Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Chief Keef - Finally Rich

NYTT TEMA
DontGetIt
DontGetItInnlegg: 3471
19.12.12 14:40

Guttungen (nå 17 år) har vært i vinden de siste månedene. Slo først gjennom etter at 'Ye og gutta hoppet på Don't Like-låta, og etter dette har han blant annet kranglet med Lupe Fiasco om voldsfokuset i tekstene hans, og brutt probation-regler. En god, gammeldags gangster dette altså.

Chief Keef droppet debutalbumet Finally Rich i går. Produksjonen (Young Chop) er på flere av låtene skamfet, og bangeren Hate Bein' Sober er herlig fengende, og hvor 50 også legger sitt beste vers på flere år. Så skal det sies at Keef  langtfra er noen lyriscist. Haha, han er faktisk ganske jævlig til tider. Og noen av låtene er ikke bra i det hele tatt. Men klarer du å se gjennom fingrene på tekstområdet og samtidig liker Young Chop-sounden er dette rett oppi din gate. Pitchfork gir 7.5/10. Selv kommer jeg nok ikke til å sette på albumet flere ganger, men tar meg meg enkeltlåter som passer i visse sammenhenger.

1. Love Sosa
2. Hallelujah
3. I Don't Like ft. Lil Reese
4. No Tomorrow
5. Hate Bein' Sober ft. 50 Cent & Wiz Khalifa
6. Kay Kay
7. Laughin' To The Bank
8. Diamonds ft. French Montana
9. Ballin'
10. Understand Me ft. Young Jeezy
11. 3Hunna ft. Rick Ross
12. Finally Rich
13. Citgo
14. Kobe
15. Got Them Bands 

(Innlegget ble redigert 19.12.12 14:43)

Salihovic
SalihovicInnlegg: 7858
22.12.12 18:56

Synes selv Chief Keef er et freskt pust, men du kan selvsagt ikke bry deg altfor mye om lyrics. Er mer soundet og beaten og også en ganske fet flow som gjør at jeg syns gutten er ganske fresk. Men skal du ha intelligent rap med meningsfulle lyrics er ikke Chief Keef mannen å sette på

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg