Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tip

NYTT TEMA
DontGetIt
DontGetItInnlegg: 3471
20.10.11 10:31

I'm Serious (2001)
Trap Muzik (2003)
Urban Legend (2004)
King (2006)
T.I. vs. T.I.P. (2007)
Paper Trail (2008)
No Mercy (2010)
Kill The King/Trouble (2012)

Etter at Kongen av Sør har sluppet ut av bingen er det på plass med en tråd der vi kan følge musikken hans, spesielt etter at han har drept hver en låt han har lagt vers på i etterkant av fengslingen. Først ut var singelen I'm Flexin (f. og prod. Big K.R.I.T.), deretter fulgte den offisielle remixen av Niggas In Paris, før han nå slapp ut låta Hear Ye, Hear Ye (f. og prod. Pharrell).

I fet skrift har jeg skrevet de to titlene som T.I. skal ha vurdert for hans neste album:

"The first of two album titles I’m debating is Kill The King because in all that I’ve gone through I’ve observed how people respond to my circumstances, and I always wonder ‘Why y’all coming at me like this?’ But I thought, ‘How do you expect them to act?’ Life is a game of chess and the object is to kill the king. If you anoint yourself king, you have made yourself a target. The second one is self-explanatory – Trouble

Jeg var blant de visstnok få som likte No Mercy ganske godt. Utover det er det ikke til å komme unna med at King er hans soleklart beste skive - og med den nyvunnede "sulten" tilbake kan kanskje Tip levere noe i nærheten av det på nytt. Bare han holder seg unna bråk, da.

(Innlegget ble redigert 20.10.11 10:32)

CrazyNoise
CrazyNoiseInnlegg: 5899
20.10.11 12:20
DontGetIt: Kongen av Sør

kremt...... Scarface........ :-D

DontGetIt
20.10.11 12:27
CrazyNoise: kremt...... Scarface........ :-D

Kunne kanskje skrevet "den selverklærte" ;-)

Men Scarface sover jeg på. Han har jo utrolig mange album å velge i. Hva kan være en fin start for å sjekke ut ham?

CrazyNoise
20.10.11 12:38

Start med the Diary, det er det albumet flest henter frem som best. Ellers så høstet han mye skryt for the Fix. Det kan hende det er det beste albumet etter din smak, siden det har mer moderne beats.

Mr Scarface is back er rått og upolert. face er sint og tøff i trynet. muligens vil du finne dette albumet utdatert.

the world is yours er også et knall-album. Litt mer mellow og komfortabel. Og blodfunky sørstatsbeats.

the diary er enda mer polert the diary hvor både beatsene er supercleane og face virkelig manifesterer seg som den fantastiske rapperen han er.

the untouchable: jeg digger dette albumet, sammen med debuten til Facemob. fortsetter i samme stil som the diary, men beatsene er kanskje enda mer fyldige og velproduserte

han har flere album også, men jeg synes ikke disse er mer enn OK når man sammenlikner med backkatalogen.

en fin start vil være the fix og the diary. så ville jeg tatt de andre på lista

DontGetIt
20.10.11 14:11
CrazyNoise: en fin start vil være the fix og the diary

Tror jeg går for det!

mogiboy90
mogiboy90Innlegg: 264
20.10.11 21:58

Gå for Diary først!! også Mr. Scarface is back :D Og kjøp alle geto boys albumene :P

(Innlegget ble redigert 20.10.11 22:04)

Swingpjatt
SwingpjattInnlegg: 6192
20.10.11 22:12

DGI er vel mest fan av nyere hip hop, så jeg tror det beste er å starte med The Fix!!  =P (Kanye har jo bidratt med to eller tre beats, pluss at Jigga og Nas er med på hver sine sanger)

Sover litt på de eldre sakene til Face selv (samme gjelder for så vidt også T.I.)

(Innlegget ble redigert 20.10.11 22:13)

Swingpjatt
SwingpjattInnlegg: 6192
Tooth
ToothInnlegg: 1493
05.11.11 20:18

..fet låt; Tip er på topp når han kjører rein spytting. Skjønner ikke helt hva Big K.R.I.Ts rolle er på denne låta. Si "Hold it now"? Iallefall hyggelig å høre mr. Bankhead i form

Bocason
BocasonInnlegg: 533
06.11.11 12:40

I tillegg til å si "Hold it now", har K.R.I.T. også produsert den.

Tooth
ToothInnlegg: 1493
06.11.11 13:02

ahh-glemte at han også snekrer beats; fine greier

LoveJones
LoveJonesInnlegg: 4879
06.11.11 15:10

Ja, dette var friske saker. Tydelig at Tip ikke har fått annet enn vann og brød bak murene, for her er han sulten.

Tipper fengselsbetjentene rister på hodet når de ser denne.

Unbeatable_Baws
Unbeatable_BawsInnlegg: 1276
06.11.11 18:55

T.I. er baws.

DontGetIt
22.11.11 19:26

Så viser det seg at albumet heter verken Trouble, eller Kill the King. Navnet på skiva er nemlig Trouble Man. Her er førstesingelen, Pyro (prod. Two Band Geeks).

DontGetIt
16.05.12 09:50

Neste singel, for albumet som har foreløpig release 4. september

T.I. - Like That [CDQ]

freemasun
freemasunInnlegg: 4111
16.05.12 10:36
Swingpjatt: jeg tror det beste er å starte med The Fix!

Denne hadde jeg en gjennomlytt av i går. Unbeatable. En av disse 5 mics-i-The-Source-skivene. Ikke for å la Tip-tråden skli ut i Scarface-tråd, men The Fix er classic. "On My Block" tar det virkelig tilbake til "de dagene"..

CrazyNoise
16.05.12 13:44
freemasun: Denne hadde jeg en gjennomlytt av i går. Unbeatable. En av disse 5 mics-i-The-Source-skivene. Ikke for å la Tip-tråden skli ut i Scarface-tråd, men The Fix er classic. "On My Block" tar det virkelig tilbake til "de dagene"..

Vet du, Scarface er en av mine favorittrappere, men jeg greier ikke å høre på the fix uten å tenke at dette er en rapskive med en kar fra østkysten som forsøker å høres ut som scarface oppå dyre østkystbeats. Jaja, det er classic 5 mic in the source bla bla bla bla. Jeg har ikke hørt på the fix en brøkdel av de gangene jeg har hørt på de 4 første soloalbumene hans....

freemasun
16.05.12 14:43
CrazyNoise: Jeg har ikke hørt på the fix en brøkdel av de gangene jeg har hørt på de 4 første soloalbumene hans....

Jøss, jeg er virkelig overbevist av Scarface sine lyriske ferdigheter, og digger alltid framføringene hans. Hvor begynner jeg på de 4?

CrazyNoise
16.05.12 14:53

The Diary er nok det albumet som trekkes oftest frem. Det er veldig veldig bra, og produksjonen er skikkelig grom Mike dean/NO Joe-produksjon. Fyldig sørstatssound. ellers så synes jeg den rå debutskiva Mr Scarface is back er noe av det råeste som finnes. the world Is Yours er også veldig solid, og Untouchable er som en polert utgave av the Diary.

Jeg ville startet med The Diary, så fortsatt med Mr Scarface Is Back (A minute to pray and a second to die er face-storytelling på sitt beste). Ut fra hvilke jeg likte best av de to ville jeg så gått for enten ...world... eller untouchable som skive nr 3

Ruud18
Ruud18Innlegg: 2845
17.05.12 00:47

Er enig med det CrazyNoise sier om The Fix. Skiva er kul den, men for meg har det vært noe som har skurra litt med den helhetlige gjennomføringen helt siden første gang jeg hørte den. Scarface er liksom en av de personene som ER sørstats-rap, og da ble det litt feil at det albumet hadde en overvekt av østkystpreg.

Men synes altså ikke at det er et DÅRLIG album. "Guess Who's Back" og "My Block" f.eks. er jo grommmme early-00's klassikere i mine ører, selv om de på mange måter høres ut som Jay-Z låter fremført av Scarface (godt hjulpet av at Jay er med på førstnevnte). 

(Innlegget ble redigert 17.05.12 00:48)

CrazyNoise
18.05.12 08:39
Ruud18: Men synes altså ikke at det er et DÅRLIG album

Ikke på noen måte

LoveJones
LoveJonesInnlegg: 4879
19.05.12 18:12

T.I. snakker om å gi seg. Står respekt av det han sier, synes jeg, og selv om jeg aldri har vært blodfan har jeg alltid hatt inntrykk av ham som en oppegående og straight up type. Er jo utvilsomt noe i det han sier - greit at hip hop alltid har vært litt fiksjonsbasert, men det har sklidd ut litt med tanke på at suksessfulle folk som Rick Ross baserer seg så mye på gangsta talk uten å være i nærheten av å gå det gangsta walk.

T.I. hadde vel beef med Rawsy Baws for en tid tilbake, mener jeg å huske som et apropos...

(Innlegget ble redigert 19.05.12 18:14)

freemasun
22.05.12 12:36
LoveJones: gangsta talk uten å være i nærheten av å gå det gangsta walk.

"Studio-gangstas" - Eazy-E. Legendarisk klipp dette.

Edit: Rart dette med youtube-link, at de aldri vil inn.

(Innlegget ble redigert 22.05.12 12:37)

DontGetIt
19.09.12 13:15

Trouble Man utkommer 18. desember. André 3000, Cee-Lo og R. Kelly bidrar.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Andre tjenester