mye annet.

Synd han ikke har oppdatert bloggen på lenge (http://danteross.com/blogs/jzone/), det er mye festlig å lese der. Særlig hyllesten til dårlige rappere.

(Innlegget ble redigert 12.04.10 22:36)

yoyosucka

yoyosucka
13.04.10 10:45
[Slettet]

(Innlegget ble redigert 17.04.20 18:49)

LoveJones

LoveJones
13.04.10 18:07
ackryte: Synd han ikke har oppdatert bloggen på lenge (http://danteross.com/blogs/jzone/), det er mye festlig å lese der. Særlig hyllesten til dårlige rappere.

Hehe, ja, han er festlig... Husker han hadde en "ignorant rap"-spalte i Hip Hop Connection back in the days... Hyllet blant annet Project Pat sitt refreng "fuck a bitch" som gjentas i det uendelige.

Enig i at han er flink med beats. Måtte finne fram noe fra glemselen her nå, bl.a. "Ms. Platonic Part 2".

-makaveli-

-makaveli-
13.04.10 22:31

Hos meg er det ATCQ, OutKast og Wu-Tang.

Elninodeoro

Elninodeoro
13.04.10 23:12

Joell Ortiz

gooodBye

gooodBye
14.04.10 17:53

Dr. Dre er artisten som gjorde at jeg virkelig begynte å høre på rap. Han var det store idolet når jeg var 12-13-14-15 år, men jeg er ikke like stor dickrider i dag;-) Ellers har Fattaru fra Stockholm vært en av mine store favorittgrupper siden de debuterte med klassikeren(i mine ører i hvertfall) Fatta Eld i 2001. Oppfølgeren Jordnära som kom i 2003 er også et av de aller største yndlingsalbuma mine.

DontGetIt

DontGetIt
14.04.10 19:19

Det er nok Lloyd Banks som troner øverst hos meg ja. 
Andre "store": Common, Kanye, B.o.B(spilles hardt for tiden), Wayne, Eminem, J. Cole, Slaughterhouse(alle som én). 

Bone8

Bone8
16.04.10 22:45
ackryte: Mest fordi han er den morsomste fyren innen rap. Han lager musikk for seg selv, og gir ganske faen i hva folk synes. J-Zone virker som han er en fan av rap mer enn han er en artist. Skivene er morsomme å høre på, det kan jeg ikke si om mye rap. I tillegg er han svært undervurdert når det kommer til beats. Skulle ønske han var mer ivrig på å produsere for andre. Kjipt at han tilsynelatende har lagt mikken på hylla også. J-Zone har kanskje ikke laget noen klassikere, men jeg plukker fra skivene oftere enn veldig mye annet. Synd han ikke har oppdatert bloggen på lenge (http://danteross.com/blogs/jzone/), det er mye festlig å lese der. Særlig hyllesten til dårlige rappere.

Eatadiccup med Celph Titled er fantastisk.

Bone8

Bone8
16.04.10 22:46

Mos Def er vel min favoritt.

Liker også Sage Francis.

SilvioDante

SilvioDante
17.04.10 20:37

Ser at man bare kan velge en, så da velger jeg min numero uno: Eminem.

soy_boy

soy_boy
18.04.10 01:02

For min del er det liten tvil at Biggie er den største. Ingen over ingen ved siden av. Hvis jeg skal gå litt dypere, så er favoritten(e) i Norden LoopTroop og Timbukut. Og føler jeg nesten må ta med KIK mens jeg er i gang. 

Skal jeg derimot velge én blir det som sagt Biggie! :-)

GhettoGutt

GhettoGutt
20.04.10 10:49

Numero Uno:

Scarface

Runner ups:

Ice Cube, 88-94 versjonen
Abovt The Law (med Kokane)
Cunninlynguists

blues89

blues89
21.04.10 00:28

Pac vil alltid være kongen.

Big L, Guru, Nas og Biggie er ikke dårlige de heller...

Salihovic

Salihovic
22.04.10 10:42

Snowgoons

Sexyboy93

Sexyboy93
22.04.10 18:03

Young Money er min favoritt gruppe, Lil' Wayne min favorittartist.

Klikk for å gå tilbake til toppen