Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

En G.O.D. LP! (2012)

NYTT TEMA
DontGetIt
DontGetItInnlegg: 3471
26.01.12 18:04

G.O.O.D Music gjør seg klart til å droppe et prosjekt som etter alle solemerker vil bli et av de hawteste i Tjuetolv. Albumet, som vil ha bidrag fra usual suspects som Kanye West, Big Sean, Pusha T, John Legend, Common og CyHi Da Prynce, har enda ingen utgivelsesdato - men nå har ryktene om en førstesingel begynt å svirre. Denne skal ha navnet Lamborghini, Murci, og vil inneholde 'Ye, Sean og Pusha. Produsenten på denne låta skal være for meg ukjente Lifted.

Hva sier fansen? Hva sier haterne? Jeg gleder meg i hvert fall.

Ruud18
Ruud18Innlegg: 2845
26.01.12 20:20

Har veldig troa. Har savnet alle de herlige samlerne det florerte av på 90-tallet (enten det var soundtracks eller bare crews og label-rostere som gikk sammen). Ikke rent få artister jeg først ble introdusert for den gangen, gjennom slike album.

Travis Barker slo et forfriskende slag for den gamle trenden med skiva si i fjor, og hvis det er en gjeng i dagens Hip-Hop som jeg tror kan slenge sammen noe jeg vil like godt så er G.O.O.D. Music gjengen...

DontGetIt
04.04.12 20:30

G.O.O.D. Friday er tilbake!

Førstkommende fredag er endelig førstesingelen fra dette albumet her. Dytter T kan avsløre at tittelen er Mercy. Da er det bare å feste setebeltene...

DontGetIt
05.04.12 09:24

Følgende rappere velsigner mikrofonen på låta:

Pusha T, Big Sean, 2 Chainz og Kanye West

Kanye varmer opp med en annen låt, Theraflu (Tags). Vet ikke hva denne låtas framtid er.

(Innlegget ble redigert 05.04.12 09:30)

DontGetIt
05.04.12 09:39

Theraflu er for øvrig produsert av Hit-Boy, samme mann som har N*ggas in Paris.

SirMatta
SirMattaInnlegg: 434
05.04.12 16:04

OMG Kanye går hardt på Theraflu.

Når han åpner med å beskrive en middag sammen med Anna Winkour - redaktør hos Vogue(?) så er det bare å lene seg tilbake vitende om at dette er Kanye i sitt stormannsgale-ess.

Videre så er Kris Humphries referansen helt sinnsyk. Kanye spiller på at Humphries (mannen som var gift med Kardashian i 72 dager) spiller for Nets - laget Jay-Z eier - og at Ye ble forelska i Kim samtidig som Kris og Kim gifta seg, dermed truer han med at om Kanye hatt lyst, hadde han bedt Jigga om å droppe Humphries fra laget. 

Dope!

DontGetIt
06.04.12 09:56

(Innlegget ble redigert 06.04.12 10:01)

Ruud18
06.04.12 20:14

Btw...

http://www.complex.com/music/2012/04/kid-cudi-speaks-on-the-good-music-album-kanye-west-and-his-fans

Lydklipp nr. 2 fra intervjuet er mest on topic i denne tråden.

DontGetIt
02.05.12 07:52

Chief Keef - I Don't Like f. Kanye West, Pusha T, Big Sean & Jadakiss (G.O.O.D. Music REMIX)

Latterlig bra. Kanye gjør om en street record til et madderfakkings anthem. 

La dette albumet komme da.

Ruud18
04.05.12 17:31

Siden det ikke ser ut som om noen har skrevet om det her på forumet så kan det jo nevnes at selveste Q-Tip nylig signet med G.O.O.D. Music og at han også muligens skal være med på den kommende samleplata.

Hør han prate om det selv i det noen uker gamle intervjuet under...

http://www.complex.com/music/2012/04/q-tip-talks-good-music-deal-and-his-new-album-on-hot-97

DontGetIt
24.05.12 12:53

CRUEL SUMMER

På tide med en oppdatering.

Kanye gjør som på MBDTF og gir ut en film til dette albumet og. Både filmen og albumet har fått tittelen Cruel Summer. Pusha T slapp nettopp et av hans bidrag til kompilasjonsalbumet, Exodus 23:1 (f. The-Dream). Denne inneholder enda (1 og 2) noen subliminals mot Drizzy Drake. Noe som fikk Weezy til å utbryte følgende på Twitter i natt:

"fuk pusha t and everybody that loves em"

Morsomt om Wayne våkner fra skateboard-dvalen sin og heller slipper litt musikk i retning Dytter T.

Do not spread false reports. Do not help a wicked man by being a malicious witness. – Exodus 23:1

(Innlegget ble redigert 24.05.12 12:56)

freemasun
freemasunInnlegg: 4113
24.05.12 13:02
DontGetIt: "fuk pusha t and everybody that loves em"

Haha, greit. Hell Hath No Fury >>>>>>>>>>>>>> Carter 1-3.

DontGetIt
24.05.12 13:09
freemasun: Haha, greit. Hell Hath No Fury >>>>>>>>>>>>>> Carter 1-3.

Oi, det var en drøy påstånd. Er storfan av Clipse, og spesielt albumet du nevner her - men C II og III overgår nok HHNF ganske greit

freemasun
24.05.12 13:21
DontGetIt: Oi, det var en drøy påstånd.

Ehm.. ? Javel. Basèrt på antall ganger jeg har spilt HHNF kontra - mest sannsynlig alle tre - Carter, så favoriserer jeg the show stoppers her.

yoyosucka
yoyosuckaInnlegg: 460
24.05.12 13:34

Jeg er også storfan av Waynern, ikke så stor fan av Clipse, så jeg setter nok det krokodilletegnet andre vei..

mogiboy90
mogiboy90Innlegg: 264
24.05.12 15:48
DontGetIt: Oi, det var en drøy påstånd.

Er jo en personlig mening, altså ikke en drøy påstand i det hele tatt. Og er 100 % enig med freemasun, HHNF liker jeg myee bedre

(Innlegget ble redigert 24.05.12 15:49)

DontGetIt
24.05.12 17:03

Flisene florerer rundt deg. Det er min mening at det er drøyt å si at HHNF er bedre enn CII og III, ettersom sistnevnte album er ganske mye bedre enn hva P og M har klart. I.M.O. Jeez

Argumenter heller hvorfor HHNF er bedre. Skulle gjort det selv hadde jeg ikke vært begravet i historie.

Myril
MyrilInnlegg: 19505
25.05.12 00:31

Hadde vært morsomt om beefen hadde eskalert i stor skala der Jay og Kanye ble involvert.

freemasun
25.05.12 09:48
DontGetIt: Argumenter heller hvorfor HHNF er bedre.

Rent lyrisk har både Malice og T  mer å komme med - i motsetning til motsetningen i denne sammenhengen - enn bare metaforer og sammenligninger som om det skulle vært 1995. Og når de først serverer oss disse tingene så er det på et helt annet nivå og lengre fram i tid, enn f.eks. Weezy. For å bruke et snart utdatert uttrykk - de flower bedre begge to, og høres mer engasjerte ut i det de gjør. Språkbruken synes jeg er mer utbredt og velutviklet, enn bare begrenset til nærmest toaletthumor. Med fare for å høres overlegen ut, jeg synes de framstår som klokere. Konseptet er krystallklart, låtene følger en rød tråd men blir aldri ensformige, de holder seg tro til konseptet selv om de endrer stil nærmest på hver eneste låt, og det er aldri tvil om at dette er Clipse og Neptunes.

Og når det kommer til produseringen til Neptunes, helhetlig er nok HHNF en av de mest helstøpte skivene sånn sett siden Blueprint, en sånn skive vi sjangermessig får maks 4-5 av på tiåret. Den kommer til å overleve tidens tann langt utover motstanderne og kan lett nevnes som ètt av høydepunktene fra 2000-2010.

From the top of my head... Folk skriver avhandlinger om bl.a. Blueprint her inne, jeg må nok gi min om denne etterhvert.

DontGetIt
25.05.12 13:34

Noe jeg er jævlig lei av er at rappere kommer med såkalte sumbliminals. Har du noe å si, så si det for faen, i stedet for å ha muligheten til å feige ut hvis motstanderen har overtaket/ikke gidder å svare. Drake myrdet dessverre Common (som har en låt som Bitch In Yoo på samvittigheten) i løpet av ett vers i den såkalte "beefen" for litt siden, ved å sette fingeren på alt det latterlige ved å blant annet komme med linjer som kan tolkes i flere retninger. Derfor var det forfriskende at Wayne faktisk nevnte Pusha Ton ved NAVN i den mye omtalte tweeten.

