Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Jesse Jones

NYTT TEMA
CrazyNoise
CrazyNoiseInnlegg: 5938
27.11.10 17:41

Har ikke vært skrevet så mye om Tommy Tees nye stjerneskudd her på forumet. Er han ferdigdebattert eller gir folk faen? Han har jo fått mye oppmerksomhet og merkelappen "norges første gangsterrapper", men hva synes dere om ham?

Personlig kan jeg ikke se hvorfor folk synes han er så jævlig bra. han rapper off-beat, har dårlig flyt og dårlig oppbygning av tekstene sine (jeg grøsser fortsatt av den linja i gategutt hvor han snakker om "...kidsa i min trappeoppgang som kjenner alle teksta til hver jævla jesse jones-sang" eller noe slikt.

Er han et varp for Tommy Tee?

Dream_Decade
Dream_DecadeInnlegg: 2775
27.11.10 18:41
CrazyNoise: Har ikke vært skrevet så mye om Tommy Tees nye stjerneskudd her på forumet. Er han ferdigdebattert eller gir folk faen? Han har jo fått mye oppmerksomhet og merkelappen "norges første gangsterrapper", men hva synes dere om ham?

Personlig har jeg knapt gjort annet en å debattere ham det siste året, så jeg kjenner at jeg begynner å bli litt ferdig med det nå.

Norges første gangsterrapper?! Har ikke molboene hørt om Big Oral Bee?

ackryte
ackryteInnlegg: 2477
27.11.10 18:53

Jesse kan bli en kultfigur. Han er ikke jo bra, men ufrivillig morsom. Jeg prøvde å komme med noen eksempler, men alt jeg har hørt har vært fullt av gullkorn. "Drabant", "For rett pris", "Kommer aldri inn", etc. Og han har jo fått noen utrolig råe beats av Tommy også.

Knull polti!!!

CrazyNoise
27.11.10 18:55
Dream_Decade: Personlig har jeg knapt gjort annet en å debattere ham det siste året, så jeg kjenner at jeg begynner å bli litt ferdig med det nå. Norges første gangsterrapper?! Har ikke molboene hørt om Big Oral Bee?

Prøvde å søke opp JJ på forumet men kom ikke så mange treff. Har ikke du stort sett definert all norsk rap siste tiden som drittungerap? men vi kan godt si oss ferdig med ham. er ikke verdt så mye tid, haha

Tror nok noen har hørt om Oral Bee, men det er to ting som spiller inn:

1: alt tommy tee sier er riktig. Når TT sier at Jesse Jones er norges første gangsterrapper så er han det

2: Jesse har vært med i en gjeng som løp rundt og banket taggere, og da er han gangster.

CrazyNoise
27.11.10 18:57
ackryte: Jesse kan bli en kultfigur. Han er ikke jo bra, men ufrivillig morsom. Jeg prøvde å komme med noen eksempler, men alt jeg har hørt har vært fullt av gullkorn. "Drabant", "For rett pris", "Kommer aldri inn", etc. Og han har jo fått noen utrolig råe beats av Tommy også. Knull polti!!!

tror du han blir en slags kultfigur? for hvem? de samme som stemte frem sirius i Norske Talenter.

DontGetIt
DontGetItInnlegg: 3471
27.11.10 19:03

Jesse Jones...komisk dårlig rapper. Teksten på For Rett Pris er jo til å gråte av..synd at en så bra beat blir brukt til noe så rævva.

Dream_Decade
27.11.10 19:50
CrazyNoise: alt tommy tee sier er riktig

Haha. Det er så deilig at du fortsatt er bitter på Tee :)

ackryte
27.11.10 19:55
CrazyNoise: tror du han blir en slags kultfigur? for hvem? de samme som stemte frem sirius i Norske Talenter.

For meg selv og alle de som pusher pakker og gjør dop dealer i Grorudalen.

CrazyNoise
27.11.10 21:37
Dream_Decade: Haha. Det er så deilig at du fortsatt er bitter på Tee :)

Selv ikke du kan vel nekte for at TT har hiphop-gudfarstatus i norsk media?

Bitter...., tja. Jeg har respekt for mye av det han har gjort for norsk rap, men jeg mener også at den statusen han hadde på midten/slutten av 90tallet delvis kvalte utviklingen av norsk rap, siden han bestemte/befalte hva som var bra og dårlig, både via NRS og uttalelser i media. TT er norsk raps Arne Bendiksen :-).

og jeg vil også presisere at jeg har flere utgivelser fra TT her hjemme i hylla....

(Innlegget ble redigert 27.11.10 21:38)

Dream_Decade
27.11.10 22:10
CrazyNoise: Selv ikke du kan vel nekte for at TT har hiphop-gudfarstatus i norsk media?

Nei, men han plager meg ikke. Han er i grunnen et null for meg. Norsk rap er ikke så interessant uansett, så han kan gjerne fucke opp det gamet. Oral hadde integritet nok til å gi blaffen i Tee :)

CrazyNoise
27.11.10 22:20
Dream_Decade: Oral hadde integritet nok til å gi blaffen i Tee :)

og takk for det...

Big Ice skrev en del anmeldelser for magasinet Illtip i Seattle på midten av 90tallet, og der hadde han en gang et skriv om norsk rap. Han ga en mindre flatterende beskrivelse av TT der, og det har vel blitt dratt frem sånn jevnlig av TT. Er ikke så lenge siden jeg leste en kommentar fra ham at "Big Ice er den største hateren i Norge" haha.

Dream_Decade
27.11.10 22:41
CrazyNoise: Er ikke så lenge siden jeg leste en kommentar fra ham at "Big Ice er den største hateren i Norge" haha.

Hehe, jeg vil heller si at Oral og Big Ice er de i Norge som har blitt i særklasse mest hata på. Hvilket Oral også har rappet en god del om.

Swingpjatt
SwingpjattInnlegg: 6203
28.11.10 20:59
CrazyNoise: Er han ferdigdebattert eller gir folk faen? Han har jo fått mye oppmerksomhet og merkelappen "norges første gangsterrapper", men hva synes dere om ham? Personlig kan jeg ikke se hvorfor folk synes han er så jævlig bra.

Jeg gir nok ganske faen, men så gjelder det egentlig all norsk rap.... Men har han fått så mye oppmerksomhet, og er det så mange som syns han er jævlig bra? Så litt av en dokumentar om han på tv2 i helgen, men kan ikke si at han har dukket opp så mange andre steder. Som du selv skriver så blir han så vidt nevnt her inne, og han selger vel ikke akkurat ut konserter. Tviler på at albumet hans kommer til å selge så mye også, men vi får vel se....

RapName
RapNameInnlegg: 7499
29.11.10 21:04

Jeg har kun hørt et par låter, men de låtene var nok til å gi meg litt vett i skallen og ikke ofre mere tid på JJ.

Edit: Og så har han det lameste artistnavnet i norge.

(Innlegget ble redigert 29.11.10 21:05)

E-Koli
E-KoliInnlegg: 21
27.12.10 19:48
CrazyNoise: Personlig kan jeg ikke se hvorfor folk synes han er så jævlig bra. han rapper off-beat, har dårlig flyt og dårlig oppbygning av tekstene sine

Tommy Tee snakker om Jesse Jones i et Kingsize-intervju og svarer slik når han konfronteres med at "Mange henger seg opp i flowen hans..."

"Men da tror jeg mange ikke helt forstår hva flow er, for flowen hans…den er litt spesiell, men hvis man er dypt inne i det som har med rytme og flow å gjøre, så ser man at Jesse faktisk har en unik take på det. Det er ganske mye dypere enn det folk plukker opp, rent flow-messig. Men jeg vet ikke, kanskje folk skjønner det om et år eller to."

Selv synes jeg Jesse er fantastisk, men tror mange ikke er så veldig opptatt av flow. De har kanskje andre kriterier for hva som er bra hip-hop

CrazyNoise
30.12.10 13:56
E-Koli: Tommy Tee snakker om Jesse Jones i et Kingsize-intervju og svarer slik når han konfronteres med at "Mange henger seg opp i flowen hans..."

"Men da tror jeg mange ikke helt forstår hva flow er, for flowen hans…den er litt spesiell, men hvis man er dypt inne i det som har med rytme og flow å gjøre, så ser man at Jesse faktisk har en unik take på det. Det er ganske mye dypere enn det folk plukker opp, rent flow-messig. Men jeg vet ikke, kanskje folk skjønner det om et år eller to." Selv synes jeg Jesse er fantastisk, men tror mange ikke er så veldig opptatt av flow. De har kanskje andre kriterier for hva som er bra hip-hop

du må gjerne klappe deg selv på skulderen siden du er så dypt inne i det som har med rytme og flow å gjøre, men jeg er nok ikke helt der.

For min del så definerer jeg om folk har god flow eller ikke om de greier å holde takta og greier å rime i samme slengen, det betyr at jeg ikke har så sansen for moderne Kool Keith, men jeg elsker KK i Ultramagnetic Mcs. Jeg tror heller ikke at jeg kommer til å skjønner Jesse om et år eller to, for han rapper ikke på beaten. når rappere ender linjene sine et halv-eller helslag for tidlig eller for sent så høres det galt ut for meg. en må gjerne avslutte rimet slik at det kommer på slag 1 og 2 i neste takt, men da må neste linje umiddelbart begynne på slag 3 og 4 i samme takt. Jesse veksler også mellom det å ligge litt foran beaten og litt etter beaten, så det blir for rotete og ustrukturert. Høres klønete ut i mine ører, og han  har for meg ingen god flow. Kall det unikt eller ikke, jeg kaller det dårlig.

DontGetIt
DontGetItInnlegg: 3471
30.12.10 15:14
CrazyNoise: Kall det unikt eller ikke, jeg kaller det dårlig.

Co-sign

E-Koli
E-KoliInnlegg: 21
04.01.11 01:17
CrazyNoise: For min del så definerer jeg om folk har god flow eller ikke om de greier å holde takta og greier å rime i samme slengen

List opp fem forskjellige norske rappere med bedre flow enn Jesse, jeg vil gjerne se Youtube-linker. Jeg er nysgjerrig ettersom du mener Jesse er dårlig på flow.

Jeg synes Oral-B til tider har en fantastisk flow, dessverre er ironi played out. Kanskje ikke riktig ennå, men det nærmer seg. Strukturert maskinflow med regler bestemt av datamaskiner er kanskje din greie?

DavidFlynch
DavidFlynchInnlegg: 1513
04.01.11 11:56

Han har hvertfall rett med det han sier om Cast.

CrazyNoise
04.01.11 13:20
E-Koli: List opp fem forskjellige norske rappere med bedre flow enn Jesse, jeg vil gjerne se Youtube-linker. Jeg er nysgjerrig ettersom du mener Jesse er dårlig på flow. Jeg synes Oral-B til tider har en fantastisk flow, dessverre er ironi played out. Kanskje ikke riktig ennå, men det nærmer seg. Strukturert maskinflow med regler bestemt av datamaskiner er kanskje din greie?

OK, fem rappere som jeg mener har veldig mye bedre flow enn Jesse Jones any day

N-light-N
Salvador
Anarad
Oral Bee
Jørg-1 i sine glansdager

Trenger du youtubelinks for disse?

Oral Bee har selvfølgelig en bra flow, men jeg har også hørt folk påstå det motsatte, uten at jeg helt ser hvorfor. siden vi begge liker ham så kan vi jo glede oss til den neste skiva fra ham.

"Maskinflow med regler bestemt av datamaskiner", haha? jeg krever ikke mer av en rapper enn at han faktisk greier å holde en beat og ha en viss taktfølelse. Jesse treffer jo til tider, men han er like mye offbeat som onbeat. At tommy tee hevder at man må være "dypere inne det som har med beats og sånn" for å forstå jesses flow er bare tull som kun har som mål at ferske hipphåppere skal føle de må digge Jesse, siden han har så futuristisk og innviklet flow som bare de som virkelig skjønner rytme vil ha glede av .

ackryte
05.01.11 13:38
E-Koli: "Men da tror jeg mange ikke helt forstår hva flow er, for flowen hans…den er litt spesiell, men hvis man er dypt inne i det som har med rytme og flow å gjøre, så ser man at Jesse faktisk har en unik take på det. Det er ganske mye dypere enn det folk plukker opp, rent flow-messig. Men jeg vet ikke, kanskje folk skjønner det om et år eller to."

Herlig cop-out av Tommy. Keiserens nye klær for alle pengene. 

Fra VG nett:

"I den første dommen fra 2000 ble Tekeste blant annet straffet for å ha angrepet en tilfeldig forbispaserende som sa at han liknet på artisten Stig Van Eijk. Tekeste ble så rasende at han tok en smørkniv han hadde i lommen og stakk offeret i nakken slik at vedkommende måtte sy to sting."

That's gangsta!

LoveJones
LoveJonesInnlegg: 4879
05.01.11 18:25

Haha, jeg tenkte nøyaktig det samme som deg, acryte. En pen måte å innrømme at JJ ikke er noen kløpper på mikken, fra TTs side.

At Jesse Jones i det hele tatt har flow, er jo en påstand som kan diskuteres. Jeg irriterer meg litt over dem som snakker om at "han er det nye stjerneskuddet", ikke bare fordi han nesten ikke kan rappe, men også fordi det er så lite å vise til. Han har avlyst begge gangene jeg hadde muligheten til å se ham i Trondheim, og har først nylig sluppet noe som likner en plate.

Men han er ganske LOLable til tider, dukker opp en del linjer jeg ikke klarer å la være å flire av. Dessuten er det jo gøy med en sånn g'd up holdning i Norge.

CrazyNoise
05.01.11 22:54

Real gangstas pack smørknivs

Omrings
OmringsInnlegg: 1799
06.01.11 11:25

Disse fire linjene oppsummerer kvaliteten på teksten ganske godt:

"Fra start til slutt, er jeg en gategutt

eneste som de fikk av meg var et jævla kutt.

I den verdenen som jeg er fra er folka helt gærne

skakke mye til før noen vil ha meg fjerna!"

Skal i hvert fall ikke beskylde mr. Jones for å produsere linjer som folk kommer til å tatovere på kroppen sin. 

bahamadda
bahamaddaInnlegg: 410
07.01.11 00:11

Det er kulere å like enn å hate, men med han her.. Det er jo ikke bra! Tenk at man kaster bort så bra produksjon og beats på dette!

(Innlegget ble redigert 07.01.11 00:12)

bahamadda
bahamaddaInnlegg: 410
07.01.11 01:02
E-Koli: List opp fem forskjellige norske rappere med bedre flow enn Jesse, jeg vil gjerne se Youtube-linker. Jeg er nysgjerrig ettersom du mener Jesse er dårlig på flow.

HEHE, hvorfor begir du deg inn på en diskusjon som dette?

Jeg hører ikke så mye på norsk rap, men jeg syntes det er ganske utrolig at kvalitet og talent ikke skal betyr noe. Hvis man vil bli tatt seriøst som en rapper så bør man i det minste mestre 7-klasse norsk. Hvis man evt skulle mangle det kan man klare seg på sjarm og annet.. Vennen din Jesse Jones mangler alt. Selv om du har en eller to utenlandske foreldre, er oppvokst på Stovner, eller røyker hasj så kvalifiserer det deg ikke til å være en god rapper.

Her er lista, kos deg :)

Salvador Sanchez (Darkside of the force)

RSP (youtube-link1 og denneofc)

Apollo (hvite netter  han har i hvertfall ikke dysleksi (all respekt til de som har det))

Son of Light (lift it up)

Og den selvsagte Jørgen Joddski Nordeng!!!!

Elninodeoro
ElninodeoroInnlegg: 2253
18.02.11 11:52

Nå må Tommy snart slutte å kaste bort kule beats på denne fyren....!

CrazyNoise
18.02.11 12:31

Du må huske på at han har en flow som bare de som er dypt inne i flow og sånn forstår seg på

United_boy
United_boyInnlegg: 676
21.02.11 18:00

Albumet er ute nå, noen som har tatt seg tid til å høre det?

Har hørt litt og Jesse selv imponerer lite. Produksjonen er on the top dog, det er også flere flotte gjester på plata som gjør albumet bedre enn man skulle tro.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg