Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Big K.R.I.T. - 4evaNaDay

NYTT TEMA
Swingpjatt
SwingpjattInnlegg: 6202
05.03.12 21:43

Ny skive fra Krit fortjener egen tråd. Mens vi venter på det offisielle studioalbumet som Krit skal gi ut på Def Jam, så gir han altså oss denne mixtapen. Og i samme stil som de forrige "mixtapene" til Krit, så er det her bare originale og nye sanger her (så det kan regnes som album, imo).

http://www.sharebeast.com/qf0vp8wqgsci

http://www.mediafire.com/?kijl5bhqblupcth

Har ikke hørt ferdig enda, men dette virker som nok et flott prosjekt fra raps beste nykommer.

Rusty_Ryan
Rusty_RyanInnlegg: 12704
06.03.12 12:20

Har hørt på denne siden den kom i går, og fy faen som den vokser på meg. Var usikker på de første gjennomlyttingene, men innser nå hvor gjennomført kvalitet KRIT igjen leverer. Jeg elsker det.

Å kalle dette en mixtape er nesten en skam, da dette på linje med de to foregående tapene "KRIT Wuz Here" og "ReturnOf4eva" enkelt kunne blitt betegnet som album.

Sounden til KRIT er så utrolig befriende og behagelig, særlig  i disse tider da hiphop kan være jævlig masete og kommersielt. Det er en stor prestasjon at han produserer alt selv, og ikke har noen features. Bare KRIT i rått format. Herlig.

Favorittlåter per nå er "Yesterday", "1986" "Sky Club" "Package Store" "Red Eye" "Me and My Old School" og "Handwriting", men egentlig digger jeg alle låtene. Årets mixtape kom nok allerede nå.

MockingSmock
MockingSmockInnlegg: 1060
06.03.12 12:52

Dette har nesten blitt en klassiker for meg allerede. Som du nevner over her, så er det herlig med en som skiller seg ut fra det kommersielle. 

Produksjonen er også klasse. Blir vel uten tvil en av årets mixtaper. 

Cunninlynguits
CunninlynguitsInnlegg: 722
06.03.12 23:26

K.R.I.T. leverer igjen! Dope som faen

GhettoGutt
GhettoGuttInnlegg: 671
07.03.12 09:32

Digg å høre på fra første lytt, instant classic dette her. Stor takk til Swing for å gjøre meg oppmerksom på Krittern! (no gutteklubb)

Elninodeoro
ElninodeoroInnlegg: 2253
07.03.12 11:21

Enig med alle over her, fantastisk tape! 

Ruud18
Ruud18Innlegg: 2845
07.03.12 15:47
Swingpjatt: Og i samme stil som de forrige "mixtapene" til Krit,

Hvilke andre mixtaper har han gitt ut i tillegg til denne og Return Of 4eva ?? Har ikke fått sjekket ut denne karen ennå, men skjønner nå etter hype'en overalt hvor det prates om rap-musikk at det er på tide at jeg gjør det. 

Tenkte e egentlig å starte på begynnelsen som vanlig, men tror jeg bare hiver meg over 4evaNaDay slik at jeg for en gangs skyld har LITT mulighet til å henge med på alt det rykende ferske som foregår innen hiphop. Så sjekker jeg ut tidligere ting senere...

Keiser_Snitt
Keiser_SnittInnlegg: 532
07.03.12 16:46
Ruud18: Hvilke andre mixtaper har han gitt ut i tillegg til denne og Return Of 4eva ??
2005: See Me on Top 2005: See Me on Top II 2006: Hood Fame 2008: See Me on Top III 2009: The Last King 2010: K.R.I.T. Wuz Here 2011: Return of 4Eva 2011: Last King 2: God's Machine 2012: 4evaNaDay

Jeg har kun hørt de 4 siste, men de er jo alle på et usedvanlig høyt nivå til å være mixtapes

Swingpjatt
07.03.12 17:15
Ruud18: Hvilke andre mixtaper har han gitt ut i tillegg til denne og Return Of 4eva ??

Som nevnt over her så har han har gitt ut mange mixtapes, men de eneste du trenger å bry deg om er K.R.I.T. Wuz Here (2010), Return of 4Eva (2011) og den nye (4evaNaDay). Mixtapene før det har vært typisk mixtapes hvor han rapper over andre sine beats og i tillegg har med noen få egne sanger, men de tre nevnte er mer som album, og har kun original produksjon (av KRIT selv).

Har hørt en del på skiva nå, og det var like smooth som forventet. Føles som en fortsettelse Return of 4Eva og konseptet på albumet funker veldig bra. Syns ikke høydepunktene her er ikke like bra som på Return, men de er rett under (tror han har spart på det aller beste til Live from the Underground), og albumet føles mer konsist (største minuset til R4E var at det var litt for langt).

Favoritter akkurat nå: Yesterday, 1986 (min nye anthem, 86’ til infinity!!), Red Eye, Temptation, The Alarm.

4.37/5

Det at han bruker så mye tid og tanke på en mixtape, og gir ut så bra musikk gratis gjør at jeg får enda større forventninger til albumet (får bare håpe at Def Jam ikke fucker det opp, virker litt slik når man hører på Handwriting)

(Innlegget ble redigert 07.03.12 17:21)

Ruud18
Ruud18Innlegg: 2845
07.03.12 17:20

Tror ikke jeg gidder å grave lenger bak enn K.R.I.T. Wuz Here heller.

Men litt spesielt at han det siste året har blitt regnet som en nykommer i flere sammenhenger, når han har holdt på og gitt ut ting flittig i syv år...

Swingpjatt
07.03.12 17:25
Ruud18: Men litt spesielt at han det siste året har blitt regnet som en nykommer i flere sammenhenger, når han har holdt på og gitt ut ting flittig i syv år..

Ingen hadde hørt om han før K.R.I.T. Wuz Here som kom ut for to år siden, og han har enda ikke gitt ut et offisielt album.

(Innlegget ble redigert 07.03.12 17:25)

LoveJones
LoveJonesInnlegg: 4879
07.03.12 20:45

Som jeg har sagt før er det noe med rappingen til K.R.I.T. som gjør meg litt uengasjert. Han har god flow, men det blir litt monotont og innimellom litt masete likevel.

Tenkte bare å begynne med det negative siden gutteklubben runker i ring her. Synes mixtapen høres veldig bra ut, første inntrykk er faktisk at dette er det beste fra Krittkanten så langt. Produksjonsmessig er han jo en ener om dagen. Den forrige teipen hans var fin, den, men altfor lang, litt ujevn og ikke like organisk som denne virker å være. Høres veldig mellow ut det her, med fløyter, saksofoner og det hele.

(Innlegget ble redigert 07.03.12 20:46)

CrazyNoise
CrazyNoiseInnlegg: 5938
07.03.12 21:59

Er vel ikke så mye annet å si enn at jeg må sjekke ut denne. Har lastet ned, men jeg må jo få tid til å høre på også....

Swingpjatt
yoyosucka
yoyosuckaInnlegg: 460
09.03.12 11:00
CrazyNoise: Er vel ikke så mye annet å si enn at jeg må sjekke ut denne. Har lastet ned, men jeg må jo få tid til å høre på også....

Word, kommer tilbake med rapport når jeg får sjekket ut mer. Det jeg liker aller best med Krit er hvordan han payer dues til klassisk sørstatsmusikk uten at det høre utdatert ut. Tror nok absolutt denne kan falle i smak hos meg.

Yawn
YawnInnlegg: 695
11.03.12 16:42

Chille greier dette her.. Synes nok også at "Return of 4Eva" var hakket bedre, og det er kanskje sånn som Swingpjatt nevner at han sparer det beste for Def Jam- skiva.. Dette er uansett et helstøpt prosjekt, digger coveret med konseptet "bar versus bedehus", "booze versus bibel" også videre.. En ting som har irritert meg litt er at han har en tendens til å kutte låtene litt tidlig (låtene er vel i gjennomsnitt drøye 3 minutter lange), etter at vers/refreng er fullført. Det er vel ingen tvil om det er produksjonen som er hans sterkeste side, og han burde derfor kanskje la instrumentalene "fade" saktere ut mot slutten av låtene (hvisdereskjønnerhvajegmener).. Høres kanskje ut som flisespikkeri, er uansett storfornøyd..

Mors_hjemmelagede
Mors_hjemmelagedeInnlegg: 1506
11.03.12 22:13

Har lasta ned, og lagt inn på mp3-spilleren. Hører litt på den på winamp nå, og liker godt de låtene jeg har hørt til nå. Chille beats og relativt stødige raps. Skal spille den mye på bussen og lignende framover, så får jeg eventuelt komme med en skikkelig vurdering av låtmaterialet siden.

facebo1996munyampara
facebo1996munyamparaInnlegg: 34
13.03.12 21:26

hei hva synes dere om denne sangen hvor henn burde jeg dele den for å få visninger takk , er bare en nybegynner med musikk og dette er 3 sangen min.?

http://www.youtube.com/watch?v=xudIIPj9gbU&feature=youtube_gdata
LoveJones
LoveJonesInnlegg: 4879
17.03.12 14:10

Synes dette avsnittet fra Pitchfork-anmeldelsen oppsummerer litt av det jeg sliter med hos K.R.I.T., og har prøvd å sette ord på et par ganger:

"The problem with K.R.I.T.'s rapping is not that he lacks a personality; it's that he refuses to settle into the one he has. When he insists on play-acting like a heartless pimp, it doesn't suit him, and on 4Eva, his Pimp C impersonation has grown so slavish that it's downright distracting. He does not sound like the kind of soul who would be welcome, or comfortable, at a "Player's Ball", but he raps about it on "Boobie Miles", after sneering at the girl in his passenger seat as a gold digger. Some rappers can balance on the knife edge between consciousness and ignorance, but K.R.I.T. is not one of them. Not everybody can be Pimp C, and he muddies his image when he veers into this territory."

Når det er sagt synes jeg fortsatt 4evaNaDay er en fin plate.

DontGetIt
DontGetItInnlegg: 3471
17.03.12 14:31

Ikke like bra som ReturnOf4Eva, men er likevel bedre enn 90 % av annet som gis ut om dagen. Plata på Def Jam MÅ jo bare bli bra.

Keiser_Snitt
Keiser_SnittInnlegg: 532
01.05.12 12:19

Tittelsporet har fått video, i tillegg skal K.R.I.T. Wuz Here og 4eva N a Day gis ut i fysisk format. Her finner du hvertfall førstnevnte. I den anledning slipper han også en bonuslåt til Krit Wuz Here.

Rusty_Ryan
Rusty_RyanInnlegg: 12704
01.05.12 15:08
Keiser_Snitt: Tittelsporet har fått video

Fet video. Fet sang. Gleder meg som en unge til Live From The Underground!

CrazyNoise
01.05.12 22:39

Finfin skive. Ingen tvil om at Krit er noe av det mest lovende av artister i 2012. Jeg er ikke like nære at det går for meg som en del andre i tråden, men dette er utvilsomt flotte saker. DefJam-albumet blir forhåpentligvis veldig stas.

CrazyNoise
01.05.12 23:08
Keiser_Snitt: , i tillegg skal K.R.I.T. Wuz Here og 4eva N a Day gis ut i fysisk format. Her finner du hvertfall førstnevnte. I den anledning slipper han også en bonuslåt til Krit Wuz Here.

Det der var jo helt supert. Bestilte akkurat combopakka med begge skivene til 20 dollar pluss 12 i shipping. Fresh deal!

freemasun
freemasunInnlegg: 4295
02.05.12 13:00

Og just like that, så kom "4EvaNaDay"-musikkvideo!

(Innlegget ble redigert 02.05.12 13:06)

Klikk for å gå tilbake til toppen