My mommy told me never throw a stone and hide your hand - Jay Elec

(Innlegget ble redigert 25.05.12 13:37)

DontGetIt
25.05.12 13:54
freemasun: Rent lyrisk har både Malice og T  mer å komme med - i motsetning til motsetningen i denne sammenhengen - enn bare metaforer og sammenligninger som om det skulle vært 1995. Og når de først serverer oss disse tingene så er det på et helt annet nivå og lengre fram i tid, enn f.eks. Weezy. For å bruke et snart utdatert uttrykk - de flower bedre begge to, og høres mer engasjerte ut i det de gjør. Språkbruken synes jeg er mer utbredt og velutviklet, enn bare begrenset til nærmest toaletthumor. Med fare for å høres overlegen ut, jeg synes de framstår som klokere. Konseptet er krystallklart, låtene følger en rød tråd men blir aldri ensformige

Vel. Grunnen til at jeg hører på Pusha og Clipse er langt fra at de er så lyrisk dyktige. Grunnen er heller et kult lydbilde (du nevner jo Pharrell/Neptunes) og rappere som passer som hånd i hanske til dette. Tror ikke akkurat gutta kan forvente seg Nobels pris for litteratur for versene de skriver.

Nå har Lil Wayne vært shite siden 2008 med et par hederlige unntak, men fram til CIII er min mening at hans rap game var på et langt høyere nivå enn hva Pusha (og i hvert fall Malice) er. Det du kaller metaforer og sammenligninger "som det var 1995", og toaletthumor kaller jeg genistreker:

(The only time I will depend is when I'm 70 years old/That's when I can't hold my shit within, so I shit on myself/Cuz I'm so sick and tired of shitting on everybody else)

Det bunner vel egentlig ut i smak. Men flow (utdatert ja!) er vel noe som kanskje kan diskuteres objektivt. Her er min mening at Wayne føles 100x mer naturlig ut på beaten, har muligheten til å switche up (utdatert nr. 2) flowen; altså at han har mer å spille når det gjelder hvordan han rapper, og ikke minst har han mer variasjon av innhold enn stort sett "coke rap". Behersker alle slags beats, fra hardere (John) til mer mellow (Tie My Hands). Ingen av disse har utmerket seg som battlerappere, så det kunne jo vært interessant å se noen låter bli slengt ut.

Kort fortalt er diskografien til Wayne (C 1-3) langt bedre enn hva Clipse har å stille med, selv om jeg er fan av sistnevntes HHNF og TTCD fra det Herrens år 2009.

IMO.

EDIT: for mogiboy og eventuelle andre så glemte jeg og avslutte innlegget med "imo"

(Innlegget ble redigert 25.05.12 13:57)

freemasun
25.05.12 14:47
DontGetIt: Kort fortalt er diskografien til Wayne (C 1-3) langt bedre enn hva Clipse har å stille med, selv om jeg er fan av sistnevntes HHNF og TTCD fra det Herrens år 2009.

Dette sitatet først og fremst: Du burde obviously ta en lytt på Lord Willin', med selve anthemet fra 2002, "Grindin'".

Grunnen til at jeg hører på Pusha og Clipse er langt fra at de er så lyrisk dyktige.

Skal jeg gidde å høre ei låt så burde produksjonen være tight, det er et must. Men disse gutta er èn av få som klarer å engasjere meg uten at beaten kommer i forkant. Vil jeg høre fet Neptunes-beat uten å ta hensyn til vokalen kan jeg liksågreit snurre Kelis - "Milkshake". Og jeg skulle gjerne quota en eller to valgfrie bars fra f.eks. HHNF, men det er urettferdig ovenfor de andre. De sjonglerer bars og puns og flerstavelses-rim som om de kom ut morras dåse med flowersticks og ordbok.

Behersker alle slags beats, fra hardere (John) til mer mellow (Tie My Hands).

Hvis dette var ment som et forsøk på å fremstille Weez som mer allsidig så faller den om død umiddelbart on delivery. Spennet mellom f.eks. "Trill", "Mr. Me Too" og "Nightmares" er relativt bredt. Nok sagt.

Dwayne 'Mr. Me Too' Carter skøyt nok seg selv i leggen med den uttalelsen der - i alle fall for min del.

DontGetIt
26.05.12 09:56
freemasun: Hvis dette var ment som et forsøk på å fremstille Weez som mer allsidig så faller den om død umiddelbart on delivery. Spennet mellom f.eks. "Trill", "Mr. Me Too" og "Nightmares" er relativt bredt. Nok sagt. Dwayne 'Mr. Me Too' Carter skøyt nok seg selv i leggen med den uttalelsen der - i alle fall for min del.

Jeg sier ikke at Clipse ikke har flere stiler - men hvor godt de behersker disse stilene, kontra Weezy, er for meg en annen ting.

Mr. Me Too er for øvrig en ganske døv disselåt.

IMO

DontGetIt
26.05.12 10:01

Da har alles hoggestabb Lil Wayne svart på Pushas låt. Props til han for faktisk å nevne Dytteren ved navn.

Lil Wayne - Goulish

PS: DJ Skee melder at Pusha Ton har en låt klar ganske snart, med en STOR feature. Kan det være Jigga? Nja.. Er nok ikke Kanye, han og Wayne er for gode venner..Vi får se.

PS2: Det ryktes at Exodus 23:1 kanskje er fra Pushas soloalbum.

(Innlegget ble redigert 26.05.12 10:01)

DontGetIt
26.05.12 11:49

Det har vel vært oppe noen ganger nå, men fyfaen som Wayne har falt av. Exhibit A:

Lil Wayne - S.A.S.A.R.A.F. (Skate And Smoke And Rap And Fuck) er en låt som ble sluppet nå. Jesus Christ!!

freemasun
04.06.12 08:29
DontGetIt: Lil Wayne - S.A.S.A.R.A.F. (Skate And Smoke And Rap And Fuck)

Weezy gone Bizarre.

Menmen, når man er så langt oppe, så er veien ned enda lengre. Veldig mye lengre.

DontGetIt
06.07.12 20:02

Kanye West & Pusha T - New God Flow

Plata blir bra, ser vi.

DontGetIt
06.07.12 20:05

Ellers har Mercy-låta solgt til platina.

freemasun
21.08.12 07:53
DontGetIt: Ellers har Mercy-låta solgt til platina.

Hood-banga. Lett å gå HAM til denne mens man gjør random shit, gjerne med headphones så man er i sin egen transe.

"New God Flow". Pusha slutter aldri å overraske. Og den beaten, på no Beautiful Twisted College-shit.

(Innlegget ble redigert 21.08.12 07:53)

DontGetIt
01.09.12 21:20

Da internetz skal ha det til at dette er tracklist:

01. To The World (Kanye West & R. Kelly)
02. Clique (Kanye West, Jay-Z & Big Sean)
03. Mercy (Kanye West, Big Sean, Pusha T & 2 Chainz)
04. New God Flow (Kanye West, Pusha T & Ghostface Killah)
05. The Morning (Raekwon, Pusha T, Common, 2 Chainz, CyHi Da Prynce, Kid Cudi & D’Banj)
06. Cold (DJ Khaled)
07. Higher (The-Dream, Pusha T & Ma$e)
08. Sin City (John Legend, Travi$ Scott, Teyana Taylor, CyHi Da
Prynce & Malik Yusef)
09. The One (Kanye West, Big Sean, 2 Chainz & Marsha Ambrosius)
10. Creepers (Kid Cudi)
11. Bliss (John Legend & Teyana Taylor)
12. Don’t Like. (Kanye West, Chief Keef, Pusha T, Big Sean & Jadakiss)

Tviler egentlig på at denne er ekte. Cold skulle visstnok ikke være på albumet, og de utsatte vel også albumet for at Mos Def skulle blesse mic'en. Men han er ikke på denne... I tillegg ser jeg ingen Q-Tip, og til slutt kan nok ikke Kanye gi ut Don't Like-låta på en offisiell utgivelse, da mannen bak originalbeaten (Young Chop) ikke likte remixen

(Innlegget ble redigert 01.09.12 21:25)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester