Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Leave that shit alone

NYTT TEMA
CrazyNoise
CrazyNoiseInnlegg: 5899
05.06.12 09:49

Hva har vært de mest irriterende trendene eller gimmickene i rap? de jeg kommer på akkurat nå er:

Fake jamaica-aksent/raggaaksent blandet med ekstra dyp raspende stemme

diggedydiggedydiggedydiggedy-das efx

freemasun
freemasunInnlegg: 4113
05.06.12 10:52

Den back-like-cooked-crack-gimmicken som Dipset drev med for et halvt ti-år siden, som sammen med sørstatsbølgen spawna alle disse snørrunga, Gucci Mane, Plies, Young Joc etc.

808s & Heartbreaks-"rappere". Som Drake. Lil' Wayne er også på god vei til å bli en.

At alle "store" skulle introdusere sine egne grupper. FlipMode Squad, D12, Bravehearts, Theodore Unit, Pimp $quad Click, Disturbing Tha Peace... Noen fler?

David Guetta.

OpplestOgVedtatt
OpplestOgVedtattInnlegg: 210
05.06.12 17:33

Indie eller house-crossovers av type Flo Rida/Guetta/Foster The People-kommersialisme, ikke av love to the game (yeah veit, harry)

"Dype" tekster med samme motivasjon

Røykelåter i 2012

freemasun
06.06.12 08:19
OpplestOgVedtatt: Røykelåter i 2012

Tenkte jeg skulle adresse that one. Gjøre karriere av den weed-carrier-gimmicken. Spliff Star, Memphis Bleek, Terror Squad, Junior Mafia, G-Unit..

Myril
MyrilInnlegg: 19505
06.06.12 16:16
freemasun: Tenkte jeg skulle adresse that one. Gjøre karriere av den weed-carrier-gimmicken. Spliff Star, Memphis Bleek, Terror Squad, Junior Mafia, G-Unit..

G-Unit? De var / er da ingen "weed gruppe".

Trap beats.

SirMatta
SirMattaInnlegg: 434
06.06.12 23:50

B.O.B

freemasun
07.06.12 08:48
Myril: G-Unit? De var / er da ingen "weed gruppe".

Ikke "weed gruppe" - carriers. Hva annet skulle han plutselig med en drøss half-ass rappere som fikk tilnærmet null satsing og oppbacking.

"Jeg har ikke snakket med Lloyd Banks på 6 måneder" - 50.

LoveJones
LoveJonesInnlegg: 4879
08.06.12 13:08
freemasun: At alle "store" skulle introdusere sine egne grupper. FlipMode Squad, D12, Bravehearts, Theodore Unit, Pimp $quad Click, Disturbing Tha Peace... Noen fler?

Dette er jeg veldig enig i.

Er til dels enig i det med røykelåter også - har gått sport i det i det siste fordi man vet at folk liker det. Men så er det da også mange silky smooth låter av det kaliberet.

yoyosucka
yoyosuckaInnlegg: 460
08.06.12 13:56

Faen, halvparten av låtene jeg hører på handler om that dank smoke! Er ikke så mange trender jeg ikke liker. Technotrenden har vel dødd ut, men den synes jeg var kjip..

freemasun
11.06.12 14:04
LoveJones: Men så er det da også mange silky smooth låter av det kaliberet.

Det er det. Som regel de som gir en blanke og ikke prøver å høres kul ut, i motsetning til noen andre, som jeg tror OpplestOgVedtatt tenkte på.

Det samme går for hostesaft-låter. Noen smooth, noen ikke så smooth. Det var også litt av en gimmick.

OpplestOgVedtatt
OpplestOgVedtattInnlegg: 210
11.06.12 21:05
freemasun: Det samme går for hostesaft-låter.

Nokså relevant - jeg har enda ikke funnet en chopped and screwed-låt jeg liker. Har jeg bare vært uheldig, eller er hele konseptet grusomt?

CrazyNoise
11.06.12 21:46
OpplestOgVedtatt: jeg har enda ikke funnet en chopped and screwed-låt jeg liker. Har jeg bare vært uheldig, eller er hele konseptet grusomt?

Synes ikke screwed er grusomt, men det kan bli fryktelig kjedelig. Jeg har et par DJ screw-album, og de synes jeg er knall. Det er noe med hvordan han mikset sammen låtene og skapte stemning. Det var jo en periode da alle sørstatsalbum ble solgt som 2CD-utgaver, og de C&S-diskene har jeg aldri giddet høre på.

Men jeg husker mange sene kvelder da jeg gikk hjem fra studentfest med DJ Screw på ørene, høyt. det var fantastisk

Du trenger to DJ Screw-plater. All Screwed Up og 3 n da mornin.

dette er den første screw-låta jeg hørte: Point Blank -My mind went blank. Den synes jeg er drittøff

NoobSaibot
NoobSaibotInnlegg: 8436
02.08.12 16:25

Én ting som plager meg er artister som ved sin første låt eller sitt første album forteller i intervju at "jeg er ikke your average one-hit-wonder, jeg har kommet for å bli. Jeg skal jobbe hardere enn de fleste andre der ute, så se fram til mange gode utgivelser fra meg de kommende årene".

Så hører man aldri fra artisten igjen, og det viser seg at det ble med kun den ene låta eller albumet og det ene intervjuet...

PerryAnnunziata
PerryAnnunziataInnlegg: 4463
02.08.12 19:39
NoobSaibot: Så hører man aldri fra artisten igjen, og det viser seg at det ble med kun den ene låta eller albumet og det ene intervjuet...

Chingy er vel det "beste" eksemplet på det. Right Thurr.....

....og adios.

Kriss Kross forsvant vel også ganske fort etter hoppesangen.

NoobSaibot
04.08.12 17:13
PerryAnnunziata: Chingy er vel det "beste" eksemplet på det. Right Thurr.....

Sist jeg sjekket opp på Chingy tror jeg han hadde gitt ut tre album etter Jackpot, og det er jo et brukbart antall. Jeg snakket om artister som faktisk blir stående med kun det første albumet etter å ha lovet gull og grønne skoger, ikke artister som "bare" faller av kvalitetsmessig etter debuten.

Zigzag0040
Zigzag0040Innlegg: 536
09.08.12 14:58

Jeg hater den New school flowen. Høres så amatør ut som ræppens hits for kids. Snakker om de som er hot nå, lil wayne, young monkeys and all dat bullshit. Same shit som spilles på utesteder og vorser. Jeg må sitte med headphones på vors lissom. Virker som dagens publikum tiltrekkes av whackness. Wiz Khalifa er Snoop i en whack version. French Montana can suck it too, håper X-raided kommer ut og begynner og skyte folka hahaha 

CrazyNoise
09.08.12 15:18
Zigzag0040: håper X-raided kommer ut og begynner og skyte folka hahaha

Er det ikke bedre om big lurch kommer ut og spiser dem opp i stedet?

Zigzag0040
Zigzag0040Innlegg: 536
11.08.12 04:25

Så lenge vi blir kvitt dem er jeg fornøyd

NoobSaibot
11.08.12 13:34
CrazyNoise: Er det ikke bedre om big lurch kommer ut og spiser dem opp i stedet?

En kandidat for "de jeg aldri tilgir"-tråden?;)

freemasun
22.08.12 09:57

Kom på en til, da rapperne absolutt, for alt det var verdt, skulle menge seg med rockerne. Jeg vet hvordan det var i begynnelsen, hva Rick Rubin og den fusjonstiden hadde å si for populariteten til sjangeren. For all del, jeg har rocka Foo Fighters og allskens andre gitarspillere siden 90-tallet, men "leave that shit alone!". Du også, Jay-Z, det Linkin Park stuntet. Og alle som skal jobbe med Travis Barker. Lil' Wayne med rockeskive. De som gjør det "bare for at det er kult". Nei, det er ikke kult når det blir en gimmick. Det er kult når det gjøres riktig - "99 Problems" f.eks.

Renegade89
Renegade89Innlegg: 593
22.08.12 19:29
freemasun: Nei, det er ikke kult når det blir en gimmick. Det er kult når det gjøres riktig - "99 Problems" f.eks.

Helt enig, kan være jævlig kult men det blir som oftest ikke det.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester