Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Slaughterhouse - Welcome to: Our House

NYTT TEMA
Myril
MyrilInnlegg: 19505
20.02.12 18:21

Har utgivelsesdato 15. mai.

Eneste som er 100% bekreftet når det gjelder features / producers er at Eminem selvfølgelig er på albumet.

Denne sangen ble sluppet i dag

Monsters In My Head

De rapper over Game sin sang, med samme navn. Denne sangen er på Crooked I sin mixtape som kommer en gang i Mars.

Venter spent på singelen deres som bør være rett rundt hjørne....

Swingpjatt
SwingpjattInnlegg: 6192
20.02.12 21:14

Håper på no Blaze, ALC og Arab bak spakene.

Cunninlynguits
CunninlynguitsInnlegg: 722
21.02.12 14:28

Mens jeg håper de holder seg til bare en produsent, men det skjer garantert ikke.

SirMatta
SirMattaInnlegg: 434
21.02.12 15:35

Vil ha Alchemist og Kendrick på skiva. K-dot virker ikke like sannsynlig, men gud hvor rått det ville vært.

DontGetIt
DontGetItInnlegg: 3471
02.03.12 20:08
Swingpjatt: Arab bak spakene.

Hammer Dance

Araab kommer korrekt med denne beaten - selv om han sampler KoRn.

Mors_hjemmelagede
Mors_hjemmelagedeInnlegg: 1506
07.03.12 15:39
DontGetIt: Hammer Dance

Kul låt, dette. Liker Joell Ortiz sitt vers best. Royce gjør det greit på hooket, men jeg skulle gjerne heller ha hatt et vers av han enn av Budden på denne her.

facebo1996munyampara
facebo1996munyamparaInnlegg: 34
13.03.12 21:46

hva synes dere om denne sangen har folkens, trenger bare støtte og hjelp, er bare en nybegynner med rap , akkruat startet for 3 måned siden og denne er min 3 sang jeg øver og øver hvar dag :)) ?                      

http://www.youtube.com/watch?v=xudIIPj9gbU&feature=youtube_gdata

DontGetIt
22.03.12 11:18

Hvordan rangerer dere artistene i Slaughterhouse?

Jeg har alltid hatt Royce som en favoritt. Allikevel har Joe Budden det siste året spyttet flammer på flammer, og Mood Muzik-serien har virkelig gått rett hjem hos meg. Derfor blir rangeringen min slik:

1) Joey
2) Royce
3) Joell
4) Crook

Mors_hjemmelagede
22.03.12 12:47
DontGetIt: Hvordan rangerer dere artistene i Slaughterhouse?

Vel. Vanskelig spørsmål. Rangering i  forhold til hva? :) 

Joe Budden lager bedre låter enn Crooked I, og tekstene hans er som regel jævlig gode, fordi det er så mye sannferdighet, brutal ærlighet, refleksjon og poengterte vittigheter i dem.

Crooked er fortsatt en av de aller beste rapperne der ute. Han er på Ems og Chinos nivå hva gjelder multis. Og kvaliteten på referansene hans, og ikke minst ordspill, er helt utrolig. 

Joe Buddens punchlines er det ofte substans i. Han biter, eller slår, fra seg med tekstene sine. Han har gode introspektive og psykologiserende låter. Han er fantastisk til å skrive disselåter. Og han har generelt reflekterte og smarte tekster.

Men Joe Budden er absolutt ikke blant de beste rapperne rent teknisk, og sjøl om jeg digger mange av enkeltlåtene hans, så er ikke albumene hans noe jeg ofte spiller fra start til slutt, da de mangler en rytmisk lekenhet som jeg foretrekker at er tilstedeværende på hiphop-plater. (Følelses- og stemningsregisteret er det derimot ikke noe å si på.) Og der er Royce og Crooked konger på haugen, sjøl om sistnevnte ikke til nå har vist seg som noen spesielt minneverdig låtskriver.

Joell har gitt ut et par bra soloalbum, som likevel absolutt ikke er klassikermateriale. Han er en god rapper, som skinner godt av og til. Han er best når han snakker om sin egen bakgrunn, og hvordan andre ikke er ærlig om hustlingens realiteter og bare er imagerappere. Han har også god humor og er troverdig og god i sine sosialrealistiske tekster. 

Royce er Royce. En av de beste. Punchlines. Flow. Stemmebruk. I verdensklasse. Og mannen kan skrive seriøse låter om han barre gidder. På det gjevne er han bedre enn Eminem. Blei litt skuffa over det siste albumet hans. 

Som rapper : 1 Royce da 5'9,  2 Crooked I,   3 Joell Ortiz, 4 Joe Budden 

Som låtskriver: 1 Joe Budden/Royce da 5'9 (veldig forskjellige, men likevel), 2 Joell Ortiz, 3 Crooked I.

Som soloartister all over, album og mixtaper: 1 Royce da 5'9, 2 Joell Ortiz/Joe Budden, 3 Crooked I.

Freestyles: 1 Crooked, 2 Royce, 3 Budden, 4 Ortiz.

Gjestevers: 1 Crooked & Royce, 2 Budden & Ortiz. 

På slaughterhouselåtene: Alle. Digger dem sammen, og alle skinner bedre enn de andre på noen låter. 

DontGetIt
22.03.12 16:21
Mors_hjemmelagede: Vel. Vanskelig spørsmål. Rangering i  forhold til hva? :)

Det er vel et relativt enkelt spørsmål. Hvem liker du best i Slakterhuset? Noe jeg ser du er i full stand til å svare på.

(Innlegget ble redigert 22.03.12 16:21)

Myril
22.03.12 17:01

Royce > Budden > Crooked I / Ortiz

Selv om Royce ikke er like god som for noen år siden, er han fortsatt min favoritt blant de. Klarer ikke skille Crooked I og Ortiz.

SirMatta
SirMattaInnlegg: 434
28.03.12 13:02

1. Crooked

2. Royce, Budden, Ortiz

Umulig å rangere. Du får så mye bra fra hver av dem.

Crooked er kanskje den beste tekniske rapperen i gruppa.

Royce er Royce. Han slapp en EP sammen med Em, det sier sitt.

Joell er utrolig morsom og smart med vendinger.

Budden er dritsmart. Mange "double entendres". 

Myril
21.04.12 17:44

SH kommer til Oslo 26. mai

https://www.billettservice.no/checkout/event.php?eventId=OJD26052&l=NO&EVNT=OJD26052&STAGE=1&C=

Videoen til "Hammer Dance" kommer senere i dag også.

og... albumet har fått ny utgivelsesdato, 12. juni.

Mors_hjemmelagede
21.04.12 19:44
Myril: SH kommer til Oslo 26. mai
Kult, Myril. De begynner jo å få en ganske bra låtkatalog etterhvert. Blir sikkert en rå konsert.

(Innlegget ble redigert 21.04.12 19:47)

freemasun
freemasunInnlegg: 4113
23.04.12 08:44

Rent holdnings- og stemmemessig så har jeg alltid ansett som Royce og Joey som tungvektere i crewet her, men med Joell og Crook like i hælene.

Nå har jeg ikke hørt allverden fra dem samlet, så skal egentlig passe meg for hva jeg sier.

Fint om noen kunne kroket meg opp med førsteskiva..

freemasun
DontGetIt
26.04.12 17:18
freemasun: Neste singel fra skiva.

Denne synes jeg overhodet ikke var noe særlig. Råkjipe Cee-Lo bidrar sterkt til å ødelegge denne. Nei, dette er ikke retningen jeg helst ser Slaughterhouse gå.. 

Skjønner at det er et radio-frieri, men det får da være måte på.

freemasun
27.04.12 11:00

Dette var nok ikke helt det jeg hadde sett for meg heller, nei. Nå hadde jo da jeg ventet meg Cee-Lo à la Goodie Mob/Dungeon Family-2001-style, ikke The Ladies Man med "Rhythm Of The Night" som grunnlag.

Mors_hjemmelagede
27.04.12 21:44
Dette var noe av det jævligste jeg n
Mors_hjemmelagede
27.04.12 21:45

Dette var noe av det jævligste jeg noensinne har hørt.

Gutta har uttalt at denne skiva skulle være mye bedre enn debutten. Om denne låta er med på Shady-debutten kommer jeg aldri til å orke å spille hele albummet fra start til slutt.

Der røyk den sjansen for en klassiker.

Jeg ser heller ikke hvem det er meninga at låta faktisk skal appelere til. Tror faktisk at de faller mellom stolene med denne.

Er det flere låter av denne typen så er det veldig trist, og ikke minst latterlig

Førstesingelen var kul. Denne var grusom.

freemasun
25.05.12 13:39

Tou Scene i Stavanger i går, Garage i Bergen i kveld, og John Dee i Oslo i morgen!

Noen som har vært/som skal?

DontGetIt
25.05.12 13:58
freemasun: Noen som har vært/som skal?

Jeg vurderte å dra tidligere til Oslo (skal Watche' Tronen på mandag), men eksamenslesing hindret dette. Blir sikkert fett. 

(Innlegget ble redigert 25.05.12 13:59)

Myril
25.05.12 21:42

Hadde dratt hvis de var i Trondheim.

Mors_hjemmelagede
02.06.12 09:34

Noen som har hørt noe mer om albumet?

Shady Records og markedsføring altså. Det er jo knyst like før albumet etter sigende skal sleppes.

Har fortsatt høye forventninger til albumet, og gleder meg til å høre det i sin helhet.

Myril
02.06.12 13:34
Mors_hjemmelagede: Noen som har hørt noe mer om albumet? Shady Records og markedsføring altså. Det er jo knyst like før albumet etter sigende skal sleppes. Har fortsatt høye forventninger til albumet, og gleder meg til å høre det i sin helhet.

Selv om de faktisk ikke har sagt noe offisielt, så har alle medlemmene hintet at albumet får endret utgivelsesdatoen sin til slutten av juli.

Har gått rykter (som jeg faktisk tror på, da de kommer fra en troverdig person) om en sang feat Eminem og Skylar Grey som skal være den nye singelen. Hvis de har tenkt og faktisk få en "hit", så er nok veien der å gå.... Den nye singelen "My Life", suger greit...

Mors_hjemmelagede
02.06.12 19:12

Jævlig skuffende med en ny utsettelse. Håper snart at det lekker :P

Eminem på ny singel kan generere interesse, men håper ikke kara slutter å samarbeide med andre relevante rapartister, fordi om de er signa til superstjernas label.

freemasun
04.06.12 09:37
Mors_hjemmelagede: Eminem på ny singel kan generere interesse, men håper ikke kara slutter å samarbeide med andre relevante rapartister, fordi om de er signa til superstjernas label.

Em er ikke like relevant for huene som for 10-12 år siden, og da Slaughter allerede har fire kjemper som skal krangle om mikrofontid på èn låt, så er det ikke mye rom for en femte bidragsyter kjenner jeg. Nei, slipp gutta løs på en killer beat eller to, så er det i boks, så er hypen tilbake.

Mors_hjemmelagede
04.06.12 14:06
freemasun: Nei, slipp gutta løs på en killer beat eller to, så er det i boks, så er hypen tilbake.

Det hadde helt klart vært det kuleste om de bare kjørte på som tidligere, og fokuserte på å skape entusiasme blant hodene 

Er også enig i at de ikke trenger flere enn fire dyktige rappere. Likevel synes jeg at det er kult når de prøver å kjøre i litt forskjellig landskap, og ikke binder seg for mye opp til en bestemt retning. Synes debutten var varierende og fin.

Da slaughterhouse kom gav de uttrykk for å være representanter for en brei hiphop-kultur, hvor et mål var å forene lyriske krefter, på bekostning av å være strenge på tematikken. I intervjuer nå framstår det mer som om de gjør dette for seg sjøl. Hvilket er helt flott, så lenge de ikke ofrer den kunstneriske integriteten for lett-tjente penger.

Og dette kommer de neppe til å gjøre. Helt. Eller i veldig stor grad. Men garantert mer enn på debutten. 

Eminem mener jeg fortsatt er en av de aller beste rapperne der ute. Fyren har virkelig skills, både i forhold til rim og rytme, orsdspill, fortellerteknikk og det å overføre følelser til ei låt. 

Synd han skusler bort mye av materialet sitt på å sutre og å rope og å rappe om ganske så ubetydelige ting, som han attpåtil allerede har tatt for seg mange ganger før.

Er spent på hva han kommer med framover

For:

Eminem på sitt beste > det aller meste som kommer ut

Ser likevel dårlig hvordan han skal fungere som plattform for andre artister, med unntak av å generere interesse, og da slik du hevder ikke primært blant rapfansen, men blant mer generelle musikklyttere. 

Myril
04.06.12 22:32
freemasun: Nei, slipp gutta løs på en killer beat eller to, så er det i boks, så er hypen tilbake.

Hypen tilbake? Hypen må vel ha eksistert før en gang før en slik situasjon er mulig...

De vil ikke oppnå kommersiell suksess (som må være hele poenget med å signere til en major) i dagens hiphop verden med mindre de bruker Eminem eller noen andre MONSTER artister.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester