Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Brends Brutal - TVUNGEN RESPEKT

NYTT TEMA
RealKillazPullinTriggaz
RealKillazPullinTriggazInnlegg: 40
30.01.16 22:53

Brends Brutal er en hard, ekte Killa fra Oslo Underground.

Tekstene er laget i Meth psykoser. Om du liker rappetekster om blomster, kjærlighet og kristendom så er denne sangen ikke for deg.

https://www.youtube.com/watch?v=IukWVBto2nU

Tar i mot tilbakemeldinger - men de brutale tekstene vil aldri endre seg. Var double-time flowen bra? Hvordan kan det bli bedre?

Takk, mvh.

CrazyNoise
CrazyNoiseInnlegg: 5938
02.02.16 14:52

Synes det er morsomt at du (det er deg, ikke sant?) lager låter inspirert av mid-90s Memphis-rap. Er jo steinhardt.

Helt ærlig så synes jeg ikke dette var så ille, jeg. Beaten var jo veldig riktig i forhold til teksten. Men jeg synes vokalen var slapp. Selv om det er fett at du prøver deg på doubletime-flow så blir det litt for lite markerte stavelser. på den type beats og med den dystre stilen, av type lord infamous/Three 6 mafia så må stavelsen og rytmen på vokalen være skarpere. når du flyter litt fluffy over beaten på denne måten så blir det litt offbeat i mine ører.

Men som sagt så synes jeg dette var moro å høre. Når det kommer til tekstene så er det ganske corny å høre slikt på norsk. Kjenner jo ikke deg eller din bakgrunn, men "laget i meth psykoser".... ? dropp gimmicken, om du bruker meth for å lage tekster så bør du kanskje droppe det for å få på plass flowen skikkelig?

Keep'em comin

RealKillazPullinTriggaz
02.02.16 15:12

Hjertelig takk for tilbakemelding, CrazyNoise.

Kan du utdype hva du mener med lite markerte stavelser? Har du eksempler på noe du ville endret på for eksempel?

Bør jeg synge mer aggressivt med vokalene, mer tydelig eller høyere volum? Skal sies at det er første gang jeg har laget en rappesang, satt jo bare foran pcen med den dårlige mikrofonen som er der :-)

Jeg tar til meg alt du sier, vil bare bli bedre og er enda mer tørstere på å få til dette.

Hehe, skjønner hva du mener - men det er sånn vi lever og det er kanskje vanskelig å relatere til for en standard A-4 Nordmann (uten at jeg kaller deg A4..)

Igjen; Tusen takk for tilbakemeldingen din.

Edit: Neste gang bør jeg kanskje sove litt før jeg rapper, var våken i 5 1/2 dag når denne ble laget, huff...

(Innlegget ble redigert 02.02.16 15:20)

CrazyNoise
02.02.16 15:39

Jeg tror nok mye høres litt fluffy ut mtp mikrofonen og mye vil rette seg med litt god mastring, men jeg synes du må nesten overdrive rytmen eller slagene/stavelsene i fremføringen av vokalen. Jeg synes du har en stemmebruk som flyter litt for mye og godt kan ha mer markert rytmen. Slik den låta her ble så er det litt etter beaten og litt i forkant av rytmen.

Haha, litt søvn er aldri å forakte. Og ja, jeg er nok ganske A4 :-)

RealKillazPullinTriggaz
03.02.16 14:31

Flott - takk for god tilbakemelding. Jeg kommer sterkere tilbake.

Hehe, du er neppe veeeldig 'A4' dersom du liker så bra musikk som du gjør, credz til deg for å tørre å skille deg ut!

CrazyNoise
04.02.16 13:18
RealKillazPullinTriggaz: Hehe, du er neppe veeeldig 'A4' dersom du liker så bra musikk som du gjør, credz til deg for å tørre å skille deg ut!

Det er faktisk ikke så uvanlig lenger at en finner 40-åringer som hører på rap. Vi blir alle eldre... ;-)

Blant bekjente og kompiser så får jeg høre i fylla at det er så kult at noen går så opp i noe så sært", men det er jo bare musikk og kulturen. Ingen kan se på meg at jeg foretrekker Playa G fremfor Dumdum Boys. Er jo ikke slik at jeg forsøker å leve rap-livet med tilhørende uniformering og idiotoppførsel.

Og du, kutt ut det meth-dritet hvis du faktisk driver med det.

RealKillazPullinTriggaz
05.02.16 09:08

Det er sant CrazyNoise - men litt forskjell på å høre på mainstream rap og underground rap slik som OG'n REM? :-) Har du det albumet også i collection?

Hva sier du dersom ukjente spør hva slags musikk du foretrekker; Gammeldags hop hip?? Men jeg syns det er utrolig kult i alle fall, aldri gi deg. Slik det er i Norge, hvis man hører på annet enn biggie og tupac så blir man stemplet som en thug. Husker norske 'Kamelen' som fikk jailtime, og da fikk Leo Ajkic kjeft bare fordi en av artistene hans måtte i fengsel - Latterlig!

Hehe. I mitt miljø er det ikke uvanlig med Meth og psykotiske schizofrene Niggaz, desverre - og vi later ikke som. Når man har gått i gjennom en god del psykoser så klarer man ikke bry seg lenger om helsa eller hva andre syns. Hadde det ikke vært for methamfetamin hadde jeg vært død, men det er også sikkert meth som kommer til å drepe meg. Catch22-situasjon.

GhettoGutt
GhettoGuttInnlegg: 671
05.02.16 09:19

Kan sette pris på hva du prøver å lage her. Beaten er fet nok og tekstene plager meg ikke i det hele tatt. Forbedringspotensialet ligger i flowen, er altfor ujevn\hakkete  i forhold til stilen du kjører. Minner mer om norske Grib enn en seriøs rapper. Dette er noe som kommer med mer øving\erfaring, stå på videre sier jeg.  

CrazyNoise
05.02.16 09:25
RealKillazPullinTriggaz: REM? :-) Har du det albumet også i collection

Selvfølgelig har jeg den fysisk. CD that is. Linker ikke til eller har profilbilde av ting jeg ikke har selv. Har da en viss integritet...haha

RealKillazPullinTriggaz
05.02.16 09:42

GhettoGutt: Hjertelig takk for en god konstruktiv kommentar - det setter virkelig jeg pris på. Om du har noen generelle tips til forbedring av flow så tar jeg det i mot. Så flott at teksten ikke plager deg - det er nok av fjollete norske 'rappe'tekster der ute.

Får se om jeg får laget neste sang før jeg skal en kjapp tur innom fengsel. I neste sang skal vi calle out alle Norske mainstream 'rappere'; Erik og Kriss, Admiral P og så videre. - Og hvordan onkl p har blitt soft som en dunpute.. De handler ikke beef og de kan bare prøve seg :-) Bare vent, den skal bli brutal og smelle godt.

Skal faktisk ta med noen få Amerikanske linjer i den for å skape variasjon da jeg prater og skriver flytende Amerikansk.

RealKillazPullinTriggaz
05.02.16 09:45

Crazy: Hehe sånn skal det låte. Har faktisk en grei collection av Memphis-kassetter. Blant annet Tommy Wright III - Ashes 2 Ashes, Dust 2 Dust (den ordentlige ettertraktede OG-versjonen). Fikk et helt rått bud fra et tysk lite plateselskap, men sa nei da den betyr mer enn penger for meg.

Stå på, herlig musikksmak.

(Innlegget ble redigert 05.02.16 09:46)

CrazyNoise
05.02.16 09:47
RealKillazPullinTriggaz: Hva sier du dersom ukjente spør hva slags musikk du foretrekker; Gammeldags hop hip??

Hehe, de siste årene har jo folks forhold til musikk endret seg drastisk, så jeg vet ikke om folk er så opptatt av hva en foretrekker. Har mest inntrykket av at folk hører på tilfeldigge enkeltlåter og ikke definerer sin egen og andres smak ut fra albumkjøp.

Jeg sier jo selvfølgelig at jeg hører på rap og presiserer at jeg har gjort det aktivt siden jeg var 10 år (er nå 41). Det er de færreste som har noen formening om hva som er gammel eller ny rap -de fleste har ikke noe forhold til det. Det som er litt komisk nå er at perifere venner jeg har på facebook blir litt nysgjerrige når de ser låter jeg linker til eller hva andre poster på veggen min, og det har som sagt resultert ført til at folk har sjekket ut mer og kommer for å diskutere rap og høre mer om hva jeg liker. Faktisk så blir de fleste interessert når de innser at jeg er såpass dedikert og har vært det så lenge. Det er alltid fascinerende med folk som går all in.

Har et par unger, og jeg sørger selvfølgelig for at de får sin dose. har også noen eldre onkelbarn, og de har begynt å innse at onkel hører på rap. Tror de synes det er litt rart, men forhåpentligvis er det litt eksotisk også. Foreldrene deres hører på Dire Straits, så kontrasten er jo der...

Jeg tviler på at ungene mine synes det er så fett med låtene jeg spiller, men det er heller ikke målet mitt. Unger vil aldri like det samme som foreldrene. Da er det viktigere for meg at de skal vokse opp med minner om en trygg og fin oppvekst hvor pappa spilte den type musikk og at de kan tenke tilbake til med glede (det kommer med årene -nostalgi slår inn etter fylte 25 år...). Hadde heller ikke vært meg i mot om jentene mine kunne slått i bordet med en låt av REM i stedet for Karpe Diem på klassefest, haha.

Hehe, hører nok verken på pac eller biggie on tha regular, men jeg tviler nok på at noen ville stemplet meg som en thug. Du ser meg som han litt kjipt kledde fyren bakerst i lokalet som nikker lett med hodet.

Kjipt med meth, men håper du takler det og kommer deg bort fra det med årene. Du får heller satse på musikken til å holde deg unna drittet. Nå har du jo fått positive tilbakemeldinger fra to stk her, og det er veldig, veldig sjelden folk her har fått positive tilbakemeldinger på låter de fronter selv, haha. Ta det til deg. og siden vi begge påpeker at flowen kan bli bedre så vet du hva du må jobbe med. flowen er jo nettopp det som blir bedre med treningen.

CrazyNoise
05.02.16 09:50

Ja, du la ut på discogs, gjorde du ikke? Mener jeg så ganske mye fete memphistapes i den tidligere linken din. JEg synes jo det er så fett med alle som har en annen smak enn den standard norske smaken.

Jeg var i Helsingfors forrige helg og kom over On Tha Run av Tommy men jeg kjøpte den ikke da de skulle ha så mye for den. Jeg har den OG og tenkte jeg kunne ta den med for å ha noe å selge eller bytte, men når han skulle ha 50 euro for repressen så gadd jeg ikke

CrazyNoise
05.02.16 09:50
RealKillazPullinTriggaz: et tysk lite plateselskap

ikke droptopmusic, vel?

GhettoGutt
GhettoGuttInnlegg: 671
05.02.16 09:59
RealKillazPullinTriggaz: GhettoGutt: Hjertelig takk for en god konstruktiv kommentar - det setter virkelig jeg pris på. Om du har noen generelle tips til forbedring av flow så tar jeg det i mot. Så flott at teksten ikke plager deg - det er nok av fjollete norske 'rappe'tekster der ute. Får se om jeg får laget neste sang før jeg skal en kjapp tur innom fengsel. I neste sang skal vi calle out alle Norske mainstream 'rappere'; Erik og Kriss, Admiral P og så videre. - Og hvordan onkl p har blitt soft som en dunpute.. De handler ikke beef og de kan bare prøve seg :-) Bare vent, den skal bli brutal og smelle godt. Skal faktisk ta med noen få Amerikanske linjer i den for å skape variasjon da jeg prater og skriver flytende Amerikansk.

Hehe, jeg liker holdningen, mange i det norske rap-gamet er posers med motekær. Hadde dog vært enda morsommere om du\dere gikk etter rapperne med hardbarka tøffing-image, ala Kenneth Engebretsen eller Jessie Jones.

Ang flow, er det som sagt øving som gjelder, lære basic'sa og være selvkritisk som faen. Her er noen greie tips om hvordan skrive til beat: https://www.youtube.com/watch?v=4SQ-wQMFK-Q

Når en først skal disse noen kan også være greit å lære seg litt om punchlines, er det nok av info om dette på nettet men det kan være kjekt å sjekke ut diverse rap-battles for å sette seg inn det lyriske aspektet. Lykke til videre.

RealKillazPullinTriggaz
05.02.16 10:37

CrazyNoise: Der sa du det virkelig! Det er så sant det du sier ang enkeltsanger og det vitner om dårlig smak da de bare liker topplistene på Spotify osv.. Den beste musikken er som regel på youtube ref. Underground-musikk. Grøsser når jeg spør folk om hva de liker også svarer de 'det som går på radioen' - da har jeg problemer med å snakke videre om musikk med vedkommende, hehe.

Hahaha, bare fortsett å post på facebook så varmer du de opp til litt annen type musikk. Åssen kommentarer har du fått på de? :-)

Vet ikke hvor gamle ungene dine er, men de forstår nok senere at pappaen deres er faktisk ganske rå! Det er så herlig å lese det du skriver-du er virkelig dedikert å det har jeg full respekt for. Hadde ikke du en grei collection?

"Du ser meg som han litt kjipt kledde fyren bakerst i lokalet som nikker lett med hodet." Haha !!

Jeg vet ikke om jeg klarer,- eller vil slutte med Meth desverre. Gjør jeg det får jeg nok også vanskeligheter med å forsvare de brutale tekstene, da ender jeg opp som de fjollete andre Norske rappere, med baller på størrelser med druer. Uten Meth ender det opp med selvmord eller livstid i fengsel; skulle ønske jeg vokste opp med en far som kunne fått meg tidlig i det rette sporet. Life is a bitch, but I refuse to be a Bitch ass Nigga ;-). Mener du jeg har potensiale mtp rappen? Jeg bare satt på en random beat å prøvde meg. Gled deg til neste sang, den skal virkelig smelle.

Ja stemmer, er vel litt fanboy av Tommy Wright III kan jeg si. Eks-kjæresten min hata Memphis-rap i begynnelsen, men etterhvert som hun hørte mer så begynte hun å høre på det selv. Siste jeg hørte var at hun fortsatt hører på det!

Åh så typisk at du fant den i Finland, da. 50 euro for repress er svindel. Koster ikke OG-versjonen rundt 1k åpnet? Har du andre Memphis releaser?

Her er forøvrig collection min av Memphis pr. Idag:

http://i.imgur.com/sfls2lZ.jpg

De med fada tekst er: Gimisum family (1994), Eightball & MJG - On Top of The World supersjelden OG og DJ Squeeky - More bass

Har 11 tapes til på vei og 8800kr fattigere hehe. Har ofte god kontakt med Tommy Wright og Player 1 - kunne aldri stolt på de though, 90s-mentaliteten er der fortsatt mtp. Stjeling.

Mulig det var droptop. De trodde ikke på meg først at jeg hadde OG, så måtte sende en god del bilder m/timestamps. Budet lå på ca 7000kr.

RealKillazPullinTriggaz
05.02.16 10:44

GhettoGutt: Veldig hjelpsomt - takk skal du ha.

Kenneth Engebretsen og Jessie Jones er notert - de har ingenting på oss når Alfahannene kommer strapped to the teeth (Kripos og spesialenheten, kom å ta meg igjen, jeg venter..)

Skal se youtube-videoen og ta notater.

(Innlegget ble redigert 05.02.16 10:48)

RealKillazPullinTriggaz
05.02.16 10:52

CrazyNoise, har du hørt om Lowdown da Sinista?

"Look out your window, do you see the cemetery across the street, Look at the evil that is dragging the bodies out the graveyard - that evil is Lowdown Da Sinista ... "

“Once in a while you might hear me cry, it's not because I'm soft, it's because I wanna die, screaming let me go, but these demons keep me caged…”

R.I.P Lowdown da Sinista (leversvikt, mest sannsynlig pga dopmisbruk. Har kontakt med dattera hans; hun savner han fælt. Utrolig kjipt for Farris-familien.

(Innlegget ble redigert 05.02.16 10:52)

CrazyNoise
05.02.16 15:06
RealKillazPullinTriggaz: CrazyNoise, har du hørt om Lowdown da Sinista?

Har sett coveret, men jeg har aldri hørt det

CrazyNoise
05.02.16 15:07
RealKillazPullinTriggaz: youtube ref. Underground-musikk

Finner mest via bandcamp, CDbaby og egne sider på facebook these days

CrazyNoise
05.02.16 15:07
RealKillazPullinTriggaz: Hadde ikke du en grei collection?

Jo, den er anstendig.

CrazyNoise
05.02.16 15:15
RealKillazPullinTriggaz: Åh så typisk at du fant den i Finland, da. 50 euro for repress er svindel. Koster ikke OG-versjonen rundt 1k åpnet? Har du andre Memphis releaser?

Jo, jeg mener OG i OK stand ligger sånn rundt +/- 100 dollar. Jeg har jo selvfølgelig andre Memphis-utgivelser, men det er ikke systematisk samlet slik som Houston-skivene mine. Har som sagt On The Run, en del tidlig Three 6 Mafia, Indo G, gangsta pat, FM, SMK.... Synes ofte det blir litt for hardt for meg. Liker at det er funky eller bluesy i bånn, utenom tidlig T6M som er rågromt

CrazyNoise
05.02.16 15:18
RealKillazPullinTriggaz: Har 11 tapes til på vei og 8800kr fattigere hehe. Har ofte god kontakt med Tommy Wright og Player 1 - kunne aldri stolt på de though, 90s-mentaliteten er der fortsatt mtp. Stjeling.

Tommy Wright er jo kjent for å presse nye bootlegs og selge som OG på ebay

CrazyNoise
05.02.16 15:18
RealKillazPullinTriggaz: Eightball & MJG - On Top of The World supersjelden OG

demotape?

CrazyNoise
05.02.16 15:20
RealKillazPullinTriggaz: Mener du jeg har potensiale mtp rappen

Ja som sagt så liker jeg tanken på den type rap også på norsk. det er bare å jobbe med flowen.

Bare du lover å aldri, ALDRI bruke ordet "rappesang"

RealKillazPullinTriggaz
08.02.16 12:18
CrazyNoise: Jo, den er anstendig.

Hehe, tar jeg ikke feil hadde du vel en stor hylle med CD'er. 

Enig der, Memphis rap er hardt og brutalt og veldig få der fikk internasjonal annerkjennelse egentlig.

I følge TW3 så får han tapes fra en bekjent, så han flipper dem vel bare for cash å tar egen cut.

Det er ikke en demotape, men den originale kassetten utgitt lokalt ved release. Her er forøvrig et par bilder av den - finner ikke en lik en på f.eks google bilder.

http://i.imgur.com/X4ZLOd4.jpg

http://i.imgur.com/9MkwmwR.jpg

Flowen skal jobbes med. Er takknemlig for støtten jeg har fått her til nå. Tar gjerne i mot kritikk også, jeg takler det veldig bra.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg