Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

The juleQuikalender 2014

NYTT TEMA
CrazyNoise
CrazyNoiseInnlegg: 5938
01.12.14 22:56

aldri en jul uten jubelkalender. I år er hele kalenderen viet til DJ Quik, og vi teller ned de 24 beste låtene signert DJ Quik. Enten som rapper, produsent eller begge deler.

Luke 1 er klar for å bli åpnet

Myril
MyrilInnlegg: 19505
02.12.14 17:13

Chill sang. Skal prøve å følge med på tråden hvis du fortsetter.

CrazyNoise
03.12.14 10:36

Luke 2  og Luke 3 er åpnet. Følg med, følg med

Ruudiculous
RuudiculousInnlegg: 1042
03.12.14 16:48

Herlig tema for årets kalender. Håper det kommer noen litt lengre og mer utfyllende innlegg i lukene etter hvert...

CrazyNoise
04.12.14 00:26
Ruudiculous: Håper det kommer noen litt lengre og mer utfyllende innlegg i lukene etter hvert...

Det vil garantert komme større innlegg i lukene etter hvert. Jeg har ikke fått tekstene enn, men jeg vet at enkelte er glade i å skrive langt

CrazyNoise
CrazyNoise
Ruudiculous
RuudiculousInnlegg: 1042
13.12.14 14:32

Herlig skriverier i dagens luke!

Årets kalender har virkelig minnet meg på en av mange som jeg har sovet på altfor lenge. Har alltid likt å høre Suga Free dukke opp som gjest på div. låter, og jeg digger at Kendrick Lamar hyller stemmen og flowen hans på "I" (i motsetning til alle de som ikke har skjønt tegninga og klager over "Hvorfor rapper han på den måten? Prøver han å høres ut som en drittunge?")

Men jeg har aldri sjekket ut noe som helst av hans eget materiale. Tror det har å gjøre med at jeg tidlig i min tid som rap-hode leste et intervju med han i The Source, hvor jeg fant ut at han faktisk ER/var en virkelig pimp og ikke bare brukte det som en blaxploitation-referende karakter sånn som f.eks. Snoop. At dette har gjort at jeg ikke har vært så gira på å høre han rappe om bitches and hoes på låt etter låt.

Men musikk er jo bare musikk, så jeg tenker nå at jeg skal ta å få sjekket ut litt av katalogen hans. Så CrazyNoise: utenom førsteskiva som jeg ser overalt blir omtalt som hans beste, hvilke andre er verdt å ta en lytt på?

(Innlegget ble redigert 13.12.14 14:34)

CrazyNoise
14.12.14 21:52
Ruudiculous: Så CrazyNoise: utenom førsteskiva som jeg ser overalt blir omtalt som hans beste, hvilke andre er verdt å ta en lytt på?

Jeg synes du fint kan sjekke ut både andre og tredjeskiva. De faller i kvalitet etter dem, men jeg tror den første skiva jeg tenkte "njææææh" på er "smell my finger"

Yawn
YawnInnlegg: 695
06.01.15 00:37

Dette var et glimrende tiltak, overraskende å se at hele Jubel- redaksjonen har et forhold til karen, skal lese gjennom i kronologisk rekkefølge etterhvert.. For min egen del hadde det vært klin umulig å lage en tilsvarende liste, da jeg rett og slett ikke evner å sette så mye flotte enkeltlåter opp mot hverandre..

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg