Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Patience: Broken Hourglass EP

NYTT TEMA
CrazyNoise
CrazyNoiseInnlegg: 5932
26.02.13 22:21

Jeg har glemt å poste opp denne her, men kort fortalt så er dette den utgivelsen jeg har spilt mest i 2013. Patience fra San Francisco slapp den 31. januar en gratis EP med navnet Broken Hourglass på bandcamp. Om det er noe bra? Visst er det bra! Det er feature av Equipto, L*Roneous, Telli Prego og Skitz fra gjengen rundt Solidarity Records/Bored Stiff, så dette her går jo rett hjem hos meg.

Favorittlåten min er Land Of The Fee, men Strive og City Love er også innertiere. Finesse er tøff også... shit hele greia er tøff. Nå venter jeg bare på at han skal gi ut debutalbumet Chariot To the sun på CD.

LoveJones
LoveJonesInnlegg: 4879
27.02.13 02:02

Jøss. Jaja. Dette var ganske ordinært i mine ører, men for all del - ålreit musikk :-D

Lurer på hva jeg har spilt mest... Har hørt en del på den siste Curren$y-skiva, men jeg har ikke funnet meg noen soleklar favoritt hittil i år.

CrazyNoise
28.02.13 09:45
LoveJones: Jøss. Jaja. Dette var ganske ordinært i mine ører, men for all del - ålreit musikk :-D

Jeg tror nok heller ikke at dette blir favoritten min for 2013, men av det jeg har hørt nytt hittil i år så ligger den høyt. Ordinært...kan nok være litt enig i den, for det er høy kose seg/gjenkjennelsesfaktor her. Men jeg synes det er kult.

Yawn
YawnInnlegg: 695
04.03.13 01:06

Lasta ned denne, synes endel av det du anbefaler fra Frisco/ miljøet rundt Bored Stiff- klikken blir litt tja.. "blodfattig", men dette var en positiv overraskelse. "Last Man to Shine" er vel favoritten foreløpig for min del, skal sjekke fullengderen når den kommer ut..

CrazyNoise
04.03.13 08:42
Yawn: "blodfattig",

Whut? Jeg ser jo den, men det er nettopp det som gjør at jeg synes så mye av det er så fett. Jeg liker "nabolagsstemningen", at det ikke er fancy dyre produksjoner men at det er en viss undergrunns-sjarme over det.

Den proffeste produksjonen får en når TD Camp står bak spakene.

Men dette er vel konsekvensen av at ting legges ut gratis?

Yawn
YawnInnlegg: 695
08.03.13 08:50

Mulig jeg er altfor trøtt i trynet nå på mårrakvisten, men henger ikke helt med i svingene her. Hva er det som er konsekvensen av at ting legges ut gratis? Husker forøvrig godt den samleskiva som TD Camp slapp for noen år siden, var mye kult der, Dj Toure (Hieroglyphics) er forøvrig ute med noe tilsvarende nå. 

Har gitt "Lgorithms" noen runder nå forresten. Et helstøpt og tidløst album det der, hadde noen påstått at denne ble laget for 10-15 år siden, så hadde jeg ikke blitt overrasket. Hører definitivt Del- referansen som du nevnte..

CrazyNoise
08.03.13 09:23
Yawn: Hva er det som er konsekvensen av at ting legges ut gratis?

Synes mange er alt for kjappe med å legge ut ting gratis. Jeg tror det er viktigere for mange undergrunnsartister i 2013 å legge ut mange låter gratis for å forbli relevant/snakkis enn å legge enda litt tid i det for å ta låtene opp et hakk. Samtidig så er det jo mange utgivelser som er helt supre og gratis, og ...blabla...kreativitet....booking til konserter.....blabla... Men jeg tror på det at kvalitet selger åkke som, og da selger i form av faktisk kjøp. Jeg tror ofte  terskelen for å si "nok er nok" senkes når skiva eller låta uansett skal legges ut gratis.

Men legg merke til at det var et spørsmål og ikke en bastant påstand i kommentaren min ovenfor :-)

CrazyNoise
08.03.13 09:24
Yawn: Har gitt "Lgorithms" noen runder nå forresten. Et helstøpt og tidløst album det der

Det er ikke for ingenting at det er i topp 3-4 på salgslisten på accesshiphop. Et veldig veldig bra album. Kommer et nytt på høsten visstnok, men først skal hele gjengen ut på Stressfree tour

CrazyNoise
08.03.13 09:26
Yawn: Husker forøvrig godt den samleskiva som TD Camp slapp for noen år siden, var mye kult der

Ja, men den ble lagt ut gratis en stund etter at den hadde kommet ut og CD-salget av den var på et minimum. Det er mange undergrunnsrappere som gir ut skivene gratis når salget er over, rett og slett for å få ut musikken sin. Face To Face var jo først tilgjengelig på CD til vanlig pris, og det var vel et par år før han slapp den gratis til nedlasting

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg