Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hva ser vi fram til i 2015?

NYTT TEMA
Swingpjatt
SwingpjattInnlegg: 6203
08.01.15 12:45

Vet at dette var et av punktene under Ruud sin 2014-tråd, men syns det fortjener sin egen tråd.

Kendrick sin oppfølger er vel det mest opplagte akkurat nå, selv om vi ikke har noen dato enda (?). I er en helt ok singel, imo. Stort press på Kendrick til å leve opp til hypen, så det blir spennende å se hva han levere.

Kanye West. Ehh, må jo sjekkes ut men frykter at han har reist litt vel langt inn i Kanyeland.

Joey Badass sitt offisielle debutalbum er vel rett rundt hjørnet. Tror ikke akkurat at han kommer til å forandre gamet, men har troa på at det kan bli et bra album.

Går rykter omnye album fra De La, Q-Tip og Nas. Ser fram til noe nytt fra alle disse!

Drømmetenking: Håper på at endelig Madvillainy 2 kommer....

Så, hva ser folkens fram til?

PS: Hvis noen nevner Detox i denne tråden så avslutter jeg min VGD-konto.

(Innlegget ble redigert 08.01.15 12:51)

Swingpjatt
08.01.15 12:54

Og ikke minst, Meow the Jewels.

Ruudiculous
RuudiculousInnlegg: 1042
08.01.15 22:22

Hvis det er noen jeg kommer på nå utenom det jeg skrev i 2014 oppsummeringen, så blir jeg nok en gang nødt å skrive om norsk rap...

Karpe Diem har vært i studio det siste halvåret, så jeg ser ikke bort fra at det kan komme noe nytt fra den kanten i løpet av året - om ikke Magdi skal ta en lang pappaperm da. Er uansett spent på hva deres neste trekk blir....føler jo at de nådde et slags peak i 2012-2013 perioden, selv om jeg personlig ikke synes forrige skiva er deres beste.

Ellers blir jo Lupe Fiasco sitt nye album på mange måter en make-or-break greie for min del. Food & Liquor II var utvilsomt noen steg opp fra Lasers, men han må nok heve nivået ytterlige om han virkelig skal kunne plastre det store blødende såret sistnevnte ga meg i sjela i 2011. Foreløpig virker han som tidenes mest triste rap-historie hva talent og potensiale anngår.

Har vel også vært snakk om nytt Pusha T album i nær fremtid...?

(Innlegget ble redigert 08.01.15 22:24)

freemasun
freemasunInnlegg: 4329
09.01.15 11:28
Swingpjatt: Joey Badass sitt offisielle debutalbum

This.

Preem og Nas skulle vel mekke noe sammen. Kanskje nedleggelsen av D&D Studios betyr at Preem skal konsentrere seg enda mer om musikken.

Venter enda på Swift & Changeable fra Ghostface og DOOM. Madvillainy 2 likeså.

Føler nesten ikke at jeg trenger å nevne Kendrick engang. But still.

Smoke DZA kan jo smelle til med en overraskelse eller to.

Ellers har jeg ikke så mye forventninger, har enda mye igjen fra 2014 jeg må få tatt igjen. Ett par 2013-greier også...

Swingpjatt
09.01.15 12:59
Ruudiculous: Ellers blir jo Lupe Fiasco sitt nye album på mange måter en make-or-break greie for min del. Food & Liquor II var utvilsomt noen steg opp fra Lasers, men han må nok heve nivået ytterlige om han virkelig skal kunne plastre det store blødende såret sistnevnte ga meg i sjela i 2011. Foreløpig virker han som tidenes mest triste rap-historie hva talent og potensiale anngår.

Lupe er lost cause i min bok allerede. Kan ikke huske en eneste sang fra FL2, og singlene til det nye albumet har ikke falt i smak. Enig i at han er et av hip hop sine største tap dog.

Men det minte meg på at Mos Def.. jeg mener Yasiin Bay. Han skal vel komme med nytt album også? Har i hvert fall vært snakk om det en stund. Ustødig kar det også, men den siste plata hans var glimrende, så har store forventninger til en oppfølger.

Ser veldig fram til det nye albumet til Action Bronson (Mr.Wonderful). Hvis de to singlene vi har fått er indikasjon på kvaliteten på albumet, så tror jeg dette kan bli et av årets beste.

Og hvis vi fortsetter med drømmetenking, så må jo Jay Electricity nevnes, men Act II er vel snart i Detox-territorium....

(Innlegget ble redigert 09.01.15 12:59)

Swingpjatt
09.01.15 14:23

DJ Premier Announces MF DOOM Feature On Upcoming "PRhyme" Deluxe Version Link

Hmmm

freemasun
09.01.15 14:58
Swingpjatt: DJ Premier Announces MF DOOM Feature On Upcoming "PRhyme" Deluxe Version

Det er helt ekstremt.

Musikalsk på høyde med da jeg for ett par år siden oppdaga at Sean Price og DOOM hadde lagd låt sammen - fem år før det igjen, på Duck Season Vol. 3.

Har Em noen gang gjort en låt med Preem? Ikke det at jeg noen gang hadde et Eminem-tempel på gutterommet, men de to behøver alvorlig talt å lage ei låt sammen før en av de legger opp.

Ruudiculous
09.01.15 19:49

Swingpjatt:

"......er vel snart i Detox-territorium"

Hehe...apropos: Dr. Dre har jo forresten også sagt at han skal komme med ny musikk i 2015, men da er det IKKE snakk om Detox -  den tittelen og det prosjektet skal han visst ha gravlagt offisielt. Men eh....det kommer jo garantert ikke noe uansett hva han kaller det, så jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg nevner det i denne "Ser frem til" tråden.

freemasun:

"Har Em noen gang gjort en låt med Preem? Ikke det at jeg noen gang hadde et Eminem-tempel på gutterommet, men de to behøver alvorlig talt å lage ei låt sammen før en av de legger opp."

Generelt, et Eminem album hvor han rapper over "boombap/retro 90's østkyst" beats hele veien er en av mine store ønskedrømmer. Selvfølgelig uten den "vrælende maskinpistol" stilen han har kjørt de siste fire årene...et helt album i "Any Man" territorium.

freemasun
10.01.15 08:50
Ruudiculous: ...et helt album i "Any Man" territorium.

Jeg kunne tenkt meg han over noe Preem, litt Alchemist/Gangrene-like, Jake One, Apollo Brown og Black Milk.

Apropos Apollo Brown og Black Milk så er jeg er ikke helt over den "Detroit vs. Everybody". SÅ mye hett som beveger seg i Detroit, også blir damn near 80% av de beste forbigått. Statik Selektah som co-producer er bra når som helst, men det finnes da ett par navn fra Detroit som kunne ha gjort jobben hans minst like bra.

freemasun
12.01.15 14:19

Tenkte å føye inn DMX her, i og med at han har album på vei. Jeg har tenkt som så at man aldri skal utelukke han fra noe som helst, men etter å ha hørt den første singelen fra skiva... Så har jeg ikke skyhøye forventinger.

Ruudiculous
15.01.15 00:26
Swingpjatt: Kendrick sin oppfølger er vel det mest opplagte akkurat nå, selv om vi ikke har noen dato enda (?). I er en helt ok singel, imo. Stort press på Kendrick til å leve opp til hypen, så det blir spennende å se hva han levere.

Vet ikke om folk fikk med seg den tittelløse låten han spilte på Colbert Report nå rett før jul, men jeg synes den var fet. Terrace Martin på saksofon...

http://www.dailymotion.com/video/x2cqgho_kendrick-untitled-colbert-report-live-performance_music

(lite intervju i forkant av fremføringa også)

Nå er jeg en av de som faktisk liker "I" også veldig godt, så de foreløpige smakebitene fra plata lover bra i mine ører.

(Innlegget ble redigert 15.01.15 00:28)

Swingpjatt
20.03.15 10:17

Kendrick sin oppfølger er vel det mest opplagte akkurat nå, selv om vi ikke har noen dato enda (?). I er en helt ok singel, imo. Stort press på Kendrick til å leve opp til hypen, så det blir spennende å se hva han levere.

Og levert har han gjort! Morsomt å se tilbake på hva man skrev/tenkte før albumet kom.

Lupe er lost cause i min bok allerede. Kan ikke huske en eneste sang fra FL2, og singlene til det nye albumet har ikke falt i smak. Enig i at han er et av hip hop sine største tap dog.

Enda morsommere er det her, fordi Tiesto & Youth har blitt spilt masse, og jeg tror det er min favorittplate fra Lupe. Tror jeg har det på førsteplass av album hittil i år, men Kendrick er i ferd med å passere. Albumet fortjener sin egen tråd men siden forumet er dødt så er det ikke noe vits.

Joey Badass sitt offisielle debutalbum er vel rett rundt hjørnet. Tror ikke akkurat at han kommer til å forandre gamet, men har troa på at det kan bli et bra album.

Dette ble ganske som forventet, men har ikke helt fått taket på det.

(Innlegget ble redigert 20.03.15 10:18)

CrazyNoise
CrazyNoiseInnlegg: 5938
20.03.15 11:56

DJ Premier har akkurat annonsert at K-Rino er med på en låt på det neste PRhyme-prosjektet. Blir fett

Rindal_
Rindal_Innlegg: 683
21.03.15 11:18

Hvor holder dere dere oppdatert på ny utgivelser? Føler ofte at jeg plutselig ser en link på en blogg eller Facebook etc. når albumet allerede har sluppet!

CN, du pleide å sende meg linker til gode album - fortsett med det! Tror jeg har gått til anskaffelse av så godt som 100% av de - utrolig mange godbiter der (selv om jeg dessverre aldri fikk til Teli Prego helt)

Av gamle helter klarer jeg dessverre ikke være hypet på nye ting fra f.eks. De La Soul, MC Eith, Common, Nas, LL Cool J etc. Gleder meg til 2 Live Crew endelig slipper sitt dog, selv om jeg ikke har store forhåpninger. Førstesingelen var skikkelig crap!

Fra Psychopathic gleder jeg meg stort til The Missing Link som kommer i April. Av en eller annen grunn tror jeg dette blir skikkelig gull! Ellers slipper ABK etter planen to plater (ett album og en EP) i løpet av året. Otis/Young Wicked kommer med soloalbum, tror det blir veldig stas. Ellers står DJ Paul for tur, litt avventende til det, etablerte navn blir ofte kjipt på Psy, ref Cold 187 og Dayton Family. Ser på Wiki at også Boondox og Hoodoo skal komme med nye skiver i 2015 - selv om jeg ikke tror helt på det gleder jeg meg stort.

CrazyNoise
06.07.15 21:00

Jeg er så glad for at det er så mye knall utgivelser som kommer ut

Jeg venter nå på White Mic sitt nyeste album. I tillegg så slippes Baby Steps -en collabo mellom to av mine store favoritter Equipto og Otayo Dubb. Har også fått veldig sansen for Moka Only som slipper nytt album i midten av juli

Av Norte-rap så ser jeg planer om et nytt Lil Raider-album produsert av Kev Knocks! Det kan ikke bli annet enn knall! DJ 40oz har en kollabo gående med B-Dawg som også kommer til å bli sjef!

Esham slipper ny skive i slutten av juli, og for en utgivelse det blir. Den kommer med 12 låter på itunes og spotify, men det slippes en deluxeversjon på CD med 24 låter! Gjett om jeg har vært inne på acidrap.com og bestilt den. 

jeg er så positiv til ting som kommer ut fra de gamle gutta. Endelig så virker det som at de har kommet til samme konklusjon som de gamle rockerne,  hold dere til opprinnelig formel i stedet for å kaste dere på trender. B-Legit har sluppet en ny skive som visstnok er veldig mobbshit a la gamle dager. I tillegg så er Luniz sitt nye album et blast from tha past. Grand daddy IU slapp P.I.M.P. som er omtrent like bra som det han ga ut på 90tallet. 

Er så glad, så glad!

Rindal_
07.07.15 10:15

Har hørt igjennom White Mic på Bandcamp et par ganger på jobb; liker det godt.

Ellers er Oral Bees nye spilt på repeat den siste uken - knallfett!

Rindal_
07.07.15 10:17

Skeptisk til Nye Esham dog, de siste albumene har vært rimelig kjedelige og personen Esham har tråkket seg selv lenger og lenger ned i gjørma med diverse intervjuer og uttalelser de siste årene. Men det ender vel med at jeg sjekker den ut :)

freemasun
08.09.15 21:25

At jeg nevnte Lifestyles of the Insane fra Freddie Gibbs i "tråden hans" motiverte meg til å sjekke ut denne tråden igjen.

Jeg ser fram til (å sjekke ut) Gangrene, Scarface, Method Man og Warren G. Har litt å ta igjen...

Ruudiculous
09.09.15 00:07

Ruudiculous - 09.01.15 19:49:

"Hehe...apropos: Dr. Dre har jo forresten også sagt at han skal komme med ny musikk i 2015, men da er det IKKE snakk om Detox -  den tittelen og det prosjektet skal han visst ha gravlagt offisielt. Men eh....det kommer jo garantert ikke noe uansett hva han kaller det, så jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg nevner det i denne "Ser frem til" tråden."

Doktoren holdt ord gitt. Og leverte.

CrazyNoise
11.09.15 09:52

Venter på Paris' sitt nye dobbeltalbum, Pistol Politics. Det slippes i dag, faktisk. Har vel ikke verdens største forventninger, men han er jo the rolling stones of rap og har aldri skiftet stil. Da blir det som i gamle da'r

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg